SL moiililaajakaista pätkii

Nettikatsoja

Miksi SL mobiililaajakaista 3G pätkii noin 9 gigatavun käytön jälkeen? Sen jälkeen nettitikku on irroitettava, sillä yhteys ei vastaa edes hallintaohjelmalla katkaisemiseen.

Tämä ei ole ainoa ongelma jonka voi päätellä rajoittimista johtuvaksi, mutta muissa rajoittimissa raja ei ole näin kiinteä.

Onko tällaisiin rajoittimiin jokin järkevä syy? Ovatko rajoittimet sopimusehtojen mukaiset?

Onko 4G liittymissä tällainen rajoitin, pyritäänkö 3G liittymät painostamaan 4G liittymiin?

Katson tietokoneella paljon suoraa videokuvaa, joten tällainen pätkiminen on iso haitta.

13

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on tyypillistä nettitikuille. Ne pätkii paljon herkemmin kuin esimerkiksi sellaiset akulliset wlan mokkulat tai jos jakaa kännykän yhteyden.

      • Nettikatsoja

        Ei tämä nettitikusta voi johtua, että yhteys katkeaa aina 9 gigatavun jälkeen. Siis aina. Sen yli ei pääse.


      • daunloodaaja
        Nettikatsoja kirjoitti:

        Ei tämä nettitikusta voi johtua, että yhteys katkeaa aina 9 gigatavun jälkeen. Siis aina. Sen yli ei pääse.

        Jotkut operaattorit rajoittavat yhteysnopeutta, kun tietty määrä dataa on siirretty maksiminopeudella. Käyttäjä voi kokea sen yhteyden katkeamisena, kun nopeus tippuu esimerkiksi 256 kbit/s nopeuteen.

        Kokeile pingata vaikka ftp.funet.fi:tä (193.166.3.2), niin näet onko yhteys oikeasti kokonaan poikki.


      • Nettikatsoja

        Pingillä ei pääse mihinkään eli kokonaan poikki. Sama ongelma on kaikilla eri nettitikuillani.


      • Nettikatsoja kirjoitti:

        Pingillä ei pääse mihinkään eli kokonaan poikki. Sama ongelma on kaikilla eri nettitikuillani.

        Nettitikut ovat sellaisia..


      • 1_euron_päivä_rajatonDNA
        Bittisky kirjoitti:

        Nettitikut ovat sellaisia..

        Ei, vika on siinä saunalahden liittymässä. Vaihda operaattoria.


      • 1_euron_päivä_rajatonDNA kirjoitti:

        Ei, vika on siinä saunalahden liittymässä. Vaihda operaattoria.

        Tuskin on:) On meinaan negativiisia kokemuksia näistä usb nettitikuista..


    • Hei Nettikatsoja!

      Liittymillämme ei tuollaista datakattoa ole, esim. itse roikun pitkälti 4G:n varassa, ja kuussa keskimäärin siirtyy n. 2 teratavua kamaa tämän yli ilman katkoja. Datarajoituksia voi kuitenkin määritellä laitteille ja sovelluksille, mikä mahdollisesti selittäisi ongelman. Oletko tarkistanut, että esim. windows ei tarkkaile nettitikkuyhteyden datasiirtomäärää, taikka itse nettitikun hallintaohjelmisto?

      Bosse / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

    • kikkaileejarajoittaa

      Itsellä Huawein 4G ulkoinen reititin tekee ihan samaa ja siihen auttaa vain ipconfig /release ja uuden yhteyden muodostaminen uudelle ip:llä.
      Jos sattuu saamaan saman ip:n uudelleen niin ei pelaa edelleenkään vaan homma pitää tehdä uudelleen.
      Ja outoa että tekee myös ihan saman minulla 9 gigan siirron jälkeen.
      Selkeästi Saunalahti jotenkin lukitsee ip:n kun tulee noin iso määrä dataa täyteen.

      • Ei se mitään lukitse.. Minulla menee päivittäin yli 9 Gt ja hyvin pelaa silti.


    • tarkempikuvaus

      Riittääkö ongelman korjaamiseksi yhteyden katkaseminen ja uudelleen yhdistäminen? Vai miten ongelma tarkalleen ottaen ilmenee? Miten muodostat yhteyden millä ohjelmalla?

      Jotenkin muistaakseni sai luotua uuden yhteyden x-tunnin välein, niin se voisi auttaa.

      Niillä joilla on mokkula reitittimessä esim. Telewell niin lokin mukaan kolmen päivän välein yhteys käy poikki (saunalahti) ja telewell muodostaa sen uudelleen. Dna:lla yhteys pysyy äkkiä sen kuukauden päällä katkomatta...

    • tikkuunkypsynyt

      Kävin kolmisen vuotta sitten myymälässä valittamassa samaa tarkistivat tikun sanoivat ettei ole tikussa eikä liittymässä vika. Olen vaihtanut kahdesti läppäriä uuteen mutta ongelma jatkuu. Välillä pätkii tiheemmin välillä pelittää pitempään. Välillä ehtii just avaa yhteyden kun taas "katkaisee yhteyttä". Aika rasittavaa. Mutta siihenkin on tottunut. Jos ei ole ihan pakko käyttää nettitikku niin en suosittele vaihtoehtoisena värkkinä. Eli vain jos ei muuta keinoa ole. Mulla ei ole.

    • eivätroimihyvin

      Nämä usb nettitikut eivät koskaan toimi vakaasti. Hyvissä wlan mokkuloissa ei ole tällaisia ongelmia vaan pätkiminen johtuu ennemmin verkon ruuhkista ja sijainnista. Nämä kun voi laittaa oikeastaan minne vain kotia pistorasian viereen toisin kuin usb mokkula joka on kiinni koneessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe