reppureissaus ja huono englanti

kauaorava

Olen jonkin aikaa halunnut mennä reppureissaamaan Aasiaan ja muutenkin ympäri maapalloa mutta pärjäänkö huonolla englannilla (osaan kyllä jonk n verran mutta en ymmärrä jos mille puhutaan englantia) about 2vuode pääst kyllä vasta lähden ni on aikaa opiskella
Onko muilla reppureissajilla ollut sama ongelma ku lähtenyt reissailee muutamaksi kuukaudeksi jne niin ei oo ymmärtänyt ja eikyl pahemmin osannukkaa...

3

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duurijuoppo

Olin kaakkois-aasiassa reilu 10v takaperin eka kertaa yksin matkassa, reissu kesti 3kk oma kielitaito oli tuolloin heikohko ja suurin jännitys olikin se miten pärjään heikolla enkulla, oletin että muuten kyllä pärjäilen.

Matkustelua oli muuten takana kohtalaisesti, mutta aiemmin aina ollut mukana
      hyvin englantia/saksaa/ruotsia yms. osaavia ja oma kielipää oli jäänyt heikoksi.

Olin kohtuu hyvin opetellut paikkoja/kaupunkeja/maita joissa käyn ja mukana oli
      pari matkailu-kirjaa http://matkaopas.com/kirjat.php?id=2
      Lisäksi matkailu aiheinen sekä suomi-englanti-suomi kirjat.

Reissu meni loistavasti ja kun oli tavallaan pakko oppi/käyttää enkkua niin se oli yksi
      reissun parhaitapuolia, oma enkku parani huomattavasti kun sitä alkoi käyttää tavallaan luontevasti ja jäi turha jännitys pois siitä lausuuko kunnolla vai ei.

Paljon on sanoja joita en tiedä ja olen huono muistamaan, mutta kun oli ja nykyäänkin on älypuhelin nettiyhteydellä niin nopeasti saa puuttuvan sanan...

Hauska oli Thaimaassa tapaus jossa olin menossa satamasta Phuketn keskustaan,
      minivanissa (sellanen pakettiauto jossa n. 12 paikkaa) vieressä oli n. 35-40v amerikkalainen mies joka puhui englantia USA aksentilla, kuskin kysyessä kolmannen kerran hänen hotellin nimeä alkoi olemaan lämmöt/hermo korkealla jenkillä.
      "Fucking idiot" yms kuului kommentina kuskille...

Kuski ei siis ymmärtänyt hotellin nimeä kun se lausuttiin nopeasti ja USA enkulla.
      Hotellin nimi kuulosti omaan korvaan tutulta ja otin toisen väärin ymmärryksen kohdalla repusta kirjan "Lehtipuu, Markus: Thaimaa, Laos & Kambodzha Suomalainen Matkaopas"
      Kirjasta selasin ja löysin olettamani *****hotellin ja kysyin hieman jännittyneenä, kun ilmapiiri autossa oli varsin jännittynyt, USA jampan johdosta.

"Anteeksi, mutta tarkoitatteko tätä hotellia?" näytin kirjaa ja jenkki sanoi että KYLLÄ
      mutta kuski ei tajua!

Vastasin että voinko minä koittaa sanoa kuskille hotellin nimen?

Vastaus:Tottakai

Sitten hieman suomalaisella rallienkulla R muuttaen enemmän L kirjaimeksi Thaimaalaisittain ja eka lausumasta kuski tiesi hotellin ja oli tyytyväinen samoin
      USA jamppa kiitteli, tuolloin tuli fiilis että kyllä mä pärjään...

• edutr

Niinpä. Ongelmaksi voi aina muodostua se, että se toinen ei osaa enkkua, vaikka itse osaisit kuinka hyvin tahansa. Läheskään kaikki maailman ihmiset näet eivät osaa enkkua yhtään. Se kannattaa pitää mielessä.

• kaua

Kiitos hyviä vastauksista ja pikkuhiljaa suunnittelemaan matkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27