Mikä on vakiintunut suomenkielinen nimitys Windowsin command prompt -ikkunalle (vai onko se command line)? Jos jollekin pitää sanoa, että avaa command prompt tai jos asiasta etsii tietoa suomeksi, niin onko se suomeksi komentorivi, komentokehote, komentoikkuna, DOS-tila vai miksi te nörtit sitä sanotte ?
cmd suomeksi?
vain-hieman-nörtti
8
4300
Vastaukset
Yleiskielessä cmd, komentorivi nimiä käytetään.
- nnnnnnm
...kysyttiin nörteiltä. Ei hullu vapuselta
- HNQ5WkEV
Pääte, konsoli tai komentorivi.
Päätteessä taas teksti C:\ tai ossi@zen:/~$ on komentokehote (command prompt).
Ohjelma, joka toteuttaa komentoriviltä annetut käskyt on komentotulkki (shell). - hmhmhmhm
Suomenkielisen Windowsin käynnistä valikosta se löytyy nimellä Komentokehote.
- winpro
Komentokehotetta olen käyttänyt virusten poistoon.
- vain-hieman-nörtti
Miten komentorivin kautta voi poistaa viruksia???
- poistamallatiedoston
del *.virus
- teho.redbull.käyttäjä
Musta ruutu. Powershell on sininen ruutu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756