Itse asiassa laiva lähtenyt kohti Tukholmaa jo 10 minuuttia sitten. Serenade ja en ole kyydissä.
De Luxe hytti, juomakupongit, laivaraha 5 euroa ja erikoisaamiaiskupongit.
Oli pakko jättää väliin kun eilen ilmeni, että mun on oltava maanantaiaamuna muussa tärkeässä.
Laiva lähtee ja tässä istun
32
134
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
"Vain vana jäi, kun laivasi lähti..."
En sitten menekään satamaan vastaan.- ämBöööh
Olisin ilmoittanut, että lösöilen. Eli laivailen ilman tarkoitusta, irti samasta arkisapluunasta. Joskus käy näin. Ei ollut ensimmäinen kerta. Tämä oli jo kerran siirretty. Nyt en ehtinyt peruuttamaan.
Tähän mä osaan hienon runon
"Älä itke, ruma lapsi
ota rusina tai kaksi"
Ihan oikein sulle, kun ei mulle tuollaisia reissuja tarjota :) Vähän ollaan lasten kanssa mietitty hiihtoloman purkki-matkaa. Jos niin käy, niin en aio lähteä jälkkäripöydästä vasta kun tulevat toisen kerran sanomaan että pitää mennä.- ämBöööh
Jos ihan tarkka olen, juuri nyt, huomioiden säät, pimeyden ja muutenkin, ei olisi ollut hekumaalista intoakaan lähteä. Se olisi tapahtunut hieman vastentahtoisesti.
Mukavuudenhalu (laiskuus) on pistettävä viihtyvyyden edelle. Eikä tiedä millaista örvöporukkaa siellä on näin viikonloppuna. Yritä sitten niitä kestää selvinpäin.
Kotikahvi ja vanilja.mikälie-pitko on ok.
Taidan lähteä saunomaan. Pitäsköhän mennä itekkin kerran ennen kuolemaas, mitähän siel sit tekis muuta ku söis ,juora kun en osaa ja tanssikin on sellast kulmassa erisuuntaan lähtemistä.
ämBöööh kirjoitti:
Jos ihan tarkka olen, juuri nyt, huomioiden säät, pimeyden ja muutenkin, ei olisi ollut hekumaalista intoakaan lähteä. Se olisi tapahtunut hieman vastentahtoisesti.
Mukavuudenhalu (laiskuus) on pistettävä viihtyvyyden edelle. Eikä tiedä millaista örvöporukkaa siellä on näin viikonloppuna. Yritä sitten niitä kestää selvinpäin.
Kotikahvi ja vanilja.mikälie-pitko on ok.
Taidan lähteä saunomaan.On niillä saunatkin paatilla :) ja seireenejä. Jos vähän juo, voi nähdä hyvässä lykyssä jopa tuplaten niitä.
Mitäs huolia on ämbööhllä? Pimeäkö meinaa syödä? Onko huolia? Liikaa vai liian vähän?koti-kiusattu kirjoitti:
Pitäsköhän mennä itekkin kerran ennen kuolemaas, mitähän siel sit tekis muuta ku söis ,juora kun en osaa ja tanssikin on sellast kulmassa erisuuntaan lähtemistä.
Jos minulta kysyt, niin pitää! Ehdottomasti. Jos ei ite tanssi, voi istua ja katella kun muut tekee sen. Muutama on maailmassa vielä joka ei ite tiedä ettei osaa :)) niinku mä. Rytmi on veressä, mutku kukaan ei ole kertonut sitä mun jaloille.
Buffetin takia mun apinat tykkää matkustaa, siellä me aloitetaan jälkiruokapyödästä, tankataan muutama katkarapu tai blini ja sitten vasta pääruokaa jos jaksetaan. Ne ovat vielä alle 18 v, joten paljon muuta tekemistä ei olekaan. Ja voi olla etten enää lähde matkaan kun ovat täysikäisiä :)- äMBöööh
hmp.f kirjoitti:
On niillä saunatkin paatilla :) ja seireenejä. Jos vähän juo, voi nähdä hyvässä lykyssä jopa tuplaten niitä.
Mitäs huolia on ämbööhllä? Pimeäkö meinaa syödä? Onko huolia? Liikaa vai liian vähän?Ei ole huolia ei murheita lain. Ei pelkoa ei ahdistusta liikaa, kai, vai hai.
No. Sitä vaan tämä vuoden aika ei herätä hirveää riemun hyppyä kattoon, kun katsoisihan sitä mieluummin valoa ja maisemia kuin mörköä pimeyttä, meinaan jos liikkeellä on.
Mutta syy oli kuitenkin maanantai arjen aamun tärkeämpi asia. äMBöööh kirjoitti:
Ei ole huolia ei murheita lain. Ei pelkoa ei ahdistusta liikaa, kai, vai hai.
No. Sitä vaan tämä vuoden aika ei herätä hirveää riemun hyppyä kattoon, kun katsoisihan sitä mieluummin valoa ja maisemia kuin mörköä pimeyttä, meinaan jos liikkeellä on.
Mutta syy oli kuitenkin maanantai arjen aamun tärkeämpi asia.Hei, se valo on tulossa kohti jo.. ei siis SE Valo, mutta valo :) Meillä jo titityytätään, ja koiralenkillä näin kissoja pajussa. Tarkoittaa että kohta en saa koiraa eteenpäin ennen kuin kissat on mestattu :/
Toivottavasti ei mitään pahaa maanantaina. Älä tule paha maanantai, tule hyvä maanantai. Manaaminen auttaa aina :)- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Jos minulta kysyt, niin pitää! Ehdottomasti. Jos ei ite tanssi, voi istua ja katella kun muut tekee sen. Muutama on maailmassa vielä joka ei ite tiedä ettei osaa :)) niinku mä. Rytmi on veressä, mutku kukaan ei ole kertonut sitä mun jaloille.
Buffetin takia mun apinat tykkää matkustaa, siellä me aloitetaan jälkiruokapyödästä, tankataan muutama katkarapu tai blini ja sitten vasta pääruokaa jos jaksetaan. Ne ovat vielä alle 18 v, joten paljon muuta tekemistä ei olekaan. Ja voi olla etten enää lähde matkaan kun ovat täysikäisiä :)Kyllä toisaalta näkee niitäkin, jotka osaa.
Viime reissulla nähtiin, kun varmaan päälle kahdeksankymppinen kumarainen paappara ja samoja ikiä oleva mummeli vetivät menemään rokkia. Lavalle mennessä mummo jätti kävelysauvansa nojalleen lavan viereen.
Me vähän katsottiin silmäkkäin, että nyt nähdään varmaan oikein kunnon nitrodiscoa, jaksaakohan tuo vanhus edes pitää tuota mummoa pystyssä. Mutta ei, kun musiikki alkoi soimaan, niin mikä lennätys ja pyöritys siinä alkoi. Niin keveästi nousi jalka kummallakin ja mies pyöräytteli mummoa kädestä melkein ilmassa niin, että minulla ainakin olisi irronnut siinä vauhdissa käsi irti olkapäästä. Eivät olleet ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, eikä luojan kiitos viimeistäkään vaikka likka jo kuiskaili, että onkohan täällä lähistöllä sydämenkäynnistäjää, jos noista jompikumpi lysähtää lattiaan.
Karaoken kuunteleminen on mielenkiintoista. Vaatimukseni eivät ymmärrettävistä syistä ole korkeat laulamisen suhteen. Joskus kuitenkin näkee ja kuule sellaista, että jopa minulle nuottikorvattomana iskee mieleen, että paljonkohan tuolle on kaverit maksaneet, jos ilkiää mennä tuonne örisemään tai ulahtelemaan. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kyllä toisaalta näkee niitäkin, jotka osaa.
Viime reissulla nähtiin, kun varmaan päälle kahdeksankymppinen kumarainen paappara ja samoja ikiä oleva mummeli vetivät menemään rokkia. Lavalle mennessä mummo jätti kävelysauvansa nojalleen lavan viereen.
Me vähän katsottiin silmäkkäin, että nyt nähdään varmaan oikein kunnon nitrodiscoa, jaksaakohan tuo vanhus edes pitää tuota mummoa pystyssä. Mutta ei, kun musiikki alkoi soimaan, niin mikä lennätys ja pyöritys siinä alkoi. Niin keveästi nousi jalka kummallakin ja mies pyöräytteli mummoa kädestä melkein ilmassa niin, että minulla ainakin olisi irronnut siinä vauhdissa käsi irti olkapäästä. Eivät olleet ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, eikä luojan kiitos viimeistäkään vaikka likka jo kuiskaili, että onkohan täällä lähistöllä sydämenkäynnistäjää, jos noista jompikumpi lysähtää lattiaan.
Karaoken kuunteleminen on mielenkiintoista. Vaatimukseni eivät ymmärrettävistä syistä ole korkeat laulamisen suhteen. Joskus kuitenkin näkee ja kuule sellaista, että jopa minulle nuottikorvattomana iskee mieleen, että paljonkohan tuolle on kaverit maksaneet, jos ilkiää mennä tuonne örisemään tai ulahtelemaan.Oli varmaan ilo silmälle :) Tanssiminen on tosi kivaa, mutta tarttis harjoitella. Harjanvarsi on huono viemään. Jos pystyis, se varmaan lukitsisi mut siivouskaappiin.
Kivaa se on vaan istuakin ja katsella ihmisiä. Ei kiire minnekään kun ei mihinkään pääse. Joskus trubaduurit baareissakin on niin helmiä kun vaan voi olla.hmp.f kirjoitti:
Buffetin takia mun apinat tykkää matkustaa, siellä me aloitetaan jälkiruokapyödästä, tankataan muutama katkarapu tai blini ja sitten vasta pääruokaa jos jaksetaan. Ne ovat vielä alle 18 v, joten paljon muuta tekemistä ei olekaan. Ja voi olla etten enää lähde matkaan kun ovat täysikäisiä :)En ole ollut laivalla siis matkustaja sellaisella 80 luvun alun jälkeen,jotenkin ei vaan kiinnostanut kun ammatikseen seilas.
Ei ne kumminkaan konehuoneeseen huruukkoa päästäis ja se olis paras paikka käyrä.koti-kiusattu kirjoitti:
Pitäsköhän mennä itekkin kerran ennen kuolemaas, mitähän siel sit tekis muuta ku söis ,juora kun en osaa ja tanssikin on sellast kulmassa erisuuntaan lähtemistä.
Ehdotan, että lähdet kesällä ja voit nauttia kauniista maisemista ja merituulesta kannella. Ehkä tapaat mukavia ihmisiä ja voitte käydä mielenkiintoisia keskusteluja. Ehkä voisit houkutta täältä jonkun kukan (nais)ryhmän mukaasi.
Perillä voisit poiketa jossain mielenkiintoisessa paikassa ja jatkaa seurustelua omassa seurassa tai kiinnostavien ihmisten kanssa. Jotain ohjelmaa on laivalla myös aina tarjolla.
Jos keskustelisit henkilökunnan edustajien kanssa, en olisi yhtään hämmästynyt, vaikka pääsisit tutustumaan laivalla sekä konehuoneeseen että komentosillalle, jos haluaisit.
Itse olen päässyt tutustumaan muutaman aluksen komentosillalle.optimisti-orvokki kirjoitti:
Ehdotan, että lähdet kesällä ja voit nauttia kauniista maisemista ja merituulesta kannella. Ehkä tapaat mukavia ihmisiä ja voitte käydä mielenkiintoisia keskusteluja. Ehkä voisit houkutta täältä jonkun kukan (nais)ryhmän mukaasi.
Perillä voisit poiketa jossain mielenkiintoisessa paikassa ja jatkaa seurustelua omassa seurassa tai kiinnostavien ihmisten kanssa. Jotain ohjelmaa on laivalla myös aina tarjolla.
Jos keskustelisit henkilökunnan edustajien kanssa, en olisi yhtään hämmästynyt, vaikka pääsisit tutustumaan laivalla sekä konehuoneeseen että komentosillalle, jos haluaisit.
Itse olen päässyt tutustumaan muutaman aluksen komentosillalle.Olet orvokki huumori ihmisiä ,taitais olla melko pieni ryhmä kun seurais meikäläistä.
Oikeestaan se Norjan vuonoreitti pikkasen kiinnostais, meinaan kun se Osloon menevä väyläkin on nätti.- hytinäx1
koti-kiusattu kirjoitti:
En ole ollut laivalla siis matkustaja sellaisella 80 luvun alun jälkeen,jotenkin ei vaan kiinnostanut kun ammatikseen seilas.
Ei ne kumminkaan konehuoneeseen huruukkoa päästäis ja se olis paras paikka käyrä.Eihän sitä tiedä vaikka pääsisit vilkasemaan konehuonettakin, täytyy vaan kapteenilta kysyä lupa tai kidnapata hänet mukaan kannen alle. Mikään ei ole mahdotonta ja alkaa olla meidän iässä unelmien ja haaveiden toteuttamisen aika loppusuoralla.
hytinäx1 kirjoitti:
Eihän sitä tiedä vaikka pääsisit vilkasemaan konehuonettakin, täytyy vaan kapteenilta kysyä lupa tai kidnapata hänet mukaan kannen alle. Mikään ei ole mahdotonta ja alkaa olla meidän iässä unelmien ja haaveiden toteuttamisen aika loppusuoralla.
Eiköhän se ole vaik siiffi ku konehuoneen luvan antaa,kapteeni kattoo vaan horisonttiin.
hytinäx1 kirjoitti:
Eihän sitä tiedä vaikka pääsisit vilkasemaan konehuonettakin, täytyy vaan kapteenilta kysyä lupa tai kidnapata hänet mukaan kannen alle. Mikään ei ole mahdotonta ja alkaa olla meidän iässä unelmien ja haaveiden toteuttamisen aika loppusuoralla.
Tietysti voisi kysyä etukäteen viestillä laivayhtiöön. Kun kertoisi taustaa ja kysyisi kohteliaasti, lupa saattaisi hellitä ja luultavasti nimeäisivät esittelijänkin.
Tavallinen matkustaja ei ehkä tapaa kapteenia ollenkaan.- O-Orvokki
koti-kiusattu kirjoitti:
Olet orvokki huumori ihmisiä ,taitais olla melko pieni ryhmä kun seurais meikäläistä.
Oikeestaan se Norjan vuonoreitti pikkasen kiinnostais, meinaan kun se Osloon menevä väyläkin on nätti.Kerro vaan, koska lähdetään. ;)
koti-kiusattu kirjoitti:
Olet orvokki huumori ihmisiä ,taitais olla melko pieni ryhmä kun seurais meikäläistä.
Oikeestaan se Norjan vuonoreitti pikkasen kiinnostais, meinaan kun se Osloon menevä väyläkin on nätti.Hurtigruttenille voisin minäkin lähteä mielelläni, jos hinta olisi edullisempi.
Jos laivalla kaikki on ylettömän luksusta ja blingblingiä en varmaan kovin kauaa jaksaisi sellaiseen osallistua tai edes sellaista katsella. - Ne amerikkalaiset luksusristeilijät ovat mielestäni tosi kammotuksia. Kahteen olen käynyt tutustumassa Helsingissä telakalla, ja totesin, etten varmasti olisi viihtynyt kummassakaan, en ainakaan vuorokautta pitempään.- äMBöööh
Kolmea olin rakentamassa vuosituhannen vaihteessa ja kahdella koeajollakin mukana. Ehkä en lähtisi kokonaiseksi viikoksi risteilemään Välimerelle tai Karibialle, huolimatta, että satamissa pääsisi jaloittelemaan muutamaksi tunniksi.
Voitin erään visailun telkkarissa, Sain palkinnoksi Lanzaroten matkan. Voitin lisäksi valkokultaiset korvikset, jotka on hävinneet, epäilen että joku vei ne. Remontin aikaan oli ovet auki ja kuka hyvänsä pääsi sisälle.
Risteily voisi piristää, en ole vuosiin käynyt.- eppu2
En ole minäkään käynyt miesmuistiin, mutta saunassa kävin tänään ja kevättä ootan, että itse pääsee saunojaan lämmittämään.
- kyllästynyttohon
Vedä pää täyteen. Muuta tekemistä noilla tautisilla laivoilla ei ole!
- hytinäx1
Hyvä kun et hypännyt kyytiin, olisit päätynytkin Tallinnaan :) Risteilylle on kiva mennä jos siellä on jokin teema ja ohjelma. Kesällä on kiva istuskella kannella ja sirrittää ulapalle ja välillä laskea silmänsä kirjan lumoihin.
- äMBöööh
Nimenomaan kevät. Ja alkusyksy. Kesällä tuppaavat olemaan niin täynnä, että sekaan mahtuu kyllä, mutta tungosta kaikkialla, taxfreestä alkaen. Notku sitten siellä jonossa kuin heikompikin häntäheikki vai miksi niitä kutsutaankin, hännillä olevia.
Tallinan ja Ruotsin paatit (satamineen) osaan erottaa toisistaan. Sen verran olen liikkunut molemmilla. Tukholmaan tietysti mieluummin Viikkarilla, se tulee lähemmäksi, että melkein kävelee sinne keskustaan. - O-Orvokki
Tallinnassa kävin yhdessä Spassa hierojalla ja hain pariin juhliin muutaman laatikollisen kuplaviinejä. Kun satamaan on lyhyempi matka kuin Alkoon, olen valmis lähtemään
melkein koska vaan, kun on vapaata. Juotavaa en omaan käyttöön tarvitse kuin isompiin juhliin.
Tukholmassa käytiin pari kertaa isomman ryhmän kanssa tutustumassa yhteisölliseen asumiseen. Laivalla on mielestäni mukava matkustaa, vaikka lentäen pääsisi nopeammin.
- seilailua
Tulipahan mieleeni eräs Tukholmassa käyminen Helsingistä alkukesästä laivalla. Merellä oli paljon saaria, joissa kukkivat puut ja pensaat valkoisin, keltaisin ja vaaleanpunaisin kukin, oli kauniita saaristomökkejä meren keskellä ja joutsenet uivat illan hämärtyessä merellä parittain useammassa kohden. Musiikki oli mieleistä, muutaman pelin tanssimmekin. Tuli uusia tuttavia linja-autossa matkoilla. Samassa seurassa vietimme myöskin koko matkan ajan.
- mettoo
Näkyikö yhtään merimetsojen paskomaa saarta reisulla
- äMBöööh
Varttia ennen Tukholmaa (2-3 h) on ainakin 2 - 3 sellaista vitivalkoista paskis-saareketta, joissa notkuu mustia möykkyjä (merimetsoja). Sellaisia muistan itse tuolta linjalta. Sen jälkeen yhdessä kapeikossa on joku ihme paikka, missä aivan rannassa on neliskanttinen graniittirakennus jossa kalterit ikkunassa ja ylhäällä mäen päällä pyöreä AIV- rehurakennus jossa kalterit ikkunassa. Mitä lienevät, ruotsalainen vankileirien saaristo?
- O-Orvokki
Valitettavasti niiltä ei voi välttyä ja ovat kai kaiken lisäksi suojeltujakin. Kohta valkoposkihanhet ja merimetsot taitavat valloittaa kaiken tilan muilta linnuilta, ehkä ihmisiltäkin.
- ent.siivoojaparka
äMBöööh kirjoitti:
Varttia ennen Tukholmaa (2-3 h) on ainakin 2 - 3 sellaista vitivalkoista paskis-saareketta, joissa notkuu mustia möykkyjä (merimetsoja). Sellaisia muistan itse tuolta linjalta. Sen jälkeen yhdessä kapeikossa on joku ihme paikka, missä aivan rannassa on neliskanttinen graniittirakennus jossa kalterit ikkunassa ja ylhäällä mäen päällä pyöreä AIV- rehurakennus jossa kalterit ikkunassa. Mitä lienevät, ruotsalainen vankileirien saaristo?
Varmaan Vaxholmin vanhaa sotilaslinnoitusta ne graniittisen rakennukset. Siitä ainakin laiva menee ihan vierestä.
- siilimuori3
Minä en muistakkaan mielloin olisin viimeks ollut laivassa. Varmaan joskus kuusi tai kahdeksan vuotta sitten. Mutta jospa nyt ensi kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a647084Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�2325833Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,744555Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1063792Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii742956Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut662917Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1192620SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het252083Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan621937Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2551831