Asuntohakemus apua ? :o ongelma!

Jännäjuttu

Moi! Olen harkinnut omaan asuntoon muuttamista tänä syksynä jolloin täytän 17-vuotta ja alan saamaan ainakin opintotukea.

Paikka josta olen ajatellut hakevani asuntoa, kertoo että jonotusaika on jopa 1-2-vuotta, eli periaatteessa mun tulisi tehdä hakemus ihan heti nyt, jotta saisin asunnon mahdollisimman pian synttäreiteni jälkeen.

MUTTA, hakemukseen tulee laittaa ikä ja tulot. Olen vielä 16 ja minulla ei ole minkäänlaisia tuloja, mutta silloin syksyllä siis olisi tuloja (asumis -ja opintotuki). Eli mitä minun kuuluu kirjoittaa hakemukseen?
Kirjoitanko tämänhetkisen tilanteen, ja muutan hakemusta kun täytän 17-vuotta?

Kiitos kun luit ja jos vastaat! :)

7

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duke_nukem

      Kirjoita tämän hetkinen tilanne. Lisätietoja saat tuon kyseisen asuntojen tarjoajan asiakaspalvelusta ja myös KELA:sta.

      Älä laske kaikkea kuitenkaan tuon yhden hakemuksen 1-2 vuoden jonotusajan varaan. Olet heille vain pisara meressä ja voi olla että sieltä tulee mustapekka käteen. Kohtuuhintaiset kämpät on Suomessa tänä päivänä todella kiven alla eli jos suinkin mahdollista niin kannattaa hakea mahdollisimman monelta tarjoajalta. Tsemppiä kuitenkin asunnon hakuun!

      Katso esim. http://asunnot.oikotie.fi/

    • tabou

      Aivan turha luullakaan, että just sulle sieltä mitään tarjotaan, ainakaan kohtuuajassa. Yks hakemus tuhansien joukossa. Kokeile onnea muissakin, mm.oikotie, vuokraovi, Tori.fi (myös oma ilmoitus!), paikkakunnan vuokrataloyritys, opiskelija-asunnot, Sato, Vvo, Arava, Realia etc.

      • minätaass

        Miksei juuri mulle voitais tehdä tarjousta? Niihin asuntoihin jonotetaan, eli pakolla jossain vaiheessa minäkin saan tarjouksen.

        Ja en oo löytänyt mistään yhtä halpoja asuntoja ja kalliimpaan ei ole varaa, eli tuo (TOAS kyseessä) on ainut vaihtoehto todennäköisesti.

        Mutta kiitos noista, siinä oli paljon uusia paikkoja joista en ole vielä katsonut.

        Kiitos avusta myös edelliselle kommentoijalle! :)


      • verotettu

        Ajattelitko ihan veronmaksajien piikkiin alkaa asumaan?? Pysy äpärä kotonas. Mamut tarttee sun asunnon ja meidän veronmaksajien rahat. Sori,sulle ei ny jäänny ku luu käteen.


      • VoitPettyä
        minätaass kirjoitti:

        Miksei juuri mulle voitais tehdä tarjousta? Niihin asuntoihin jonotetaan, eli pakolla jossain vaiheessa minäkin saan tarjouksen.

        Ja en oo löytänyt mistään yhtä halpoja asuntoja ja kalliimpaan ei ole varaa, eli tuo (TOAS kyseessä) on ainut vaihtoehto todennäköisesti.

        Mutta kiitos noista, siinä oli paljon uusia paikkoja joista en ole vielä katsonut.

        Kiitos avusta myös edelliselle kommentoijalle! :)

        On paljon mahdollista, että sinulle ei koskaan tarjota asuntoa tuolta. Se 1-2 vuotta on keskiarvo. Jotkut ovat jonottaneet montakin vuotta. Jonon ohi menevät AINA muilta paikkakunnilta muuttavat.
        Aina tulee kiireellisimpiä sinun eteesi jonoon.

        Joten älä ole sinisilmäinen, että saisit 1-2 vuodessa tuolta asunnon.


      • Natrium
        verotettu kirjoitti:

        Ajattelitko ihan veronmaksajien piikkiin alkaa asumaan?? Pysy äpärä kotonas. Mamut tarttee sun asunnon ja meidän veronmaksajien rahat. Sori,sulle ei ny jäänny ku luu käteen.

        Kylläpäs sitä ollaan kitkeriä. Jäivätkö omat opinnot kesken vai jouduitko nuohoamaan vanhempien nurkissa kolmekymppiseksi?

        Aloittajalle: kuten ensimmäinen kommentoija kirjoitti, niin tämänhetkinen tilanne. Hakemukseen kannattaa laittaa lisäksi tieto siitä, että olet aloittamassa opinnot. Kannattaa tosiaan tiedustella myös noista muista paikoista - ja käydä laittamassa uuden opinahjon ilmoitustaululle asunnonetsintäilmoitus. Ainakin omissa kouluissani moni etsii asuntoa tai kämppistä myös noin.


      • verotettu
        Natrium kirjoitti:

        Kylläpäs sitä ollaan kitkeriä. Jäivätkö omat opinnot kesken vai jouduitko nuohoamaan vanhempien nurkissa kolmekymppiseksi?

        Aloittajalle: kuten ensimmäinen kommentoija kirjoitti, niin tämänhetkinen tilanne. Hakemukseen kannattaa laittaa lisäksi tieto siitä, että olet aloittamassa opinnot. Kannattaa tosiaan tiedustella myös noista muista paikoista - ja käydä laittamassa uuden opinahjon ilmoitustaululle asunnonetsintäilmoitus. Ainakin omissa kouluissani moni etsii asuntoa tai kämppistä myös noin.

        Koulut on käyty ja ilman mitään tukia olen elännyt. Jopa varallisuutta on kertynyt. Työelämässä ollut jo 30 vuotta. Ottaa vaan pattiin kun kaikki on muuttamassa omilleen ilman mitään työpaikkaa tai ammattia. Oletetaan että kyllä joku viulut maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe