taasko pitää muuttaa

väsynytminä

Olen jo aivan väsynyt tähän rumbaan...aina löytyy asunnosta joku vika...taas pitäisi muuttaa ja löytää sisäilmaltaan terve asunto!Omistajat vähättelevät ongelmia,kävin vastikään katsomassa yhtä asuntoa,ja olohuoneen nurkka kukki,mutta omistaja ei nähnyt siinä mitään erikoista!Tapettia vaan vedetään entisen päälle,paikkaillaan pienellä pintaremontilla,että saadaan kiertoon.Ihmiset sairastaa,ja saa elinikäisen altistuksen.

12

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhöä

      On se kumma, kun olen asunut ainakin 15 paikassa elämäni aikana eikä koskaan sattunut sellaista asuntoa.

      Olisiko mahollista, että sullakin on joku vika itsessäsi?

    • väsynytminä

      Ei ole.On vain sattunut aina paskoja asuntoja,ja olen sairastunut vakavasti tässä aikojen saatossa.Voihan se olla että olen tavallista herkempi,me ihmiset kun olemme niin erilaisia,varsinkin näiden juttujen suhteen!Toiset sairastuvat,toiset eivät!Parempi näkyy olevan ettei puhu näistä asioista,sen olen huomannut,aina riittää kaltaisiasi aliarvioitsijoita,joilla menee hyvin ja on hyvä terve koti!Toisillla on erilainen immunivaste.

      • Herkkyyden osalta olen täysin samaa mieltä. Joku reagoi ja toinen ei. Toisaalta monella "homealtistuneella" ongelma on enemmän omassa päässä kun oikea fyysinen ongelma. Ihmisen mieli kun osaa tarvittaessa luoda mitä ihmeellisimpiä oireita. Eli kannattaa käydä kallonkutistajankin puheilla jos jokaisessa asunnossa on ongelmia.


      • zehn
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Herkkyyden osalta olen täysin samaa mieltä. Joku reagoi ja toinen ei. Toisaalta monella "homealtistuneella" ongelma on enemmän omassa päässä kun oikea fyysinen ongelma. Ihmisen mieli kun osaa tarvittaessa luoda mitä ihmeellisimpiä oireita. Eli kannattaa käydä kallonkutistajankin puheilla jos jokaisessa asunnossa on ongelmia.

        Psykooseja on monenlaisia. Väittäjätkin ovat psykoosissa, koska kuvittelevat, että kaikki asunnot ovat erinomaisia.


      • Ei, kaikki asunnot eivät todellakaan ole erinomaisia, enkä ole edes niin väittänyt. Olen välittänyt hometaloja kertoen avoimesti jo myynti-ilmotuksessa asiasta ja ongelman laajuudesta, aina ovat menneet kaupaksi (tietenkin hinta on ollut ihan eri kuin terveellä talolla ja kauppakirjassa on sovittu tarkat ehdot vastuiden kannalta).

        Mutta jos ei mistään löydä omasta mielestään tervettä asuntoa, on vika kyllä jossain muualla kun asunnoissa. Lisäksi esimerkiksi koneellinen ilmanvaihto kuivattaa ilman sen verran kuivaksi, että voi tulla silmien kutinaa ja nenän "karstaisuutta", eli tervekin asunto voi aiheuttaa oireita.


      • valittajalkvvai

        Koneellinen ilmastointi on "Mikrobien levittelijä". Ottakaahan niistä ilmastointikoneiden suodattoimista vihdoinkin niitä näytteitä ja tutkikaa miten ne kaikkein pienimmät ja vaaralliset mikrobit pääsevät sisäilmastoon läpi suodattimien ja suodattimien ja laitteiden välistä liikenteeseen. Otahan vatittaja lkv asioista selvää ja käyhän välillä sinäkin tutkituttaan nuppias myös.
        Jos suodattimia ei vaihdeta kun kahdesti vuodessa, niin älkää mitään muuta edes miettikö missä syy-yhteys oireiluihinne jos joskus on terveys mennyt täysin homesaunnossa. Maalaisjärkeä kehiin olkaa hyvä. Välittäjien ammatti on kuoleva ammatti ei kannata kovin lkv valittajankaan elvistellä. Tuollaisella asenteella on monta kusipäätä väärissä tehtävissä valitettavasti.


      • tottakait
        valittajalkvvai kirjoitti:

        Koneellinen ilmastointi on "Mikrobien levittelijä". Ottakaahan niistä ilmastointikoneiden suodattoimista vihdoinkin niitä näytteitä ja tutkikaa miten ne kaikkein pienimmät ja vaaralliset mikrobit pääsevät sisäilmastoon läpi suodattimien ja suodattimien ja laitteiden välistä liikenteeseen. Otahan vatittaja lkv asioista selvää ja käyhän välillä sinäkin tutkituttaan nuppias myös.
        Jos suodattimia ei vaihdeta kun kahdesti vuodessa, niin älkää mitään muuta edes miettikö missä syy-yhteys oireiluihinne jos joskus on terveys mennyt täysin homesaunnossa. Maalaisjärkeä kehiin olkaa hyvä. Välittäjien ammatti on kuoleva ammatti ei kannata kovin lkv valittajankaan elvistellä. Tuollaisella asenteella on monta kusipäätä väärissä tehtävissä valitettavasti.

        Kyllä olet tietysti oikeassa, minä pesen kaikki juurikasvitkin desinfiointiaineella niistä saa muuten mikrobeja.

        Muualla maailmassa ei ole niin vaarallisia mikrobeja, kuin Suomessa. Ruotsissakin on paljon vanhempi asuntokanta mutta mikrobit ovat vaarattomia.

        Te, joilla ei ole vielä puhjennut pahoja sairauksia niin menkää tarkempiin tutkimuksiin niin paljastuu totuus!


      • persupentti
        valittajalkvvai kirjoitti:

        Koneellinen ilmastointi on "Mikrobien levittelijä". Ottakaahan niistä ilmastointikoneiden suodattoimista vihdoinkin niitä näytteitä ja tutkikaa miten ne kaikkein pienimmät ja vaaralliset mikrobit pääsevät sisäilmastoon läpi suodattimien ja suodattimien ja laitteiden välistä liikenteeseen. Otahan vatittaja lkv asioista selvää ja käyhän välillä sinäkin tutkituttaan nuppias myös.
        Jos suodattimia ei vaihdeta kun kahdesti vuodessa, niin älkää mitään muuta edes miettikö missä syy-yhteys oireiluihinne jos joskus on terveys mennyt täysin homesaunnossa. Maalaisjärkeä kehiin olkaa hyvä. Välittäjien ammatti on kuoleva ammatti ei kannata kovin lkv valittajankaan elvistellä. Tuollaisella asenteella on monta kusipäätä väärissä tehtävissä valitettavasti.

        En oikein ymmärrä, miten koneellinen ilmastointi voi niin pahasti levittää niitä mikrohiukkasia. Ottaako koneellinen ilmastointi sen ilman jostakin lantakasasta. Eikös painovoimaisessa ilmanvaihdossa käytetä samaa saastunutta ulkoilmaa?


      • trotrotro
        persupentti kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, miten koneellinen ilmastointi voi niin pahasti levittää niitä mikrohiukkasia. Ottaako koneellinen ilmastointi sen ilman jostakin lantakasasta. Eikös painovoimaisessa ilmanvaihdossa käytetä samaa saastunutta ulkoilmaa?

        Painovoimainen ilmanvaihto on koneellista pahempi mikrobinkasvattaja. Koska ilmankieto perustuu painovoiman, niin suodattimet eivät voi olla niin tehokkaita kuin koneellisessa. Tiiviistä suodattimista ei ilma painovoimaiseti kulje läpi. Painovoimainen ilmanvaihto ei toimi kunnolla kesäkuumalla, jolloin sisäilman kosteus ja lämpötila nousevat liian suureksi ja mikrobien kasvu kiihtyy. Jos sitten tuuletta ikkunat levällän, niin kaikki ulkoilman epäpuhtaudet pääsevät hallitsemattomasti sisään.


      • Zehn
        persupentti kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, miten koneellinen ilmastointi voi niin pahasti levittää niitä mikrohiukkasia. Ottaako koneellinen ilmastointi sen ilman jostakin lantakasasta. Eikös painovoimaisessa ilmanvaihdossa käytetä samaa saastunutta ulkoilmaa?

        Jos koneellinen ilmanvaihto on säädetty väärin se ottaa korvausilman rakenteiden läpi. Vanhassa puru-, sammal-, multaeristeisessä talossa se tarkoittaa sitä, että eristeistä tulee epäpuhtauksia huoneilmaan.


      • valittavatsuharit

      • 11-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe