Mitä maksaa kerrostalon ilm.kanavien nuohous keskimäärin ?
Omakotitalojen vastaavan homman hinnoissa ainakin on suurta vaihtelua ja ylihinnoittelua.
Mitä kustantaa ilmastointikanavien nuohous ?
5
111
Vastaukset
- Ahmed_lvi
Minä teke halba työ, maksa minule 20 euro, ei kuiti.
Ahmed-LVI.com - j3j
Kysyin tarjousta niin 100 m2 talo ja lämmön talteenotto niin 500 €.
- Teetitse
Osta rassit ja porakoneeseen kytkettävä vaijeri. Maksaa muutaman kympin. Vuokraamosta voit ottaa imurin parilla kympillä.
Mut ei mitään järkeä tilata ketään rassaileen kun yhden lauantain työt maksaa 500€. Jos joku pyytäis sut töihin yhdeksi päiväksi 1000€ brutto, niin moni mensi riemusta kiljuen. Tässäkin hommassa siis säästää 500€ netto eli 1000€ brutto kun tekee itse. - albert_einstein
Tämän dokumentin (sivu 22) mukaan noin 10 donaa per talo.
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/74814/Korva_Henri.pdf?sequence=1 - Nimetkää_työlle_valvoja
Kolmen portaan kerrostalo, eli kolme poistokonetta: Korvausilmaventtiilit laitettiin kuntoon (suodattimien vaihto, puhdistukset, parikymmentä venttiiliä uusittiin), poistoventtiileiden putsaus, poistokanavien harjaus ja poistokoneiden puhdistus tehtiin ensin. Tämän jälkeen säädettiin ilmamäärät D2:n mukaan siten, että asuntojen alipaineet oli alle 30 Pa. Muutama urakoija ei tähän säätötapaan edes suostuneet, vaan he "tekevät vain taulukon mukaisia säätöjä", jolloin tuloksena olisi ollut alipaineinen talo. Nämä karsittiin ekana pois kilpailusta. Tähän puhdistus- ja säätökokonaisuuteen ei tuo edellä mainittu kymppitonni riittänyt.
Tänä vuonna projektia jatketaan ja tarkoituksena on heittää 15 vuotta vanhat remmivetoiset koneet inverttereineen pois ja tilalle tulee EC-normin puhaltimet säätöyksiköineen. Yhtiökokous tästä tietenkin päättää myöhemmin keväällä, mutta toinen kymppitonni ja vähän päälle siinäkin menee. Emme tee tätä pelkän energiasäästön takia, vaan asumismukavuutta tällä ensisijaisesti haetaan ja siinä on jo onnistuttu.
On hyvä, jos joku taloyhtiöstä on paikalla tai edes nopeasti tavoitettavissa työn aikana. Se oli urakoijan toive, sillä kun ongelmia tuli vastaan, niin ne ratkaistiin saman tien. Sattui nimittäin löytymään edellisen nuohoojan jäljiltä paljon tekemätöntä työtä, joka nosti kustannuksia. Asukkaat pitivät siitä, että joustoa pystyttiin järjestämään aikatauluihin etukäteen sopimalla ja esim. yövuorosta tullutta ei herätetty heti aamukahdeksalta. Nimetkää valvoja, jonka ei kuitenkaan tarvitse valvoa selän takana koko aikaa ja jolla on valtuudet päättää asioista johonkin rajaan saakka.. Meillä päivä käynnistyi aamukahvin merkeissä ja siinä sovittiin päivän tavoitteet ja kuka tekee mitäkin työvaihetta. Homma toimi hyvin, kun tekijöillä oli motivaatiot kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984