Miksi tytöt viiltelee?

Miksivillellä

Miksi tytöt villtelee ku se selvästi sattuu? Ja siis vain tytöt sitä tiedän tekevän että onko se joku tyttöjen tapa masennksessa tai muuten vaa päästää höyryjä?

15

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wertuerss

      Niillä on ongelmia.

      • koska ihmiset ylipäätänsä on vitun vajaita. huh onneks en oo ihminen


    • Entinenviillokki

      *miksi kukaan viiltelee.

      Joo, viiltely tuottaa kipua. Se auttaa käsittelemään henkistä kipua. Sitä sanotaan "kivun siirroksi", kun henkinen tuska konkretisoidaan. Siihen jää myös tosi helposti ns. koukkuun, kun se helpottaa henkistä tuskaa.

      Älkää kuitenkaan viillelkö. Jälkikäteen hirveen paha olla ja siitä jää niitä arpia.

    • Poikajokaviilteleeprkl

      Tässä sulle uutisia pojatkin viiltelee. Esim minä.

    • Eimulmuut

      Siitä saa tavallaan nautintoa ja helpotusta pahaan oloon, mutta vain hetkellisesti. Ei niinkuin suklaa, vaan niinkuin finnien repiminen. Sitten paha olo ja masennus vaan jatkuu.

      • Miksivillellä

        On niitä helpompiiki juttui kuten kalja tai viina.


      • sellastataas

        Ja mistäpä alaikäinen kaljaa saa?


      • Miksiviillellä

        Älä sano ettet muka tiedä


      • Viinaeioohelppojuttu
        Miksivillellä kirjoitti:

        On niitä helpompiiki juttui kuten kalja tai viina.

        Ai viina helppojuttu herää ajattele ku tulee alkoholismi nii koko elämä on pilalla ja maksa menee paskaksi jne.


    • Ootko miettiny et ei kaikki tytöist viiltele

      • Miksiviillellä

        Olen joo miettinyt


    • Onneksi olkoon

    • mdksnkdnwndwocne

      Tytöt sekä pojat viiltelevät.
      Se on tapa siirtää henkistä pahaa oloa/kipua fyysiseksi, jolla voi olla monta merkitystä miksi.
      Yleensä keiden viiltelyarpia näkee (varsinkin käsissä), ovat tehneet sen huomion takia.

    • Haisjjdjsjk

      Kyll pojatkin sitä tekee se vaan on mitä saattaa tapahtua kun on masennus.

    • Vastauksiavain

      Viiltelyä tekevät niin pojat kuin tytötkin. Tytöt kuitenkin keskimäärin enemmän. Viiltely voi tapahtua eri syistä. Tytöillä varsinkin välillä kyseessä on vain halu saada huomiota, sääliä tai apua. Toinen syy viiltelyyn on juuri henkinen tuska yleensä erillaisten mielialahäiriöiden takia. Kun on tarpeeksi paha olla viiltely voi tuntua helpottavan henkistä tuskaa koska kivun tunnetta on helpompi käsitellä kuin sisäistä tuskaa. Viiltely kuitenkin loppujenlopuksi pahentaa myös psyykkisiä ongelmia. Mutta sama vaikka huumeidenkäyttäjien kanssa: kun on tarpeeksi paha olla koitetaan paeta tilannetta nopeasti vaikka itse tietäisikin sen pitkällä juoksulla vain pahentavan tilannetta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe