Mulla on kannettava vm. 1992 Sharp QT-CD7 radio jossa on kasettisoitin ja CD-soitin. Vehje toimii muuten vielä ihan hyvin mutta cd-soitin on alkanut jotenkin takerrella, skippailee ja nykii kesken soiton, harhautuu raidalta ihan muualle ja kun soiton pysäyttää esim. levyn loppupuolelta, kuuluu melkoinen kahina ja narina kun laserpää palautuu alkuasentoonsa.
Mikähän siellä tökkii ja pystyyköhän korjaamaan itse? Ilmeisesti laserpää liukuu jonkinlaisilla kiskoilla, liekö ne kuluneet vai muu siirtomekaniikka, ehkä muoviset hammaspyörät kuluneet liian väljiksi tms.?
Hauskaa kun aikoinaan CD:tä mainostettiin kulumattomana järjestelmänä...
CD soitin skippailee ja tökkii
10
280
Vastaukset
- Karhulan_turpea_vosu
Se mainostaminen taisi kyllä koskea levyä itseään ja sen kulumattomattomuutta soitossa. Tunsin yhdenkin idioottinaisen, joka hämmästeli levynsä rikkoutumista, kun oli säilyttänyt sitä ilman koteloa kaiken paskan keskellä.
- aito.ysärilaite
Edes Scatmanin soittamisesta ei tule mitään tällaisella skippailevalla soittimella xD
https://www.youtube.com/watch?v=cBXBRs2km74&feature=youtu.be&t=16s- kaikki_kuluu
Kaikki ihmisen tekemä teknologia kuluu tavalla tai toisella esim. elektroniikka rapautuu pelkästään ajan kuluessa eikä sille voi mitään kuin viedä korjaajalle ja toivoa ettei varaosien valmistusta ole vielä lopetettu
- tunnittäynnä
Sanoisin että aika helvetin hyvin, jos laite vuodelta 1992 on vielä olemassa. Kuinkahan monta cd-soitinta on ostettu 24 vuoden aikana, jotka on kaikki kannettu jo romuihin aikoja sitten? Jos on halunnut ostaa kestävän soittimen, niin Sharppi on kannattanut näköjään ostaa. Nyt siitä on ainakin lukupää mennyt heikkoon happeen.
- vanhempiakin.löytyy
Tiedossa on yksi JVC:n cd-soitin stereoyhdistelmässä joka toimii edelleen ja on vuodelta 1989 tai 1990.
- Anonyymi
Onkohan noita CD-lukupäiden metallisia siirtokiskoja olemassa varaosina? Toinen niistä on ruostunut epätasaiseksi ja CD lukupää jumittaa, ilmeisesti jossain kohtaa niin paljon että siirtomoottorin lisättyä vääntöä päästäkseen jumituksen yli, päästyään ruostuneesta kohdasta yli, ampui laserlukupään aivan ääriasentoonsa ulkoreunaan ja toisto pysähtyi siihen, ER vikakoodi tuli ruutuun. Ei lähtenyt siitä takaisin kuin käsipelillä hammaspyöriä kääntämällä.
- Anonyymi
Viiden plätyn Sony-soitin vuodelta 1995 toimii yhä hyvin.
- Anonyymi
olen ainakin omassa elämässä huomannut sen että se mitä menet kehumaan, pettää seuraavaksi. Ei passaa kiitellä mitään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olen ainakin omassa elämässä huomannut sen että se mitä menet kehumaan, pettää seuraavaksi. Ei passaa kiitellä mitään...
Näin se tuppaa just menemään ei saa sanoa
- Anonyymi
Eipä vielä tullut vastaan soitinta jossa kiskot olisi kuluneet, mutta tuo laserpää likaantuu ja tummuu jolloin lukeminen saattaa tökkiä kun pää aina käynnistyksen yhteydessä yrittää tarkentaa itsensä levyyn. Ellei tarkennus onnistu niin seurauksena juurikin lukuvirheitä ym. mielenkiintoista.
Useimmiten pään puhdistus tai uusinta korjannut homman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171114124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133678Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272590Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2582581Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin41828- 2091348
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491254- 721190
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591089Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771039