Anteeksi nyt sitten maailma!

Eräs_16v_tyttö

Anteeksi Sami, että olit minulle aina väkivaltainen alakoulussa. Minun vikanihan se on.

Anteeksi Krista, että ostin vahingossa samanlaiset valkoiset kengät kuin sinulla. En matkinut. Se oli vahinko. Olen hirveä ihminen.

Anteeksi rehtori, että minulla on monia fyysisiä sairauksia enkä pysty täyteen työskentelyyn. Olen varmasti "ansainnut" riehuntasi ja räyhäntäsi.

Anteeksi Kaisa, että menin rakastumaan sinuun. Sinä annoit väärää singaalia, mutta minun vikanihan sekin oli.

Anteeksi Henna, että olin fyysisesti sairas enkä kykene samoihin suorituksiin kuin muut terveet oppilaasi. Olen hirveä ihminen.

Anteeksi minä, että olen antanut ihmisten polkea itseäni jalkoihin noin 10 vuotta. Nyt siihen tulee muutos.

Anna sinäkin itsellesi anteeksi niin vältyt samalta kuin minä. Älä pyytele olemassaoloasi anteeksi.

(Nimet on muutettu. ^)

11

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ai.niinku.mitä

      Juu?

      • Eräs_16v_tyttö

        Mitä "juu"? Jaoin vain kokemukseni.


      • ai.niinku.mitä
        Eräs_16v_tyttö kirjoitti:

        Mitä "juu"? Jaoin vain kokemukseni.

        Niinku oliks kysymys nyt mikä?


      • Eräs_16v_tyttö
        ai.niinku.mitä kirjoitti:

        Niinku oliks kysymys nyt mikä?

        Ei ollut mitään kysymystä. Jaoin vaan tämän mun kokemuksen.


      • ai.niinku.mitä

        Aa! No ei sitten mitään...


    • Huonot nimet

      • Eräs_16v_tyttö

        Kiitos samoin.


    • otasnytiisimmin

      Oikein! Jopa minä, kutakuinkin iloinen ja helppohoitoinen ihminen, muistan että teini-iän synkkinä hetkinä oli aika synkkää ja päässä liikkui juuri tuollaisia ajatuksia. Nyt tällaisena nelikymppisenä se tuntuu ihan kummalliselta. Tuntui jo parikymppisenä. Mitä helvettiä minä oikein ajattelin?! Mutta silloin se oli ihan totta, aivan todellisinta totta.

      Voin kertoa sinulle yhden jutun: se menee ohi, elämä muuttuu, paikkakunnat vaihtuvat, koulut vaihtuvat, kaveripiirit vaihtuvat, työpaikat vaihtuvat, hormonit vaihtuvat. Katse korkeammalle vaan! Aurinkokin jo paistaa. Sanoisin että älä ota elämää ja itseäsikään niin vakavasti, mutta se on tässä vaiheessa turhaa, ei siihen vielä pysty. Jumankauta, sehän on vaan koulua! Nyt se on sun koko maailma, muutaman vuoden päästä ei ole enää. Ei ole, usko pois. Elämässä on paljon muutakin ja koulua käydään vaan opiskelun vuoksi. Rento meinkinki vaan, paskaaks noista. Vähän kevyempi ote nyt ja uusia avauksia, älä nyt jää noihin juttuihin jumittamaan. Virnistä!

      • Eräs_16v_tyttö

        En jumitakkaan. Ymmärsit tekstini väärin. Tarkoitus oli tsempata niitä joilla on tällä hetkellä ongelmia. Sen takia kirjoitinkin loppuun "anna sinäkin itsellesi anteeksi". Tarkoitin tuolla tekstillä, että itselleen ei saa olla liian ankara ja kaikki vika ei ole itsessä. Olen kokenut kovia, mutta en enää jumita niissä. (En kuitenkaan todellakaan aio antaa henkilöille ikinä anteeksi. Mutta olen jo siirtynyt elämässä eteenpäin.) Yritin tsempata tuolla viestin loppuosalla, että elämä jatkuu. Että tuollaisista tilanteista voi selvitä sitkeydellä.


      • okeiotitkinjoiisimmin

        No hyvä homma. Näyttäytyi ehkä tuo loppukin hiukan hampaiden kiristelynä kun oli niin pitkä vuodatus sitä ennen :-) Olet ihan oikeassa: elämää ei kannata ottaa liian vakavasti, riittää ihan hyvin kun yrittää parhaansa mutta muistaa samalla olla itselleen armollinen. Ja RELATA Herrajumala!

        Koulukuisaamiset on sitten ihan erikseen ja vakava asia, mutta noin muuten sillä ei ihan oikeesti ole yhtään mitään väliä kellä on minkäkinlaiset tennarit ja mitä joku ajattelee tennareista. Ei ole. Ei ihan oikeasti ole. Ei yhtään. Ei sitten niin yhtään pätkää. Ei laisinkaan. Ei.

        Ja silti se tuntuu niin kuin olisi!?!?!!!! Aattele nyt, tennarit! Siis tennarit! (tai tukka, tai mitäsejokusanoi, tai uikkarit, tai senäkikunmä....)

        Hyvää jatkoa sulle, elämässä on vaikka mitä mukavaa vielä edessä.


    • Sinulla on muutamia samankaltaisia kokemuksia kuin minulla. Itse en ole toisaalta päässyt niistä yli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe