Lapsettomuus voi olla hyvä asia

Bitterfatalerror

Kannattaa todella miettiä miksi niitä lapsia haluaa ylipäätänsä. Vaikuttaa vähän pakkomielteeltä monen kohdalla. Itse jos voisin kelata ajassa taaksepäin, haluaisin korkeintaan yhden lapsen. Aika raskasta on ollut ja monesta, monesta kivasta asiasta ja toiveestaan on joutunut luopumaan. Lopputulos: yhtä f****g katkeroitunut ihminen kuin mitä te lapsettomat koette olevanne. Olisko kuitenkin niin, että niin tai näin niin aina väärin päin ja aina me olemme jotain paitsi. Olisiko syytä yrittää iloita siitä elämästä joka on "annettu"? Mäkin yritän iloita tästä ikuisesta kitkuttelusta, univajeesta, riidoista, laajaasta suvusta, minimaalisesta aikuisten kanssa käydyistä keskusteluista, ikuisista keskeytetyistä keskusteluista, liikakiloista, roikkuvista rinnoista ja mahasta, hukkaanheitetystä uraputkesta, vinoilevasta väsyneestä lasten isästä, erohaaveista, eroamisen hankaluudesta kun on nuo lapset.... Ja tätä riittäisi. Naurattavaa ruikuttaa jostain lapsettomuudesta! Jos mulla ei olisi tätä taakkaa (se nyt on. En voisi elää itseni kanssa jos hylkäisin nuo. Pattitilanne), niin lähtisin matkoille, tekisin pitkiä työpäiviä, kävisin tanssitunneilla, laskettelemassa, jumpissa, joogassa, konserteissa, ulkona syömässä, nukkuisin EDES joskus pitkään, söisin silloin kun haluaisin enkä kokoajan joutuisi tekemään ruokaa!!!! (S****na). Joisin joskus viiniä. Saunoisin pitkään ja rauhassa. Harrastaisin ehkä seksiä joskus. (Nyt ei voi kun lapset on aina sängyssä). En joutuisi kuuntelemaan LAPSETTOMIEN sukulaisteni moraalisaarnoja lapsien ja kodinhoidosta (katkeroitunut narsku vanhapiika ja kovaääninen besserwisser). Mun elämä on jotenkin niiiiiin ohi. Kuolemaa odotan. Olen todella väsynyt. Teeskentelen lasten vuoksi jotain idiootti askarteluja ja jouluja ja niitä jatkuvia h****n synttäreitä ja nimppareita ja mitä milloinkin. Yhtä kakunleipomista joka h***n kuukausi! Ja voi hellanlettas. Lasten Isä on yksi kivireki tässä rinnalla. Täysin statisti omassa perhe-elämässään. Voi kun olisi aikakone!!!! En ikinä näitä enää hankkisi. Taisi olla isäni tai kenen muun lie miellyttämistä koko prokkis. Säälittävää. Tässä loukossa nyt olen. Hamaan eläkeikään asti. Oujee. Siinähän se elämä menikin.

9

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snsjsjsnj

      En jaksanut lukea edes loppuun viestiäsi, mutta paistaa pahasti läpi, että ongelmasi on jossain paljon syvemmällä kuin lasten saannissa. Huono suhde, huono itsetunto, ei harrastuksia, ei itsensä kunnossapitämistä jne.... ei millään pahalla. Ja ei niitä lapsia tarvitse hankkia niin paljon, että järki lähtee. Ja kropan voi pitää kunnossa jos ei paisu kuin pullataikina. Itse käyn kahtena iltana viikossa salilla rentoutumassa ystäväni kanssa ja molemmilla meillä on perhe -toisella kaksi lasta, toisella kolme. Ei roiku mistään. JOs roikkuisi, sen voisi korjata. Molemmilla ihanat auttavaiset miehet. Vauva-aikana mieheni hoiti ihan yhtä lailla yösyöttöjä kuin minä, miksi siis olisin ollut kovinkaan väsynyt. Ota elämä omiin käsiisi. Ihan oikeasti. Kukaan ei pakota sua olemaan huonossa suhteessa, väsynyt tai ylipainoinen. Hoida asiat!!! Toivottavasti kukaan ei viestisi luettuaan ajattele "joo, ei kannata hankkia lapsia" vaan: kaiken voi järjestää ja omasta elämästään, ihmissuhteista jne. kannattaa pitää huolta!

    • Mikäpakkoon

      Sitten kun olisi aika itselleen niin aletaan tuuppaan lapsenlapsia hoitoon jatkuvasti. Olet loputtomassa oravanpyörässä.

      Mikä pakko on joka vuosi synttäreitä ym. kissanristiäisiä järkätä. Vähentää ne niin ei tarvitse sukulaisten kanssa olla naimisissa. Kun siellä on liian monella lusikat samassa sopassa niin sen tietää mitä siitä seuraa.

      Mikä pakko on orjallisesti suorittaa kaikki saman kaavan mukaan, eikö aikuinen ihminen voi sanoa että en jaksa. Lasten on pakko pettymyksiäkin oppia sietämään.

    • hörhön_teoria

      Lapset pistävät ihmisten mielen erittäin sekaisin. Varsinkin, jos heissä on jotain "sukulaisgeenejä" tallella.

      Mielenkiintoisena piirteenä ihmiset eivät lisääntyessään ymmärrä laskea, kuinka paljon maapallolla on jo valmiiksi ihmisiä ja kestääkö pieni maapallomme, jossa kaikki asumme, tämän itsekkään toiminnan.

      Viime vuonna maapallon kantokyky eli luonnonvarat loppuivat elokuussa. Meitä on seitsemän miljardia ihmistä.

      Ovathan ne lapset ihania, vaan kuolemme jokainen niiden vuoksi.

      • meinasinvaan

        "hörhön_teoria" Oman kirjoituksen ensimmäinen lause kertoo paljon.
        Mielestäni lapsia "hankitaan" aivan liian nopeasti suhteen alkamisesta. Pitäisi ensin elää kahdestaan "arkielämää", jotta nähdään voiko ko. henkilön/ ihmistyypin kanssa elää "lopun" elämänsä. Kaikki on paljon helpompaa kun suhde on kunnossa ja tasapainoinen. Aikaa omille harrastuksille tms. pitää molemmilla olla.


    • Sillälaillia

      Ei se eläkeikään asti kestä. Hoida homma kunnolla, niin nuorimmaisen itsenäistyttyä kiitos seisoo.

    • Kolmenäiti

      Asennoitumisestahan se kaikki on kiinni. Nuo syntymäpäivät ja kaikenlainen touhuilu lasten kanssa - minusta aivan ihanaa! Kaiholla muistelen sitä elämän menoa ja - makua ajalta, jolloin kolme lastamme olivat pieniä, kaipaan suunnattomasti sitä aikaa.

      Nyt on omaa aikaa ja rahaakin tehdä mitä huvittaa mutta mikään ei tunnu niin mielekkäältä kuin aikani kotiäitinä. Lapsemme ovat jo maailmalla ja toki yhteyttä pidetään ja he käyvät kotonaan, yleensä juhlapyhinä. On taas niin kivaa laittaa ruokaa, leipoa, koristella koti kulloisenkin teeman mukaan.

      Kai olen sitten sellainen pullantuoksuinen äiti, joka kokee elämän sisällökseen juuri tuon äitinä olon. Uraputkikin on taustalla ja hyvä avioliitto, joten monessa suhteessa olen voinut toteuttaa itseäni lapsista huolimatta tai uskoisinkin ennemminkin juuri lasten takia.

    • sjdhfduggtgtgt

      Huono ja ääliömäinen trollaus tuossa, mutta sentään yksi järkevä lause trollilla oli: viestinsä otsikko, että lapsia ei ole pakko tehdä. Tulin tälle palstalle etsimään keskusteluja vapaaehtoisesta lapsettomuudesta lukeakseni valintaansa tyytyväisten hyvän itsetunnon omaavien normaalien kirjoittajien juttuja, enkä löydä yhtäkään. Lapsettomia naisia näillä Suomi24- palstoilla pidetään "katkerina vanhoina piikoina" ja taustalla on ilmeisesti jokin ääliömäinen oletus, että kaikki lapsettomat lapsentekoikäiset naiset joko haluaisivat omia lapsia ja jos sellaisia ei ole, syy on muka siinä, että lapsentekoikäinen nainen on sosiaalisesti rajoittunut tai ei pidä lapsista. Vähän rajoittunutta juttua.


      Minä olen aina äärettömän onnellinen, kun ajattelenkin, miltä olen vapaaehtoisesti lapsettomana välttynyt, kun elämäni ei ole mitään joka aamu puuro tiettyyn aikaan lapsille ja samanlaisia päiviä päivästä toiseen. Eikä mitään naurettavaa vertailua, että toisten lapsilla on sitä ja tätä ja sitä sellaista. Ei ikinä mitään kyyliä hiekkalaatikoilla eikä pikkuporvarillista elämää. Sitten kun ajattelee sitä vastuuta ja huoltakin, mikä lapsista tulisi, että ei koskaan enää omaa aikaa eikä koskaan enää itsensä toteuttamista ja täydellistä rauhaa kun saa halutessaan olla yksin, niin kiitos - ei kiitos lapsia. Jos on esimerkiksi luontaisesti iltaihminen, eikä tykkää alkaa herätä viikonlopuisinkin ennen seitsemää, ei kannata lapsia hankkia, olen omalla kohdallani todennut.


      Sitä paitsi, trolleille tietysti on ihan turhaa jutella, mutta sanon kuitenkin: käsi sydämelle, kuinka moni itse pikkulapsia omaava aikuinen oikeasti pitää kaikista lapsista? Omista pikkumukeloistaan jokainen inhimillinen vanhempi pitää varmasti, mutta olen todennut, että harvassa ne aikuiset on, joissa joka ikinen tuntematonkin natiainen herättää halun kuunnella lapsukaisen juttuja tai mitään erityisen lämpimiä fiiliksiä aina, harvassa ne aikuiset edes itse pieniä lapsia omaavista. Oma edesmennyt pappani esimerkiksi oli kyllä sellainen ihminen, että jaksoi sanoa jotakin ystävällistä aina tuntemattomallekin lapselle, jos joku lapsi vaikka kadulla tai kaupassa tuli juttelemaan, oli jotenkin sisäsyntyisesti sellainen lempeä ihminen, mutta mitä nyt katson vaikka kaupoissa tuntemattomia pikkupenikoiden vanhempia, niin harva itse pikkulapsia omaava viitsii esimerkiksi ison marketin kassajonossa edes auttaa pystyyn tuntemattoman lapsen tai lohduttaa, jos tuntematon lapsi kaatuu tai vaikka itkee, vaan pikemminkin mulkoilevat tuntemattomia lapsia ja suureen ääneen lässyttävät omille hellanteltuilleen, jotka hyppii tyyliin pöydillä huonosti kasvatetuimmat.


      Ja minusta "pullantuoksuinen äiti" on muuten pelottava käsite! Mikään ei ole pelottavampaa, kuin toimettomat pikkulapsia omaavat naiset, joilla on aikaa juoruta hiekkalaatikoilla tuntemattomista ihmisistä, vaikka se lapsiperhearki muka on niin "rankkaa". Itse arvostan enemmän uranaisia, jotka SEKÄ hoitavat pienet lapsensa niille joka päivä ruoat laittaen ja siivoavat, että omaavat työuran. Ja tottakai arvostan enemmän yhden ja saman ihmisen kanssa avioliitossa eläviä, kuin mitään lasten kiusaajia uusperheellisiä, jotka hyppii suhteista toiseen.


      Ja jos trollilla muka itsellään on lapsia: niin kun trolli puhui keskeytetyistä keskusteluista, että lapset keskeyttelee, niin tiedoksi, että jos esimerkiksi vielä kymmenenvuotiaat tai edes kuusivuotiaat lapset koko ajan keskeyttävät aikuisten lauseita vaikkapa ruokapöydissä ja vaativat saada olla suuna päänä kykenemättä odottamaan puhevuoroaan, kaikki sellaiset lapset ovat huonosti kasvatettuja lapsia, juuri sellaisia, joita on viihdytetty ja paapottu aivan liikaa. Kyllä tietysti itselläkin jää suu auki aikuisten seurassa, jos joillakin on lapsia, jotka eivät pysty itsenäisesti edes tuntia leikkimään, jotta aikuiset voisivat puhua. Kun esimerkiksi lapseton menee tapaamaan pieniä lapsia omaavaa ystäväänsä, se lapseton haluaa keskustella sen ystävänsä kanssa jota on mennyt tapaamaan ensisijaisesti, eikä ensisijaisesti sen ystävän lasten kanssa. Lisäksi lapsettomat eivät toivo olevansa ensisijaisesti muiden lasten lastenvahteina hyväksikäytettäviä, jotka itse eivät vastavuoroisesti koskaan saa mitään arvonantoa, paitsi ehkä armosta jonkun hellanteltun pentuja vahtia, kun lapsiperhe säästää siinä siten, ettei tarvitse palkata lastenvahtia. Kaikein törkeintä on tietysti ikäihmisten hyväksikäyttäminen lastenvahteina ja sellainen mölinä ( tyyliin jotkut "marjahintikoiden" ruikutusohjelmat lapsiperheellisyyden rankkuudesta vaikka lapsiperheellisilläkin on tänä päivänä enemmän vapaa- aikaa, kuin kosaan edeltävillä polvilla samassa tilanteessa oli), mutta se olisi eri aihe ja mä olen alta nelikymppinen ja silti tätä mieltä.

      • Onnenhakuisuus

        Todella hyvä kirjoitus. Olen perus onnellinen tyytyväinen ja olen saanut kaikki tärkeimmät asiat mitä olen halunnut, mitä en halua niin se on ihan turhaa kuten lapset sillä minä en niitä halua enkä ole koskaan kokenut niitä mitenkään että ne muka rikastuttaisi kun niitä tehneet ovat useimmiten henkisesti että aineellisesti köyhiä. Ehkä niillä on älykkyys puoli kehittynyt toisten kyttäämiseen ja kilpavarusteluun. Itseäni ei kiinnosta lapsi perheellisten tavoin ollenkaan vertailu oman ja toisten elämän välillä eikä ihmisten asioiden juoruileminen.

        Haluan aikaa ja hiljaisuutta ajatella, opiskella niin ettei ole koskaan kiirettä eikä pakkotahtia. En halua olla riippuvainen apujoukoista enkä juoksuttaa koko sukua päteäkseni jollain kakaroilla, orjatyön teetättäjä ja rahastaa kakaroilla niin kuin monet tekevät ja se tuntuisi alhaiselta, rahvaanomaiselta.

        En halua erota, kierrätys ihmissuhteita, uusperheitä enkä jatkuvasti muuttuneita elämäntilanteita, sitä kamalaa söhlinkiä ja sählinkiä muuttuvien ihmissuhteiden vuoksi.

        En halua kahlita elämänkumppaniani toteuttamasta omia haaveitaan kunhan ne eivät ole lapsia niin kaikki muu käy sillä minäkin toteutan elämääni ja haaveitani ilman lapsia enkä ole koskaan halunnut niitä.

        En ruikuta ja valita heti joka mutkassa jos tulee vastoinkäymisiä sillä niitähän tulee ihan kaikille, koitan alkaa ratkaisemaan niitä älykkäästi sillä sitähän piisaa vaikka muille jakaa mutta se on eri asia onko muut niin vastaanottavaisia, usein eivät ja sillä en tyrkytä elämäntapaani kenellekkään vaan rypeköön omassa tyhmyydessään, ratkaisee tilanteensa itse tai ei. Toisia ihmisiä ei voi muuttaa muuta kuin itseään ja pätee parisuhteessa aivan täydellisesti. Kestävässä hyvässä suhteessa ei saa alkaa hakea vikoja ensimmäisenä kumppanista vaan ensisijaisesti itsestään mitä tekee väärin, tunteeko itseään ollenkaan ja miksi haen vääriä ihmissuhteita jos mitkään eivät kestä. Mitä teen väärin jos koko elämä on yhtä soutamista ja huopaamista.

        Suurin osa ihmisistä ei ajattele koskaan muuta kuin tekee hetken mielijohteen perusteella sitä sun tätä. Pääasia että saa hetken tyydytyksen aina sillä hetkellä kun sitä tarvitsee.


      • näin

        Ja kaikki eivät tykkää edes omista lapsista. Lasten hankkiminen on kulttuurinen tapa. Ja jossain elämänvaiheessa myös hormonitoiminta pistää jotkut ihmiset käyttäytymään kuten muutkin eliölajit eli lisääntymään, siinä seksuaalisten tarpeittensa tyydyttämisen ohessa.

        Kuvio vanhempien ja jälkeläisten välillä vaan on huomattavasti monimutkaisempi kuin muilla eläimillä, kiitos ihmisen toimimattomien ajatus- ja arvorakennelmien. Itsekkyys on vahvoilla, yhteiselo vain utopiaa, ylipäätäänkin ihmisten välillä.

        Turhaan ei sanota, että ihminen on luomakunnan tai eliölajien suurin virhe, myös alistaessaan ja tuhotessaan ympäristönsä ja eliölajit, itsensä siinä mukana ennen pitkää. Ihmisen olemassaolo ei ole välttämättömyys eikä ihmiskunnan jatkuvuus yksittäisen ihmisen toimintaa ja ratkaisuja määräävä tekijä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe