saatko juoda sokerista mehua?
sairaalassa annettiin sokerillista mehua kaikille.
Onko sinulla sokeritautia
53
169
Vastaukset
- reppuriika
Jos potilaalla on papereissa diagnoosi diabeteksesta, niin kyllä ottavat sen huomioon, mutta tietenkin tulee itse olla tarkkana. Joskus ruuan jakajat ja hoitajat ovat kiireisiä ja voivat lukea ravitsemusohjeet ohimennen.
- kröhöm.itte
Silloin kun palkoista puhutaan, on työ vastuullista, vaatii suurta tarkkaaivasuutta ja kehu kehu kehu
- siilimuori3
Nykyisin diabeetikot syövät samaa ruokaa kuin muutkin. Tietenkin sokerinen mehu ei oikein ole hyvä, sen voisi kertoa potilaille itselleenkin ja etenkin vieräille jotka sitä sokerillistä kassitolkulla tuovat.
siilimuori3 kirjoitti:
Nykyisin diabeetikot syövät samaa ruokaa kuin muutkin. Tietenkin sokerinen mehu ei oikein ole hyvä, sen voisi kertoa potilaille itselleenkin ja etenkin vieräille jotka sitä sokerillistä kassitolkulla tuovat.
Niinkö?
Mun diabeteshoitajani tolkuttaa kauheesti oikean ruokavalion merkitystä. Mitään hyvää ei saa syödä. Eikä väärään aikaan varsinkaan. Toisaalta taas lääkärin tarkastuksien yhteydessä puhutaan huomattavan vähän sapuskasta. Oliskohan silleen että suosituksia on lievennetty ja ne hoitsut joilla on uudempi koulutus ottaa iisimmin sokerin suhteen.- siilimuori3
Paloma.se.co kirjoitti:
Niinkö?
Mun diabeteshoitajani tolkuttaa kauheesti oikean ruokavalion merkitystä. Mitään hyvää ei saa syödä. Eikä väärään aikaan varsinkaan. Toisaalta taas lääkärin tarkastuksien yhteydessä puhutaan huomattavan vähän sapuskasta. Oliskohan silleen että suosituksia on lievennetty ja ne hoitsut joilla on uudempi koulutus ottaa iisimmin sokerin suhteen.Se oikea ruokavalio on se sama ruokavalio mikä käy kaikille muillekin terveellisesti syöville, etenkin II-tyypin diabeetikoille. I-tyypin diabetes on tarkempi.
- eppu2
siilimuori3 kirjoitti:
Se oikea ruokavalio on se sama ruokavalio mikä käy kaikille muillekin terveellisesti syöville, etenkin II-tyypin diabeetikoille. I-tyypin diabetes on tarkempi.
Juu, nykyään voi insuliinidiabeetikkokin ottaa herkkupalan.
Pieni herkkupala ei kovin paljoa sokeriarvoa nosta.
Toisekseen lyhytvaikutteiset ns. ateriainsuliinit mahdollistavat insuliinin säännöstelyn sokeriarvojen mukaan. - de-meter
siilimuori3 kirjoitti:
Puolisoni on 1-tyypin diabeetikko, ollut piikkien varassa melkein 40 vuotta. Sinä aikana hoitosuositukset ovat ehtineet muuttua moneen kertaan. Nyt vallitseva linja on mielestäni tuo, minkä sillimuori sanoi: terveellinen ruokavalio, sokeria sisältäviä tuotteita kohtuudella. Rasva on se isompi peikko. Se voi helpommin johtaa liitännäissairauksiin.
Niin, että ei kai tuo sokerimehu ihan hoitovirhe ole, mutta tuskin sitä monessa paikassa tarjotaankaan. Ainakaan ei pakoteta juomaan..))
Muutenkin diabeetikkojen hoidossa omaseuranta (mittaukset) ja itsehoito (ruokavalio, liikunta) ovat avainasemassa ja nehän ovat pitkälti potilaan omalla vastuulla. - eppu2
de-meter kirjoitti:
Puolisoni on 1-tyypin diabeetikko, ollut piikkien varassa melkein 40 vuotta. Sinä aikana hoitosuositukset ovat ehtineet muuttua moneen kertaan. Nyt vallitseva linja on mielestäni tuo, minkä sillimuori sanoi: terveellinen ruokavalio, sokeria sisältäviä tuotteita kohtuudella. Rasva on se isompi peikko. Se voi helpommin johtaa liitännäissairauksiin.
Niin, että ei kai tuo sokerimehu ihan hoitovirhe ole, mutta tuskin sitä monessa paikassa tarjotaankaan. Ainakaan ei pakoteta juomaan..))
Muutenkin diabeetikkojen hoidossa omaseuranta (mittaukset) ja itsehoito (ruokavalio, liikunta) ovat avainasemassa ja nehän ovat pitkälti potilaan omalla vastuulla.Minunkin toinen mieheni oli insuliinidiabeetikko, lisäksi olin oman yksikköni diabetesvastaava.
Kaikille paras janojuoma on edelleen vesi, muttei lasillinen sokeroitua mehua juurikaan arvoja heilauta.
Nykyään on hyvä, kun on omahoitoon kiinnitetty huomiota.
Mittauslaitteetkin näyttävät jatkavan kehityskulkuaan.
Aina kun puhutaan diabeteksesta, muistan tämän kertomuksen, se on niin liikuttava.
Toronton sairaalassa 14-vuotis poika oli 2 vuotta sairastanut diabetesta, painoi enää n. 29 kiloa. Odotti kuolemaa.
Tammikuussa v,1922 annettiin ensimmäinen insuliinuruiske tälle pojalle.
Verensokeri laski nopeasti.
Tätä ennen oli koirakokeita tehty.
Poika toipui, eli 13 vuotta. Kuoli moottoripyöräonnettomuudessa. - siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Muutenkin diabeetikkojen hoidossa omaseuranta (mittaukset) ja itsehoito (ruokavalio, liikunta) ovat avainasemassa ja nehän ovat pitkälti potilaan omalla vastuulla.Yllättävän sitkeässä on kuitenkin käsitykset diabeetikon ruokavaliosta. Kun laitosten ateriavalikoimalistalta poistettiin Diabeetikon ruokavalio, joissain paikoin osa henkilökuntaa kirjotti sen ruokailijan aterialistaan itse. Monta vääntöä asiasta käytiin, saako ottaa sen kakkupalan joskus tai sokeripalan, vaikka on muutoin tottunut yhden sokerin kahviinsa laittamaan. Olkoonkin että olet diabeetikko. Mikä oikeus henkilökunnalla on päättää toisin asiakkaan mielipiteen vastaisesti. Moraalinenkin kysymys.
Omahoito ja -omaseuranta ovat todellakin diabeetikon omalla vastuulla ja heillä, jotka toisten apua tarvitsevat ruokavalion toteutuksessa on silloinkin oikeus päättää itse ruokavaliostaan, kun se pysyy kohtuudessa. - siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Yllättävän sitkeässä on kuitenkin käsitykset diabeetikon ruokavaliosta. Kun laitosten ateriavalikoimalistalta poistettiin Diabeetikon ruokavalio, joissain paikoin osa henkilökuntaa kirjotti sen ruokailijan aterialistaan itse. Monta vääntöä asiasta käytiin, saako ottaa sen kakkupalan joskus tai sokeripalan, vaikka on muutoin tottunut yhden sokerin kahviinsa laittamaan. Olkoonkin että olet diabeetikko. Mikä oikeus henkilökunnalla on päättää toisin asiakkaan mielipiteen vastaisesti. Moraalinenkin kysymys.
Omahoito ja -omaseuranta ovat todellakin diabeetikon omalla vastuulla ja heillä, jotka toisten apua tarvitsevat ruokavalion toteutuksessa on silloinkin oikeus päättää itse ruokavaliostaan, kun se pysyy kohtuudessa.Vielä lisään et hassuja käsityksiä liittyy diabeteksen hoitoon. Esimerkiksi sellainen et verensokeria hoidetaan ruoan määrällä eikä insuliinin sopeuttamisella normaaliin ruokavalioon. Siis pienennetään ruoan määrää normaalista siinä toivossa ettei verensokeri nouse.
- eppu2
siilimuori3 kirjoitti:
Yllättävän sitkeässä on kuitenkin käsitykset diabeetikon ruokavaliosta. Kun laitosten ateriavalikoimalistalta poistettiin Diabeetikon ruokavalio, joissain paikoin osa henkilökuntaa kirjotti sen ruokailijan aterialistaan itse. Monta vääntöä asiasta käytiin, saako ottaa sen kakkupalan joskus tai sokeripalan, vaikka on muutoin tottunut yhden sokerin kahviinsa laittamaan. Olkoonkin että olet diabeetikko. Mikä oikeus henkilökunnalla on päättää toisin asiakkaan mielipiteen vastaisesti. Moraalinenkin kysymys.
Omahoito ja -omaseuranta ovat todellakin diabeetikon omalla vastuulla ja heillä, jotka toisten apua tarvitsevat ruokavalion toteutuksessa on silloinkin oikeus päättää itse ruokavaliostaan, kun se pysyy kohtuudessa.Niin ja mikä polemiikki oli aikoinaan leivästä.
Leivästä ja kaikista nopeasti palavista hiilareista minulle esitelmöitiin sairaalassa ja ikiaikainen lasi appelsiinimehua jonka olen juonut aamiaisella kiellettiin lähes mysrkyllisenä. Mun on vaikee pitää aamusokereita alhaalla ja pitkäaikaissokerikin hiipii aina välillä ylös. Nyt lähinnä tuntu siltä että hapankorput ja kanamuna plus vihannekset ovat ainoota mitä voin hyvällä omallatunnolla syödä.
- siilimuori3
eppu2 kirjoitti:
Niin ja mikä polemiikki oli aikoinaan leivästä.
Juu, ja jos satut vielä sairastamaan keliakiaa ja diabetetsa, voi ruokavaliostasi tulla melko eksoottinen taitamattomien suunnittelijoiden käsissä :D.
- de-meter
eppu2 kirjoitti:
Minunkin toinen mieheni oli insuliinidiabeetikko, lisäksi olin oman yksikköni diabetesvastaava.
Kaikille paras janojuoma on edelleen vesi, muttei lasillinen sokeroitua mehua juurikaan arvoja heilauta.
Nykyään on hyvä, kun on omahoitoon kiinnitetty huomiota.
Mittauslaitteetkin näyttävät jatkavan kehityskulkuaan.
Aina kun puhutaan diabeteksesta, muistan tämän kertomuksen, se on niin liikuttava.
Toronton sairaalassa 14-vuotis poika oli 2 vuotta sairastanut diabetesta, painoi enää n. 29 kiloa. Odotti kuolemaa.
Tammikuussa v,1922 annettiin ensimmäinen insuliinuruiske tälle pojalle.
Verensokeri laski nopeasti.
Tätä ennen oli koirakokeita tehty.
Poika toipui, eli 13 vuotta. Kuoli moottoripyöräonnettomuudessa.Ai silloin jo v. 1922, en tiennytkään, eppu2 ? Liikuttava tarina tosiaan.
Omahoitoon on kai jo pakko panostaa, kun sairastuvuus kasvaa räjähdysmäisesti.
Ja jos insuliinihoito pitäisi maksaa itse, kenellä olisi siihen varaa ?
Tuntuu myös, että etenkin II-tyypin diabeetikot eivät opi uusille tavoille, elävät kuten ennenkin ja syövät kuten ennenkin, lisäävät vain insuliiniannosta niin arvot pysyvät sallitun rajoissa.
Aika epäkiitollista on tainnut olla työsi diabetesvastaavana... - de-meter
siilimuori3 kirjoitti:
Juu, ja jos satut vielä sairastamaan keliakiaa ja diabetetsa, voi ruokavaliostasi tulla melko eksoottinen taitamattomien suunnittelijoiden käsissä :D.
Jostakin luin, että keliakia voi laukaista diabeteksen, siilimuori. Niin ei kyllä ole käynyt tuntemillani keliaakikoilla. Keliakiakin tuntuu lisääntyvän kaiken aikaa, ikääntyneilläkin. Ja tietysti myös IBD, eli suolistosairaudet...
Sairasta kansaa olla kohta. Vai onko meitä vain liikaa tutkittu ?..)) - siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Ai silloin jo v. 1922, en tiennytkään, eppu2 ? Liikuttava tarina tosiaan.
Tuntuu myös, että etenkin II-tyypin diabeetikot eivät opi uusille tavoille, elävät kuten ennenkin ja syövät kuten ennenkin, lisäävät vain insuliiniannosta niin arvot pysyvät sallitun rajoissa.
Aika epäkiitollista on tainnut olla työsi diabetesvastaavana...Lihaville kehittyy usein insuliiniresistenssi.
II-tyypin diabeteksen hoitoon ei oikein voi laittaa ehtoa et insuliinihoitoa ei heru ennen kuin olet saanut laihdutettua esimerkiksi 5% painosta. Tosin voisi olla että silloin sitä ei enää tarvittaisikaan. - siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Jostakin luin, että keliakia voi laukaista diabeteksen, siilimuori. Niin ei kyllä ole käynyt tuntemillani keliaakikoilla. Keliakiakin tuntuu lisääntyvän kaiken aikaa, ikääntyneilläkin. Ja tietysti myös IBD, eli suolistosairaudet...
Sairasta kansaa olla kohta. Vai onko meitä vain liikaa tutkittu ?..))Niin. Onhan se niinkin et mitä ei tutkita, sitä ei ole. Gluteiiniton ruokavalio tuntuu olevan trendi tänä päivänä myös heillä, joilla ei ole keliakiaa. Liekö kovin terveellistä jättää ruokavaliosta suomalainen vilja pois ilman että korvaa en jollain tavalla?
Nykyisinkin vielä laktoosi-intoleranssi ja maitoallergiakin sekoitetaan lahjakkaasti toisiinsa. - eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Leivästä ja kaikista nopeasti palavista hiilareista minulle esitelmöitiin sairaalassa ja ikiaikainen lasi appelsiinimehua jonka olen juonut aamiaisella kiellettiin lähes mysrkyllisenä. Mun on vaikee pitää aamusokereita alhaalla ja pitkäaikaissokerikin hiipii aina välillä ylös. Nyt lähinnä tuntu siltä että hapankorput ja kanamuna plus vihannekset ovat ainoota mitä voin hyvällä omallatunnolla syödä.
Mikäli aamuyöstä sokerit nousee, lienee kyseessä ns. aamunkoittoilmiö.
Maksa alkaa tuottaa sokeria aamuyöstä, joka tasaantuu aamupäivällä.
Onko siellä naapurimaassa diabeteshoitajia, joilla on potilaan kokonaishoito hanskassa.
Empä kyllä tiedä missä siellä mennään tässä asiassa. - eppu2
de-meter kirjoitti:
Ai silloin jo v. 1922, en tiennytkään, eppu2 ? Liikuttava tarina tosiaan.
Aika epäkiitollista on tainnut olla työsi diabetesvastaavana...Silloin juuri tuli näitä uusia suosituksia, piti niitä sitten ohjeistaa niin työkavereille kuin potilaille. Koulutuksissa hypätä samoin, kuin tuon hygieniahommankin kanssa.
Sanoinkin silloin, etten ota kyllä yhtään aluetta enää ja piste. Tuommoiset oli aina sitä lisätyötä, josta ei kuitenkaan mitään lisää maksettu. No olihan se myös mielenkiintoista. Nuorempana olin innokas, vanhemmiten alkoi väsyä.
Enää en ole niin tarkkaan seuraillut, mutta sen verran, että uutta tulee aina jonkinverran.
Tuo siili, kun on vielä töissä, on varmaan enemmän ajan hermolla. eppu2 kirjoitti:
Mikäli aamuyöstä sokerit nousee, lienee kyseessä ns. aamunkoittoilmiö.
Maksa alkaa tuottaa sokeria aamuyöstä, joka tasaantuu aamupäivällä.
Onko siellä naapurimaassa diabeteshoitajia, joilla on potilaan kokonaishoito hanskassa.
Empä kyllä tiedä missä siellä mennään tässä asiassa.Käyn kerran vuodessa lääkärillä ja kerran diabeteshoiturilla. Molemmilla kerroilla tsekataan veren sokerit jne. (pitkäaikais, virtsakoe jne.) ja olen vielä pärjäillyt pelkillä pillereillä (vihaan piikkejä) mutta ellen kohta saa sokereita kohtuulliseen järjestykseen niin insuliinpiikkien aikakin tulee. Painoni laski aika tasasesti kunnes jämähti tähän nykyiseen ja vaikka vieläkin voisin laihduttaa kymmenisen kiloa niin kroppani tuntuu viihtyvän niin hyvin tässä kuosissa että joka kerta kun kilo pari katoaa ne hiipii takaisin.
Luulen että diabeteshoitajani osaa kyllä työnsä, mutta joku ei oikein pelaa, luulen että hän odottelee myös eläkkeellepääsyä ja hoitaa työnsä lähinnä rutiininomaisesti.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Käyn kerran vuodessa lääkärillä ja kerran diabeteshoiturilla. Molemmilla kerroilla tsekataan veren sokerit jne. (pitkäaikais, virtsakoe jne.) ja olen vielä pärjäillyt pelkillä pillereillä (vihaan piikkejä) mutta ellen kohta saa sokereita kohtuulliseen järjestykseen niin insuliinpiikkien aikakin tulee. Painoni laski aika tasasesti kunnes jämähti tähän nykyiseen ja vaikka vieläkin voisin laihduttaa kymmenisen kiloa niin kroppani tuntuu viihtyvän niin hyvin tässä kuosissa että joka kerta kun kilo pari katoaa ne hiipii takaisin.
Luulen että diabeteshoitajani osaa kyllä työnsä, mutta joku ei oikein pelaa, luulen että hän odottelee myös eläkkeellepääsyä ja hoitaa työnsä lähinnä rutiininomaisesti.Nykyään insuliinikynät ovat käteviä. Malleja on monia. Neulat niissä ovat hyvin ohuita ja lyhyitä. Niitäkin näyttää tulevan aina uudenlaisia.
Pistäminen on helppoa.
- hytinäx1
Miksi sairaalassa tarjotaan mehua? Eikö vesi, vaikka omenasiivulla maustettuna olisi parempi vaihtoehto?
- siilimuori3
Saa kait siellä myös vettä. Ja sokeritonta mehua. Olen ymmärtänyt että mehuista on luovuttu, mutta jos joku haluaa ruokajuomana mehua, sitä saa. Diabeetikoiden ruokavaliota ei enää ruokavaliovalikoimassa ole valittavissa.
- sokerimurkku
Sokeritauti ei tarkoita, ettei saisi nauttia ollenkaan sokeria, pitää vaan rajoittaa. Sokeroitu mehulasillinen kerran päivässä tuskin heilauttaa arvoja mihinkään suuntaan.
- att2
Mittari on kotona ja vanha tietää asian ilman mittareita, pitkä sokeri on eriasia sisar kyseli viimeksi mitä on tapahtunut kun on ollut nousua, sanoin minua ei sinun eikä lääkärin tarvitse neuvoa.
- KÄ-sit-tä-mä-tön-tä-
että kun ihmisellä on sokeritauti, niin se kuitenkin VIELÄKIN syö sokeria !
Eikös sellainen kuulu mielisairaalaan?
ME muut olemme sokerittomalla ruokavaliolla siksi.
ettei tule lihomista ja sairauksia. VASTUULLISESTI.
Ja me kaikki yhteisesti maksamme tuon hullun typerää "herkuttelua"!
En ole tiennyt että noin tyhmiä on olemassa.- siilimuori3
No se nyt kun vaan on niin että se diabeetikkokin tarvitsee ruokaa, sitä sokeristuvaakin.
- att2
Nolla! Pahinta on kun arvo laskee liian alas. Hölmöjen ei saisi olla koko 24 palstalla!
- de-meter
att2 kirjoitti:
Nolla! Pahinta on kun arvo laskee liian alas. Hölmöjen ei saisi olla koko 24 palstalla!
Ei niin. Tämähän on viisasten osasto..))
- siilimuori3
att2 kirjoitti:
Juu, arvot kohilleen, monessakin mielessä :D.
- att2
siilimuori3 kirjoitti:
Juu, arvot kohilleen, monessakin mielessä :D.
Aina kohdalla arvot---tosin en pidä kerjäläisistä, ehkä aatun uunit pitäisi ottaa käyttöön tai tehdä jotain? Mitä tekee kirkko? Uskonto jatkaa tappamista.
- hypoglykeemikko
voi saada siitä sydänkohtauksen ja kuolla
- att2
Niin totuus esille kuitenkin.
- sepulssi
on huono mittari jollain ei ole pulssi noussut moneen vuoteen korkeaksi sillä kun pulssi nousee on kyse sekunneista kun sydän stoppaa
- att2
sepulssi kirjoitti:
on huono mittari jollain ei ole pulssi noussut moneen vuoteen korkeaksi sillä kun pulssi nousee on kyse sekunneista kun sydän stoppaa
Kysymys oli sokerista NOLLA.
- vghimshh
Sairaalloisen lihavuuden ja rasvan kertyminen kehoon
-voisiko se pohjimmiltaan olla jonkn tulehduksen aiheuttama - mutta missä
- ainakin jos myyräkuumeen on potenut, hurjasti paino yhtäkkiä nousee
- paranemisvaiheen tunnistaa siitä että virtsaneritys lähtee takas käyntiin
- voiko ihmisen haima ja insuliinierityksen vahingoittua jostain virus- tai bakteeritartunnasta? Tai jos on sairastanut hepatiitin?- eppu2
Insuliinidiabetes on autoimmuunisairaus. Näihin päiviin asti ei ole tiedetty mikä laukausee solujen tuhoutumisen.
Nyt on vahva epäily viruksesta. Geenejäkin tietysti tutkitaan, kuten nykyään kaikessa, kun tekijää ei tunneta.
Ainakin syöpä, jos joudutaan leikkaushoitoon, aiheuttaa insuliinin tarpeen.
Tuo hepatiitti taas on maksan sairaus.
Insuliinia tuottavat solut sijatsevat haiman langerhansin saarekkeissa. - att2
Kaikki on varmaa, kuolemme oli rairautta tai ei!!
- att2
att2 kirjoitti:
Kaikki on varmaa, kuolemme oli rairautta tai ei!!
Miljoonia elää sokeritaudissa tietämättä siitä koska ovat niin terveitä.
- siilimuori3
att2 kirjoitti:
Miljoonia elää sokeritaudissa tietämättä siitä koska ovat niin terveitä.
Tuo on totta. Korkea verensokeri kuten korkea veenpainekkaan ei välttämättä anna oireita. Vain mittauttamalla tiedät.
- KÄ-sit-tä-mä-tön-tä
KÄ-sit-tä-mä-tön-tä !!!
että kun ihmisellä on sokeritauti, niin se kuitenkin VIELÄKIN syö sokeria !
Eikös sellainen kuulu mielisairaalaan?
ME muut olemme sokerittomalla ruokavaliolla siksi.
ettei tule lihomista ja sairauksia. VASTUULLISESTI.
Ja me kaikki yhteisesti maksamme tuon hullun niin sanottua "herkuttelua"!
En ole tiennyt että noin tyhmiä on olemassa.- eppu2
Ei sokeri sokeritautia aiheuta. Ihminen tarvitsee sokeria.
Aivot eivät pysty energianlähteekseen käyttämään muuta, kun sokeria.
Ellei ole tiettyä määrää sokeria, kuolet sokkiin.
Kysymys on sokeriaineenvaihdunnan tasapainosta. - Valkoinen-sokeri.sairast
eppu2 kirjoitti:
Ei sokeri sokeritautia aiheuta. Ihminen tarvitsee sokeria.
Aivot eivät pysty energianlähteekseen käyttämään muuta, kun sokeria.
Ellei ole tiettyä määrää sokeria, kuolet sokkiin.
Kysymys on sokeriaineenvaihdunnan tasapainosta.KUULEHAN nyt, valkoista sokeria EMME ME IHMISET tarvitse yhtään, ei missään muodoissaan.
Sokeria tulee vihanneksista, juureksista, hedelmistä, viljasta jne aivan riittävät määrät, ja silloin ei tule metabolista oireyhtymää. - eppu2
Valkoinen-sokeri.sairast kirjoitti:
KUULEHAN nyt, valkoista sokeria EMME ME IHMISET tarvitse yhtään, ei missään muodoissaan.
Sokeria tulee vihanneksista, juureksista, hedelmistä, viljasta jne aivan riittävät määrät, ja silloin ei tule metabolista oireyhtymää.En ole valkoisesta sokerista mitään puhunut.
Kaikkia muitakin ravintoaineita syömme eri elintarvikkeista.
Jos elimistössä ei ole yhtään glukoosia (sokeria) maksa valmistaa sitä, aivomme ei tule muuten toimeen.
- vähänpipi
Kun hiilihydraatit hajoaa elimistössä, se on jonknlainen palamistapahtuma,
jos osa sokereista ei hajoakaan vaan muuttuu rasvaksi joka kertyy elimistöön
- ja rasvojen palamista sanotaan painonpudotukseksi ja laihtumiseksi.
Mikskäs ne haihtuvat rasvat muuttuvat kadotessaan - vedeksi ja muiksi aineiksi, joita elimistö aineenvaihduntatuotteina erityksessä poistaa?
Mitkäs kehon elimistön elimet siinä hommassa suurimman rasituksen alaisina ovat
- enne kuin hulluksi tulevat - tai jotenki päävaivaiseksi - sekavaksi, aisteiltaan vajaiksi, käytöskin voi muuttua hyökkääväksi tai joutuu pakenemaan vajaakuntoisuutensa tunnistaessaan toisia päällerynnijöitä
- jostainhan aina ne aggressiotkin syntyvät - no tämäkin varsin vajaata yritystä selvittää sitäkin asiaa että ihmisten vihojen taustalla olis myös elimellistä syytä.
Useimmat vähän pyöreät ihmiset kuitenkin vaikuttavat leppoisemmilta kuin kaikenmaalman rasvamittarien täydellisiä lukemia edustavat vaikkei niin valokuvauksellisia oliskaan.- Viatonsivullinen
Eipä ole sokuritautia. Ei ainakaan vielä. Uteliaisuuttani mittailen, ei
pääse salaa tulemaan. Sokeriarvo aamulla 5.2-5.6 hyvin pysyy tuossa
haarukassa. Hävyttömän kalliita nuo "lastut" sokerimittariin kun itse
kokonaan maksaa. - eppu2
Kyllä tuota tutkimusta tehdään, josko löytyisi jotain toiminnallisia syitä mielen sairauksiin.
Se on tuo maksa, jota elimistön ´´kemialliseksi tehtaaksikin´´ on tituleerattu, joka ne myrkyt tekee vaarattomiksi.
- xfimshh
Vakavinta lienee että verensokerien heilahtelu tajunnanhäiriöineen saattaa saattaa niin asianomistajia kuin omaisia, ynnä hoitajia mielivallan alle kuin myös sekin että kehitysvammaisten, juoppo-narkkien ja mielisairaittenkin epätoivottua käytöstä jotkut hoitaa insuliinikynällä tai mrsa- potilaat kieltäytyvät julkisesta terveydenhoidosta ja siirtyvät vaikka kansanparannus-uskomushoitojen ja hemohess- ynnä muitten stimulanttien käyttäjäksi - kulkevat kusettamassa varat
kanssaihmisiltään - tommoisi entisiä "ystäviä" ja sukulaisia mullakin ollu yllinkyllin
- ja auta armias - jos oot erimieltä, taatusti tulee murjotuksi ja kynityksi silmäpuolikanaksi - saa itsekin kokea mitä on elo henkihieverissä olo kiikun--kaakun kunnossa - jos muitakin riippuvuksia ihmisillä on kuin sokerit, pelit ja
krooninen rahapula. Henkipattonakaan elo vainottuna herkkua kenellekään
herkkua ole - monet irvailevat että kuntien matalapalkkaisille poikkeuksetta annetaan viiden vuoden eläkkeelläolon jälkeen kivun ja vammojen vuoksi haimasyöpä-diagnoosi saattohoitoinen vain siksi että isompipalkkaisille turvattava paremmat eläkkeet jatkoss. Tiedä häntä mikä lie totuus - useita omanikäisiä ja vanhempaaakin ollut saattamassa viimeiselle matkalle - mikä niiltäkin huhuilta
siivet katkoisi ? - NUKU_riittävästi
Valkoista sokeria EMME ME IHMISET tarvitse yhtään, ei missään muodoissaan. Tehtaat ovat sitä pakkaamassa täydellä teholla,
ÄLÄ OSTA.
Ei karamelleista, ei virvoitusjuomista, ei kakuista tai wienereistä...ei...jne...
____
Sokeria tulee vihanneksista, juureksista, hedelmistä, viljasta jne.....
aivan riittävät määrät, --- ja silloin ei tule metabolista oireyhtymää,
johon oireyhtymään diabetes kuuluu..
Ymmärrän makeanhimosi, jos vanhempasi ja isovanhempasi ovat sinut siihen alusta alkaen vieneet.
Mutta siitä voi päästä eroon jättämällä sokerin kokonaan.- Valkoist.puhdst.tappavaa
Sokeri on halpaa ja siksi sitä lyödään kaikkeen, jotta saadaan kaupaksi melkein mitä vaan makeanhimosta kärsiville.
Samoin Amerikassa ne halvat siirapit. ÄLÄ SYÖ niitä. - Ruoka.ONKIN.hyvää
Ja vasta silloin alkaa suu maistaa oikeat HYVÄT MAUT. Vähitellen ruokailusta on tullut todellinen nautinto.
Hampat pysyvät terveinä, samoin koko fysiikka.
- töött
- eikos sen sokerin nimi ole rypälesokeri - vai muuttuuko hedelmäsokeri toisenlaiseks elimistössä - kai sekin apteekkituote.
- eppu2
Ruokosokeri eli tavallien sokeri, eli sakkaroosi, diabeetikko voi käyttää kohtuullisesti, niinkuin kaikille suositellaan, mieluummin vähän.
Rypälesokeri, eli glukoosi. Haiman langerhansinsaarekkeiden b-solut valmistavat insuliinia ja a-solut glukagoonia (verensokeri).
Maksassa on ns. glykogeenivarasto, josta maksa valmistaa sokeria (glukoosi), jos verensokeri laskee.
Fruktoosi, eli hedelmäsokeri, sitä ei nykyään suositella lisättäväksi mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835