Sain eilen akuutin virtsarakontulehduksen oireita,iltapäivällä alki polttelu ja kirvely kja virtsahätä.Veristä pissiä ja kipua laittoi pivystykseen.Kokeita ei otettu koska en voinut pidätellä p issahätää ja lääkäri määräsi oireiden kerrottuani antibioottikuurin.Mulla ei ole koskaan vielä ollut kyseitä juttu ja nyt 49v eka kerran ja sama kummappani eikä vieraissa olla käyty,joten voiko seliittyä iän tumooin juttuihin ja estrogeenin vähyyteen ?Kokemuksia ja uusiiko vaiva nyt sitten ja aloitanko selibaatin kun seksin jälkeen alkoi,ei ennen.
Äkillinen virtsarakon tulehus ekaa kertaa
5
127
Vastaukset
- supotkäyttöön
Todennäköisesti liittyy. Itselläni ei koskaan ollut ollut vti:tä, ennenkuin vaihtareiden alettua. Sitten niitä onkin ollut silloin tällöin. Vieläkin, vaikka vaihdevuodetkin jo pari vuotta sitten loppuneet. Lääkäri selitti, että kuivuudesta johtuen paljon alttiimpi tulehduksille, siispä olisi käytettävä paikallishoitoa alapäähän.
- tahtoisi
Juu näin arvelinkin kun soitin asiasta naistentautiosastolle,mikä aine alapäähän paras esto?ehdottivat estrogeenia...ovestinia,toimiiko?
- yksilöllistä
Voi olla seurauksena myös (ihan normaalista) yhdynnästä oman kumppanin kanssa, ellei käy pissalla sen jälkeen (= huuhtele pois virtsatiehyeeseen mahdollisesti päässeet bakteerit).
Se oli syynä ainakin minulla samanlaiseen yhtäkkiseen ja elämäni ekaan virtsatietulehdukseen vuosi sitten (olen 55v). Sen sijaan vaihdevuodet eivät ole aiheuttaneet minulle vielä minkäänlaisia tulehduksia vaikka kuivuuttakin jo hoidetaan.
Lääkäri suositteli juomaan ylipäätäänkin enemmän nestettä ja pitämään esim. karpalomehukuurin sillon tällöin, koska se desinfioi. - alasajoa
ok,kysyn että uusiko vaiva sulla ?Ja miten ennaltaehkäiset? olen lukenut että vaiva saattaa uusia helposti ,saitko antibiotti´hoitoa? Tympäsee koko naisen oleminen kun hikipuuskat alkaneet ja olo välillä ei kiva,kai se on pakko hyväksyä kehon muuttuminen.Mulle kehoitetaan ovestinia,ja papaseulonta aika viikolla,taidan kysyä sieltä neuvoa kun ei ole rahaa yksityilelle gynelle mennä,syön vielä primoja mutta onko siinäkään enää järkeä....näistä pitäisi päästä keskustelemaan asiantuntijan kanssa.
- kuivuusongelma
tässä
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/rauhoita_virtsarakon_kirvely
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1169708- 959377
- 207885
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä257209Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776264Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585408Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?84718En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234375- 384303
- 394263