Se on taas huomenna maanantai ja Vuoksenniskan pohjoispäässä jumalaton ruuhka. Jaetaanhan jälleen ruokakasseja. Olen ohi ajaessani katsellut, että ainakin autoa on vara pitää. Jos vielä kotoa löytyy koira, tai useampikin, no kissakin syö, niin kaikista noistä tulisi luopua jos ei ole varaa ruokaa ostaa. Ei köyhä tartte autoa, mihin sen pitäisi päästä? Töihinkö? Jos käy töissä ei tarvitse mennä leipäjonoon. Koiraa ei ole pakko omistaa, eikä kissua. Tupakka on rahareikä, kuten alkoholi, johon myös olut ja situkka luetaan. Sanomalehteä ei tarvitse tilata, tuleehan noita ilmaisjakeluja. Polkupyörällä pääsee ja samalla tulee kuntoa, kirjastosta saa luettavaa. Nettihän ei ole välttämättömyys, kirjastossa voi käyttää, eikä älypuhelintakaan köyhä tarvitse. Perusluuri välttää. En ole itsekään hyvätuloinen, mutta usein pärjää kun elää niukasti.
Ruokakassi
15
297
Vastaukset
- mihinaikaan
Monen aikaan niitä jaetaan.
- onhyväettäon
Lappeenrannassa on se pysäkki
siellä myöskin . En tiedä minä päivänä . Mutta hyvä kun on sellaista. Ei sieltä kukaan huvikseen käy hakemassa. - Vuoksenniska
Vuoksenniskalla suurin osa autoilijoista on Venäläisiä. Osalla heistä on myös ihan uudet autot. Olen kuullut että kun he menevät takaisin Venäjälle niin he myyvät nämä ruokapussit pois. En tiedä että jaetaanko Venäjällä ruokapusseja mutta jos jaetaan niin en usko että niitä annetaan yhtään Suomalaisille jotka ovat siellä käymässä
Ne pussit jaetaan että noin 3-5 Suomalaista ja 2-3 Venäläistä pääsee kerralla hakemaan pussin sisältä. Joskus on käynyt niin että pari Suomalaista on jäänyt ilman pussia. Nämä jakajat kieltävät asian mutta totta se on. Olen itse jäänyt kerran ilman pussia. Jouduin lainaamaan vähän rahaa ja sitten söin makaroonia noin viikon. Ruoan jakajille on ehdotettu että miksi että jaa pusseja vain Suomalaisille että pussin saa jos näyttää jokun kuvallisen Suomalaisen henkilökortin he ovat vain sanoneet että Venäläisetkin ovat avuntarpeessa
Olen myös monesti nähnyt kun Venäläisen perheen jokainen perheen jäsen kantaa pussin autoon ja sitten lähtevät hymyillen takaisin Venäjälle ja miksikäs eivät hymyilisi kun Suomalaiset hölmöt antavat heille ruokaa ilmaiseksi jotka he myyvät Venäjällä eteenpäin - eikaioletotta
En ole kyllä nähnyt että myisivät
siellä mitään ruokapusseja.Suomalaisethan ne ostavat sieltä limsaa ja leipää
ja pullaa pullakaupasta kun saavat edullisesti .
Taitaa olla keksittyä että muka myyvät suomalaisia ruokapusseja joku jonnekin .
Ihan vaikee uskoo .- Mika34
Kyllä myyvät. Venäläiset ystäväni kertoivat että heidän naapurinsa ostaa muilta venäläisiltä suomessa ilmaiseksi saatuja ruokia hyvin halpaan hintaan
- Jelena35
Tuttavani joka asuu venäjällä kertoi että heidän ovellaan kävi joku myymässä ruokatavaroita. Myyjä oli sanonut että oli saanut tuotteet ilmaiseksi Suomesta ja hän olisi myynyt ne kauppojen hintoja pienemmällä. Tuttavani ei kuitenkaan ostanut niitä
- kanssajonottaja
Edellinen kommentti pitää paikkansa. Samanlainen hyysäämisperiaate kun pakolaisten kanssa.
- eimikäänbines
Vaikee uskoo et joku myisi niitä
ruokakasseja ( kun tietää suurinpiirtein sisällön ) ja millä hinnalla muka. ( koska saahan kaupasta halpaa ruokaa , jos on
edes vähän rahaa). sen voin uskoa että joku antaa jollekin
ilmaiseksi hakemansa ruokapussin. Jos joku vie ja myy
ihan " ulkomaille" niin tuskin on
mikään viimesenpäälle kannattava bisnes ! Se ihminen
tarvitsee sitten sen rahan tai ne
" ruplat".- Uutisten_lukija
Samalla kun käyvät täällä ostoksilla niin tienaavat hieman Venäjällä myymällä ilmaiseksi saamansa ruokapussit muille ihmisille .
Ei siinä hirveästi tienaa mutta jos myyt ne pois hieman halvemmalla kuin mitä ne maksaa kaupoissa niin kyllähän ihmiset ostaa niitä - Nyt_työtön65
Uutisten_lukija kirjoitti:
Samalla kun käyvät täällä ostoksilla niin tienaavat hieman Venäjällä myymällä ilmaiseksi saamansa ruokapussit muille ihmisille .
Ei siinä hirveästi tienaa mutta jos myyt ne pois hieman halvemmalla kuin mitä ne maksaa kaupoissa niin kyllähän ihmiset ostaa niitäVenäjällä rupla on niin heikko jo että tietenkin ihmiset ostavat halvempaa ruokaa ihmisiltä kuin että ostaisivat vähän kalliimmalla kaupoista.
Tämä ei ole mikään älyttömän suuri homma mutta silti miksi niitä ruokapusseja ei jaeta vain ihmisille joilla on kuvallinen Suomalainen henkilökortti? Itselläni on käynyt myös niin että ruokapussit loppuivat vähän ennen kuin minun vuoroni tuli. Ilman Venäläisiä niitä olisi riittänyt minullekkin
- Tankkaaja28
Olen itsekkin kuullut että myyvät nuo saamansa ruokakassit eteenpäin Venäjän puolella
- HaistaJuttuas
Pidä sinä vaan huoli omista asioistasi. Se elukka on voitu hankkia silloin, kun on mennyt vielä hyvin. Sulle ei kuulu pätkääkään, mihin ihmiset rahansa käyttää.
Jos se köyhä sattuisi saamaan töitä huonojen kulkuyhteyksien päästä, niin sinä varmaan kuskaat häntä sitten, kun ei ole köyhällä mielestäsi syytä pitää autoa.
Netistä voisi tosiaan luopua, sinä ihan ensimmäisenä! - 48645651436
Vieläkö venäläisille jaetaan köyhille suomalaisille tarkoitetut ruoka-avustukset? Jotka ne myyvät Venäjällä eteenpäin.
- eiootolkkuvaennäämissään
Konnunsuollapa ei ruokakasseja jaeta! Siellä asuvat vähävaraiset kuskataan busseilla Lepraan soppailemaan ja takaisin. Entäs meijän vanhukset, ihan huikeeta hei? Onko tässä maailmassa nyt oikeasti joku virhe?
- sohvankuluttajat
Tällaiset ruoka-avustukset passivoivat ihmisiä, kuten kaikki yhteiskunnan tuet. Pois vaan ilmainen ruoka ja korvaukset, niin alkaa työtkin kelpaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894