Talossa jossa asun harrastetaan useiden ihmisten voimin tätä jaloa taitoa.
Ovessani ei ole väliovea ja sitä voinee kutsua ennemminkin laudanpätkäksi kuin oveksi. Valo paistaa raoista. Äänet kuuluvat käytävää, pientä huokausta myöten, siksi esim. Runkkaaminen oli aluksi hieman vaikeaa, kun pikku lätinäkin kuulu huoneen ihanan korkean akustiikan avustamana ja vähäisten tavaroideni vuoksi käytävään.
Myös moöemmille puolille naapureita pienetkin äänet kuuluvat. Olen miettinyt onko kyseessä stasin entinen vakoilukohde ja seinissä on joka puolelle avoimet mikrofonit. Kuuntelen sujuvasti naapurin akan pidäteltyjä ähkäyksiä ja keskusteluita.
Olin yhdesaä asiassa onnekas: huomasin naapureiden äänet vasta n. 3 vuotta asunnossa asuttuani, koska silloin menivät ensimmäisen kerran musiikkikuulokkeet hajalle, kuten myös peltorit, joita käyrävämelun vuoksi käytin.
Olin ollut luulossa, että kuuluu vähän tavallista paremmin, mutta silloin valkeni, että puheluni ja yksityiselämäni kuuluvat oikein loistavasti naapuriin ja käytävälle.
Huomasin myös naapuruston harrastavan hissin ovelle kuuntelemaan jäämistä ja kun joku tulee rappukäyrävään tai kävelen ovea kohti, ovat jo hississä tai portaissa menossa.
Minua ei kyllä voisi vähempää toisten äänet kiinnostaa, kun ei asunnossani mitään jännittävää tapahdu. Ei käy vieraita, en enää puhu puheluita. Ehkä se 30sek. lätinä on odottamisen arvoista? Minua naapurin akan seksiäänetkään ei kiinnosta saati kiihota.
Kaikki kolne naapurusta ollaan ilmeisen työttömiä ja muillakin on koputteluiden määrästä pinna kireällä kun kuulemme toisemme 24h. Minua ei nukuta öisi, joten käveleskelen hieman kämpässä ja pyösrin sängyssä mikä ei erityisesti natise. Tämäkin ilmeisesti häiritsee ja koputtelua tulee. En ravaa natisevalla lattialla kuin pakollisen verran.
olen sanonut ja huutanutkin että hankkikaa korvatulpat (itselläni tuplasuojaus), mutta neuvo ei ilmeiseatikään kelpaa.
eräs kyttääjä on ovelan hiljainen ja on myöhään illalla ja yöllä ovella /käytävässä. Hän ei ole kyttäysoppaastaan ilm. Lukenut että kun on juonut viinaa, kannattaa kyttäys siirtää selvälle päivälle, koska viinan haju tulee harvaan tilkitystä ovensuusta sieraimiini.
Tätäkin näpyttäessä kännykällä tiedän sormen naputuksen kuuluvan käytävään. Kohtuullisen ahdistavaa.
Lohtuni on, että olen "ketä naapureista vituttaa eniten heikot eristykset" - kilpailussa viimeisillä sijoilla, koska selkeästi naapireitani vituttaa huomattavasti enemmän.
Onko vertaiskokemuksia?
tai jos olet kyseiseen kyttäyspartioon kuuluva/naapuri, jakaisitko kokemuksiasi.
Rauhallista ja kerrostaloasumista sen saaville toivotan!
kerrostalokyttäyksen jalo taito ja huono eristys
kallionkyttäysliiga
1
207
Vastaukset
- kallionkyttäysliiga
Älkää kytätkö kirjoitusvirheitä. Niille on jo omistettu valtiollinen koulutus-ja byrokratiakoneistonsa, sekä lukemattomia sivustoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717