Minkälainen kartta tarvitsee olla maastonavigaattorissa olla . että kattaa koko maapallon?
Tarkoitan sitä, että jos laittaa navigaattoriin esimerkiksi jonkun kanadassa olevan paikan kordinaatit niin navigaattori näyttää paikan navin kartalta?
Onko olemassa ilmaisia hyviä maailman karttoja maastonavigaattoriin, jos on niin minkä nimisiä ja mistä niitä voi ladata?
Minkälainen kartta?
17
85
Vastaukset
Ainoa ilmaisista vaihtoehdoista on epätarkka OSM: https://www.openstreetmap.org/
Kaikista parashan olisi Android älypuhelin ( Kuten täällä on ennenkin sanottu). Siihen saa koko maailman navigointikartat ilmaiseksi ja lisäksi todella helposti suomen MML tarkat maastokartat ilman maksuja. Näihin maastogps laitteisiin parhaat kartat maksaa ja joutuu kuljettamaan kahta laitetta mukana retkillä kuin voisi pärjätä vain yhdellä.- kukin.tyylillään
GPS-laitteisiin saa ainakin Euroopan maastokartat ilmaiseksi. Myös sen MML-kartan.
GPS:n käyttäjä kuljettaa mukanaan kahta laitetta, kännykän käyttäjä kuljettaa mukanaan vara-akkuja.
Mutta kukin tyylillään. kukin.tyylillään kirjoitti:
GPS-laitteisiin saa ainakin Euroopan maastokartat ilmaiseksi. Myös sen MML-kartan.
GPS:n käyttäjä kuljettaa mukanaan kahta laitetta, kännykän käyttäjä kuljettaa mukanaan vara-akkuja.
Mutta kukin tyylillään.Niin mutta epätarkat OSM navigointikartat. En kutsuisi niitä edes kartoiksi:)
Ja vain yhtä vara-akkua tarvitsee kuljettaa mukana. Ennenvanhaan asia oli toinen mutta ei enää:)- kukin.tyylillään
Bittisky kirjoitti:
Niin mutta epätarkat OSM navigointikartat. En kutsuisi niitä edes kartoiksi:)
Ja vain yhtä vara-akkua tarvitsee kuljettaa mukana. Ennenvanhaan asia oli toinen mutta ei enää:)GPS-laitteisiin saa ainakin Euroopan maastokartat ilmaiseksi. Myös sen MML-kartan. OSM ei ole maastokartta.
Hienoa että pärjäät yhdellä vara-akulla. Jos kuitenkin vähän pitempään kätköilee niin ei riitä yksi vara-akku. kukin.tyylillään kirjoitti:
GPS-laitteisiin saa ainakin Euroopan maastokartat ilmaiseksi. Myös sen MML-kartan. OSM ei ole maastokartta.
Hienoa että pärjäät yhdellä vara-akulla. Jos kuitenkin vähän pitempään kätköilee niin ei riitä yksi vara-akku.Mutta ne eivät ole maastokarttoja:)
- kukin.tyylillään
Ne ovat maastokarttoja. Koko Euroopan alueelta (no, Venäjästä en ole varma) on saatavissa ilmaiset maastokartat.
Yllä mainitut kartat eivät ole siis OSM-karttoja. - paskanpuhuja2
kukin.tyylillään kirjoitti:
Ne ovat maastokarttoja. Koko Euroopan alueelta (no, Venäjästä en ole varma) on saatavissa ilmaiset maastokartat.
Yllä mainitut kartat eivät ole siis OSM-karttoja.Älä puhu paskaa:D
- korkeuskäyrät
Kun niissä on korkeuskäyrät ja kaikki niin kyllä ne minun silmiini näyttävät maastokartoilta.
Mutta sovitaan vaan että ne ovat OSM-karttoja joita ei mitenkään erota maastokartoista ;)
Venäjältä ei ole karttoja, esim. Ukrainasta ja Turkista on. Ja tietysti läntisemmästä Euroopasta Islantia myöten. - pakkasukkojoo
korkeuskäyrät kirjoitti:
Kun niissä on korkeuskäyrät ja kaikki niin kyllä ne minun silmiini näyttävät maastokartoilta.
Mutta sovitaan vaan että ne ovat OSM-karttoja joita ei mitenkään erota maastokartoista ;)
Venäjältä ei ole karttoja, esim. Ukrainasta ja Turkista on. Ja tietysti läntisemmästä Euroopasta Islantia myöten.Hehheh ja mää olen pakkasukko:D
- ilmenemismuoto
Eräs tyhmyyden ilmenemismuoto on haluttomuus uuden tiedon vastaanottamiseen.
- torrentkartat
ilmenemismuoto kirjoitti:
Eräs tyhmyyden ilmenemismuoto on haluttomuus uuden tiedon vastaanottamiseen.
Pikemminkin laittomiin hommiin suostuttelu:)
- laillista.puuhaa
Mistä laittomuuksista mahdat puhua? Mtk-maastokartta on täysin laillinen ja myös muualla Euroopassa (ainakin EU:ssa) karttadata on vapaasti käytettävissä. Ilmaisten maastokarttojen tekeminen ei ole suomalaisten etuoikeus.
Torrent ei liity asiaan mitenkään.
Eräs tyhmyyden ilmenemismuoto on haluttomuus uuden tiedon vastaanottamiseen. - torrentkielletty
laillista.puuhaa kirjoitti:
Mistä laittomuuksista mahdat puhua? Mtk-maastokartta on täysin laillinen ja myös muualla Euroopassa (ainakin EU:ssa) karttadata on vapaasti käytettävissä. Ilmaisten maastokarttojen tekeminen ei ole suomalaisten etuoikeus.
Torrent ei liity asiaan mitenkään.
Eräs tyhmyyden ilmenemismuoto on haluttomuus uuden tiedon vastaanottamiseen.Torrent latailu. Sen kautta saa niitä ilmaisia karttoja EI MISTÄÄN MUUALTA:)
- laillista.puuhaa
Osoitteesta http://kartat.hylly.org/ saa ihan lailliset Suomen maastokartat.
Muiden maiden kartat ... ota itse selvää. Ei kiinnosta jakaa tietoa tuollaisille. - laitontahommaaon
laillista.puuhaa kirjoitti:
Osoitteesta http://kartat.hylly.org/ saa ihan lailliset Suomen maastokartat.
Muiden maiden kartat ... ota itse selvää. Ei kiinnosta jakaa tietoa tuollaisille.Eli laitonta hommaa siis kun ei uskalleta jakaa:) Arvasin sen jo aikoja sitten.. Warettamalla kun saa vaikka koko maailman tiekartat ilmaiseksi..
- ei.tipu
Turhaan kinuat, ei tipu.
Muille tiedoksi että on laillista tavaraa, ei mistään torrentista. - saanauraahoo
ei.tipu kirjoitti:
Turhaan kinuat, ei tipu.
Muille tiedoksi että on laillista tavaraa, ei mistään torrentista.Ei näytä olevan kun ei linkkiä löydy:D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984