Retket khao lakista.

miuku77

Hei, Ensi kertaa maaliskuussa Thaimaahan ja Khao Lakiin. Finnmatkat myy melko kalliita retkiä mm phi phi ja similan, miten saako retkiä ostettua paikan päältä ja ovatko ns.turvallisia vaihtoehtoja, edullisempia? Missä näitä myydään?

10

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retken myyjiä on ihan joka nurkalla.
      Ovat ihan yhtä luotettavia kuin finnmatkojenkin.
      On esitteitä veneistä ja palveluista joita on tarjolla
      Hinnaltaan ovat huomattavasti edullisempia.
      Suomenkielistä opastusta ei ole.

      Jos satutte asumaan eteläisellä khao lak beachillä (Merlin tai Briza) suosittelen itsekäyttämääni komols corner tours.
      löytyy rannalta, heidän yksi ravintolansa.
      https://sites.google.com/site/komolscornertours/
      Mutta kuten sanottu niitä myyjiä on pilvin pimein joka puolelta.

    • thäilaand

      Patongilla saa puoleen hintaan.oiskos ollut jotain 1500 baht per nenä.siis verrattuna finnmatkojen hintoihin. Veneet lähtee phuket downista eli oletus voinee olla että khao lakista extraa tuohon hintaan sen etäisyyden vuoksi. Ihan mukavia reissuja mutta paikoissa köydään vain pyörähtään ja taas toiseen paikkaan. Siellä siis tuntee olevansa massaturismipaikassa. Eli jos on paljon porukkaa >2 niin säästää kun ei ota finnmatkoilta vaan "kadulta". Mopo/skootteri paljon mukavampi kun pääsee kivoille pikkubiitseille.

    • similanisti

      Kyllä similanin retket lähtee khao lakista ja sinne saarelle on vähän hankala ajella mopolla.

    • KhaoLakfani

      Hei! Retket kannattaa ottaa paikan päältä retkikojuista, jos ei haittaa ettei ole suomalaista opasta mukana. Itse ostimme retket vuosi sitten Mai Khao Lak -hotellin rannan läheisyydessä sijaitsevasta retkikojusta. Vaikka vaatimattomalta näyttääkin "toimistot", niin ihan luotettavia ovat. Ostimme snorklausretken Similanin saarille ja norsuretken. Varmaan puolet edullisemmin saatiin ne kuin matkayhtiöltä. Samalla siitä varataan lähtöpäivä retkelle ja saa tarkan kellonajan koska kuljettaja tulee hotellilta noutamaan. Suosittelen!

    • th2016

      Khao Sokin sademetsään kannattaa myös varata matka, ja valita mielummin kävely kun elefanteilla ratsastus.. Meillä iso autollinen lähti elefanteilla ratsastamaan ja itse päästiin kolmestaan oppaan kanssa tutustumaan sademetsään ilman isoa turistiporukkaa.. Elefanttien koulutus on raakaa eikä kuulema itse ratsastaminenkaan kovin mukavaa, eli ehdottomasti kävelyreissun kannalla. Kävelyn lisäksi olimme bambulautalla joella :) Retkiä ja mahdollisuuksia on tarjolla pilvin pimein ja taisimme itse olla melkein joka päivä jossain 2 viikon ajan :) Khao Lak on ihana, ja toivottavasti pääsen itsekkin joku päivä takaisin. Hyvää matkaa!

      • Kainoaino

        Miten jalkineet ja muu vaatetus Khao Sokissa. Onko iilimatoja tai muita pikkuisia otuksia jaloissa pyörimässä


      • Matkakuumeessa
        Kainoaino kirjoitti:

        Miten jalkineet ja muu vaatetus Khao Sokissa. Onko iilimatoja tai muita pikkuisia otuksia jaloissa pyörimässä

        Ihan samaa olen pohtinut ja kysellyt. Olen päätynyt umpikenkiin. Ihan tennareissa aion kuitenkin mennä, mitään vaelluskenkiä en aio pakata matkaan.
        Toivottavasti saat pikaisesti vastauksia muiltakin. Vielä ehdin vaihtaa varusteita. :-)


    • Itse valitsisin ne jalkineet joissa on paras kävellä. Mieluusti sellaiset jotka ei harmita jos kastuu.

    • tarppuli

      Suosittelen saariretkille raya diversia (saattaa olla että finnmatkat toimii heidän yhteistyökumppaninaan mutta jos varaa retken suoraan toimistolta niin se on todennäköisesti halvempi). Vedenalainen maailma vielä upeempi kuin veden päällinen ja heillä hyvä ohjaus ja opetus kokemattomillekin. Olen käynyt sekä heidän että paikallisten retkellä ja saanut heidän retkistään paljon enemmän irti koska ohjaus ja tietämys oli ensiluokkaista, näkyy toki hinnassa mutta mielellään paremmasta maksaa. Myös paikalliset ovat luotettavia ja matka sujuu hyvin/ näkee maisemia mutta he eivät osaa kertoa asioista kovinkaan paljoa koska englanti sujuu vähän välttävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe