Olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta. Kumpikin yli 50-vuotiaita, 60 lähestyy. Aikaisemmin oltiin kumpikin työssä, nyt minä työkyvyttömyyseläkkeellä ollut jo jokusen vuoden.
Nyt on sitten mieskin päättänyt olla kotona lähes koko ajan. Hän voi pienyrittäjänä itse päättää työaikansa. Nyt sitten ollaan kotona 24/7, myös viikonloput ja lomat.
Minua tilanne ahdistaa. En saa kotona senkään vertaa tehtyä, kuin sairaana muuten. Mies pyörii jaloissa koko ajan, Jos siivoan vaikka kaappeja, kommentoi kaapin sisällöstä tai tavaramäärästä siellä jne. Loppuu hommat aika nopeasti sen vuoksi. Jos haluaisin lähteä vaikka autolla johonkin, tuppautuu mukaan. Jos mainitsen asiasta, suuttuu.
Tilanne alkaa olla sietämätön. Pinna kiristyy kummallakin ja riidat lähes jokapäiväisiä.
Yhdessä 24/7
36
202
Vastaukset
- 7267
Oletteko suunnitelleet elämäänne eteen päin? Muuta en osaa kysyä enkä sanoa.
Tilanne saattaa olla hankala jos siihen ajautuu vastentahtoisesti.
Analysoikaa tilanne ja hahmotelkaa pitemmän tähtäksen puitteita! Ei noudatettaviksi jääräpäisesti vaan realistisia tavoitteita ja toiveita.
Olimme samassa tilanteessa 57 / 52 ikäisinä. Lopetimme työnteon yhteisellä päätöksellä ja loppuelämän hahmotelma oli muodostunut luonnostaan mutta harkiten.
Kummallekin riittävä annos omaa elämää kokoaikaisen yhdessäolon vastapainoksi. Mikä on sopiva annos? Kukapa sivullinen sen tietäisi! - hytinäx1
Pitäisköhän teidän alkaa juttelemaan keskenänne ja miehen hankkia ystäviä ja harrastuksia kodin ulkopuolelta. ? Moni urheiluseura tarvitsee vapaaehtoisia toimitsijoita, tai voisko hän itse alkaa vaikka veteraaniurheilijaksi ja näin olla pois enemmän kotoa? Tilannehan on aivan uusi myös hänelle.
- Mitäkä.mies
Älä siivoa kaappeja,tai yleensäkkään pakene kotitöihin vaan puhukaa asoista.Vaatii totuttelua olla 24/7 kun molemmat olette olleet työelämässä ja sen mitä yrittämisestä tiedän,on hän ollut hyvin paljon töissään ja sinulle on jäänyt lähes kaikki muu..
Yhteiset harrastukset tosiaankin on hyväksi ja vaikka yhteinen kaapin siivous jos se tapahtuu sovussa..Ja...? Jos siellä kaapissa on liikaa tavaraa :)
Meitä miehiä pitää vähän vedättää että saa mielenkiinnon heräämään.Visaisia kysymyksiä kodin kunnostuksesta tai vaikka kaapin paikasta.Jos meiltä kysytään niin saatamme jopa luulla että voimme siihen oikeasti vaikuttaa ;) - dshsetj
Vaan suojelusenkelisi on ollut kanssasi jo ennen syntymää ja sen jälkeen 24/7 koko elämäsi ajan..
- Pahalta.näyttää
Tuossa vaiheessa avaajan olisi syytä heittää pyyhe kehään. Pienyrittäjyyden, stressin ja iän vuoksi mies on sairastunut tyypilliseen kotityrannian tautiin, vahtimiseen ja mustasukkaisuuteen.
Siinä ei puheet enää auta, jumalauta, eikä muukaan terapia. Omistushalu kasvanut liian sairaudeksi.
Pakkaa autosi ja lähde. Sitä ennen takavarikoi ja piilota mahdolliset aseet jos miehellä on. Ampuuhan se perään perkele. Ymmärrän täysin tuntemuksesi, koska itseänikin tuollainen tilanne ahdistaisi. En kestäisi olla miehen kanssa 24/7. Tarvitsen päivittäin omaa tilaa, yksinoloa, jopa lomaa miehestä välillä.. :/ Onnekseni nuo hetket minulle suodaan ilman suuttumisia.
Harmillinen tilanne teillä. Eipä tuohon muuta ratkaisua osaa antaa kuin puhuminen, puhuminen, puhuminen. Voimia ja jaksamisia! :)- kylläsesiitä
Miehellä on nyt pallo hukassa ja ei osaa kuluttaa aikaansa ja sopeutua uuteen. Ajan myötä hän kyllä saa päiviinsä sisältöä. Ei hän varmasti tee sitä ilkeyttään. Sinulle juttu on myös uusi, kun olen tehnyt ennen työt yksin. Jospa saisit ukon innostumaan jostain kodin remontista tai tekemään niin muuta. Aina kotona ja miljöössä riittää petraamisen varaa.
Ota asia lempeästi puheeksi. Kerro että olet tottunut tekemään itsenäisesti. - koti-on-linnamme
MIEHELLE OMA TILA.
Meillä hieman samantyyppiset ongelmat ratkesivat sillä, että mies sai talossa oman paikan kun poika muutti omilleen ja hänen huoneestaan tehtiin isukin oma tila. Minä en pane nokkaani sinne koskaan, en siivoa siellä jne. ja mies on tyytyväinen, nikkaroi siellä kaikenlaista, kuuntelee musaa mistä tykkää, ja löytää takuulla kaikki tavaransa, koska on ne itse järjestänyt (tai ei), jne.
Yhteiselo on pysynyt multa osin samanlaisena, mutta nyt on hänelläkin oma tila johon vetäytyä aina kun hän haluaa olla rauhassa.
Suosittelen. - Omppulainen
Kiitos asiallisista vastauksista. Ongelma on siinä, että minulla ei ole omaa tilaa! Kun aloitin tämän oloneuvoksena olon, mies oli töissä ja itselläni omaa aikaa. Sain tehdä mitä halusin ja ottaa vaikka nokoset. Nyt ei siihenkään mahdollisuutta. Mies häärää koko ajan ympärillä rapistelemalla, kolistelemalla tai tv auki. Se tekee minut levottomaksi ja veekäyrä nousee. Olen ihan lamaantunut. Älkää ymmärtäkö väärin, mies on kiltti, tekee kotitöitä ja osaa tehdä kaikkea. Mutta tämä symbioosissa eläminen on liikaa...
- mitäkä.mies
Aukeni.Sinun pitääkin asennoitua itse uudelleen kun olosuhteet ovat muuttuneet.Joko tai..Kumman tahdot,oman rauhan vai puolison? Siihen voi tottua,jos se lohduttaa.
Et varmasti ole ainoa jonka elämä muuttuu kun jäädään kaksin. - Omppulainen
Vaan kun mielestäni voi olla kumpaakin. Miten saa toisen ymmärtämään, että haluan välillä olla erossa ja saada omaa aikaa ja tilaa? Ilman, että hän väittää, etten enää välitä ja inhoan häntä?
- nuormieli
Omppulainen kirjoitti:
Vaan kun mielestäni voi olla kumpaakin. Miten saa toisen ymmärtämään, että haluan välillä olla erossa ja saada omaa aikaa ja tilaa? Ilman, että hän väittää, etten enää välitä ja inhoan häntä?
Minunkin mielestäni voi olla kumpaakin, siis parisihteessa/avioliitossa niin et kummallakin on liikkumatilaa ja omaa aikaa, liian tiiviistä sympioosioosista tulee mieleen läheisriippuvainen suhde joka sopii harvoille. Sinun kohdallasi neuvoisin että istuisitte miehesi kanssa neuvottelemaan ihan aikuisten oikeasti, pitemmänpäälle kuvaamasi tilanne tappaa keskinäiset tunteenne ja sitä ei miehesikään varmasti halua, kaksi aikuista ihmistä hyvinä ystävinä, rakastavaisina ja uskollisina toisilleen on ihanteellinen tila jossa kummallakin on vapaus omaan identtiteettiin ja yklöllisyyteen.
- siilimuori3
Kun teitä asuu siinä samassa huushollissa kaksi, kyllähän siitä toisestakin ääntä, hajua ja makua lähtee :). Pitäisikö miehesi lähteä kotoa autotalliin tai ulkovarastoon vai mikä olisi ratkaisu?
- Mitäkä.mies
Omppulainen kirjoitti:
Miehen näkökulma..
Miehesi on huomannut tai kuvittelee jonkin muuttuneen ja on varmaa että jokin on muuttunut.Olipa kyseessä mies tai nainen,merkkejä tulkitaan aina ja nyt miehesi pelkää muutoksen johtavan etäisiin väleihin.
Vaikka haluatkin omaa aikaa,täytyy tehdä selväksi se että hän on se ykkönen ja kenen kanssa haluat olla suhteessa.
Nää on hankalia juttuja,jos sanot että rakastat ja kuitenkin kohta haluat olla yksin tai vaikka lähteä tyttöjen kesken,jotain...
Tiedän mistä puhun.Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja on erittäin vaikeaa selittää toiselle "oma aika"
Vakavimmillaan käy niin että miehesi olettaa tunteittesi kuolleen ja tovin mietiskelyaikojen kuluttua alkaa itse irrottautua suhteesta.Varsinkin ellet ole kiinnostunut hänen menemisistään,on peli menetetty ja mies etsii sellaisen jota kiinostaa.
Sano suoraan että tarvitset häntä ja välität ja samalla voit sanoa että merkkejä pitäisi lukea oikein.
Oletan että haluat oikeasti jatkaa matkaa miehesi kanssa,koska otit täällä puheeksi asian..En epäile yhtään motiivejasi.
Sanoin tavallaan väärin tuossa aiemmin "peli menetetty"Parisuhde kun en ole peliä,vaan kuin tietokone ja parisuhdettakin pitää päivittää tilanteiiden ja ikääntymisen mukaan. - Omppulainen
siilimuori3 kirjoitti:
Kun teitä asuu siinä samassa huushollissa kaksi, kyllähän siitä toisestakin ääntä, hajua ja makua lähtee :). Pitäisikö miehesi lähteä kotoa autotalliin tai ulkovarastoon vai mikä olisi ratkaisu?
En ole missään viestissäni väittänyt, etten haluaisi hänen olevan kotona. Mutta mielestäni olemme kaksi eri henkilöä ja meidän täytyy pystyä olemaan välillä myös erossa. Siilimuori. Jos haluat elää puolisosi kanssa vuorokauden ympäriinsä yhdessä, suotakoon se sinulle. Minä kaipaan välillä tilaa ympärilleni.
- Omppulainen
Mitäkä.mies kirjoitti:
Miehen näkökulma..
Miehesi on huomannut tai kuvittelee jonkin muuttuneen ja on varmaa että jokin on muuttunut.Olipa kyseessä mies tai nainen,merkkejä tulkitaan aina ja nyt miehesi pelkää muutoksen johtavan etäisiin väleihin.
Vaikka haluatkin omaa aikaa,täytyy tehdä selväksi se että hän on se ykkönen ja kenen kanssa haluat olla suhteessa.
Nää on hankalia juttuja,jos sanot että rakastat ja kuitenkin kohta haluat olla yksin tai vaikka lähteä tyttöjen kesken,jotain...
Tiedän mistä puhun.Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja on erittäin vaikeaa selittää toiselle "oma aika"
Vakavimmillaan käy niin että miehesi olettaa tunteittesi kuolleen ja tovin mietiskelyaikojen kuluttua alkaa itse irrottautua suhteesta.Varsinkin ellet ole kiinnostunut hänen menemisistään,on peli menetetty ja mies etsii sellaisen jota kiinostaa.
Sano suoraan että tarvitset häntä ja välität ja samalla voit sanoa että merkkejä pitäisi lukea oikein.
Oletan että haluat oikeasti jatkaa matkaa miehesi kanssa,koska otit täällä puheeksi asian..En epäile yhtään motiivejasi.
Sanoin tavallaan väärin tuossa aiemmin "peli menetetty"Parisuhde kun en ole peliä,vaan kuin tietokone ja parisuhdettakin pitää päivittää tilanteiiden ja ikääntymisen mukaan.Kiitos hienosta kirjoituksesta. Se on varmaan vain nostettava "kissa" pöydälle ja keskusteltava tästä. Olen vain ollut aina kova kirjoittamaan ja se selvittää ajatuksiakin. Siksi tännekin viestitin.
- siilimuori3
Omppulainen kirjoitti:
En ole missään viestissäni väittänyt, etten haluaisi hänen olevan kotona. Mutta mielestäni olemme kaksi eri henkilöä ja meidän täytyy pystyä olemaan välillä myös erossa. Siilimuori. Jos haluat elää puolisosi kanssa vuorokauden ympäriinsä yhdessä, suotakoon se sinulle. Minä kaipaan välillä tilaa ympärilleni.
Minä kommnetoin tätä lausettasi:
"Mies häärää koko ajan ympärillä rapistelemalla, kolistelemalla tai tv auki. Se tekee minut levottomaksi ja veekäyrä nousee."
Kun on kaksi eri henkilöä samassa asunnossa täytyy ottaa tonenkin huomioon, molempien. Jotenkin tuli vaan sääli puolisoasi, teillä on ongelma, joka vaatii ratkaisua ennen kuin on liian myöhäistä. Toimikaa. - siilimuori3
nuormieli kirjoitti:
Minunkin mielestäni voi olla kumpaakin, siis parisihteessa/avioliitossa niin et kummallakin on liikkumatilaa ja omaa aikaa, liian tiiviistä sympioosioosista tulee mieleen läheisriippuvainen suhde joka sopii harvoille. Sinun kohdallasi neuvoisin että istuisitte miehesi kanssa neuvottelemaan ihan aikuisten oikeasti, pitemmänpäälle kuvaamasi tilanne tappaa keskinäiset tunteenne ja sitä ei miehesikään varmasti halua, kaksi aikuista ihmistä hyvinä ystävinä, rakastavaisina ja uskollisina toisilleen on ihanteellinen tila jossa kummallakin on vapaus omaan identtiteettiin ja yklöllisyyteen.
Näinpä. Mutta entäs jos molemmat on koti-ihmisä, jotka tykkää olla kotona? Miten silloin järjestät sitä omaa aikaasi ilman että loukkaat toista tai ärsyynnyt toisen läsnäolosta? Pitäsikös yhdessä todeta ensin mikä tilanteessa on muuttunut. Toderta se hyvä mikä suhteessa on mut sitten kertoa myös avoimesti kaipuu siitä omasta ajasta ja omsita menoista.
- Omppulainen
siilimuori3 kirjoitti:
Minä kommnetoin tätä lausettasi:
"Mies häärää koko ajan ympärillä rapistelemalla, kolistelemalla tai tv auki. Se tekee minut levottomaksi ja veekäyrä nousee."
Kun on kaksi eri henkilöä samassa asunnossa täytyy ottaa tonenkin huomioon, molempien. Jotenkin tuli vaan sääli puolisoasi, teillä on ongelma, joka vaatii ratkaisua ennen kuin on liian myöhäistä. Toimikaa.Kyse vain esimerkistä. Ja siksi tänne kirjoitinkin, että saisin neuvoja ja tukea. Tässä ei tarvitse sääliä ketään. Mies saa kolistella, rymistellä ja tehdä mut kotona haluaa. En nalkuta siitä, joten ei tarvitse sääliä. Minä tässä ahdistun, kun aina pitäisi yhdessä olla.
- siilimuori3
Omppulainen kirjoitti:
Kyse vain esimerkistä. Ja siksi tänne kirjoitinkin, että saisin neuvoja ja tukea. Tässä ei tarvitse sääliä ketään. Mies saa kolistella, rymistellä ja tehdä mut kotona haluaa. En nalkuta siitä, joten ei tarvitse sääliä. Minä tässä ahdistun, kun aina pitäisi yhdessä olla.
Näinhän se on mut tangoon tarvitaan aina kaksi.
Omassa elämässäni olen joskus huomannut et jos toisen läsnäolo alkaa ärsyttää edessä ei ole kovin loistava tulevaisuus suhteen kannalta. Siis jos ei sen eteen toimi.
Siis täytyy löytää juuri se teille sopiva tyyli selvitä tästäkin elämäntilateesta.
Jos on yhdessä ja yhteinen koti missäs sitä ihminen on kuin kotonaan. Tai sitten pitää miettiä kuten tuolla joku jo totesikin: tulee valita joko mies tai oma koti. - Mitäkä.mies
Omppulainen kirjoitti:
Kiitos hienosta kirjoituksesta. Se on varmaan vain nostettava "kissa" pöydälle ja keskusteltava tästä. Olen vain ollut aina kova kirjoittamaan ja se selvittää ajatuksiakin. Siksi tännekin viestitin.
Aivan ja mitä aiemmin sen parempi ettei tilanne lukitu ja väärikäsityksiä ei tulisi.Kiitos kuuluu itsellesi kun otit puheeksi..
- er24r
Itse olen 51 -vuotias sinkku eikä ole tarvetta muuttaa vallitsevaa tilaa.
- Irtiottoeiole-ero
Eikö aloittaja iästään ja pitkästä elämänkokemuksestaan ja -näkemyksestään huolimatta ole ikinä keksinyt, että hän voi liiton ja parisuhteen lisäksi elää ihan omaakin elämäänsä?
Se on jossain, mutta ei neljän seinän sisällä kotona. Enkä minä tarkoita vieraisiin menemistä 'siinä' mielessä kuin ihmiset yleensä oman elämän elämisen tahallaan ja tyhmyyttään väärin ymmärtävät.- Omppulainen
Sitähän minä yritän, mutta kun mies tunkee joka paikkaan mukaan. Nyt olen ilmoittautunut kaikkiin mahdollisiin askartelu, valokuvaus yms. kursseille, mihin mies ei voi osallistua.
- Omppulainen
Mikä sinulta noista viesteistä lukematta?? Sitähän minä yritän!
- siiimuori3
Omppulainen kirjoitti:
Sitähän minä yritän, mutta kun mies tunkee joka paikkaan mukaan. Nyt olen ilmoittautunut kaikkiin mahdollisiin askartelu, valokuvaus yms. kursseille, mihin mies ei voi osallistua.
Jos se sun mies on odottanut et kun olette molemmat kotona, teillä viimeinkin on sitä yhteistä aikaa kulke, mennä ja tehdä asioita yhdessä.
- nuormieli
Jospa me maallikkotohtorit ei nyt tehtäis diaknooseja kenenkään kohdalla, jotenkin minä ymmärrän mitä "Omppulainen" yrittää meille kertoa ja miltä hänestä tuntuu. Nyt pitäisi sinun miehesi löytää itselleen jokin mielenkiintoinen harrastus, joka vie häntä hieman omille poluille. Voimia teille, toivon teille sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää.
- siilimuori3
nuormieli kirjoitti:
Jospa me maallikkotohtorit ei nyt tehtäis diaknooseja kenenkään kohdalla, jotenkin minä ymmärrän mitä "Omppulainen" yrittää meille kertoa ja miltä hänestä tuntuu. Nyt pitäisi sinun miehesi löytää itselleen jokin mielenkiintoinen harrastus, joka vie häntä hieman omille poluille. Voimia teille, toivon teille sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää.
Näin. Mut tangoon tarvtaan aina kaksi. Tässäkin tapauksessa olisi mielenkiintoista kuulla myös miehen versio asiasta :).
Jos olisin vastaavassa tilanteessa, ensin kokeilisin avointa rehellistä keskustelua. Voi olla ettei se auttaisi. Niin mitä ihmeen omaa aikaa se on jos pitää ilmoittautua kaiken maailman piireihin, että saisi olla omassa olossaan. Kotonahan sä haluat olla omassa olossasi. Niistä harrastuksista kun tulet kotiin, niin tilanne on ihan sama, et ole sen tyytyväisempi, kuvittelisin.
Siirtyisin keskustelusta seuraavaan vaiheeseen, lisäisin temperamenttia, ottaisin miestä kauluksesta kiinni ja korottaisin ääneni, menisin naama naamaa vasten ja katsoisin silmiin, ja jos pe..kele et nyt jätä mua rauhaan niin mä lähden tästä huushollista. Tee omia hommias ja annat mulle oman rauhan. Luettelisin mitä ja milloin haluan tehdä omia juttujani ja sinä teet omiasi silloin, mene vaikka hiihtämään. Kertoisin mitä tunnen häntä kohtaan ja paljastaisin etten halua muuten muutosta mutta et kyllä kävele koko ajan per... mun perässä. Yhdessä tehdään sitä ja sitä muuten et vilkaisekaan mua. Kokeillaan pari viikkoa ja hiotaan kuvioita, sopiiko. Nyt minä mene päikkäreille, yksin omassa rauhassani, onko selvä.
Hän on kiltti mies ja yhtäkkiä tajuaa kuinka paljon sinusta pitää ja homma lähtee hoitumaan. Tai sitten ei.- nuormieli
Juurikin noin jotain tuon tapaista herätystä hänen miehensä tarvitsisi, huomatakseen et kaksi eri ihmistä ei voi eikä tarvi kokoajan olla kylki kyljessä.
- Omppulainen
On sitten keskusteltu oikein kunnolla.. Suuttuihan se siitä taas. Mies ei ymmärrä, miksi minun pitäisi olla niin paljon (??) yksin. Hänen mielestään on mm. ok, että on ensi kuussa seitsemän päivää työssä ja loput vapaalla. Nuo 24 muuta päivää vietämme koko ajan yhdessä sen 24h/pvä.
On varmaankin viisainta ottaa esiin se ero. Ei tästä oikein näytä keskustelulla mitään selviävän. Olen liian ahdistunut ja on kuin aikapommia tässä odottaisi koko ajan.- Etonnistuahdistuneena
Tämä on sinun tekstiäsi: " Nyt olen ilmoittautunut kaikkiin mahdollisiin askartelu, valokuvaus yms. kursseille, mihin mies ei voi osallistua. "
Miten niin "yhdessä 24 h / pv" ? Sinähän häviät tasaisin väliajoin harrastuksiisi. Sen lisäksi voit vaikka matkustella lähelle tai kauas, vähäksi tai pitkäksi ajaksi. Se kannattaa siksikin, että kaukaa näkee tilanteen paremmin ja / tai erilailla, perspektiivi muuttuu, asioitten koko ja tärkeysjärjestys näyttävät erilaisilta. - Omppulainen
En häviä. Olen ollut kurssilla silloin tällöin. En missään säännöllisesti. Eikä se ole yksin olemista. On vain pakko päästä karkuun kotoa.
- Yritäeres
Jeskamandeerasentään! Miksi sinä et häviä ja lähde "karkuun" säännöllisesti? Ja kuten sanottu; mene myös riittävän pitkälle riittävän pitkäksi ajaksi joku kerta. Paluumatkalta saattaa palata uusi ihminen ...
- Mitäkä.mies
Omppulainen kirjoitti:
En häviä. Olen ollut kurssilla silloin tällöin. En missään säännöllisesti. Eikä se ole yksin olemista. On vain pakko päästä karkuun kotoa.
Mies näkee asiat toisin..Välttely saa miettimään vain syytä,miksi pitää mennä "karkuun"? Hän vaistoaa kyllä tuskasi mutta ei ymmärrä Tilannetta.Eikä uskalla antaa tilaa kun pelkää etääntyvänsä vieläkin enemmän ja vaistomaisesti yrittää takertua lisää..Ei hän voi sille mitään kun ei tiedä mitään..se kissa!
- Konkreettistatoimintaa
Miehille pitää näyttää konkreettisilla teoilla, missä ja miten mennään. Opettaa. Muuten elämä pysähtyy ja väljähtyy, ahdistaa ja tukehduttaa juuri niin kuin aloittajalle on käynyt.
Naisella pitää olla ihan hemmetinmoiset henkiset eväät jotta pystyy riuhtaisemaan ja aloittamaan sen tien tai polun, joka vie jutut toisenlaiseen suuntaan. Enkä tarkoita välttämättä avioeroa vaan tapaa elää toisella lailla yhdessä. Naista pelottaa ihan yhtä paljon mitä se riuhtaisu tuo mukanaan ja siitä huolimatta että hän ymmrätää tilanteen.
Kuuluisaa kissaakaan on turha pöydälle panna, kun mies ei kerran ymmärrä, kuten aloittaja on kertonut eli hän on yrittänyt nostella "kissaa" mutta toisen este eli esto estää kissan käsittämisen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954