Tallinnan taksit

Jalkamies

28

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaja

      Tallinnassa on niin hyvä julkinen liikenne, ettei taksia tarvita, lukuunottamatta satamaa. Sen liikenteen parantamisen on taksimafia pystynyt estämään.

      • nuuka-

        Bussi n:o 2 kulkee A-terminaalista D-terminaalin kautta Virukeskukseen ja lentokentälle joten julkisillakin pääsee.
        Sama reitti tietysti myös toisin päin.


      • Maksaja
        nuuka- kirjoitti:

        Bussi n:o 2 kulkee A-terminaalista D-terminaalin kautta Virukeskukseen ja lentokentälle joten julkisillakin pääsee.
        Sama reitti tietysti myös toisin päin.

        Tiedossa on, mutta se kulkee pahimmillaan vain pari kertaa tunnissa.


    • Caitur

      Kyllä maksaa esim. Tallin-Parnu 130km 45€.
      on hullut hinnat!

    • Huijareita_riittää

      Kyllä Tallinnassa voi taksilla liikkua, kunhan vain KATSOO KILOMETRIHINNAN TAKAIKKUNAN TARRASTA ENNEN TAKSIIN MENOA. Satamassa on pilvin pimein laillistettuja varkaita, jotka hokevat vain "mittarin mukaan, mittarin mukaan". Ja takaikkunan tarrassa kyllä lukee se vaikka 5 euroa kilometriltä, mutta jollet sitä älyä katsoa, niin maksettava on. Ota seuraava taksi, joissa kilometrihinta on max 1€.

    • Takso

      Helsingissä juoksutaksi on paaljoon edullisempi!

    • Nopsa-Jalka

      Kyllä juoksutaksi on paras taksi !
      En ole vielä Tallinnassa kokeillut, täytyy kokeilla !

    • taksojuht

      Jos aloitus maksaa 2 € ja ajo 0,35 €/km niin en pidä kovin kalliina. Siis 10 kilometriä maksaa 5,50 €. Tietysti köyhälle sekin on paljon.

      • ksusha

        Joo, on ajeltu vuosia eri firmojen takseilla, aloitus alle 2e, kilsa noin 50 senttiä. Eli keskustasta viiden kilsan päähän kämpille alle 5 euroa.
        Ikinä ei ole huijattu. Ne kalleimmat taksifirmat varmaan onkin suunnattu juuri
        tyhmille turisteille. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
        Taksien hintoja ja yhteystietoja muuten löytyy nettisivuilta helposti.
        Mutta pikkurahojahan noi muutamat kympit on, vai mitä ?


    • hidason

      20-30 € ne ottaa kuitenkin.

      • selvisi.kuitenkin

        Kun on kaatokännissä niin ei voi tietää paljonko rahaa meni. Aamulla on aina sama tilanne: ei pennin hyrrää.


    • Jäänyt

      neuvostomafian liikeidea.

    • Edkar

      Tallinnan liikenneviraston johtaja kehottaa olemaan valppaana takseissa, sillä Tallinnassa ei ole vielä täysin päästy eroon pimeistä takseista. Myös virallisissa takseissa on vaarana, että asiakas joutuu maksamaan ylihintaa taksamittarin sormeilun vuoksi. Takseista on löytynyt paljon taksamittarin kiihdyttimiä - laite on viroksi "kordistaja".

      - Havaitsimme, että taksamittareiden kiihdyttäjät ovat iso ongelma. Ratsioissamme paljastui 40 laitetta. Uskon, että niitä on edelleen liikenteessä. Joka kerta kun teemme ratsioita, tarkastamme onko autossa näitä laitteita.


      Laite on erittäin vaikea löytää, sillä taksinkuljettajat piilottavat sen yleensä hyvin perusteellisesti. Laitteen ohjausnappula on yleensä jossakin ohjauslaudan alapuolella tai taksikuskin tuolin ja oven tuntumassa. Laitteita myydään tavallisissa elektroniikkaliikkeissä. Laitteet ovat erilaisia. Osassa on vain kaksi nopeusvaihtoehtoa ja joissakin on enemmän kiihdytysmahdollisuuksia.

      - Jotkut laitteet saavat mittarin lukeman vaihtumaan niin nopeasti, että silmä ei edes näe sitä.

    • kannattaamiettiäkahdesti

      Kuitin pyytäminen on sama asia kuin pyytäisi puukon kylkiluidensa väliin.

      • pelottaa

        Pelottaa, PELOTTAA.


    • Nuuka-Markka

      Juoksutaksi paras taksi!

      On jalkojen vika jos selkäänsä saa!

    • voi.pyhä.yksinkertaisuus

      Eikö poljäpojat tajua että kun on 'pierussa' niin maksetaan vain rahalla.

    • dios

      Olen aina sopinut hinnan,ei ongelmia,joulunakin otin taxin jonosta ,menin hotellilleni (kauenpana),se oli 8€,ei mitään huijausta.oma syy jos huijaavat,eikö kysyminen ole vaikeaa.

      • paree-

        Miksei mutta sovittu hinta on aina enemmän kuin mittarihinta (jos ei ole viritetty mittari).


      • Luotettavimmat

        Taksi kannattaa ottaa aina hotellin edestä!


      • heh.heh
        Luotettavimmat kirjoitti:

        Taksi kannattaa ottaa aina hotellin edestä!

        Heh heh.


    • Vakiokävijä

      Taxi maksaa 50% Suomen hinnoista ja kun katsotveloituksetsivu ikkunasta voit valita jonosta sopvan.Oma kriteeri on: Jos autossa ei ole taksifirman nimeä,en ota.Esim matka Satamasta Ulemisteen voi maksaa 6-12e,

      • ei.ihan.puolta

        Suomessa 10 km maksaa arkipäivänä 21,40 €, yöllä enemmän.
        Tallinnassa firmasta riippuen 6 eurosta ylöspäin. Osalla on yötaksa sama kuin päivällä.


    • Nopeee

      Juoksu taksi òn paras taksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe