Oma piha ja koiran jätökset

kakkahomma

En asu omakotitalossa, mutta jos se joskus tulee ajankohtaiseksi niin kysäisenpä, että mihin esim koiran tarhasta tai muusta koiran piha-alueesta kerätään kakat ja mikä on järkevin tapa toimia jotta koiran tarha tms pysyy hyvässä kunnossa?

7

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgrdg

Omassa omakotitalossa on komposti, jonne kikkareet voi heittää maatumaan ;)

• 12121212

Ei kaikilla ole. Mutta niillä joilla se on, se on oikein hyvä ratkaisu. Jos taas kuuluu siihen enemmistöön jolla ei ole, niin sitten sinne piharoskikseen aika ajoin kärrää kikkareet. Jotkut tosin taitaa kipata vieressä sijaitsevalle naapurin tai kaupungin tontille, joka ei todellakaan ole suositeltavin tapa toimia.

• oikeestikokysyt

Roskiin, omaan roskiin tai pensaan alle.

• 1060

Pellolle maatumaan.

• linkotytteli

Pitkävartinen lapio on hyvä. Siinä on sitä vipuvartta, jonka avulla kökön saa lentämään jopa 30 metrin päähän omalta tontilta. Kokenut lapion heilauttaja voi hujahuttaa jopa niin kauas, että se paketti lentää naapurinnaapurin tontille.

• lapiollapuskaan

Minä kerään pökäleet ja vippaan ne lapiolla pensaanjuureen,puunjuurelle tai tontinreunalla olevaan ojanpenkalle.Sellaiseen paikkaan johon omat koirat ei mene, jotteivat saa niistä lisää loisia itteensä.
      Vaikka koiria madotetaan useasti, ei pidä antaa haistella kakkoja, koska niistä saa lisää madonmunia hengitysteitse kroppaansa.Siksi, on hyvä laittaa ne pököleet niin, ettei omat koirat ole niissä nenineen.Pensasaidan toiselle puolelle, jonne ei omat piskit mene, on ihan hyvä.Ja juuri ojan penkalle, missä ei omat koirat muutenkaan käy.
      Aina kun huomaa, niin kerään ne pihasta, ja tarhastakin , jos sinne niitä ilmestyy.Nyt ei koirat ole tarhassa olleet hetkeäkään, mutta kesäisin ovat siellä muutamia tunteja, joinakin päivinä.

• HyvääLannoitetta

Lannoitteeksi käy siinä missä kanankakkakin. Kesäkukkien ruukkuun laitan istutuksen yhteydessä pökäleitä aina ja ei tarvitse lannoittaa koko kesänä millään muulla. Näyttää kukat tykkäävän kovin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe