Miksi puhutaan sakon saamisesta?
Sama koskee myös vankeustuomiota tyyliin "sai 2 vuotta vankeutta" tai ""sai 2 vuotta linnaa". Paskat se mitään linnaa saanut vaan joutui sinne lukkojen taakse eikä linnaomistajaa tullut kuten joku voisi tuosta sellaista päätellä.
Ei se oikein saamiselta tunnu kun joutuu maksamaan tai lukkoen taakse.
Mikä olisi mielestäsi oikea sanamuoto sakon tai vankeustuomion "saamisen" tilalle?
Miksi puhutaan sakon saamisesta?
GorillaKingKong
2
52
Vastaukset
- typeriäkysymyksiä
No jos sinua tuo saada-verbin käyttö noin paljon vituttaa, niin esitäpä itse vaihtoehto, mikä olisi parempi vaihtoehto.
Lauserakennehan on oikeasti niin päin, että X:lle tuomittiin 2 vuoden vankeusrangaistus.- 14-10
Laissa puhutaan joko määräämisestä, tai antamisesta.
3 §
Rangaistusvaatimuksen antaa poliisimies, tullimies tai muu laissa säädettyä valvontaa suorittava virkamies omasta aloitteestaan tai syyttäjän puolesta.
Rikesakon määrääminen
6 § (30.4.1999/552)
Rikesakko määrätään antamalla rikkojalle rikesakkomääräys..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022276- 1041694
- 831366
- 1291361
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘731204Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834