Miten saisi koiran juomaan vettä?

enforcer

Koirani ei juo paljoa yhtään tai en huomaa sen juovan ainakaan.Suositusannokset alittuvat huomattavasti.Millä keinoin voisi lisätä nesteen saantia?

13

11588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasddd

      Vettä nappulan sekaan. Myös luiden ja lihan keittäminen ja keittoveden tarjoaminen auttaa =)

    • outoatosiaankinon

      Jos koira ei oikeasti juo, niin siinä on vikaa.Onko se ennen juonut normaalisti?
      Onko ruokavaliota muutettu?
      On tärkeää myös mitä koira juo, ja syö.Jos ei juo tai syö, niin jossain on vika.Joko tarjotussa ruuassa/juomassa/astiassa, tai sittenm siinä koirassa.
      Jotkut omistajat luulee, että koira on onnellinen ja hyvin hoidettu, kun sille antaa kaupsta kaikkea väri, haju/maku pötkilöä, jotka on täynnä säilöntäaineita.Sellainen ei ole koiralle hyväksi.Suosi siis sellaisia tuotteita, joissa mahdollisimman vähän noita, osta luonnollista syötävää tilalle.Vaikka raakapakasteita, niistä koirat tykkää.
      Mittaa sille vesi puhtaaseen kuppiin, ja mittaa myöhemmin vesi uudestaan, huomaat onko sitä juotu.Jos ei ole juonut, kysy neuvoja eläinlääkäriltä.

    • meilläainakintoimi

      Lihaliemikuutio veden sekaan

      • asdasdasddd

        Liikaa suolaa, joka ennestään janottaa vaan...

        Liiallinen juonti voi olla myös merkki sairaudesta, kuten diabeteksesta.


    • 12345678900

      Onko kyseessä pentu? Onko ongelma uusi vai ollut aina huono juomaan?

      Meillä pentu oli huono juomaan ensi alkuun mutta kun laitettiin piimää veden sekaan niin se sai pennun juomaan.
      Pari kertaa päivässä mitattiin piimää ja vettä kuppiin maltillinen määrä minkä pentu joi hyvällä halulla kokonaan. Näin varmistettiin että juo sen mitä on "pakko".
      Lisäksi tarjolla oli koko ajan raikasta vettä.
      Pikku hiljaa piimän määrää vähennettiin ja lopulta pentu oppi juomaan myös pelkkää vettä. Edelleen on nirso. Juo puoli kupillista heti kun vesi vaihdetaan mutta esim. puoli päivää kupissa ollut vesi ei kelpaa lainkaan.

      • dgxrgxdr

        Kasvattajan luona opittuja juttuja nuo... oma koira tuli ihmiseltä, joka syötti pennuille vielä luovutusikäisenäkin melkein velliä. Nappuloiden sekaan paaaaljon vettä ja sitten liotettiin päivän tai yön yli. Koira söi koko pentuaikansa pelkkää keittoa, ja juomisen jalo taito piti sitten opetella uudessa kodissa :/ Kuka sitä nyt vettä juomaan, jos kaiken saa ruuasta...


    • näinitse

      Kannattaa pitää kaksi vesikuppia aina tarjolla, toinen ruuan lähellä, toinen vaikka mahdollisen oman alustan luona. Käsittääseni saalistaja-eläimet yleisesti tykkäävät enemmän siitä jos vesi on muualla kuin ruoka.

      Kun vaihdat vesikupit niin kokeile aina kutsua sitä, että se innostuu siitä mitä olet sille antamassa. Tarjoa sille sitä ja näytä vaikka puhtaalla sormella, että siellä on raikasta vettä tai naputa kupin reunaa. Omia lemmikkejä olen vielä kannustanut silittämällä silloin kun ne katsovat tiiviisti kuppia. Ole mielellään hievahtamatta katso jonnekkin muualle, jos alkaa huomaan. Kannattaa kokeilla vastaavanlaista tai omanlaistasi kannustusta muutamankin kerran päivässä ja katsoa alkaisiko ajan kanssa juomaan itse omaaloitteisesti enemmän.

      Olisiko mahdollista että käyttämäsi pesuaineen tuoksu häiritsisi sen juonti-halua?

    • Anonyymi

      Me vaihdettiin paikkakuntaa ja koira on nyt niin kranttu ettei juo täällä vettä,jos muu ei auta täytyy hakea kaupasta vesipullo.

    • Anonyymi

      Mitä ihme hössötystä jotkut juomasuositukset? Koira muuten normaali? Ei koira eikä ihminen tarvitse mitään juomasuositusta, juodaan silloin kun janottaa. Johan tuosta markkinamiesten tekemästä vesipullon kantamisesta ollaan lääkärien suosituksesta luopumassa ihmistenkin keskuudessa.

    • Anonyymi

      Mun koira juo tosi vähän. Sen sapessa todettiin sakkaa ja sai siihen moneksi vuodeksi lääkityksen. Ainut tapa millä saan koiran juomaan lähellekään tarpeeksi on juottaa 2x päivässä vettä johon on sekoitettu piimää. Sapessa ollut sakkakin on juottamisen aloittamisen jälkeen kadonnut kokonaan. Kaikki koirat ei siis juo tarpeeksi vaikka syytä olisi.

      • Anonyymi

        Kiitos vihjeestä! Kokeilen meidän vanhalle koiralle, jolla sakkaa sapessa (lääkitys on) ja nyt päiviä jolloin ei halua juoda/syödä mitään.


      • Anonyymi

        Meillä koira ei tykkää piimästä. Raejuuston sekaan lirautan vettäni se menee😅


    • Anonyymi

      Kyllä se juo kun janottaa. Vesikauppiaiden opit tulleet koiramaailmaankin eli "pitää juoda ennenkuin janottaa"... ihmisilläkin tämä pöljyys on väärin silloin kun ei juosta maratonia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe