Mistä parhaat Runebergin tortut?

tarte.no.tartin

Ja ennekuin joku huonon huumorin ystävä villiintyy, tässä tortut ei ole yhtä kuin se mitä takapuolestasi tulee...

Muistan nuorempana syöneeni Runeja, jossa kakkuosa oli tumma ja kuiva, pähkinäinen -siis vähän maustekakun omaisia. Tämä maukas mielikuva on seurannut tähän päivään asti.

Nyt kylässä sain niin huonoja Runeja, että oli todella vaikeuksia niellä tahman rakeista kakkua alas. NO, päätin toiveikkaana ostaa kotiin pari vielä maistiksi. Nämä oli Jokioisten Leivän Runeja. Todella kutsuvassa, vanhassa leimassa olevat pakkaukset. Ja koska olen muista Jokioisten tuotteista pitänyt, niin ajattelin, että varmasti toimii nämäkin.

Tulos olis se, että maistoin tortusta palan ja heitin koko paketin menemään. Märkiä, tahmaisia. Ainoa mikä maistui oli sokeri ja laimean lötkö punssimehu. JAK!

Kuka osaisi sanoa, mistä löytyy ne lähemmäs aidot Runet tässä kaupungissa? Ei viitsisi enää tuhrata rahojaan huonoihin kokeiluihin.

25

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkettiRuunikset

Peruseroja on oikeastaan nämä mantelirouheella vai karvasmanteliöljyllä. Itse valitsen jälkimmäisen koska ensinmainitut on usein kuivia ja manteliryynit takkuaa kurkussa...
      Edukkaista itse valitsin Rostenin tekeleet, olivat ok.
      En tiedä olisiko melkein tuplaten kalliimmat Ossin Pullan tuotokset sitten vähintään tuplaten parempia...

• tarte.no.tartin

Nimenomaan noita kuivia mantelirouheisia tarkoitin. Kuka niitä tekee?

• ValinnanApua

Prismassa oli Rosten, Sinuhe, Jokioinen ja Ossi sekä olisikohan ollut Fazer tai Vaasan. Osahan teettää sesonkituoteet esim. Leipurien tukulla, vaikka siinä olisikin oma nimi.
        Rosten ei minusta ollut kuitenkaan lötkö, mutta ei rouheinenkaan. Pakkausselosteissa on em. Manteli, mutta osassa mantelirouhe.

• LihiksetIhanykkösiä

Laurellilta kannattaisi kysellä ja testata, ainakin muut tuotteet ovat hyviä.

• ParhaatItse

Mikset tee torttuja itse, saisit varmasti mieluisia. Osta pullo punssia Alkosta mausteeksi.

• tarte.no.tartin

Kiitos, mutta tätä tai reseptiä en kysynyt. Kaikki eivät leivo :)

• HelppoaJaNopeaa

Olet siis niitä uusavuttomia, joitten pitää saada kaikki valmiina. Mitään et osaa itse tehdä etkä viitsi edes opetella. Kyllä olet avuton. Mene marttojen kursseille tai katso netistä ohjeet.

• kurja.ihminen.olet

Todella ala-arvoinen veto. Ja tiedoksesi, teen leivät itse, mutten leivo muuta. Kai jokainen itse saa harrastuksensa valita. Kun ostan laskiaispullat leipomolta, työllistän tällä muita. Kaikki voittaa.

Kysymys ei siis edelleenkään koskenut leipomista. Eiköhän teille itseään alleviivaville ja toisia solvaaville voi laittaa ihan oman aloituksen.

• Parhaatitse
        kurja.ihminen.olet kirjoitti:

Todella ala-arvoinen veto. Ja tiedoksesi, teen leivät itse, mutten leivo muuta. Kai jokainen itse saa harrastuksensa valita. Kun ostan laskiaispullat leipomolta, työllistän tällä muita. Kaikki voittaa.

Kysymys ei siis edelleenkään koskenut leipomista. Eiköhän teille itseään alleviivaville ja toisia solvaaville voi laittaa ihan oman aloituksen.

Et siis osaa. Järkyttävää, miten avuttomia ihmisiä täällä pyörii. Minä leivon koko suvulle runebergintortut (huom. pienellä alkukirjaimella ja yhteen, aloittajamämmikoura). Mistään kaupasta ei saa niin maukkaita. Turha täällä on vinkua ja vertailla ostotorttuja, jos ne niin pahoja ovat.

• EnLeivo

Aivan sama, minä kun en leivo kuin korkeintaan pizza-pohjan (koko pellilisen). Kaiken muun saa kaupasta, toki ensinmainitunkin saa helpoiten tuunaamalla.
        Sinä saat leipoa niin paljon kuin haluat, onneksi kaikkien ei ole pakko.

• Tom_M
        Parhaatitse kirjoitti:

Et siis osaa. Järkyttävää, miten avuttomia ihmisiä täällä pyörii. Minä leivon koko suvulle runebergintortut (huom. pienellä alkukirjaimella ja yhteen, aloittajamämmikoura). Mistään kaupasta ei saa niin maukkaita. Turha täällä on vinkua ja vertailla ostotorttuja, jos ne niin pahoja ovat.

Minä teen omat vaatteet ja kodintekstiilit, mutta en silti oleta muiden tekevän samaa :) Ei tulisi mielenkään kuittailla hyviä valmisvaatteita etsivälle, että teehän uusavuton itse. Meillä kaikilla on eri tulotasot ja eri intressit. Jos omat tuloni olisi lähemmäs keskiluokkaa, ostaisin mielelläni laadukkaita vaatteita ihan kaupastakin.

Oletko työtön, varaton? Yksin? Surullinen tai muuten onneton. Yleensä oma paha mieli laittaa helposti ilkeilemään muille. Otahan yhteyttä ystäviin, niin saat uutta merkitystä elämääsi.

https://rednet.punainenristi.fi/ystavatoiminta

• Tiia.Maria
        Parhaatitse kirjoitti:

Turha? No eihän kai muuten kukaan tiedä mitä tuolla on myynnissä. Laittakaa vaan arvosteluja tulemaan. Ei tässä ketään henk.kohtaisesti mollata, vaan ihan vaan leipomuksia. Vai oliko kyseessä itse Jokioisten leipuri, joka tietää mitä moskaa on myymäliin lähtenyt? Ja samaako siis tarjoat suvullesi? Mahdat todella vihata heitä.

• laskiaispulla1234

Olen myös joskus syönyt hyvää runebergin torttua, mutta siitä on kauan. Niitä liikaa nesteytettyjä on tullu syötyä, on tainnu yleistyä sellainen torttu. Ei sen pitäis olla sellanen mössönen, vaan suht kiinteä.

• tarte.no.tartin

Aivan. Jos tuo imelä mössö on tämän päivän Rune, siirryn minäkin vain laskiaispulliin :)

• laskiaispulla1234

Jos maanantaina alkaa ostaan pullan per päivä, saa melko hyvän käsityksen kaupungin laskiaispullatasosta. Leipomoista voi ostaa yhden kappaleen, joten poisheitettäviä ei kerry liikaa viikon mittaan. Tällä tavalla saattaisi olla mahdollisuus hankkia laskiaista varten kelvollista tarjottavaa.

• tsotsoo

Ai uhrata 12 eur siihen että löytää hyvän laskiaispullan. Mielummin teen itse kaksi erää tuolla hinnalla :) Ja varmasti tulee hyviä.

• hämäläismamma

Minä kävin tyttäreni kanssa eilen katteella Picnicissä syömässä vuoden ensimmäisen tortun. Niin hyvää oli että menen vielä uudestaankin. Viimeistään Runebergin päivänä. Työntekijä sanoi että niitä menee paljon. Enkä muuten ihmettele!

• Runebergska

Lidlin Deluxe-tortut eivät olleet tahmeaa mössöä. Ihan hyviä siis.

• sopivastikosteeta

Laurellin tortut parhaat !

• RusoposkinenInkkari

Perjantaina söin jälkiruuaksi Parolan Rosollissa näitä nimen omaan rouheella tehtyjä Runebergin torttuja. Hiukan kuivahkoja, mutta ei maistu karvasmanteli.

• OikaisenTeitäPölhöjö

Runebergin tortut on niitä runoilijan jätöksiä, joita voi vielä löytyä jostakin porvoolaisesta huussista, mutta runebergintortut ovat ihan eri asia eli syötävää. Opetelkaa kirjoitustaito ennen kuin tulette häpäisemään itsenne.

• 400kcal

Onko missään myynnissä kevytrunebergintorttuja, tavalliset ovat kaloripommeja.

• Hozer

Kovastiko sattuu?

• laskiaispulla1234

Hyvä että kijoitellaan. Jätin runebergit ostamatta, sillä kun katsoin tarkkaan, ne oli just sellasia, missä oli hillokohdan reunoilla nestettä lillumassa. Jotenkin olis muistikuva, että Laurellilla oon syöny hyvää.

• kallistapurtavaa

purkaa sipelis jannen paska kaivon kansia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7808
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1190
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1043
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      993
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe