Neuvoja keski-ikäiselle aloittelijalle?

Mammalaudalla

Olen 39-vuotias nainen. En ole ikinä lasketellut, mutta kylläkin haaveillut lumilautailusta. Nyt päätin ottaa härkää sarvista ja opetella lumilautailemaan. Olen kokeillut kaksi kertaa tunnin verran lasten rinteessä ja käytännössä pysyn takakantilla tasapainnoillen pystyssä. Suoraan laskeminen on vaikeaa, koska pelottaa kun vauhti nousee.... Lisäksi lasken vasen jalka edellä, mutta jostain syystä lauta pyörähtää helposti siten että menenkin oikea jalka edellä.

Äh...en tiedä, miten aloittaisin käännösten opettelun. Pitäisikö ensin vain kokeilla laskea vielä etukantilla tasapainoillen? Ja pitäisi varmaan opetella jarruttamaankin :D

Kamalaa, miten tässä iässä on jo vanha ja pelokas kaikkeen tällaiseen ;)

2

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvi1234

Hei! Kannattaa panostaa varsinkin lumilautailun aloittamisessa opetukseen, eli käy alkeiskurssi tai ota pari yksityistuntia. Tämä säästää paljon aikaa opettelun suhteen, tarkoittaen sitä että opin yhdellä yksityistunnilla enemmän kuin viikossa yksin. Vieläkin käyn useilla tunneilla talvessa, koska ne auttavat kehittymään supervauhtia ja ovat todella hintansa arvoisia!

En suosittele itse yksin opettelemaan alkumetrejä, mutta kannattaa kuitenkin katsoa youtubesta snowboarding for beginners videoita, jotka auttavat hahmoittamaan oikeaa asentoa. Lumilautailun perusasento on selkä aina suorassa, katse menosuuntaan ja kädet laudan suuntaisesti, liike tehdään jaloilla koukistaen. Etujalalla paino, mikä saattaa tuntua aluksi hullulta. Lisäksi tarvitaan hieman rohkeutta :) Lauta kääntyy lähes ajatuksen voimalla. Osoita sinne minne haluat kääntyä ja lauta seuraa perässä.

Lumilautailun peruslaskun oppii nopeasti! Käväise tunnilla ja siitä se lähtee. Hauskoja laskuja! Paras harrastus ikinä!

• Lautalla-04

Pidä paino etualalla ja käännä takajalalla sinne minne haluat mennä. Voi kuulostaa hullulta mutta toimii!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      223
      5052
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      191
      2715
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1582
    4. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1500
    5. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1302
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      104
      1291
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1247
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      159
      1202
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1184
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      83
      1170
    Aihe