Srilankalaisille/heidän puolisoilleen

Apua antaisin

Apua antaisin kun vain tietäisin miten. Olen paria reittiä yrittänyt ja SPR:lle uuden vuoden viettoon alunperin "budjetoidut" rahat antanut.
Isoilla organisaatioilla on myös isot hallinnolliset kulut ja nämä pienet roposeni haluaisin antaa mahdollisimman suoraan (vähin erin ja pidemmän ajan kuluessa) ja juuri Sri Lankaan. En ole koskaan käynyt siellä mutta olen pikkasen seurannut tilannetta jo vuosien ajan ja nyt hyvin aktiivisesti. En vain tiedä mihin ottaa yhteyttä ja miten toimia.

13

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Srilankalaisen puoliso

      Kiitos sinulle ! En osaa sanoa, mihin tavarat pitaisi Suomessa toimittaa. Asutaan itse Usa:ssa ja taalla ainakin srilankalaisten oma yhteiso on ollut vahvasti esilla.

      Suomessa Helsingin alueella pitaisi toimia Suomi-Srilanka seura, tai jotakin vastaavaa, ja he varmasti osaavat auttaa asiassa.

      • Srilankalaisen puoliso

        SUOMI-SRILANKA SEURA RY

        Aallokko 8A8,
        02320 Espoo

        PUHELIN: 09-801 3486

        ... Ottakaa rohkeasti yhteys ja kysykaa onko heidan tiedossaan miten auttaa/toimittaa tavaroita ... Kiitos !


      • Apua antaisin

        Löysin netin kautta Suomi-Sri Lanka seuran yhteystiedot. Puhelinnumeron siis ja yritän sitä kautta. Lähetin viestin myös Pentti Oskari Kankaalle.


      • Apua antaisin
        Srilankalaisen puoliso kirjoitti:

        SUOMI-SRILANKA SEURA RY

        Aallokko 8A8,
        02320 Espoo

        PUHELIN: 09-801 3486

        ... Ottakaa rohkeasti yhteys ja kysykaa onko heidan tiedossaan miten auttaa/toimittaa tavaroita ... Kiitos !

        Muutaman soiton jälkeen sain yhteyden. Kiitos avustasi, olin hakenut Googlen yms. avulla ja löytänyt samat tiedot.
        Netti on mahdollistanut aivan ihmeellisiä mahdollisuuksia kontaktien ja tiedon saamiseen ympäri maailmaa ja nopesti.


    • Maija

      Meitä on täällä työpaikalla useita, joilla on kummilapsi Sri Lankasta Suomen Lionsliiton kautta. Maksamme 10 € kuukaudessa, että lapsi saa ja voi käydä koulua. Olemme itse käyneet varmistamassa, että raha todella ohjautuu kummilapselle. Hallinnointikuluja maksamme erikseen 5 € vuodessa. Olemme lähdössä Sri Lankaan 28.1.2005 neljäksi viikoksi tapaamaan näitä lapsiamme. Kerron mielelläni lisää, jos kiinnostaa.

      • Miten menette

        Hei:
        Missäpäin Sri Lankaa teillä on kummilapsia?Olen itsekin harkinnut kummilapsen hankkimista juuri Sri Lankasta.
        Mitä kautta lennätte nyt ja missä majoitutte, nyt kun kaikki valmismatkat on peruttu?
        Olen kiitollinen kaikesta tiedosta.


      • apua antaisin
        Miten menette kirjoitti:

        Hei:
        Missäpäin Sri Lankaa teillä on kummilapsia?Olen itsekin harkinnut kummilapsen hankkimista juuri Sri Lankasta.
        Mitä kautta lennätte nyt ja missä majoitutte, nyt kun kaikki valmismatkat on peruttu?
        Olen kiitollinen kaikesta tiedosta.

        Olen jo oman kummiasiani saanut liikkeelle. Tässä osoite josta saa lisää tietoa.

        http://www.lions.fi/irc/srilanka/

        Kummilapsitoiminnan koordinoijia on tällä hetkellä paikan päällä ja he tuovat tullessaan tietoja kummia toivovista lapsista ja heistä voi sitten valita oman kummilapsensa.


      • Maija
        Miten menette kirjoitti:

        Hei:
        Missäpäin Sri Lankaa teillä on kummilapsia?Olen itsekin harkinnut kummilapsen hankkimista juuri Sri Lankasta.
        Mitä kautta lennätte nyt ja missä majoitutte, nyt kun kaikki valmismatkat on peruttu?
        Olen kiitollinen kaikesta tiedosta.

        Lennämme 28.1. Helsingistä Frankfurtin kautta Colomboon, josta toivottavasti joku kyyditsee meidät ensiksi Hikkaduwaan. Kummilapsemme ovat Wadduwan alueella n. 35 km Colombosta etelään, osalla kummilapsi on Gallessa ja yhdellä Walasmullassa.


