Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Istumapaikkojen valinta Norwegianilla?

2020

Olen lähdössä Helsinki-Vantaalta Norwegianin koneella enkä ole etukäteen varannut istumapaikkoja. Kun teen sitten kentällä lähtöselvityksen automaatilla, niin onko siinä vielä mahdollista valita jäljellä olevista varaamattomista paikoista paikka, vai arpooko automaatti sattumanvaraisesti jonkin paikan? Tekisin lähtöselvityksen mieluummin automaatilla kuin tiskillä koska matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla.

10

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpismikähalpis

      Norwegianilla et voi valita paikkaa automaatilla tai netissä ellet maksa siitä. Paikka tulee ihan sattumanvaraisesti joko lähtöselvityksen yhteydessä tai portilla minne voi mennä ilman etukäteislähtöselvitystäkin ainakin pohjoismaiden lennoilla.

      • Ilmaistaon

        No kyllä voi valita norwegianilla sillä lippuautomaatilla. Monesti on tullu lennettyä norskilla ja aina valitsen siitä paikan :)


      • Reksi08
        Ilmaistaon kirjoitti:

        No kyllä voi valita norwegianilla sillä lippuautomaatilla. Monesti on tullu lennettyä norskilla ja aina valitsen siitä paikan :)

        Ei voi enää. Muuttui tänä vuonna.


    • saavaihtaa

      Kentällä olevalla automaatilla VOIT vaihtaa istumapaikan samalla kun teet lähtöselvityksen sillä koneella. Olen tehnyt usein niin, että teen kotona lähtöselvityksen mutta lentoasemalla olen vaihtanut istumapaikan. Eikä tämä maksa mitään.
      Vai onko viimeaikoina tullut asiaan muutos ja istumapaikan vaihdos tullut maksulliseksi?

    • 2020

      Hyvä tosiaan jos automaatilla paikan voi vielä valita, mutta toivottavasti jollakulla on varmaa tietoa asiasta, sillä en nyt tiedä kumpaa vastausta uskoa. Olin arvellut niin että ne jotka eivät ole maksaneet paikkavarausta etukäteen, saisivat vielä lähtöpäivänä niistä jäljelle jäävistä paikoista valita itselleen paikan. Jos netissä tekee lähtöselvityksen niin boarding passia kai ei ole mahdollista tulostaa, vaan se täytyy näyttää mobiilitarkastuskorttina puhelimesta? Ainakaan Norwegianin sivulta ei löytynyt vaihtoehtoa tulostettavalle boarding passille, toisinkuin Finnairilla näin voi tehdä ja olen tehnytkin (tällöin paikan pystyi valitsemaan netissä lähtöselvityksen yhteydessä, mikä oli kätevää).

      • 888888888888

        Paikan voi vaihtaa lentokentän automaatilla. Jos netissä teet check-in niin voit tulostaa boarding passin. Sen voi tilata sähköpostiin ja sieltä tulostaa.


    • seirisu

      Mä ostan paikan kun varaan lennon,Norwegianin koneet on tilavia,ei pikkupurkkeja.

      • etäisyys

        Mutta paikat arpoo kone ja sen voi saada ihan mistä vain, esim. minä sain ekalta riviltä ja siippa viimeiseltä - lähekkäin ehkä koneen mielestä, mutta kaukana koneessa!


    • ArpakoneArpoo

      Voit valita haluamasi paikat,ei siellä ole mikään arpakone arpomassa.
      Mikäli haluat jonkun juuri tietyn istuinpaikan,voit varmistaa sen maksamalla sen "varausmaksun" juuri siitä tietystä istuinpaikasta.
      Sama systeemi melkein kaikilla lentoyhtiöillä,esim. Finnair sama juttu.

    • nowin

      Ja Norskin 737-800 koneessa paikoilla 10A ja 11F ei sitten ole ikkunaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe