Onko todellakin niin että Sampo-lehdessä joka mainostaa itseään "puolueettomaksi paikallislehdeksi" ei julkaista minkäänlaista kritiikkiä jos se kohdistuu ongelmia saarijärvellä aiheuttaneisiin pakolaisiin?
Luulisi jo monen tarttunen kynään ja kirjoittavan yleisönosastolle.
Nytkin olis uudessa lehdessä yltiöpositiivisen kuvan antava koko aukeaman juttu "sotaa pakoon" lähteneoistä nuorukaisista.
Oli oikein hiekotettu kulkuväyliä, aurattu kaukaloa ja opeteltu suomea sininen ja valkoinen laulun avulla.
Sampo-lehdessä ei saa kritisoida mamuja?
143
1412
Vastaukset
- entinensampo
Se on näin,ehdotan lehden boikotointia,itse lopetan ainakin lehden tilauksen.
- Wwwbbb
Lehden uudeksi nimeksi PAKOLAIS-SANOMAT ja päätoimittajaksi Kuosmanen
- gesger
Toimittaja Marja Tarvaisenhan terveiset ahdistelun uhreiksi joutuneille tytöille oli sanasta sanaan: "Jos huomiota ei miehiltä halua, ei sitä kannata heille myöskään suoda".
Todella törkeää!- Entinensampo
Niin on.Eikö lopeteta joukolla lehden tilaus.
Sampo lehden täytyy oikeasti kirjoittaa myös toinen puoli pakolaisista,eli siitä mitä täällä tapahtunut(uimahalli,kuntosali,käytökset kaupoissa jne...) - myöhässätunnille
Ja ahdistelukin oli "sivistyneesti suvaitsevaistunut" huomioksi.
Mitenköhän muuten on noiden huomioliivien käyttö? Luodaankohan niillä huomiota? Hovioikeudessa tämäkin jonain päivänä selvinnee... - Kivimonossa
Ja tuo saatanaan huora oli aikoinaan opettaja koulussa mitä kävin.
Oikea perkeleen perseen levittäjä huora kyseessä.
- vittusaatanaö
Noh, kesällä siitä huomiosta saa moni tyttönen nauttia.
- Wwwbbb
Joo ja vähän vanhempikin
- AnttiPekkaJussiKalle
Tilaus loppui. Samoin Keski-Suomalaisen. Keski-Suomalaisessa SPR-tädit kirjoittavat yleisönosastolle tarinoita ja laittavat jonkun irakilaisen matun nimen alle
- hhvgffgjk
Kummaa toimintaa.
- voihyväjumala
Oli kyllä taas niin ulkokultainen juttu mamuista, oikein hiihdettykkin... hih hih!
Mitään ongelmia he eivät tuo tietenkään.
Tuohon osoitteeseen saa laittaa sähköpostia, että mitä mieltä on sampo-lehden linjasta.
[email protected]
http://www.sampolehti.fi/yhteystiedot/
Ystäväni erehtyi kritisoimaan toimittajan juttua sampon facebook sivuilla asialliseen sävyyn, niin häneltä evättiin kirjoittaminen sinne.
Sellainen puolueeton paskalehti. - Paaatee
Ihan turha lehti eikun perumaan tilaus
- Seesteistä
Jep!Näin teen
- eitilata
Seesteistä kirjoitti:
Jep!Näin teen
Sama täällä!
- Veronmaksajaoon
Annan Sampo lehdelle yhden ja sitäkin paremman vinkin.
Älkää päästäkö Marja Tarvaista tekemään enää lehtijuttuja,kun tuntuu,että kyseistä henkilöä ei kiinnosta mikään muu kuin pakolaisten ruuanlaittotaidot ja muu seesteinen elämä.Nimittäin kauaa ei lehti tarvitse yhtään toimittajaa,kun ei ole enää lukijoitakaan.
Yksi juttuvinkki Sammolle.Pyytäkää Kärkkäisten bussi hakemaan minuakin kauppakierrokselle omasta pihasta,tulkaa kuvaamaan ja kertomaan,miten seesteinen oon.- sampolehti
Tilaan sampoa kaksin kappalein toisen itselleni ja toisen lapselleni joka asuu muualla .Hyvä lehti tulen jatkamaan tilauksiani.
- Prtcswaan
sampolehti kirjoitti:
Tilaan sampoa kaksin kappalein toisen itselleni ja toisen lapselleni joka asuu muualla .Hyvä lehti tulen jatkamaan tilauksiani.
Ihan sama mitä teet,vaikka tilaat arabiaksi pakolais(turisti)keskukseen.
Lehden toimituksessa tullaan kuitenkin näkemään suuri tilausten väheneminen.
- paaatee
Taitaa olla sampon henkilökuntaa tuo sampon puolustelija , täälläkin perutaan tilaus ja moni lähipiirissä tekee saman ovat kyllästyneet lehteen, lehdessä pari sivua ja sekin täynnä pakolais juttuja ja erään autokorjaamon piilomainontaa lähes joka lehdessä,
on todella puolueellinen lehti.No jos ne saa nämä reilu kolmesataa pakolaista tilaajaksi
niin sehän korvaa jo monta saarijärveläistä- Prtcswaan
Paaatee täysin oikeassa,mahtuuhan lehteen tosin warrioksen alimman tason jääkiekkoa ja veronmaksajille kaatuvaa jäähallin suunnittelua.
- kesänkeppitappelut
Prtcswaan kirjoitti:
Paaatee täysin oikeassa,mahtuuhan lehteen tosin warrioksen alimman tason jääkiekkoa ja veronmaksajille kaatuvaa jäähallin suunnittelua.
On se kumma, että joillakin on haaveena istua autossa tuntitolkulla, että pääsisi pelaamaan jääkiekkoa, mutta puolen tunnin matka Karstulan jäähalliin harjoittelemaan on liikaa.
Mitä muuten se Warriors on suomeksi?
- paaatee
Niitenhän kannatas tehdä pakolaisista joukkue ja pelata tätä kyseistä joukkuetta vastaan niin sekin joskus voisi voittaa ( EHKÄ )
- korkeamaila
Odotan mielenkiinnolla seuraavaa Sampoa,jos yksikin juttu matuista,niin myös minä perun lehden samantien.
- kentätkuntoon-
Taannoin Bagdadin Sanomissa eli Sampossa oli sulavasti yhdistetty jääkiekko ja matut. Lehdessä esiteltiin kuinka Kuosmasen "poikien" Husuahon kaukalon jäädytys toimii mainiona matujen työvelvoitteena.
Hyvähän se on, että jäädyttävät sen lapsille. Vaan taitaapi olla Suomen kallein ulkojää, koska tuohon se hyöty näistä paperittomista rakettimekaanikoista tulee sitten jäämäänkin. - Ttkumvap
Uusi jääurheiluseura Saarijärvelle:Bagdadin Partaanvetäjät,valmentaja Kuosmanen ja hieroja Tarvainen, pääsponsori Sampolehti ja SPR ja lajina tottakai kairaus.
- Eiudfds
Koko sampo-lehti on ollut jo vuosia aika kökkö. Ennen parempi.
- Tosionvaan
Se oli sitä aikaa kun Länsisalon Maija vaikutti siellä.Nykyään vaan tälläisiä ammattitaidottomia toimittajia kuin esim.Marja Tarvainen,miltä puuttuu kaikki ominaisuudet,mitä hyvältä toimittajalta vaaditaan.
- ykkaakoo
Marja Tarvaisen jutut kyllä sellaisia että ne voisi kirjoittaa yhtä hyvin ylä-asteelainen.
- sekoja
Sinähän nyt ylistit Tarvaista.Koululaiset sentään osaa kirjoittaa muustakin kuin pakolaisista.
- tositarinat
Oletan että Sampolehti julkaisee myöskin juttuja pakolaisista. Ei mikään lehti julkaise jos jutut ovat samaa kuin näillä palstoilla. Asialliset ja tosi tapahtumat kyllä julkaistaan. Uskon että jutut mitä on tarjottu ovat näitä saman tasoisia kuin näillä palstoilla. Sen verran ¨fiksuja toimittajia että eivät ota mitään kantaa juttuihinne
- Entinensampopaska
tositarinat kirjoitti:
Oletan että Sampolehti julkaisee myöskin juttuja pakolaisista. Ei mikään lehti julkaise jos jutut ovat samaa kuin näillä palstoilla. Asialliset ja tosi tapahtumat kyllä julkaistaan. Uskon että jutut mitä on tarjottu ovat näitä saman tasoisia kuin näillä palstoilla. Sen verran ¨fiksuja toimittajia että eivät ota mitään kantaa juttuihinne
Miksei matusanomat kirjoita sitten näistä loisista,mitä tehneet täällä.Uimahallin häiriköinnit,johtaneet porttikieltoihin,kuntosali,kauppajutut,on nähty nuorten tyttöjen ahdistelua.Vituttaa lukea tälläistä paskaa,kun tiedät hyvin,ettei tässä lehdessä kirjoiteta negatiivistä tästä sontasakista ainakaan niin kauan,kun Saarijärven yksi suurimmista suvakeista(Tarvainen)on toimittajana.
- fgfdd
tositarinat kirjoitti:
On täällä välissä ihan asiallisiakin kirjoituksia. Ihmiset turhautuvat ja alkavat syytää törkeyksiä, kun he kokevat, ettei heitä kuunnella. Tällä saralla lehdet ja tiedotusvälineet saavat katsoa peiliin.
- tositarinat
Varmaan kirjoittaa, mutta täytyy sitten sen joka jutun antaa myöskin todistaa että tapahtuma on totta. Huhujen pohjalta jos juttuja aletaan julkaista niin aika pahaksi menee. Kun esimerkiksi minä ilmoitan jostain jutusta lehteen, niin minä myöskin olen vastuussa sen todenperäisyydestä
- entinensampopaska
tositarinat kirjoitti:
Varmaan kirjoittaa, mutta täytyy sitten sen joka jutun antaa myöskin todistaa että tapahtuma on totta. Huhujen pohjalta jos juttuja aletaan julkaista niin aika pahaksi menee. Kun esimerkiksi minä ilmoitan jostain jutusta lehteen, niin minä myöskin olen vastuussa sen todenperäisyydestä
kysyppäs uimahallilta,mitä on tapahtunut.
- Kivimonossa
tositarinat kirjoitti:
Ja kait perkele sitä aika helvetin totena pitää jos vielä ite näkee jumalauta tilanteet missä ali-ihmispaskat, eli maahantunkeutujat ahdistelee naisia/lapsia.
Ja ihan turhaan sitä koittaa varoittaa lehden kautta lukijoita paikoista missä tuota tapahtuu, jos lehti ei julaise mitään mitä sinne lähettää.
Mutta annappa olla jos joku kantaväestöstä vaikka varastaa kaljan kaupasta, niin johan on sampolehden kokoaukeaman juttuna tuo tapaus. - kiinnostaatietää
Jospa se Sampo julkaisisi sinun juttusi kun pyytäisit sen Sampolehden toimittajan vaikkapa johonkin vaikkapa uimahallille sinua ja uimahallin työntekijöitä jututtamaan antaisit julkaista jutun yhteydessä nimesi. Silloin se juttu olisi uskottava.
- Supervokki
Vastahan Sampossa kehutaan, että Kolkanlahden vokkeihin ei ole koko tämän vuoden aikana tarvittu poliisia.
JES! Hienoa, 4 viikkoa ilman poliisia. Kyllä me ollaan teistä niin ylpeitä. Aivan syystä tämä lehdessä kerrottiinkin. Vautsi vau.
Joku nuiva tietenkin pilaisi ilon laskeskelemalla, että jos kolmisen sataa ihmistä on kuukauden rötöstelemättä (siis Kolkanlahdessa, muualla tehtyjähän ei huomioitu), niin sehän olisi sama, kuin 25 ihmistä olisi kokonaisen vuoden kiltisti (siis kotonaan).- täysinvittuuntunut
Ja opetetaan saksien käyttöä ja säilytystä,oikein turvapäällikkö,voi vittu sanon minä.
VOIKO SAMPO LEHTI OLLA YHDEN VIIKON KIRJOITTAMATTA näistä TURISTEISTA ja KUOSMASEN paskoista jutuista.PUOLUEETON PAIKALLISLEHTI,hyi mikä sontalehti. - Nykyaikaa
täysinvittuuntunut kirjoitti:
Ja opetetaan saksien käyttöä ja säilytystä,oikein turvapäällikkö,voi vittu sanon minä.
VOIKO SAMPO LEHTI OLLA YHDEN VIIKON KIRJOITTAMATTA näistä TURISTEISTA ja KUOSMASEN paskoista jutuista.PUOLUEETON PAIKALLISLEHTI,hyi mikä sontalehti.Lopeta lehden tilaus.Minäkin lopetin.Ketä kiinnostaa lukea tätä matupaskaa,muuta kuin paria heidän kanssaan pyörivää suvakkia ja tietysti kirjoittaja Tarvaista, niin ja Kuosmasta tietenkin kun saa naamansa lehteen,ego nousee.
- tilaaja
Minullaon aika paljon ystäviä , tuttavia jotka tilaavat Sampolehteä . Taitaapi olla tällä sivulla ne jotka eivät tilaa ja se nyt ei ole paljon.
- SäVaanJaksat
tilaaja kirjoitti:
Minullaon aika paljon ystäviä , tuttavia jotka tilaavat Sampolehteä . Taitaapi olla tällä sivulla ne jotka eivät tilaa ja se nyt ei ole paljon.
Etkös käykään kijastissa sitä lukemassa?
- tilaaja
Sä Vaan Jaksat en tiedä kenelle kirjoituksesi on tarkoitettu Sampon tilaaja olen ollut vuodesta 82 ja olen jatkossakin ei tarvi käydä kirjastossa ko. lehteä lukemassa vaikka muuten paljon kirjastoa käytänkin. Keski-Suomalainenkin tulee kotiin joten voin lukea kotona.On kyllä varmaan paljon ihmisiä jotka kirjastossa käyvät lehdet lukemassa ja hyvä niin.
- Kivimonossa
tilaaja kirjoitti:
Sä Vaan Jaksat en tiedä kenelle kirjoituksesi on tarkoitettu Sampon tilaaja olen ollut vuodesta 82 ja olen jatkossakin ei tarvi käydä kirjastossa ko. lehteä lukemassa vaikka muuten paljon kirjastoa käytänkin. Keski-Suomalainenkin tulee kotiin joten voin lukea kotona.On kyllä varmaan paljon ihmisiä jotka kirjastossa käyvät lehdet lukemassa ja hyvä niin.
Enemmän ja luotettavampaa tilannekatsausta saat lukemalla netistä välillä euroopan lehtiä, niissä kerrotaan mitä tekee kaikille eurropan maille hallitsematon maahanmuutto, ja erityisesti kettotaan mitä nuo "hädänalaiset" tekee maissa mihin tulevat, suomessa ei mikään lehti eikä tv kerro totuutta asiasta, sampo lehti on varsinainen keppihevonen.
Revi laput silmiltäsi ja ala elämään tässä maailmassa missä me järkevät eletään.
Ei kannata lehteä kehua jonka toimittajien päämäärä on muuttaa saarijärvi islamistiseksi kaupungiksi. - Orrtgamna
Kivimonossa kirjoitti:
Enemmän ja luotettavampaa tilannekatsausta saat lukemalla netistä välillä euroopan lehtiä, niissä kerrotaan mitä tekee kaikille eurropan maille hallitsematon maahanmuutto, ja erityisesti kettotaan mitä nuo "hädänalaiset" tekee maissa mihin tulevat, suomessa ei mikään lehti eikä tv kerro totuutta asiasta, sampo lehti on varsinainen keppihevonen.
Revi laput silmiltäsi ja ala elämään tässä maailmassa missä me järkevät eletään.
Ei kannata lehteä kehua jonka toimittajien päämäärä on muuttaa saarijärvi islamistiseksi kaupungiksi.HIENOA,JUURI NÄIN
- tilaaja
Olenko muuta kirjoittanut kuin että tilaan Sampolehteä . Pitäisikö tehdä toinen palsta jossa saisivat kirjoittaa vain ne jotka tilaavat edelleen lehteä. Uskon että niitä on aika paljon Saarijärvellä. Aika ihmeellinen käsitys teillä on ïhmisistäjos kymmeniä vuosia Sampoa tilanneet ihmiset ovat nyt yhtäkkiä suvakkeja. Kait siinä lehdessä muitakin juttuja on kuin pakolaisista ja jos se risoo niin jättää lukematta.
- orttgamna
tilaaja kirjoitti:
Olenko muuta kirjoittanut kuin että tilaan Sampolehteä . Pitäisikö tehdä toinen palsta jossa saisivat kirjoittaa vain ne jotka tilaavat edelleen lehteä. Uskon että niitä on aika paljon Saarijärvellä. Aika ihmeellinen käsitys teillä on ïhmisistäjos kymmeniä vuosia Sampoa tilanneet ihmiset ovat nyt yhtäkkiä suvakkeja. Kait siinä lehdessä muitakin juttuja on kuin pakolaisista ja jos se risoo niin jättää lukematta.
Kyllä se kuule vituttaa,kun etusivulla on mokkakikkeli sukset taivasta kohti ja mitä sinä vänkäät täällä sen kun tilaat ja luet sampoa,pane vaikka tyynyn alle,täällä vaan paljon ihmisiä joita nämä elintasopakolaiset vituttaa.Tämä meidän mielipide,sinulla oma,ymmärrätkö?Kaikkien ei ole pakko lukea ja he eivät lue,vaikka Tarvaisen kirjoitukset mielestäsi hyviä.
- orttgamna
On kiva lukea kirjoituksiasi,tulee asia selväksi.
- tilaaja
Miksi sinä käännät näitä juttuja mikä on muka minun mielipiteeni olenko jossain maininnut Tarvaisesta sanaakaan. Mieti tarkkaan mitä laitat muiden ihmisten mielipiteiksi kirjoita vain ´ja ainoastaan omista mielipiteistäsi jos et tykkää ko. toimittajasta se on sinun mielipiteesi. Minä kyllä ilmoitan omat mielipiteeni ja en ole kenestäkään toimittajasta sanonut tykkäänkö vai en. Olen vain ilmoittanut että jatkan Sampon tilausta kuten olen tehnyt vuodesta 82 alkaen. Kysyn vain sen verran että onko varmaa näyttöä et tämä Tarvainen on jonkun kanssa huorannut , kun joku uskaltaa noin avoimesti kirjoittaa silloin lienee myös näyttöä asiasta.
- Kivimonossa
orttgamna kirjoitti:
On kiva lukea kirjoituksiasi,tulee asia selväksi.
Samat sinne, mukava on aina huomata että löytyy ihmisiä joilla järki toimii, eivätkä niele tuota "pakkokulttuurin" syöttöä joka helkkarin tuubasta.
- tilaaja
Mitä liittyy pakolaisiin kommentti tämän huoran opettajana olo selitäppä. Sitten ihmetellään et Sampo ei juttuja julkaise jos kirjoitusten taso on haukkumista , miettikääpä kaksi kertaa mikä lehti tuollaisia kirjoituksia julkaisee. Asiallinen kritisointi on paikallaan, mutta onko asiallista nimitellä esim. kamelinnussijoiksi. Anteeksi vaan , mutta tunnen myötä häpeää joidenkin kielenkäytöstä. Tulee mieleen et jos on lapsia kuulevatko hekin kotona samanlaista kielenkäyttöä-
- Orrtgamna
tilaaja kirjoitti:
Mitä liittyy pakolaisiin kommentti tämän huoran opettajana olo selitäppä. Sitten ihmetellään et Sampo ei juttuja julkaise jos kirjoitusten taso on haukkumista , miettikääpä kaksi kertaa mikä lehti tuollaisia kirjoituksia julkaisee. Asiallinen kritisointi on paikallaan, mutta onko asiallista nimitellä esim. kamelinnussijoiksi. Anteeksi vaan , mutta tunnen myötä häpeää joidenkin kielenkäytöstä. Tulee mieleen et jos on lapsia kuulevatko hekin kotona samanlaista kielenkäyttöä-
Kuuleppas tilaaja.Nyt kyse ennenkaikkea toimituksen uutisoinnista.Kaikki tietää mitä tämä paskasakki on jo kerinnyt tekemään täällä.Ei ole vaan sattunut silmään yhtään kirjoitusta näistä asioista.Ainoastaan joka perkeleen lehdessä harrastuksista,miten heitä opetetaan käyttämään saksia ja pisteenä loppuun kuosmasen kehut seesteisyydestä.
Tilaajalle sen verran sitten tiedoksi,että yhdessä asiassa tätä sakkia ei tarvitse opettaa ja se on joukkoraiskaus.Kesällä saamme lukea sitten samposta, että partalapset olivat tietämättömiä siitä,että heidän ykkös harrastus on kiellettyä suomessa ja moititaan sitten uhreja,ettei saisi liikkua pihalla vähissä vaatteissa.
Ja tilaajalle vielä sen verran tiedoksi.Ei kai yleisönosastolla voida julkaista mitään perkeleitä,mutta kerro sinä suursuvakki miksei siellä voida julkaista asiallisia kommentteja ketään haukkumatta,tästä kolikon toisesta puolesta ja niitä on lähetetty toimitukseen paljon.
Onko Sampo mielestäsi puolueeton paikallislehti?
Minun mielestäni ei vaan suurinPASKALEHTI mitä tiedän. - tilaaja
Sinun mielestäsi on siis nähtävästi okiein nimitellä Tarvaista huoraksi ja matuja kamelinnussijoiksi ja Sampolehden pitäisi mielestäsi julkaista tälläisia kirjoituksia.Etkö tajua että Tarvainen voi halutessaan syyttää tuollaisista kirjoittelusta kunnianloukkauksestaja nimimerkki ei suojaa sen taustalla oleva ihminen saadaan selville. Sekö tekee minusta suvakin kun tilaan Sampo lehteä . Mitäs muita lehtiä ei kannata tilata et ei sais suvakin titteliä kerroppas se niin tietävät muutkin varoa.
- orttgamna
tilaaja kirjoitti:
Sinun mielestäsi on siis nähtävästi okiein nimitellä Tarvaista huoraksi ja matuja kamelinnussijoiksi ja Sampolehden pitäisi mielestäsi julkaista tälläisia kirjoituksia.Etkö tajua että Tarvainen voi halutessaan syyttää tuollaisista kirjoittelusta kunnianloukkauksestaja nimimerkki ei suojaa sen taustalla oleva ihminen saadaan selville. Sekö tekee minusta suvakin kun tilaan Sampo lehteä . Mitäs muita lehtiä ei kannata tilata et ei sais suvakin titteliä kerroppas se niin tietävät muutkin varoa.
En ole kertaakaan haukkunut Tarvaista huoraksi,enkä matuja kamelinnussijoiksi,sinähän se suuri VALEHTELIJA olet.Osaatko edes lukea,ilmeisesti et,vaan katsot sammosta pelkät kuvat.Ennenkuin kommentoit,opettele lukemaan,kenen nimimerkkehin vastaat.
Raiskaajiksi olen heitä sanonut ja voit itse tarkistaa rikostilastot suomesta,ennen viime syksyn matkailuryntäystä suomeen.
Somalit ja lähi-idän matut,siis nämä,jotka valtasivat Saarijärven tekivät 17 kertaa enemmän raiskauksia kuin kantaväestö ja tänä päivänä se on noussut jo paljon suuremmaksi,kun tämä yli 30000 ählämin ryntäys tänne tuli.Ja se pahinta,raiskaukset vielä todella törkeita,joissa suuressa osassa ollut monta partalasta mukana,eli käytetään termiä joukkoraiskaus.
Ne ihmiset jotka tälläisiä paskiaisia yhteiskunnan loisia vielä puolustavat,hyväksyvät silloin tälläisen toiminnan,eli suvakkien mielestä raiskaaminen on OK. - orttgamna
orttgamna kirjoitti:
En ole kertaakaan haukkunut Tarvaista huoraksi,enkä matuja kamelinnussijoiksi,sinähän se suuri VALEHTELIJA olet.Osaatko edes lukea,ilmeisesti et,vaan katsot sammosta pelkät kuvat.Ennenkuin kommentoit,opettele lukemaan,kenen nimimerkkehin vastaat.
Raiskaajiksi olen heitä sanonut ja voit itse tarkistaa rikostilastot suomesta,ennen viime syksyn matkailuryntäystä suomeen.
Somalit ja lähi-idän matut,siis nämä,jotka valtasivat Saarijärven tekivät 17 kertaa enemmän raiskauksia kuin kantaväestö ja tänä päivänä se on noussut jo paljon suuremmaksi,kun tämä yli 30000 ählämin ryntäys tänne tuli.Ja se pahinta,raiskaukset vielä todella törkeita,joissa suuressa osassa ollut monta partalasta mukana,eli käytetään termiä joukkoraiskaus.
Ne ihmiset jotka tälläisiä paskiaisia yhteiskunnan loisia vielä puolustavat,hyväksyvät silloin tälläisen toiminnan,eli suvakkien mielestä raiskaaminen on OK.Ja tarkennan vielä rikosnimikkeen seksuaalirikos,eli kyseessä ollut raiskaus tai sen yritys,mikä päätynyt poliisin tilastoihin.
- SäVaanJaksat
tilaaja kirjoitti:
Etkös sinä aivan itse ole tänne kirjoitellut nimimerkillä "suvakki" ja viime aikoina olet kunnostautunut lukuisilla muilla nimimerkeillä. Että ei se pelkkä Sampon kijastis lukeminen (siis sinähän olet kertonut, että et itse ole kyseistä lehteä tilannut) ainakaan sinua ole suvakiksi leimannut. Teit sen aivan itse.
Jo suvakkina kirjoitellessasi kunnostauduit erinomaisen mielenkiintoisella luetun ymmärtämisellä. Eikä se sinun tietämisesi ole oikein muutenkaan kohdilleen osunut. Näistä viereen osumisistasi voisit aivan itse tehdä listan tänne meille muille opiksi otettavaksi. Vinkkinä vaikka sellainen, että katselepa hieman ympärillesi S-marketin aulassa ja kerro sitten, että mikä erikoisliike ei väitteestäsi huolimatta lopettanutkaan toimintaansa Saarijärvellä. Vai kyttäätkö "kauppaan" vain laivojen siivoojia ja muiden ostoksia? - tilaaja
orttgamna kirjoitti:
Ne ihmiset jotka tälläisiä paskiaisia yhteiskunnan loisia vielä puolustavat,hyväksyvät silloin tälläisen toiminnan,eli suvakkien mielestä raiskaaminen on OK.Kivimonossa kirjoittaa tällä palstallaettätämä huora on toiminut opettajana.Oletan et jos ihmistä aletaan huorittelemaan se on kunnianloukkaus ja suomen lain mukaan rikos.
- tilaaja
Sinulle sävaanjaksat miten oletat että ovat minun kirjoituksia todistappas puheesi ennen kuin alat levitellä jonkun muun kirjoituksia minun kirjoittamikseni.Minäkin voi alkaa levitellä sinun nimimerkistä vaikka minkälaisia juttuja ilmoitan vain muidenkin palstoille sinävaan jaksat nimimerkkihän se kirjoittaa nyt vaikkapa kivimonossa nimimerkillä etkös olekin tuo kivimonossa ole nyt rehellinen.
- orttgamna
tilaaja kirjoitti:
Kivimonossa kirjoittaa tällä palstallaettätämä huora on toiminut opettajana.Oletan et jos ihmistä aletaan huorittelemaan se on kunnianloukkaus ja suomen lain mukaan rikos.
Mielestäsi paljon suurempi kuin raiskaus,onko siis näin?Mutta suvakille suvakin puolustaminen tärkeämpää,mitä kantaväestölle pelko omasta terveydestä.Annan vinkin,painu h........
- SäVaanJaksat
tilaaja kirjoitti:
Sinulle sävaanjaksat miten oletat että ovat minun kirjoituksia todistappas puheesi ennen kuin alat levitellä jonkun muun kirjoituksia minun kirjoittamikseni.Minäkin voi alkaa levitellä sinun nimimerkistä vaikka minkälaisia juttuja ilmoitan vain muidenkin palstoille sinävaan jaksat nimimerkkihän se kirjoittaa nyt vaikkapa kivimonossa nimimerkillä etkös olekin tuo kivimonossa ole nyt rehellinen.
Sinun erikoisalaasi tuntuu olevan kaikenlaisen levitteleminen. Sinulla on aina ollut tapana vaatia muita todistamaan puheensa, mutta itse et sitä pysty tekemään. Toki monenkin lukijan mielessä ovat sinun avautumisesi siitä, että ei sinun tarkoituksesi olekaan keskustella asiallisesti, vaan vain ja ainoastaan provosoida muita keskusteluihin osaaottavia valheita ja solvauksia kaihtamatta.
Ymmärrän, että sinun luonteellasi on vaikea ymmärtää meidän rehellisten, ajattelevien ja asioista perillä olevien ajatusmaailmaa. Minulle on aivan sama, kuka tai mikä sinä kuvittelet minun olevan. Muille nyt täysin yllätyksettömäksi tiedoksi kerron, että en ole "Kivimonossa" tai edes sinun mainitsemasi "kivimonossa". Toki tämä paljastus ei tullut kenellekään yllätyksenä, mutta kerroinpa nyt kuitenkin, kun olet niin kovasti totuuden perään. - tilaaja
SäVaanJaksat kirjoitti:
Sinun erikoisalaasi tuntuu olevan kaikenlaisen levitteleminen. Sinulla on aina ollut tapana vaatia muita todistamaan puheensa, mutta itse et sitä pysty tekemään. Toki monenkin lukijan mielessä ovat sinun avautumisesi siitä, että ei sinun tarkoituksesi olekaan keskustella asiallisesti, vaan vain ja ainoastaan provosoida muita keskusteluihin osaaottavia valheita ja solvauksia kaihtamatta.
Ymmärrän, että sinun luonteellasi on vaikea ymmärtää meidän rehellisten, ajattelevien ja asioista perillä olevien ajatusmaailmaa. Minulle on aivan sama, kuka tai mikä sinä kuvittelet minun olevan. Muille nyt täysin yllätyksettömäksi tiedoksi kerron, että en ole "Kivimonossa" tai edes sinun mainitsemasi "kivimonossa". Toki tämä paljastus ei tullut kenellekään yllätyksenä, mutta kerroinpa nyt kuitenkin, kun olet niin kovasti totuuden perään.Sinähän se olet kivimono jsinäsevaan jaksat nimimerkkien takana tunnusta pois . Käyt myös ajatuksiasi jakamassa. kyyjärven palstalla olet poIkinesi sinne muuttamassa ja taisi olla vielä jokin muukin juttu josta kirjoitit sinne. Sinut tunnetaan kyllä sinä vaihdat väriä kuin kameleontti milloin olet suvakki milloin mutu vastainen aina miten tilanne on sinulle eduksi eikö ole näin sinäsevaanjaksat.Toivottavasti ei kolahda omaan nilkkaan nuo vaihtelevat mielipiteesi.2
- Kivimonossa
tilaaja kirjoitti:
Sinähän se olet kivimono jsinäsevaan jaksat nimimerkkien takana tunnusta pois . Käyt myös ajatuksiasi jakamassa. kyyjärven palstalla olet poIkinesi sinne muuttamassa ja taisi olla vielä jokin muukin juttu josta kirjoitit sinne. Sinut tunnetaan kyllä sinä vaihdat väriä kuin kameleontti milloin olet suvakki milloin mutu vastainen aina miten tilanne on sinulle eduksi eikö ole näin sinäsevaanjaksat.Toivottavasti ei kolahda omaan nilkkaan nuo vaihtelevat mielipiteesi.2
Minä kirjoitan tällä nimimerkillä, en käytä muita, sekoitat aika pahasti kyllä asioita.
- Kivimonossa
tilaaja kirjoitti:
Kivimonossa kirjoittaa tällä palstallaettätämä huora on toiminut opettajana.Oletan et jos ihmistä aletaan huorittelemaan se on kunnianloukkaus ja suomen lain mukaan rikos.
Voi helvetti sentään.
Luuletko että kohtelen ihmisenä semmoista joka haluaa suomen naisten ja lasten raiskausta, näe vain untasi. - tilaaja
Kivimonossa kirjoitti:
Minä kirjoitan tällä nimimerkillä, en käytä muita, sekoitat aika pahasti kyllä asioita.
Joo hyvähän se on sanoa sinä että kirjoitan vain tällä nimimerkillä . Sama nimimerkki kuin sinäsevaanjaksat ja työpaikkana Kolkanlahden vokki. Sitä on se kaksinaamaisuus eikö vain
- aikaharhaa
tilaaja kirjoitti:
Sinähän se olet kivimono jsinäsevaan jaksat nimimerkkien takana tunnusta pois . Käyt myös ajatuksiasi jakamassa. kyyjärven palstalla olet poIkinesi sinne muuttamassa ja taisi olla vielä jokin muukin juttu josta kirjoitit sinne. Sinut tunnetaan kyllä sinä vaihdat väriä kuin kameleontti milloin olet suvakki milloin mutu vastainen aina miten tilanne on sinulle eduksi eikö ole näin sinäsevaanjaksat.Toivottavasti ei kolahda omaan nilkkaan nuo vaihtelevat mielipiteesi.2
Pitäiskö sun käydä välil vaikka hiihtään tai jotai. Siis tää on nii esimerkki siitä, et suomalaisista ei kukaa pidä huolta. Pelkkää avohoitoo vaan ku ei muuhu raha riitä tai sit ei ite kyetä hakeen apuu. Mee ny vaikka sinne Kolkanlahteen jos joku Spr:läine vaik auttas sua. Oikeesti.
- tilaaja
aikaharhaa kirjoitti:
Pitäiskö sun käydä välil vaikka hiihtään tai jotai. Siis tää on nii esimerkki siitä, et suomalaisista ei kukaa pidä huolta. Pelkkää avohoitoo vaan ku ei muuhu raha riitä tai sit ei ite kyetä hakeen apuu. Mee ny vaikka sinne Kolkanlahteen jos joku Spr:läine vaik auttas sua. Oikeesti.
Mitäs minä sinne Kolkanlahteen menisin riittää kyllä kun sinäsevaanjaksat on siellä töissä . Nähtävästi on välillä myös Kyyjärven vokissa ja ehkäpä Keuruullakin. Inhottaa tommonen kaksinaamaisuus mitä hän pelaa tällä palstalla, mutta uskokaa häntä kuka tahtoo tiedän tasan tarkkaan mikä hän on.
tilaaja kirjoitti:
Missäs minä olen kirjoittanut henkilön nimen mitä olen nimitellyt, te sen nimen olette esittäneet, jos joku jostain aikoo syyttää, niin voin kyllä nauraa kun en ole kertaakaan tuon toimittajan nimeä edes kirjoittanut, että siitä vain.
Olette niin perkeleen alitajuisia joka vitun hyysäri.
- Paaatee
Tilaaja on kyllä täys urpo
- orttgamna
heh
- avautuminen-
orttgamna kirjoitti:
heh
Antakaa tuon nyt jo olla. Tuo vänkääjä yksinkertaisesti ei tiedä asioista, eikä seuraa mitä maailmalla tapahtuu. Kun on pihalla kuin lumiukko, kommentit ovat juurikin tyyliä "pakolaiset jonottavat kiltisti hedelmiä jonossa" ja muuta roskaa, minkä perusteella hän muodostaa maailmankuvansa näistä tekopakolaisista ja sen ilmiöistä. Ja muutenkin kun perustelut ovat mitä ovat, asiat menee aivan sivureiteille.
Tai sitten hän provosoi tahallaan.
Mitä toimittajiin tulee, he eivät nauti samanlaista yksityisyyden suojaa arvostelun suhteen kuin tavalliset rivikansalaiset. Heidän on kestettävä rankkaakin arvostelua jos kirjoittavat aiheista, jotka jakavat mielipiteitä, kuten pakolaisasioista. Näistä on ihan ennakkotapauksia oikeudessakin, joten jos Tarvaisen pakolaisylistykset ei kiinnosta, niitä saa kommentoida. Puheet kunnianloukkaussyytteistä ovat täyttä roskaa.
Toki joku raja jo uskottavuuden ja vakuuttavuuden takia on näissäkin keskusteluissa hyvä pitää, mutta ainakin itse kyllä tehosta tekstiäni sopivissa määrin oikeissa kohdissa, koska minusta järkevään dialogiin ei vastapuolikaan ole enää pitkään aikaan rasismivöyhkäämisessään kyennyt, eikä kriittisiä olla kuunneltu vaikka he ilmeisen oikeassa asioissa ovat olleet.
Tässä on hyvä juttu toimittajista ja siitä mitä tulee kestää julkisessa ammatissa.
http://kirjoituksiasalosta.puheenvuoro.uusisuomi.fi/211268-arvostelua-pitaa-kestaa-jos-se-liittyy-toimittajan-tyohon
Katsokaa muuten youtubesta Junes Lokan suomentama filmi Calaisin asukkaista jotka ovat hätää kärsimässä "viidakon" asukkaiden kanssa. Jos pystytte. Itse koin hämmennystä ja miltei raivoa kun katselin pätkän. Poliisi ei tee mitään. Pidättää vain voimakeinoin paikallisia, jotka yrittävät suojella kotejaan jatkuvalta ryöstämiseltä ja lapsiaan joukkopahoinpitelyiltä, joita tapahtuu koulumatkoilla jne... Pakolaisille ei puolestaan tehdä mitään. Ihmiset ovat aivan loppu näiden "pakolaisten" keskellä ja tarinaa kertova rouvakaan ei kykene pidättämään kyyneliään, kun hän kertoilee jatkuvista hyökkäyksistä ennen turistien suosimassa satamakaupungissa. Nyt liikkeet joutuvat yksi kerrallaan lopettamaan jatkuvien ryöstöjen ja turistikadon takia.
Itsellä ainakin tuli mieleen, mitä itse tekisi vastaavassa tilanteessa? Ja kehuisiko joku turvapaikkarahastaja seesteistä tunnelmaa??
https://www.youtube.com/watch?v=xm-VTYmEXE4 - SäVaanJaksat
Kun vene vuotaa, niin sinne lisätään pumppuja. Aina siihen asti, kunnes vene uppoaa jo pelkkien pumppujen painosta. Miksi korjata kun voi pumpata. Pumpata rahaa pumppukauppiaille.
- täysinvittuuntunut
Siis olemme yhtä mieltä,tätä yhtä suvakkia lukuunottamatta,että sampo paska lehti ja matumatkailijat samantien häätää pois ja rajat kiinni ettei niitä tule tänne enää.
Tilaajalle tiedoksi,maailma täynnä apua tarvitsevia,joita pitää oikeasti auttaa.Saarijärven partalapsia ei ensimmäistäkään.Saarijärvellä on paljon ihmisiä,jotka tarvitsevat oikeasti apua enemmän,mitä kärkkäisen kuskaamat kusipäät.- eerrjjj
Kiitos ja amen. Näinhän se juurikin on.
No, nyt ehkä tuolle tilaaja tollolle luulisi olevan viimeistä selvä kuka kirjoittaa, kun on väittänyt että minä, minä ja minä vetäsin koko rumbaa täällä.
- täysinvittuuntunut
Minä ainakin täysinvittuuntunut ja täysinviittuuntunut pakolaisiin ja suvakkeihin.
- tilaaja
Olitko viime yönä Kyyjärven vokissa yövuorossa Kivimonossa kuulin vain sieltä sellaista viestiä.
tilaaja kirjoitti:
Olitko viime yönä Kyyjärven vokissa yövuorossa Kivimonossa kuulin vain sieltä sellaista viestiä.
Kerroppa vielä kerran luulosairas että olen jossain vitun vokissa töissä niin saat olla varma että et ole turvassa tässä maassa enää hetkeäkään sen jälkeen.
Minua maahanmuuttokriittisempää ei tästä maasta löydy, eli kerropaas nyt saatanaan luulosairas paska misä olet pieneen herneeseesi änkenyt että olen joku saatanaan hyysäri, ja mieti tosissasi mitä vastaat.
- tilaaja
Sävaanjaksat oleppas nytrehellinen ja tunnusta että työskentelet vokissa . Minä olen sellaista tietoa saanut. Olet siis kaksinaamainen tyyppi. Siinä nyt on teille muille lukijoille vähän tietoja tästä tyypistä.
Rehellisyys on asia, jota sinä et pysty ymmärtämään. Mutta ei anneta sen haitata. Olet esittänyt mielenkiintoisen dilemman. Yksinkertaistettuna se menee näin: olen joko 1) kaksinaamainen suvakki tai sitten 2) sosiaaliturvapaikanhakijoihin ja heitä myötäilevään paskanjauhantaan nuivasti suhtautuva normaali kansalainen.
Vaihtoehto 1) saa aikaiseksi hyvinkin mielenkiintoisen tilanteen: Joutuisit myöntämään, että vokeissa työskennelläkseen ei haittaa yhtään, että on "kaksinaamainen tyyppi". No, tämänhän meistä kyllä valtaosa tietääkin.
Vaihtoehto 2) ei sinällään tarjoaisi kenellekään mitään uutta, mutta sinä joudut taas kerran hiljaa mielessäsi myöntämään olleesi väärässä.
Voit valita aivan vapaasti jommankumman tai vaikkapa molemmat vaihtoehdot. Tosin toivon, että et kohdistaisi sairaalloista ajojahtiasi syyttömään työssäkäyvään ihmiseen. Toki itse koen pientä mielihyvää aina, kun omalla tyylilläsi luot lisää uskottavuutta saarijärveläiselle suvaitsevaisuudelle ja tuot sen todelliset sivistyneet kasvot esiin. Anteeksi käyttämäni vaikeat sanat.- tilaaja
Katsoppas niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan niinhän sinäkin keksit minulle nimimerkkejä millä muka kirjoitan. Oikeata työtähän sinä vokissa teet en ole sitä sanonut. Ihmettelen vain miten sinun pokkasi kestää näyttää suvaitsevaista naamaa matuja kohtaan, kun sisälläsi kiehuu.Iloisia työpäiviä vain sinulle äläkä yritä väittää etteikö työpaikkasi ole Kolkanlahden vokki.Minä kun tiedän sen yhtä hyvin kuin sinäkin tunnut tietävän minun käyttämäni nimimerkit. Jatketaanko miten pitkäään sinävaanjakasat tätä jutustelua.Olitko muuten eilen iltavuorossa.
- avautuminen-
Ei VOK:issa työskentely teekkään ihmisestä automaattisesti päänsä hiekkaan työntävää suvakkia, mutta hyvin, hyvin mamu-kriittisen se voi tehdä.
Esimerkkinä perussuomalaisten nuivaakin nuivempi kansanedustaja Juho Eerola, joka työskenteli aikanaan ammatikseen vastaanottokeskuksessa. Hän on jälkeenpäin kertonut, että juurikin nuo työvuodet ja kaikki se, mitä hän siellä koki ja näki paimentaessaan kehitysmaa-matuja teki hänestä erittäin maahanmuuttokriittisen. Eerolalla lieneekin huomattavasti enemmän kompetenssia asian suhteen kuin monilla muilla puskista huutelijoilla.
Ilmeisesti kaikki vastaanottokeskukset eivät ole tunnelmaltaan niin seesteisiä ja ongelmattomia kuin Saarijärven mallilaitos, jolla Kuosmanen lehdissä ylpeilee.
Pelkään pahoin, että jos Saarijärven VOK jää paikkakunnalle ja siellä majaileva porukka alkaa jossain vaiheessa vaihtumaan tiheämpään tahtiin, ei tarvitse enää seesteisyyksistä kirjoitella. - Täysinvittuuntunut
tilaaja kirjoitti:
Katsoppas niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan niinhän sinäkin keksit minulle nimimerkkejä millä muka kirjoitan. Oikeata työtähän sinä vokissa teet en ole sitä sanonut. Ihmettelen vain miten sinun pokkasi kestää näyttää suvaitsevaista naamaa matuja kohtaan, kun sisälläsi kiehuu.Iloisia työpäiviä vain sinulle äläkä yritä väittää etteikö työpaikkasi ole Kolkanlahden vokki.Minä kun tiedän sen yhtä hyvin kuin sinäkin tunnut tietävän minun käyttämäni nimimerkit. Jatketaanko miten pitkäään sinävaanjakasat tätä jutustelua.Olitko muuten eilen iltavuorossa.
Tilaaja lopeta jo tuo paskan jauhanta.Minun vitutus nousee parempaa elintasoa hakevia partalapsia kohtaan päivä päivältä teidän laistenne hyysääjien vuoksi.
En helvetti voi ymmärtää,mitä liikkuu sinunkin päässä,kun pitää saatana inttää täällä kaikkien kanssa,jotka oikeasti huolissaan omasta ja läheistensä turvallisuudesta.
Olen varmasti samaa mieltä kanssasi,että maailma pullollaan apua tarvitsevia.Kyse nyt ja ainoastaan Saarijärven matuista,jotka eivät kuulu tähän joukkoon,veikkaanpa todella suurella osalla olevan enemmän rahaa kuin teillä suvakeilla ja minulla yhteensä.Miksi et ole huolissasi Saarijärven omista heikko-osaisista?
Vastaan puolestasi,koska olet suuri kusipää!!!!!! - tilaaja
Mistäs tiedät minun rahavarani täysinvittuuntunut.Niin kauan jauhan paskaa kun nimimerkki säsevaanjaksat vokissa työskentelevä laittaa minun nimimerkeikseni millon kenenkin kirjoituksia. Sano hänelle et lopettaa myöskin paskan jauhamisen. Paskaahan näillä sivuilla saa levittää. Jo kyse on haukkumasanoista kuten huora , kamelinnussija ja vastaavat ne ovat kiellettyjä sanoja ne ovat rasismia. Muuten voi levitellä nimimerkeistä mitä juttuja huvittaa ja nyt on menty sille asteelle.
Täysinvittuuntunut kirjoitti:
Tilaaja lopeta jo tuo paskan jauhanta.Minun vitutus nousee parempaa elintasoa hakevia partalapsia kohtaan päivä päivältä teidän laistenne hyysääjien vuoksi.
En helvetti voi ymmärtää,mitä liikkuu sinunkin päässä,kun pitää saatana inttää täällä kaikkien kanssa,jotka oikeasti huolissaan omasta ja läheistensä turvallisuudesta.
Olen varmasti samaa mieltä kanssasi,että maailma pullollaan apua tarvitsevia.Kyse nyt ja ainoastaan Saarijärven matuista,jotka eivät kuulu tähän joukkoon,veikkaanpa todella suurella osalla olevan enemmän rahaa kuin teillä suvakeilla ja minulla yhteensä.Miksi et ole huolissasi Saarijärven omista heikko-osaisista?
Vastaan puolestasi,koska olet suuri kusipää!!!!!!Tuo "tilaaja" nimerkillä kirjoittava on täysi saatanaan mielisairas paska, väittää jokaista maahanmuuttokriittistä vokki työntekijäksi, voiko olla jakomielitautisempaa ihmistä olemassa, ei.
tilaaja kirjoitti:
Mistäs tiedät minun rahavarani täysinvittuuntunut.Niin kauan jauhan paskaa kun nimimerkki säsevaanjaksat vokissa työskentelevä laittaa minun nimimerkeikseni millon kenenkin kirjoituksia. Sano hänelle et lopettaa myöskin paskan jauhamisen. Paskaahan näillä sivuilla saa levittää. Jo kyse on haukkumasanoista kuten huora , kamelinnussija ja vastaavat ne ovat kiellettyjä sanoja ne ovat rasismia. Muuten voi levitellä nimimerkeistä mitä juttuja huvittaa ja nyt on menty sille asteelle.
Ja kerropas sinä lahopää mitä se on, jos sampolehden toimittaja sanoo että raskatuksi tuleminen on uhrin syy, kerropas se mielisaisras.
Edellekkiin odotan innolla sitä että lehden päätoimittaja tai joku muu uskaltasi vetää minut oikeuteen kirjoituksistani, saisin nimittäin nyhdettyä nurin koko muslimilehtenne, sillä en kertaan edes ole nimeltä maininnut ko matuja huoraavaa päätoimittajaa.tilaaja kirjoitti:
"Katsoppas niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..."
Oletko koskaan käynyt kysymässä töitä Mhy:ltä? Luulisin nimittäin, että heillä olisi käyttöä omin jaloin kulkevalle malliesimerkille siitä, että millainen ryteikkö hoitamattomasta taimikosta voi kehkeytyä. Metsäksi sinua nimittäin ei todellakaan voi kuvata eikä kutsua.
Joko olet saanut päätettyä: 1) vai 2) ?
- Äetis_vaehtaa_vaeppas
Tukehu vitutuksees soarjärven peräkamarin poavo.
- Täysinvittuuntunut
Voin kyllä vaihtaa vaippasi räkänokka,opetellu oikein savvoo.Ja jos suvakit ei täällä puhu paskaa,niin sitten ei kukaan.Voin kyllä sanoa,että nähnyt enemmän maailmaa kuin sinä ja vanhempani kuolleet vuosikymmeniä sitten ja sinä et silloin roikkunut vielä isäs kivespusseissakaan,lähtenyt maailmalle jo 17vuotiaana,kusipää pitää turpansa kiinni.
- tilaaja
Onkos joku oikein tehnyt kyselyn syrjäkylän köyhistä Paljonko niitä oli kyselyn mukaan. Siellähänniitä metsien omistajia asuu. Minunkin tuttavapiirisäni on heitä joilla satojen hehtaarien metsäomaisuus. Ei kaikki syrjäkylillä asuvat ole köyhiä. Toinen asia Sampolehden toimittaja ei ole missään kirjoittanut et raiskatuksi tuleminen on uhrin syy. Sanonta jollei halua huomiota ei sitä pidä hakea Missä tuossa lauseessa sanotaan et jos tulee raiskatuks on oma syy. Kirjoitetaan niin kuin asiat on eikä valehdella.
- Täysinvittuuntunut
Voin kyllä vaihtaa vaippasi räkänokka,opetellu oikein savvoo.Ja jos suvakit ei täällä puhu paskaa,niin sitten ei kukaan.Voin kyllä sanoa,että nähnyt enemmän maailmaa kuin sinä ja vanhempani kuolleet vuosikymmeniä sitten ja sinä et silloin roikkunut vielä isäs kivespusseissakaan,lähtenyt maailmalle jo 17vuotiaana,kusipää pitää turpansa kiinni.
Lisään vielä,että sinä et ole vaihtanut vaippoja,koska et ole huolissasi heistä.Onneksi meikäläisen lapset tai jo aikuiset kaukana perheineen tästä kylästä ja onneksi niillä paikkakunnilla ei ole raiskauskeskuksia.
- Prtcswaan
tilaaja kirjoitti:
Onkos joku oikein tehnyt kyselyn syrjäkylän köyhistä Paljonko niitä oli kyselyn mukaan. Siellähänniitä metsien omistajia asuu. Minunkin tuttavapiirisäni on heitä joilla satojen hehtaarien metsäomaisuus. Ei kaikki syrjäkylillä asuvat ole köyhiä. Toinen asia Sampolehden toimittaja ei ole missään kirjoittanut et raiskatuksi tuleminen on uhrin syy. Sanonta jollei halua huomiota ei sitä pidä hakea Missä tuossa lauseessa sanotaan et jos tulee raiskatuks on oma syy. Kirjoitetaan niin kuin asiat on eikä valehdella.
Tämä suvakki suurin kusipää tässä kylässä.Lukekaa kaikki mitä paskaa tuo kirjoittaa.Partalasten kuskaaminen tärkeämpää,täällä ei köyhiä,soita vittu sossuun,niin tiedät miten paljon täällä ihmisiä joilla ei rahaa ruokaan ja tarvitsevat apua.Tälläiset paskiaiset lisäävät radikaalisti matuvihaa.
- tilaaja
Sen verran vielä että eivät kaikki ole vokissa töissä epäily kahdesta kirjoittajasta huom. epäily niin kuin minunkin nimimerkkieni ja epäilyjähän saa esittää ei ole rasismia. Jos minusta esitetään valheellisia epäilyjä niin sitä teen minäkin.Jokuhan aina uskoo ja alkaa oikeasti miettiä et kyllä se juttu näin on. Joo ja sokkarille menen keskiviikkona katsomaan mahdunko tuulikaapista kauppaan sisälle jos siinä matuja on uskoisin kun en ole pulskaa tyyppiä.
tilaaja kirjoitti:
Sen verran vielä että eivät kaikki ole vokissa töissä epäily kahdesta kirjoittajasta huom. epäily niin kuin minunkin nimimerkkieni ja epäilyjähän saa esittää ei ole rasismia. Jos minusta esitetään valheellisia epäilyjä niin sitä teen minäkin.Jokuhan aina uskoo ja alkaa oikeasti miettiä et kyllä se juttu näin on. Joo ja sokkarille menen keskiviikkona katsomaan mahdunko tuulikaapista kauppaan sisälle jos siinä matuja on uskoisin kun en ole pulskaa tyyppiä.
Sinä henkilökohtaisesti aloit väittämään että minä olen jossain vitun vokissa töissä, minä taas en kertaakaan esittänyt sinusta mitään, vittuilua missä kirjoittelet ja millä nimimerkillä.
- tilaaja
Lisään vielä,että sinä et ole vaihtanut vaippoja,koska et ole huolissasi heistä.Onneksi meikäläisen lapset tai jo aikuiset kaukana perheineen tästä kylästä ja onneksi niillä paikkakunnilla ei ole raiskauskeskuksia.
en ole tiennytkään että sossusta saa oikein nimilistan paikkakunnan köyhistä . Kumma kun niistä ei ole esim vuosi sitten puhuttu miten paljon on köyhiä syrjäkylillä. Yhtäkkiä köyhtyneitä kun vielä puolivuotta sitten näillä palstoilla ei heistä puhuttu mitään. Kun huomenna siis soitan sossuun niin sieltä kertovat nimet ja missä kylillä heitä on. Hyvä tietää sieltä varmaan saan sitten oikeaa tietoa asiasta
.Sinulle sinä se vaan jaksat en enää kuulu metsänhoitoyhdistykseen kun möin omistamani metsät pois ja saanko vielä sanoa sen verran et hyvän tilin tein. - Prtcswaan
tilaaja kirjoitti:
en ole tiennytkään että sossusta saa oikein nimilistan paikkakunnan köyhistä . Kumma kun niistä ei ole esim vuosi sitten puhuttu miten paljon on köyhiä syrjäkylillä. Yhtäkkiä köyhtyneitä kun vielä puolivuotta sitten näillä palstoilla ei heistä puhuttu mitään. Kun huomenna siis soitan sossuun niin sieltä kertovat nimet ja missä kylillä heitä on. Hyvä tietää sieltä varmaan saan sitten oikeaa tietoa asiasta
.Sinulle sinä se vaan jaksat en enää kuulu metsänhoitoyhdistykseen kun möin omistamani metsät pois ja saanko vielä sanoa sen verran et hyvän tilin tein.Tässä sitä ollaan taas,kun ämmä on niin typerä.Ei kai sieltä vittu saa nimilistoja,mutta sen voi saada,miten paljon sosialimenot kasvaneet köyhyyden vuoksi.
Mä en voi ymmärtää miten suvakit voivat olla näin yksinkertaisen tyhmiä. - tilaaja
Kuulepas nyt tasan tarkkaan tiedän et sossu ei kenenkään nimiä kerro. Kuhan sinua vähän provosoin ja onnistuhan se. Tulee mieleen et kumpikas se tyhmä on. Noita köyhiä on taitanut olla jo vuosikymmeniä samoin kuin rikkaitakin. Tasan ei käy onnen lahjat jotkut syntyvät köyhinä ja kuolevat köyhinä jotkut syntyvät ns. kultalusikka suussa. Näin se vai elämä menee. Huomioikaa suomi24 poistanut joidenkin kirjoituksia katelkaapa löytyykö omianne.
- Orrtgamna
Minulla hyvä ehdotus,niin saamme kärkkäisen kuluja pienennettyä,tämä suvakki ostaa vielä isomman auton,mihin mahtuu matuja paljon enemmän ja rupeaa ajamaan kolkanlahden väliä vielä useammin.
- Hämmästynyt
Juu ensin huolehditaan omasta kansasta ja sitten muista kun kanta väestön asiat ovat suht hyvin. Ja tosiaankin tässä asiassa olen täysi rasisti.Eri väriset ihmiset ei ole minulle ongelma mutta se että velallinen valtio kurjistaa entisestään työtä tekevien sekä eläkeläisten elämää verojen muodossa/hintojen noustessa niin se on minulle ongelma.Pitääkö meidän ajaa tämä oma maa niin huonoon tilaan että kantaväestöllä on asiat huonosti.Suomalaisilla on pitkä pinna,toivottavasti myös jatkossakin.
- Prtcswaan
Juuri näin ja Stubb meinaa keväällä repiä budjettia auki pakolaisten lisärahoitukseen,eli kaikille veronmaksajille lisää maksettavaa ja köyhille lisäleikkauksia joita on tullut ihan tarpeeksi,mutta nämä suvakit ei tajua, vaikka rautalangasta vääntäis sen,että aina omat kansalaiset pitää olla tärkeämpiä kuin raiskauksia harrastavat itämaan matkaajat.
- tilaaja
Sinulle Kivimonossa vieläTällä palstalla kun haukutaan Sampolehteä ja nimeltä erityisesti toimittaja Marja Tarvaista. Kun sinä kirjoitat kommentit et tämä huora oikein perseen levittäjä huora on sinulla ollut opettajan . Oletan että ei niin typerää ihmistä olekkaan joka ei tajua ettäpuhut tästä Marja Tarvaisesta. Ei tällä palstalla muita nykyisen Sampon toimittajia ole nimeltä mainittu. Sanon vain et mieti hiukan miten ihmistä nimittelet ettet ole vielä vastuussa ninittelystäsi
tilaaja kirjoitti:
Sinulle Kivimonossa vieläTällä palstalla kun haukutaan Sampolehteä ja nimeltä erityisesti toimittaja Marja Tarvaista. Kun sinä kirjoitat kommentit et tämä huora oikein perseen levittäjä huora on sinulla ollut opettajan . Oletan että ei niin typerää ihmistä olekkaan joka ei tajua ettäpuhut tästä Marja Tarvaisesta. Ei tällä palstalla muita nykyisen Sampon toimittajia ole nimeltä mainittu. Sanon vain et mieti hiukan miten ihmistä nimittelet ettet ole vielä vastuussa ninittelystäsi
Minäö kuule tiedän lait aika hyvin, ja odotankin tosiaan että joku, ihan kuka tahans uskaltais haastaa minut oikeuteen kirjoittelustani, silloin voin köyhdyttää joka haastajan kodittomaksi.
Sillä kun en nimeä ole kirjoittanut silloin on ihan turha koittaa paskaa vierittää tänne suuntaan, tehän sen nimen olette antaneet kuvakseni perusteella, eli te siinä henkilön liitätte mainituiksi asioiksi.
Minun kanssa on turha alkaa laista väittelemään, te häviätte siinä, uskokaa hyvällä, tai pahalla, minulle se on ihan sama miten.
- budjetti
Nyt on kaksi vaihtoehtoa Stubbin vaihtoehto on että pakolaiskustannukset katetaan valtion budjetista. Sampo Terhon vaihtoehto et kertaluontoinen laina ja sillä katetaan pakolaisten aiheuttamat kustannukset. Siinä on vaihtoehdot pakolaiset on ja pysyy ja kustannukset hoidettava. Kun ja jos hoidetaan valtion budjetista se tarkoittaa automaattisesti lisäleikkauksia mistä sitten leikataankaan, mutta pieni ja keskituloiset ovat maksajia meitähän on eniten. Mietitäänpä kumpi vaihtoehdoista on parempi kumpikaan ei hyvä
- ortgamna
Matut helvettiin ja rajat kiinni
- 6677knr
Yksi vaihtoehto on erota EU:sta,varsinkin jos Brittannia lähdössä,silloin voisimme itse päättää enemmän pakolaisten tulosta tänne,ei olisi EU:n kiintiöitä,tämähän on yksi syy Britannian eroaikeisiin,tämä hallitsematon maahanmuutto.
- budjetti
Taitaapi olla noita Eu myönteisä ainakin politikot lähes kaikki . Kansanäänestys jos nyt tulis niin ehkäpä sitten olis mahdollista . Englannin pääministerilläkin taitaa pupu mennä loppujen lopuksi pöksyyn sanoi kansa mitä vain. Toinen vaihtoehto on et EU suostuu vaatimuksiin mitä esittävät. Onhan se EU maista kolmanneksi isoNi maa Saksan ja Ranskan jälkeen. Suomi taas no noudattaa määräyksiä on oikea mallioppilas.
- 6677knr
budjetti kirjoitti:
Taitaapi olla noita Eu myönteisä ainakin politikot lähes kaikki . Kansanäänestys jos nyt tulis niin ehkäpä sitten olis mahdollista . Englannin pääministerilläkin taitaa pupu mennä loppujen lopuksi pöksyyn sanoi kansa mitä vain. Toinen vaihtoehto on et EU suostuu vaatimuksiin mitä esittävät. Onhan se EU maista kolmanneksi isoNi maa Saksan ja Ranskan jälkeen. Suomi taas no noudattaa määräyksiä on oikea mallioppilas.
Näinhän se on.Tuo brittien juttu on kyllä mielenkiintoinen,jos se eroaa,vaikka kyllä itse en usko siihen,niin silloin kyllä EU vastustus tulee lisääntymään kaikissa jäsenmaissa,myös Suomessa.
Väyrynen hieroo jo käsiään,heh - budjetti
6677knr kirjoitti:
Näinhän se on.Tuo brittien juttu on kyllä mielenkiintoinen,jos se eroaa,vaikka kyllä itse en usko siihen,niin silloin kyllä EU vastustus tulee lisääntymään kaikissa jäsenmaissa,myös Suomessa.
Väyrynen hieroo jo käsiään,hehEn usko minäkään et Britit eroavat, mutta onko sitten nuo Brittien vaatimukset semmoisia että muutkin kuin vain Britit hyötyvät. Ajattelisin et jo on vain heidän hyötynsä alkavatko muutkin maat vaatimaan omia etujaan. Silloin olisi vaara et EU hajoaisi jota en kyllä surisi.
- 6677knr
budjetti kirjoitti:
En usko minäkään et Britit eroavat, mutta onko sitten nuo Brittien vaatimukset semmoisia että muutkin kuin vain Britit hyötyvät. Ajattelisin et jo on vain heidän hyötynsä alkavatko muutkin maat vaatimaan omia etujaan. Silloin olisi vaara et EU hajoaisi jota en kyllä surisi.
Joo en surisi minäkään,varmasti kauppasuhteet Venäjälle paranisi,ainoa todella negatiivinen asia olisi korkotason,ehkä kovakin nousu.
- budjetti
No nyt seuraavaksi tulevat kuormautot jotka ovat esim vaikka Viron tahi minkä tahansa EUmaan rekisterissä voivat suomessa hoitaa suomen sisäiset tavarAkuljetukset. Senkin on EU määrännyt mitä tämä sitten tarkoittaa suomalaisille autoalan yrittäjille. Luulen että hintoja poljetaan ja suomalaiset häviävät kilpailun lisää työttömiä lisää konkursseja.EU josta se kaikki hyvä piti tulla osoittautuu ihan joksikin muuksi
- 6677knr
budjetti kirjoitti:
No nyt seuraavaksi tulevat kuormautot jotka ovat esim vaikka Viron tahi minkä tahansa EUmaan rekisterissä voivat suomessa hoitaa suomen sisäiset tavarAkuljetukset. Senkin on EU määrännyt mitä tämä sitten tarkoittaa suomalaisille autoalan yrittäjille. Luulen että hintoja poljetaan ja suomalaiset häviävät kilpailun lisää työttömiä lisää konkursseja.EU josta se kaikki hyvä piti tulla osoittautuu ihan joksikin muuksi
Juuri näin
Suomessa menee rajat kiinni joko hyvällä tai sitten pahalla, se pahin on, sisällissota ja sitä nähtävästi suomen päättäjät oikein haluaa, joskus se suomalaistenkin pinna katkeaa.
Tässä vielä tulevaa kouluhommaa kun nuo änkeää sinne:
https://www.youtube.com/watch?v=S4HIEy-OIcQ
Veikkasin että kesällä alkaa sivulanpellon koulussa hulinat...
joten olkaapa vanhemmat hereillä, ja kun tapahtuu, niin muistakaapa mitä sampolehden päätoimittaja sanoi, hälle voitte vierittää sitten isoimman syyn tapahtuneesta.No, on hyysärit nyt hyviä ja kertoilee miten mukavasti nuo maahantunkeutujat kouluissa käyttäytyy.
Paras olisi kun tuo s-paskalehden päätoimittaja toimisi noiden opettajana, voisi alkaa totuus äkkiä selviämään mitä daesh paskoja on joka irakilainen, afgaani ja syyrialainen.- äitimyös
Lapsilla ei tunnu olevan mitään näitä pakolaislapsia vastaan . Ovat hyvin ottaneet heidät vastaan. Oletan että jos alkaa heidän kiusaamisensa vanhempien syytä katsoa peiliin. Lapset hyväksyvät erilaisuuden kuten eri ihonvärin vammaisuuden ja sairaudet. Lastenkäytös on siitä riippuvainen mikä on kotikasvatus.Tämä on sinulle KIvimonossa ja toivon että jos sinulla on lapsia kasvatat heistä suvaitsevaisia ihmisiä. Katsoppas kun elämä on pitkä ja se voi se suvaitsemattomuus joskus kolahtaa näiden lapsien omaan nilkkaan
- Orrtgamna
äitimyös kirjoitti:
Lapsilla ei tunnu olevan mitään näitä pakolaislapsia vastaan . Ovat hyvin ottaneet heidät vastaan. Oletan että jos alkaa heidän kiusaamisensa vanhempien syytä katsoa peiliin. Lapset hyväksyvät erilaisuuden kuten eri ihonvärin vammaisuuden ja sairaudet. Lastenkäytös on siitä riippuvainen mikä on kotikasvatus.Tämä on sinulle KIvimonossa ja toivon että jos sinulla on lapsia kasvatat heistä suvaitsevaisia ihmisiä. Katsoppas kun elämä on pitkä ja se voi se suvaitsemattomuus joskus kolahtaa näiden lapsien omaan nilkkaan
Sinä et taida ymmärtää nyt tätä pointtia.Nyt ei ole kyse ihonväristä.Itselläni oli aikanaan seinänaapurina aivan loistava tyyppi afrikasta,oli huippumuusikko, naimisissa vielä tuttuni kanssa,heillä 2 lasta, jotka kavereita lasteni kanssa.
Eli itse en ole rasisti.
Nyt on kyse AINOASTAAN siitä,tänne on tullut syksyn jälkeen pitkästi yli 30000 turvapaikanhakijaa,joista todella pieni osa on oikeasti apua tarvitsevia,loput ovat rikkaita loisia alueilta,mitä ei edes luokitella turvattomiksi ja tästä joukosta sitten löytyvät vielä todennäköisesti terroristit ja ne kuuluisat raiskaaja partalapset.
Edellä mainitsemani muusikko ei koskaan hakenut penniäkään avustuksia valtiolta,elätti itsensä.
Eli ymmärrätkö nyt, mistä tämä viha johtuu?
Se johtuu siitä,että valtiolle miljardin kulut näistä tänne kuulumattomista matkailijoista,Suomessa suurtyöttömyys ja köyhyysloukkuun tippuu aina vaan enemmän ja enemmän ihmisiä.Hallituksen rajut leikkaukset kohdistuvat juuri tähän ryhmään eniten.
Siis minun viha johtuu tästä,näillä toimilla esim hallitus rahoittaa matuja,joilla suurimmalla osalla asiat paremmin mitä isolla osalla kantaväestöä.
Tästä kävi varmaan asia hyvin selväksi,eli lopeta tämä tyhmä suvakkimainen kirjoittelu,ettei tällä palstalla räjähdä taas uudestaan.
Nämä kirjoittelut lisäävät vain vihaa tätä loisporukkaa kohtaan. - äitimyös
Orrtgamna kirjoitti:
Sinä et taida ymmärtää nyt tätä pointtia.Nyt ei ole kyse ihonväristä.Itselläni oli aikanaan seinänaapurina aivan loistava tyyppi afrikasta,oli huippumuusikko, naimisissa vielä tuttuni kanssa,heillä 2 lasta, jotka kavereita lasteni kanssa.
Eli itse en ole rasisti.
Nyt on kyse AINOASTAAN siitä,tänne on tullut syksyn jälkeen pitkästi yli 30000 turvapaikanhakijaa,joista todella pieni osa on oikeasti apua tarvitsevia,loput ovat rikkaita loisia alueilta,mitä ei edes luokitella turvattomiksi ja tästä joukosta sitten löytyvät vielä todennäköisesti terroristit ja ne kuuluisat raiskaaja partalapset.
Edellä mainitsemani muusikko ei koskaan hakenut penniäkään avustuksia valtiolta,elätti itsensä.
Eli ymmärrätkö nyt, mistä tämä viha johtuu?
Se johtuu siitä,että valtiolle miljardin kulut näistä tänne kuulumattomista matkailijoista,Suomessa suurtyöttömyys ja köyhyysloukkuun tippuu aina vaan enemmän ja enemmän ihmisiä.Hallituksen rajut leikkaukset kohdistuvat juuri tähän ryhmään eniten.
Siis minun viha johtuu tästä,näillä toimilla esim hallitus rahoittaa matuja,joilla suurimmalla osalla asiat paremmin mitä isolla osalla kantaväestöä.
Tästä kävi varmaan asia hyvin selväksi,eli lopeta tämä tyhmä suvakkimainen kirjoittelu,ettei tällä palstalla räjähdä taas uudestaan.
Nämä kirjoittelut lisäävät vain vihaa tätä loisporukkaa kohtaan.Tarkoitako siis että minun pitäisi omia lapsiani opettaa vihaamaan . Ei se auta tähän tilanteeseen meidän vihamme mitenkään. Vai onko sillä ollut jotain tuloksia.Tässä aletaan vain ja ainoastaan jakmaan omia kansalaisia kahteen ryhmään mielipide voi olla myös suvakeilla jos ei haukuta pakolaisia ei se tarkoita että hyväksyttäs tilanne, mutta kun se heidän haukkumisensa ei heitä täältä poista niin miksi tyhjää haukkua.
- ortgamna
äitimyös kirjoitti:
Tarkoitako siis että minun pitäisi omia lapsiani opettaa vihaamaan . Ei se auta tähän tilanteeseen meidän vihamme mitenkään. Vai onko sillä ollut jotain tuloksia.Tässä aletaan vain ja ainoastaan jakmaan omia kansalaisia kahteen ryhmään mielipide voi olla myös suvakeilla jos ei haukuta pakolaisia ei se tarkoita että hyväksyttäs tilanne, mutta kun se heidän haukkumisensa ei heitä täältä poista niin miksi tyhjää haukkua.
Tarkoitan sitä,että pitää saada rajat kiinni niiltä,kellä ei mitään asiaa tänne ja ne keillä ei ole oikeutta jäädä tänne,laittaa saman tien takaisin,että pääsevät haukkumaan kotimaahansa Suomen surkeaa ruokaa ja ilmastoa.
Sen jälkeen olisi jo paljon seesteisempää ja vähemmän seksuaalirikoksia täällä. äitimyös kirjoitti:
"Lapsilla ei tunnu olevan mitään näitä pakolaislapsia vastaan."
Lapsilla ei myöskään ole äänioikeutta, ei oikeutta ostaa tulitikkuja, ilotulitteita tai tupakkaa, ei alkoholia (ja nuorilta aikuisiltakin on väkevien alkoholijuomien ostaminen kielletty), jotkut kauppiaat eivät myy lapsille edes energiajuomia. Miksiköhän Suomessa on näin? Johtuisikohan se vain ja ainoastaan siitä, että (Suomessa) lapset eivät ymmärrä asioita tarpeeksi hyvin tehdäkseen itsenäisesti vastuullisuutta vaativia päätöksiä.
Yleensä pienet lapset tulevat keskenään toimeen jos ovat tullakseen. Näihin henkilökemioihin vaikuttaa lasten keskinäinen käyttäytyminen paljon enemmän kuin muut ulkoiset tekijät. Oikeastaan poikkeavat ulkoiset tekijät saattavat lasten uteliaisuuden vuoksi jopa edistää keskinäistä kanssakäymistä tai ainakin sen alkamista.
Tietenkin olisi kiva tietää, että minkä ikäisiä lapsia sinä omassa vuodatuksessasi tarkoitat? Minun mielestäni hyvän kotikasvatuksen saaneet lapset eivät lähde aivan kaikkiin leikkeihin "I'm 17 and I can prove it" partalasten kanssa. Jokin raja se pitää suvaitsevaisuudellakin olla. Tai sitten se suvaitsevaisuus todellakin kolahtaa omaan nilkkaan.- ortgamna
SäVaanJaksat kirjoitti:
"Lapsilla ei tunnu olevan mitään näitä pakolaislapsia vastaan."
Lapsilla ei myöskään ole äänioikeutta, ei oikeutta ostaa tulitikkuja, ilotulitteita tai tupakkaa, ei alkoholia (ja nuorilta aikuisiltakin on väkevien alkoholijuomien ostaminen kielletty), jotkut kauppiaat eivät myy lapsille edes energiajuomia. Miksiköhän Suomessa on näin? Johtuisikohan se vain ja ainoastaan siitä, että (Suomessa) lapset eivät ymmärrä asioita tarpeeksi hyvin tehdäkseen itsenäisesti vastuullisuutta vaativia päätöksiä.
Yleensä pienet lapset tulevat keskenään toimeen jos ovat tullakseen. Näihin henkilökemioihin vaikuttaa lasten keskinäinen käyttäytyminen paljon enemmän kuin muut ulkoiset tekijät. Oikeastaan poikkeavat ulkoiset tekijät saattavat lasten uteliaisuuden vuoksi jopa edistää keskinäistä kanssakäymistä tai ainakin sen alkamista.
Tietenkin olisi kiva tietää, että minkä ikäisiä lapsia sinä omassa vuodatuksessasi tarkoitat? Minun mielestäni hyvän kotikasvatuksen saaneet lapset eivät lähde aivan kaikkiin leikkeihin "I'm 17 and I can prove it" partalasten kanssa. Jokin raja se pitää suvaitsevaisuudellakin olla. Tai sitten se suvaitsevaisuus todellakin kolahtaa omaan nilkkaan.Näiden suvakkien kanssa on turha vääntää,he eivät ymmärrä peruspointtia,vaikka rautalangasta vääntäisi.
Irakin poikien kotouttaminenkin tulee olemaan erittäin vaikeaa,koska heidän kulttuuri on niin erilainen.
He tulevat pysymään tiivinä yhteisönä ja eivät tule ymmärtämään Suomen lakeja ja rikokset varsinkin seksuaalirikokset tulevat räjähtämään Suomessa.
Heidän kulttuurissaan nainen ei ole mikään muu,kuin miehen tyydyttäjä.
Ja sitten näiden terroristien uhka Suomeen tuloon kasvaa. äitimyös kirjoitti:
Jatkat varmaan samaa paskakirjoittamista sitten kun muslimit tekee lapsillesi jotain, ja siltä ei voi välttyä, se tulee tapahtumaan ja sitä nopeammin mitä enemmän noita laittomia maahantunkijoita kaupunkiinne virtaa.
Täällä Jyväskylässä taannoin kun tuli ensimmäiset perkeleen irakilais saastat säynätsaloon, niin nuo raiskasi 5 joukolla lapsen, ja kaikki vieläpä vapautettiin kaikista syytteistä, joten varmaan haluaisit kertoa päin naamaan tuon pikkutytön vanhemmille miten ihania nuo maahantunkeutujat onäitimyös kirjoitti:
Sinä kaltaisesi on turha väittää että maahantunkevat tulee ikinä sulautumaan tähän maahan, katoppa tämä video esimerkki saksasta:
https://www.youtube.com/watch?v=w9V96TPmAr8- äitimyös
Nyt oli puhe pakolaislapsista jotka jo ovat tulleet kouluun täällä . Kerroin vain sen mitä omat lapseni ovat heistä sanoneet ja kommentit ovat samanlaisia kuin muistakin lapsista. Ei tässä asiassa haeta sitä oletko suvakki vai mikä . Niin kauan kun tämä tilanne on mikä on sen kanssa on elettävä. Nämä palstakirjoittelut eivät vaikuta yhdenkään pakolaisen poislähtemiseen. Veikkaisin että vuoden päästä täällä on tuskin montakaan jäljellä. Toinen asia on jos keväällä tulee uusi aalto ja siihenkään asiaan yksikään meistä näillä palstoilla kirjottava ei voi vaikuttaa vaikka halua ja uhoa on.Minä kuitenkin tiedän että kukaan näistä lapsista jotka nyt ovat koulussa eivät tule minun lapsiani raiskaamaan vai oletko kuullut että 7 vuotias raiskais.
- E5f1
äitimyös kirjoitti:
Nyt oli puhe pakolaislapsista jotka jo ovat tulleet kouluun täällä . Kerroin vain sen mitä omat lapseni ovat heistä sanoneet ja kommentit ovat samanlaisia kuin muistakin lapsista. Ei tässä asiassa haeta sitä oletko suvakki vai mikä . Niin kauan kun tämä tilanne on mikä on sen kanssa on elettävä. Nämä palstakirjoittelut eivät vaikuta yhdenkään pakolaisen poislähtemiseen. Veikkaisin että vuoden päästä täällä on tuskin montakaan jäljellä. Toinen asia on jos keväällä tulee uusi aalto ja siihenkään asiaan yksikään meistä näillä palstoilla kirjottava ei voi vaikuttaa vaikka halua ja uhoa on.Minä kuitenkin tiedän että kukaan näistä lapsista jotka nyt ovat koulussa eivät tule minun lapsiani raiskaamaan vai oletko kuullut että 7 vuotias raiskais.
Ei nyt,mutta muutaman vuoden kuluttua kyllä,sillä taito tulee isän perintönä.
Ulkomaalais taustaiset,varsinkin Irak ja Somalia taitavat tehdä yksistään enemmän seksuaalirikoksia Suomessa kuin kaikki Suomen miehet yhteensä.Muistaakseni lähemmäs 20 kertaa enemmän tilastollisesti.
Se kuuluu heidän kulttuuriin. - äitimyös
Kivimonossa kirjoitti:
Jatkat varmaan samaa paskakirjoittamista sitten kun muslimit tekee lapsillesi jotain, ja siltä ei voi välttyä, se tulee tapahtumaan ja sitä nopeammin mitä enemmän noita laittomia maahantunkijoita kaupunkiinne virtaa.
Täällä Jyväskylässä taannoin kun tuli ensimmäiset perkeleen irakilais saastat säynätsaloon, niin nuo raiskasi 5 joukolla lapsen, ja kaikki vieläpä vapautettiin kaikista syytteistä, joten varmaan haluaisit kertoa päin naamaan tuon pikkutytön vanhemmille miten ihania nuo maahantunkeutujat onSe raiskaaja saattaa olla myöskin se suomalainen koulukaveri koska näitäkin raiskauksia tapahtuu aika usein jossa tekijänä suomalainen ja uhrina on muutaman vuoden ikäisi lapsia. Silloinhan tosin on kyseessä pedofiili jota kiinnostavat vain ja ainoastaan lapset ei aikuiset naiset.
- Prtcswaan
äitimyös kirjoitti:
Se raiskaaja saattaa olla myöskin se suomalainen koulukaveri koska näitäkin raiskauksia tapahtuu aika usein jossa tekijänä suomalainen ja uhrina on muutaman vuoden ikäisi lapsia. Silloinhan tosin on kyseessä pedofiili jota kiinnostavat vain ja ainoastaan lapset ei aikuiset naiset.
Suvakeilla on lukemishäiriöitä.E5f1 kirjoitti juuri kommenttisi yläpuolella,miten paljon Irakin ja Somalian pojat raiskaavat täällä.
Tarkennan sinulle nyt vielä kerran.
Viimeisen tilaston mukaan ennen partalasten ryntäystä Suomeen syksyllä lähi-idästä ja pohjoisafrikasta tulleet tekivät 17 kertaa enemmän seksuaalirikoksia kuin kantaväestö ja nyt se on varmasti lähes 20 kertainen ja tiedätkö,suuri määrä kohdistui juuri alaikäisiin.
Eli annetaan näillekkin uusi nimi pedofiili partalapset.
Ja ero Suomalaisiin vielä siinä,että teot tosi törkeitä ja mukana monta tekijää(joukkoraiskaus)
Eli jatka sinä tyhmä suvakki kirjoitteluasi,kyllä silmäsi vielä joskus aukeaa,toivottavasti. ortgamna kirjoitti:
Näiden suvakkien kanssa on turha vääntää,he eivät ymmärrä peruspointtia,vaikka rautalangasta vääntäisi.
Irakin poikien kotouttaminenkin tulee olemaan erittäin vaikeaa,koska heidän kulttuuri on niin erilainen.
He tulevat pysymään tiivinä yhteisönä ja eivät tule ymmärtämään Suomen lakeja ja rikokset varsinkin seksuaalirikokset tulevat räjähtämään Suomessa.
Heidän kulttuurissaan nainen ei ole mikään muu,kuin miehen tyydyttäjä.
Ja sitten näiden terroristien uhka Suomeen tuloon kasvaa."Näiden suvakkien" on hieman liioittelua. Kyseessähän on vain täällä pitkään eri nimimerkeillä (suvakki, kauppaan, kuukausipalkka, jne...) trollannut saarijärveläinen yleistiedon nero. Turha hänen kanssaan on mistään vääntää, mutta aina silloin tällöin on kiva käydä palauttamassa hänet maanpinnalle.
Taidanpa käydä jotain lohkaisemassa hänen viimeisimpään viisauteensa. ...vaan mistäköhän aloittaisin, kun tämän itseään hyvätuloiseksi muualla asuvaksi, siivoojaa etsiväksi eläkeläiseksi itseään kutsuvan äidin lapset ovat jo aikoja sitten Saarijärveltä pois muuttaneet. Näin oli ainakin pari viikkoa sitten...- Prtcswaan
SäVaanJaksat kirjoitti:
"Näiden suvakkien" on hieman liioittelua. Kyseessähän on vain täällä pitkään eri nimimerkeillä (suvakki, kauppaan, kuukausipalkka, jne...) trollannut saarijärveläinen yleistiedon nero. Turha hänen kanssaan on mistään vääntää, mutta aina silloin tällöin on kiva käydä palauttamassa hänet maanpinnalle.
Taidanpa käydä jotain lohkaisemassa hänen viimeisimpään viisauteensa. ...vaan mistäköhän aloittaisin, kun tämän itseään hyvätuloiseksi muualla asuvaksi, siivoojaa etsiväksi eläkeläiseksi itseään kutsuvan äidin lapset ovat jo aikoja sitten Saarijärveltä pois muuttaneet. Näin oli ainakin pari viikkoa sitten...Sinulta unohtui tummaontulinen ja tämä kyseinen henkilö asuu Saarijärvellä ja tavoittaa usein partalasten kanssa sokkarilta,itse asiassa on myös eräs toinen,joka näitä kuskailee ja hänetkin olen nähnyt sokkarilla näiden partalasten kanssa.
Kun ei nyt tulisi vaan riitaa keskenään. - Nykyaikaa
Suvakit osaavat aina puolustaa näitä matuja.
Totta helvetissä raiskaukset ja lapseen sekaantumiset ovat iljettävin rikos,mitä voi tehdä ja niitä tekevät myös kusipäiset Suomalaiset.
Tämä saatanan paskasakki tekee niitä vain moninkerroin enemmän,kun se on normaalia heidän kulttuurissaan.
Suvakki ei vain näe ja ymmärrä tätä,vaan vetoaa aina ensimmäisenä siihen,mitä suomalaiset miehet tekee. - hyvääruokaa
Selittäkääpäs minulle yksi asia , kun kaikki Saarijärveläiset ovat pakolaisia vastaan taitaapi olla vain pari suvakkia. Mistä näitä ihmisiä Menninkäiseen syömään löytyi kuitenkin niin paljon että ruoka loppui alkuunsa. Oletan että näitä suvaitsevaisia taitaa ollaenemmän kuin luulettekaan ja hyvä näin. Kaikki eivät väliä haukkumisistanne kulkevat omaa tietänsä.
hyvääruokaa kirjoitti:
Selittäkääpäs minulle yksi asia , kun kaikki Saarijärveläiset ovat pakolaisia vastaan taitaapi olla vain pari suvakkia. Mistä näitä ihmisiä Menninkäiseen syömään löytyi kuitenkin niin paljon että ruoka loppui alkuunsa. Oletan että näitä suvaitsevaisia taitaa ollaenemmän kuin luulettekaan ja hyvä näin. Kaikki eivät väliä haukkumisistanne kulkevat omaa tietänsä.
Parahin äitimyös, suvakki1, hyvääruoka jne...
Rimpautappa kiireesti Sampoon, että vielä kerkeävät värkkäileemään kuvan, jossa on tupa täynnä ruokailijoita. Saarijärveläinen kun ei ollut saanut samaan kuvaan kuin kolme henkeä xD Kemikaali-Alit olivat sitten omassa "Hei me siivutettiin ja annosteltiin tomaatteja ihan itse"-kuvassa.
Huomasitko muuten samassa lehdessä jutun eräästä sinun mielestäsi toimintansa lopettaneesta yrityksestä? Vai näkikö minun harhainen mieleni vain harhoja Saarijärveläistä selatessani?
Oletko muuten ajatellut sivistää itseäsi sen verran, että edes näissä julkisissa keskusteluissa pystyisit erottamaan sosiaaliturvapaikanhakijan ja pakolaisen toisistaan?
Joo, minä olen sinun mieliksesi aina tilanteen mukaan pakoaliasmyönteinen. Kertoisitko vielä, että mikä se sellainen on?
Olisit tullut rohkeasti juttelemaan. Kukakohan meistä muuten oli kukakin niistä jo kertaalleen mainitsemastani ja lehdessäkin olleesta kolmesta henkilöstä? Vai olisinkohan minä sittenkin ollut silloin Keuruulla... vaiko sittenkin Kyyjärvellä...- suvakki1
Ei tarvi kun Saarijärveläisessä oli jo kuvia näistä joita kutsutaan suvakeiksi siellä syömässä sekä ruoan laittajista. Haukkukaapa nyt nimellä näitä syöjiä tällä palstalla kukahan teistä olisi se rohkea suomalainen ei suvakki joka aloittaisi. Mistähän yrityksestä olen kirjoittanut . Kaksi urheiluliikettä ollut Silvennoisen ravintola Upari, Tiimari lopettaneita . Mistähän Saarijärveläisestä yrityksestä kyse . Liiviliike myöskin ollut ei enää tässä ne mitkä ovat lopettaneet. Olet tänään iltavuorossa eikö niin.Sellainen että pakolaisille edessäpäin ystävä takanpäin ystävilleen ja näillä palstoilla heitä inhoava sellainen sinä ole jos et itse tajua.Miksi et muuten tullut poikien kanssa kuvaan vaikka keittiössä oltikin.
hyvääruokaa kirjoitti:
Teille saatanaan hyysäreille on turha mitään selittää, teidän päässä kun ei liiku muu kun sinne jämähtänyt ählämin paska.
Enkä ole Saarijärveläinen, joten se siitä.
Keppihevonen, keppihevonen, niilläkö karautatte karkuun kun sisällissota iskee?
- suvakki1
SÄvAAN Jaksat minä kirjoitan nyt sinulle ja olen se nimimerkki Suvakki älä viitsi kaikkien kirjoituksia harhaisessa mielessäsi minun piikkiini.Katos kun näille sivuille kirjoittavat muutkin jotka hyväksyvät pakolaiset . Sinäkin kyllä olet ihan pakoaliasmyönteinen aina tilanteen mukaan eiks niin. Niin kuin pyhänäkin kun oltiin vokissa yhdessä syömässä.Eikö ollutkin hyvä ruoka , mutta kyllähän tiedät kun itse poikien kans laitoit.Osallistut varmaan katukeittiönkin toimintaan tavataan sit taas.No nyt tiedät et haukut oikeaa nimimerkkiä siis suvakkia
- Wokkipää
Suvakit loukkaavat Suomalaista kulttuuria ja koko käsitystä Suomalaisesta tasa-arvosta,sillä niin kauan kun heille tärkeämpää kusipäät,kuin Suomen huono-osaiset ihmiset,olisin valmis karkoittamaan vaikka heti,näin epäisänmaalliset vaikka Siperiaan,enkä kaipaisi takaisin.
- suvakki1
SäVaan Jaksat sinulle minäkin olin siellä syömässä ja siellä oli paljon syöjiä . En minäkään ole missään kuvassa sekö sinun mielestäsi kertoo syöjämäärän nämä kolme ihmistä. Ehkäpä Saarijärveläinen ei halunnut julkaista kuvaa isommasta määrätä ihmisiä juuri tämän somevihan takia.Minä neljäntenä mekö se ruoka syötiin kaikki että monet jäivät ilman. Olisitte varautuneet että syöjiä saattaa tulla paljon niin kuin tulikin ruoka oli hyvää. No katukeittiöön sitten varaudutte laittamaan enemmän että kaikillehalukkaille riittää.
- suvakki1
Ottaako pattiin kun huomaatte että on paljon Saarijärveläisiä jotka hyväksyvät nämä pakolaiset , kun te näillä palstoilla olette sanoneet että kaikki ovat vastaan tahi korkeintaan pari kolme suvakkia. Sunnuntai näytti että taitaa olla paljon enemmän mitä luulottelettekaan . Sanoisin että muutama kymmenen ne samat jotka näillä palstoilla haukkuvat niin paikallisia kun pakoalisiakin. Ememmistönä ette kuitenkaan ole niin älkää valeita siitä asiasta levitelkö
- suvakki1
SäVaanJaksat sinulle vielä jos tarkoitit tuota Saarijärveläisessä ollutta Kesportin mainosta niin huomiot kait että liike onÄänekoskella.Joskus kyllä ollut myös Saarijärvellä.
- Wokkipää
suvakki1 kirjoitti:
SäVaanJaksat sinulle vielä jos tarkoitit tuota Saarijärveläisessä ollutta Kesportin mainosta niin huomiot kait että liike onÄänekoskella.Joskus kyllä ollut myös Saarijärvellä.
Laita huntu päähäs ja mee moskeijaan,tee ahmedin kanssa kersa ja häivy täältä,silloin Saarijärvellä kaikki hyvin.
- tomaattisiivu
Ei tainnut muille vokkikokkien ruoka maistua kun ei Sampokaan asiasta mitään maininnut. Vai olisiko Sampossakin jo törmätty todellisuuteen, kun leipäjonosta kuitenkin kerrottiin... vai oliko se vain seurakunnan julkisuuskuvan kirkastamista?
- wokkipää
Sampo pelkää todella tilauskantansa romahtavan,otti oppia tai sitten suvakkitoimittaja sai kenkää.
- Anonyymi
Ohut on lehti ja kallis.
- Anonyymi
Terveisiä kaikille keskusteluun osaa ottaneille. Mitä teille nykyään kuuluu?
Kaikella ystävyydellä
"Sävaanjaksat"
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1266121Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745612167Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk301443Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1121278Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861143Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481025- 64991
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll61943- 65941
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27938