      • Maija
        Miten menette kirjoitti:

        Hei:
        Missäpäin Sri Lankaa teillä on kummilapsia?Olen itsekin harkinnut kummilapsen hankkimista juuri Sri Lankasta.
        Mitä kautta lennätte nyt ja missä majoitutte, nyt kun kaikki valmismatkat on peruttu?
        Olen kiitollinen kaikesta tiedosta.

        Unohdin tuossa äsken mainita majoittumisesta. Emme vielä tiedä varmasti, mutta uskomme, että saarelta löytyy kyllä majapaikkoja. Meille riittää vaatimatonkin makuusija, kunhan siellä on toimiva suihku, vessa ja fläkti katossa.


      • kummilapsi
        Maija kirjoitti:

        Unohdin tuossa äsken mainita majoittumisesta. Emme vielä tiedä varmasti, mutta uskomme, että saarelta löytyy kyllä majapaikkoja. Meille riittää vaatimatonkin makuusija, kunhan siellä on toimiva suihku, vessa ja fläkti katossa.

        Kiitos tiedoista.
        Olisi kiva kuulla miten matkanne onnistui (matkan jälkeen), sekä missä kunnossa Hikkaduwa oli, ja miten elämä siellä on jatkunut tämän katastrofin jälkeen. Mitkä hotellit toimivat siellä jne.
        Oikein hyvää matkaa.


      • maija
        kummilapsi kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.
        Olisi kiva kuulla miten matkanne onnistui (matkan jälkeen), sekä missä kunnossa Hikkaduwa oli, ja miten elämä siellä on jatkunut tämän katastrofin jälkeen. Mitkä hotellit toimivat siellä jne.
        Oikein hyvää matkaa.

        Olemme palanneet muutama päivä sitten Sri Lankasta, unelmiemme paratiisista. Kun tammikuun lopulla matkustimme, olivat mietteet ristiriitaisia, mutta vaikka tsunamituhojen määrä oli valtava niin ihmisten ahkeruus ja toivo paremmasta yllätti meidät positiivisesti. Hikkaduwassa jälleen rakennettiin uskomattomalla vauhdilla ja joka päivä avautui joku hotelli, ravintola, kauppa yms. Surullisinta oli turistien puuttuminen. No tourist, No business oli asukkaiden suurin huoli. Suomalaisten matkanjärjestäjien päätös peruuttaa lomamatkat saarelle tuntuu nyt vähän hätiköidyltä ja ylilyönniltä.


      • Hikkaduwa fan
        maija kirjoitti:

        Olemme palanneet muutama päivä sitten Sri Lankasta, unelmiemme paratiisista. Kun tammikuun lopulla matkustimme, olivat mietteet ristiriitaisia, mutta vaikka tsunamituhojen määrä oli valtava niin ihmisten ahkeruus ja toivo paremmasta yllätti meidät positiivisesti. Hikkaduwassa jälleen rakennettiin uskomattomalla vauhdilla ja joka päivä avautui joku hotelli, ravintola, kauppa yms. Surullisinta oli turistien puuttuminen. No tourist, No business oli asukkaiden suurin huoli. Suomalaisten matkanjärjestäjien päätös peruuttaa lomamatkat saarelle tuntuu nyt vähän hätiköidyltä ja ylilyönniltä.

        Kiitos hyvistä uutisista. Hienoa kuulla, että Hikkaduwa toipuu. Sen uskon, että suuri ongelma on nyt turistien puuttuminen.
        En itsekään halunnut lähteä sinne tänä vuonna. Ajattelin, että en kestä nähdä sitä epätoivoa mikä siellä vallitsee.Olen Suomesta käsin yrittänyt auttaa sen minkä voin.
        Ensi vuonna tammikuussa kyllä taas lähden, jos luoja suo :-))
        Missä asuitte tällä kertaa?


      • maija
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Kiitos hyvistä uutisista. Hienoa kuulla, että Hikkaduwa toipuu. Sen uskon, että suuri ongelma on nyt turistien puuttuminen.
        En itsekään halunnut lähteä sinne tänä vuonna. Ajattelin, että en kestä nähdä sitä epätoivoa mikä siellä vallitsee.Olen Suomesta käsin yrittänyt auttaa sen minkä voin.
        Ensi vuonna tammikuussa kyllä taas lähden, jos luoja suo :-))
        Missä asuitte tällä kertaa?

        Asuimme Coral Front Inn'ssa Coral Rockia vastapäätä Galle Roadin varrella ja tosi halvalla 10 €/henk/vrk sis. aamiaisen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe