Vankilaleski

Vankileski

Kaipaisin seuraa muista linnaleskistä, voisi olla terapeuttista keskustella asioista yhdessä ja jakaa murheet toisen kanssa joka on samassa tilanteessa.
Myös voidaan olla toisillemme avuksi, toinen voi tietää vankilanasioista jotain mitä toinen ei tiedä .. . Hep Jos kiinnostuit :)

40

1640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sörkkapamppu

      Hep. Nimeni on Jorma ja avopuolisoni on Sörkassa. Pistä yv:tä tulemaan!

      • Vankileski

        Mihin laitan :)


    • jephep79

      Onko pitkäkin leskeys sulla?

      • Vankileski

        Tämän vuoden lokakuuhun asti vielä, takana on kohta vuosi lusittu. :/


    • lottaliina88

      mun ukko sai just ek:n syyttömänä. jäljellä ehkä 14 tai enemmän. avotaloon 5 vuoden päästä ja sitten yritetään saada lomat auki. pitkähkö aika kun näin eteenpäin tarkastelee mutta äkkiä se aika menee ja kun katsoo taaksepäin sitten kun ek on ohi niin hujauksessa

      • Vankileski

        Oi jumalauta !!! Toi on kyllä paska... :o toivottavasti tulis kesken tuomion ilmi että on syytön! Mihin meni suorittamaan?


      • Rikollisetkuriin

        "Syyttömiähän" ne kaikki on aina.


    • jephep8

      Mullaki syyskuuhun vielä ehkä alkuvuoteen 2017 odotusta,riippuu koevapausjutuista pääsiskö semmoseen.Onneks on pt:t auki ja kesällä lomat.Rankkaa tää on molemmin puolin..ite yrittää olla puhelimessa riitelemättä vaikkei aina niin helppoo oo jaksaa toisen ärräpäitä jos sattuu huonompi päivä olemaan itelläki.Yritän olla se vahvempi ja suodattaa ylimääräset kiukut.
      Tsemppiä!

      • Vankileski

        Tsemppiä sinne kans! Odotus palkitaan :) Se fiilis kun ukko kävelee porteist, huhhuh :)


    • LeskiMyös

      Hep! Kohta 1,5v takana, eikä oo mitään herkkua ollu..syyttömänä sai kans tapon yritys tuomion, mut hovissa tippu onneks ku valitti aiheesta..pitkä ja monimutkainen juttu. Nyt saa onneks enää laskea päiviä. Ihanaa. Mitenhän sitä taas tottuu, kun saa Oman Rakkaan kotiin. <3 ei hän ole nähnyt meidän asuntoakaan, kun muutin meidät. Jännittää kovasti. Niin odottava fiilis. <3 Kyllä se Tosi Rakkaus kestää. <3

      • Vankileski

        Se fiilis on varmasti uskomaton kun saa sen miehen kotiin ja pääsee murun viereen nukkumaan!! Kuinka kauan teillä on jäljellä? munkaan mies ei oo nähny uutta asuntoa :) odottavan aika on pitkä mut se sit palkitaan <3


    • lesketär89

      Moi täällä on yksi ! Ja edessä vuoden istuminen ukolla .. olis kans halua vaihtaa kokemuksia. minne sulle voi laittaa viestiä ??

      • jephep890

        Mulla kanssa kämpän vaihto edessä kesällä ku lomakausi alkaa ku kiva olla sitte kunnon koti ku pääsee lomille.Oon itkeny täällä jo valmiiks sitä fiilistä ku "portit vihdoin aukee".Yks elämäni onnellisimmista päivistä!


      • Vankileski

        Niin se tulee olemaanki, en osaa edes kuvitella fiilistä, vitsi!! Mut kyl nää masennuskaudetki on ihan älyttömän raskaita.. ei vaan tiiä mitä niinku tekis.. :(


      • Kikka85

        Vielä vuosi edessä ja 2 vuotta takana,välillä iskee tosi kovaa luovuttamisen tunne ja ahdistus päälle, ikävä valtava ja odottaa sitä yhtä puhelua päivässä :( ja kirjeitä, miten teidän saa pitää yhteyttä läheisiin?


      • Vankileski
        Kikka85 kirjoitti:

        Vielä vuosi edessä ja 2 vuotta takana,välillä iskee tosi kovaa luovuttamisen tunne ja ahdistus päälle, ikävä valtava ja odottaa sitä yhtä puhelua päivässä :( ja kirjeitä, miten teidän saa pitää yhteyttä läheisiin?

        Tiedän ton tunteen :( missä sun ukko istuu kun vaan yks puhelu päivässä? Meillä ukko saa soittaa aamu 7 ihan ilta 8 asti nii monta kertaa kuin haluaa ja niin kauan ku haluu, tietty siellä on muitakin jotka haluu puhelimeen mut helposti menee 3-5 tuntia päivässä jos ei muut paljon soittele omaisilleen. Plus sähköpostia nykyään voi lähettää vangille, menee nopeemmin perille kuin kirje. sit tietysti joka sunnuntai normi tapaaminen (1h) ja pt kolmenviikon välein (3h)


      • Kikka85
        Vankileski kirjoitti:

        Tiedän ton tunteen :( missä sun ukko istuu kun vaan yks puhelu päivässä? Meillä ukko saa soittaa aamu 7 ihan ilta 8 asti nii monta kertaa kuin haluaa ja niin kauan ku haluu, tietty siellä on muitakin jotka haluu puhelimeen mut helposti menee 3-5 tuntia päivässä jos ei muut paljon soittele omaisilleen. Plus sähköpostia nykyään voi lähettää vangille, menee nopeemmin perille kuin kirje. sit tietysti joka sunnuntai normi tapaaminen (1h) ja pt kolmenviikon välein (3h)

        Sörkässä istuu, onko avo puolella sun mies?


      • Vankileski
        Kikka85 kirjoitti:

        Sörkässä istuu, onko avo puolella sun mies?

        Sörkässä munkin mies istuskelee ihan kivitalossa siis


      • Kikka85

        Oho, no mulle sanoo että yhden puhelun saa joka päivä soittaa n.5-10min ?!! Outoa...Ja aamulla tai aamupäivällä tai iltapäivällä joku aika niistä. Hmm :(


      • vankileski
        Kikka85 kirjoitti:

        Oho, no mulle sanoo että yhden puhelun saa joka päivä soittaa n.5-10min ?!! Outoa...Ja aamulla tai aamupäivällä tai iltapäivällä joku aika niistä. Hmm :(

        Millä osastolla miehes on? Yleensä tulo osastot on sellasii et siel on yks puhelu päivässä. Kauan siis ollu siellä istumassa?


    • nylkky

      Mun äijä saa anoa armoa elinkautisesta 4,5 vuoden päästä. Silloin kun alettiin seukkamaan nuorina niin syyttömänä joutu istumaan taposta. Tää nykyinen kakku sille tuli kun joutu pakon edessä vetämään letkut poikki yhdeltä narkilta. Ilman entistä rekisteriä olisi päässyt törkeällä kuoleman tuottamuksella, mut sille tuli elinkautinen. Muutin revohkan toiselle paikkakunnalle koska kytät ratsas kämpää melkein kerran kuussa. Etsivät jotakin pirikuormaa, vaikka kuinka niille selitti et mä en niistä jutuista tiedä mitään.
      Hassu liitto ollut. Äijä on lusinut 30 yhteisestä vuodesta 23 vuotta.

      • Vankileski

        Herranjestas, tossahan on jaksamista!! saanko kysyä et millain pakon edessä?, ootko ihan uskollisena odottanut miestäsi ja kuin kaua on istunut nyt putkeen? Ite oon hajalla jo tosta kun tuomioo vielä n puolvuotta about jäljelllä. huhhuh :o


      • Tttuuu

        Murhasta saa elinkautisen, ei taposta!


    • BreivikAnders

      Minä kans syyttömänä täällä linnassa istuskelen, sormi juuttu liipasimeen kun tarkotus oli vaan tutkiskella, siinä sitten kun yritin ravistaa sitä pyssyä irti joka suuntaan niin huomasin että vahinkoa oli jo tullut. Armoa yritin anoa mutta syyttömänä vaan pistivät istumaan, on tämä karua, ei toteudu oikeus ja itkua pukkaa :(

      • Gayskull

        Joo ja kaikki oli suurta erehdystä.....se meneminenkin ja kuteitten vaihto siellä saarella....koet varmasti vääryyttä...


    • mariannnen

      Moi!

      Mä en oo linnaleski, mutta toivottavasti silti saan osallistua keskusteluun. :) Mua kiinostaisi kirjottaa jollekin vangille vankilaan. Olen aina kokenut vetoa myöskin jostakin syystä näihin pahoihin poikiin ja seurustellut myös miehen kanssa joka on ollut vankilassa huumausaine rikoksista, muista rikoksista ja pahin mistä tuli tuomio niin oli tapon yritys. Puukotti huumevelkojen takia toista ihmistä. Silti en häntä koskaan pelännyt, eikä hän minulle ikinä pahaa tehnytkään!. Monesti mietin, onko oikein tuntea vetoa näitä pahoja poikia kohtaan siitä syystä että he ovat mukamas niin pahoja? Ennemmin heitä voisi kutsua rikkinäisiksi tapauksiksi, jotka esittävät vaan kovaa, pärjätäkseen. Tottakai on oikeastikin kovia tyyppejä, mutta moni ajautuu jo huonoille urille elämässään ihan sen takia että on kotona päihdeongelmaa, väkivaltaa yms. Ystäväni tekee vankien kanssa töitä ja hän on tutustunut töissä myös moniin huumeaddikteihin ja todennut että nämä ihmiset ovat pohjimmiltaan todella herkkiä, eivätkä kestä kunnolla elämän aiheuttamia paineita ja siksi sortuvat vetämään kamaa! Ja omastakin mielestä tuo on varmasti totta, eihän tuossa mitään ihmeellistä ole näin järjellä ajateltuna... Itsekin olen aika herkkä, mutta en onneksi kuitenkaan ole sortunut käyttämään huumeita ja minulla ei ole mitään rikollista taustaa tai kiinostusta sellaiseen elämään, mut kun mies kykenee tekemään rikoksia ja lyömään toista ihmistä turpaan ääritapauksessa puolustaakseen naistaan, se luo miehestä sellaisen vahvan kuvan ja herkkänä naisena minä varmaan just sen takia haaveilen vahvojen miesten perään, koska he täydentävät sitä puoliskoa mitä minussa ei niin paljoa ole... tavallaan... Tottakai mäkin uskallan sanoa asioista suoraan ja välillä haukunkin rumasti pystyyn mulle pahaa tehneet ihmiset, mutta en tiedä pystyisinkö puolustamaan itseäni tai ketään toista väkivallalla. Nää on kuitenkin sellasia ääriajatuksia, ikinähän väkivaltaa ei kannata suosia, aina asiat kannattais selvittää puhumalla, koska väkivallasta seuraa vaan ongelmia...

      Aloittaja, minkä ikänen oot ja mistä syystä miehes on lusimassa? Varmasti on kuitenkin raskasta aikaa odottaa toista kun toinen on siellä kiven sisässä!

      Mukavaa kuitenkin että tänne on avattu näin asiallinen ketju ja itse olen aloittanut ketjun tuosta Jukka Romppaisesta. :) Mitä mieltä sä oot hänestä? :D

      • vankileski

        Tietenkin saa osallistua keskusteluun. Oon 23 vuotias, mulla ja miehelläni on alle kk ikäeroa :D Mieheni on ikävä kyllä väkivaltarikollinen.. 1 lievä 2 tavallista ja 1 törkeä ja niistä kaikista nyt istuu ja päälle muutama sakkorangaistusta. Mä en oo tosta jukasta lukenu oikeestaa ollenkaa, sen tiien et se on sen laajasalon murhan takana. itseasias nyt kun asiasta sanoit nii meinaan nyt rupee lukemaan :)

        Ja se on ihan totta et moni näistä lusijoista ja pahoista pojista on oikeesti todella mukavia ja herkkiä. Ja niin asiallista sakkia kun niiden kanssa juttelee. Kun miehen kanssa juttelen puhelimitse niin oon jutellu muutaman muun vangin kanssa jotka on tehny palottelumurhia yms muuta järkyttävää niin on oikeesti tosi hyvii tyyppejä.. oon ollukkin aivan järkyttynyt ku jälkeenpäin saan kuulla jos jonkun kans oon jutellu et ( toi oli se hyvinkään ammuskelija tai palottelumurhaaja. )

        Mut kyl ihan totta miettii nyt kun mies kuitenkin on tollasella osastolla missä noita ''isompia'' tyyppejä istuu niin miten vaikuttaa mieheen :S Ja kuitenkin mietin että miten on tollaseen osastoon laitettu kun ei hänen tuomio vedä noihin vertoja ollenkaan..


      • mariannnen

        Totta. Kyllä henkirikoksen tehneet ihmiset ovat jo ihan omaa rotuansa. Mä kun puhuin myös tuosta Jukasta joka on henkirikollinen niin tuskin ikinä voisin kenenkään tappajan tai murhaajan kanssa seurustella... Siinä menee mulla se raja! Ihan mielenkiinnosta haluaisin Jukalle kirjoittaa vankilaan, mutta tuskin esimerkiks kirjeeseen laittasin omaa kuvaa tai menisin ikinä tapaamaan kyseistä tyyppiä, koska on osattava myös suojella itseään! On nuo henkirikoksen tehneet aina jotenkin henkisesti sairaita tyyppejä, vaikka mielentilatutkimus ois sanonu muuta, Jukkahan todettiin syyntakeiseksi, että hän ois ollu täysin järjissään kun teki tapon/murhan, kumpaa nimikettä siitä nyt ikinä tahtookaan käyttää mut eihän nyt kukaan terve järkinen toista ihmistä tapa, pure sitä, kurista useita kertoja... ! Jne. Eli oo varovainen niiden hyvinkään ampujien ja paloittelumurhaajien kanssa, varmasti osaavat esittää mukavaa ja manipuloida toisia ihmisiä. Onko nuo henkirikoksen tehneet muuten ikinä kertonu sulle et miks tekivät sen teon?

        Ei kai miehes oo vaan lyöny sua? Oon ite 20v ja suurin osa miehistä joita mulla on ollu on ollu mua 2v vanhempia, mutta olen joskus ollut myös yhden 6v ja 12v vanhemman kanssa kimpassa. :)


      • vankileski
        mariannnen kirjoitti:

        Totta. Kyllä henkirikoksen tehneet ihmiset ovat jo ihan omaa rotuansa. Mä kun puhuin myös tuosta Jukasta joka on henkirikollinen niin tuskin ikinä voisin kenenkään tappajan tai murhaajan kanssa seurustella... Siinä menee mulla se raja! Ihan mielenkiinnosta haluaisin Jukalle kirjoittaa vankilaan, mutta tuskin esimerkiks kirjeeseen laittasin omaa kuvaa tai menisin ikinä tapaamaan kyseistä tyyppiä, koska on osattava myös suojella itseään! On nuo henkirikoksen tehneet aina jotenkin henkisesti sairaita tyyppejä, vaikka mielentilatutkimus ois sanonu muuta, Jukkahan todettiin syyntakeiseksi, että hän ois ollu täysin järjissään kun teki tapon/murhan, kumpaa nimikettä siitä nyt ikinä tahtookaan käyttää mut eihän nyt kukaan terve järkinen toista ihmistä tapa, pure sitä, kurista useita kertoja... ! Jne. Eli oo varovainen niiden hyvinkään ampujien ja paloittelumurhaajien kanssa, varmasti osaavat esittää mukavaa ja manipuloida toisia ihmisiä. Onko nuo henkirikoksen tehneet muuten ikinä kertonu sulle et miks tekivät sen teon?

        Ei kai miehes oo vaan lyöny sua? Oon ite 20v ja suurin osa miehistä joita mulla on ollu on ollu mua 2v vanhempia, mutta olen joskus ollut myös yhden 6v ja 12v vanhemman kanssa kimpassa. :)

        On jotain joo sanonut että päässä on vain pimahtanut ja nyt jälkeenpäin ei edes muista kaikkea tapahtuneesta ja toisella mennyt vaan jostain olemattomasta jutusta hermot ja sit mennyt vähän överiksi.. sit on niitä jotka ei kadu tekemisiään. Siis joo muutaman kerran vaan puhunut, enkä enempää aio olla tekemisissä. Siinä samalla ihmisethän maalaa mutkin ikäväkyllä.
        Riitoja miehen kans ollut mut ei se mun päälle oo käynyt. Me ollaan naimisissa mieheni kanssa, oltu nyt vasta reilu 2kk mut sydämenpohjastani toivon että vuosia tulee lisää. ollaan oltu yhdessä jo ennen kuin joutu vankilaan :)


      • mariannnen

        Onnea naimisiin menosta! :)

        Että teki kyllä hyvää käydä lenkillä, ihanan aurinkoinen sää, eikä mikään hirveen kylmäkään! 8))


      • vankileski
        mariannnen kirjoitti:

        Onnea naimisiin menosta! :)

        Että teki kyllä hyvää käydä lenkillä, ihanan aurinkoinen sää, eikä mikään hirveen kylmäkään! 8))

        Kiitos :) joo siellä on nyt hyvät kelit.. Toivottavasti ei pakkasta tuu enää


      • mariannnen

        No ei se pikku pakkanen haittais, kunhan ei tuu mitkään paukku pakkaset.. :)


    • kovaLaki

      Vankeja pitäisi ruoskia pienimmästäkin rikkeestä ja kovemmat tuomiot kaikille vatipäille!

      • vankileski

        Olen kanssasi samaa mieltä, jokainen vanki pitäisi saada sellainen opetus etteivät toistaisi tekojaan :/


    • mietikenelle
    • ursulakes

      Mun ukko murhasi kilpailijan huumeporukasta. suunnitteli ja niittasi hänet. Sai ek:n. kertoi minulle kaiken ja minä hyväksyin kaiken. Hän on hän ja tuo leivän pöytään. MInä olen minä ja syön sitä leipää. Meillä on kolme lasta ja koskaan ei ole puuttunut mitään. Käymme tapaamisissa joka viikonloppu. Rahaa on jemmassa reilusti joten pärjäämme hyvin. En näe itseäni linnaleskenä koska perhetapaamiset pyörii ja seksiä saa joka kuukausi, mikä riittää minulle.

      • vankileski

        Seksiä saan minäkin joka kuukausi ja pt ja normi tapaamiset pyörii kokoajan. Ja oma mieheni riittää minulle enemmän kuin hyvin, en voisi edes ajatella itseäni kenenkään muun kanssa. :))) Minä en voisi koskaan hyväksyä tappoa/murhaa omalta mieheltäni, en väkivaltaa. puhumattakaan huumeihin sekaantumisesta millään tavalla.


      • vankileski

        onneksi mieheni ei ole narkkis ;)))


    • sikavasikka

      juu nää narkit ja väkivaltarikolliset ovat tosi herkkiä. yhteiskunta ei vaan ymmärrä heitä.uus asuntokin saadaan kohta (veronmaksajien piikkiin sekin). ei munkaan mies ketään tappanut, ihan syyttömänä tuomitaan kuten hyvin usein suomessa. ex-mieskin on linnassa taposta, ei se tarkoittanut sitä mutta kun se uhri ärsytti.
      joo, muijat elelee sossun tuilla(vaikka ne sossuammät onkin ihan perseestä aina) ja ukot vankilassa täyshoidossa veronmaksajien piikkiin.kriminaalit ja narkit pitäs laivata syyriaan, voivat sitten isiksen riveissä toteuttaa itseään. veromarkkoja päästyis kummasti. lisäksi ne pitäs kuohitaetteivät pääse lisääntymään.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe