Haluaisin tietää possuista.

KaupunkilainenKysyy

1. Mikä on lemmikki possun ja liha kasvatuksessa olevan possun ero?

2. Mitä lemmikki possu syö ja juo?

3. Mitä lemmikki possu minimissä ja maksimissaan voi painaa?

4. Missä lemmikki possua voi pitää lemmikkinä omakotitalossa vai maatilalla?

5. Voiko lemmikki possuja olla useampia?

6. Voiko lemmikki possuja olla lapsi perheessä?

7. Mistä lemmikki possun voi hankkia?

8. Voiko lemmikki possu olla vapaana tai valjaissa tai aidatussa aitauksessa?

9. Millaiset valjaat on lemmikki possulla ja miten ne on kiinni possulla?

10. Voiko lemmikki possulle syöttää komposti jätteitä?

11. Onko lemmikki possuilla tarkoitus kasvattaa läskiä vai lihaa?

12. Käykö lemmikki possut säännöllisesti vaa'alla ja mittaataanko possujen mahan ympäryys säännöllisesti?

13. Millainen se punnitus vaaka on?

14. Millainen se mittaa nauha on millä mitataan ympäryys?

15. Voiko lemmikki possun maha roikkua kuinka paljon?

16. Millä lemmikki possun saa parhaiten lihomaan?

17. Kuinka vanhaksi lemmikki possu elää?

18. Onko lemmikki possun pitäminen yleistä?

19. Tarvitseeko lemmikki possulle jotain papereita että pitää lemmikkinä?

20. Pitääkö lemmikki possuista kertoo jonnekin että possu on perheessä lemmikkinä?

4

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KammoanKarvasikoja

      Ei taida lemmikkipossujen omistajat pyöriä näillä sivuilla. Tuotantosikojen omistajat taas ei tiedä vastausta suurimpaan osaan noista kysymyksistä. Ja tuommoiseen kysymyslitaniaan vastaaminen on kyllä urakka sinänsä. Eiköhän netistä löydy joku possujaan esittelevä sivusto, jolta voit kysellä noita tietoja ihan kahdenkeskisesti.

    • joopajuu

      Possu on sika, sika on tuotantoeläin, ei lemmikki. Lemmikiksi on tarkoitettu minipossut ja niistä tietoa muualla.

      Tää taitaa olla taas tämä sama tyyppi, käyttänyt nimimerkkejä ainakin "Laiha hyttynen" "Stadin kukkakeppi" jne. Tehnyt paljon aloituksia joissa monissa juuri tota possuja ja painoasioita, possujen punnitusta ja mittaamista käsittelevää, jopa sitä voisiko joku maatila ottaa hänet lihotettavaksi jne. Eihän nää kysymykset ole mitään oikeita asioita vaan aika naivistisia, en osaa sanoa onko hänellä jokin ongelma, mutta miksi sitten roskaa muuten jo peräti asiallista palstaa? Minun käsitykseni mukaan tällä kyseisellä kirjoittelijalla on jokin ongelma ainakin siinä että kokee olevansa laiha tai jotain sen tapaista, sotkee asiat aina jotenkin sikojen kautta...
      Jos kyseisellä henkilöllä on jotain ongelmia paino-asioissa tai muualla, niihin saa kyllä apua, kunhan kysyy ja esittää asiat niin kuin ne on. Vaikka nyt tässä ketjussa jos ei muuten.

      • KaupunkilainenKysyy

        Tämä kirjoittaja "joopajuu" ei taida olla yhtään ajan tasalla tällä hetkellä.


      • joopajuu

        Ajan tasalla tai en, mutta mun mielestä silti vähän outoa että joku tosissaan olisi kysymässä voiko lemmikkipossun maha roikkua tai miten usein käy vaa´alla. Ja ristiriitaiselta että ekaksi ollaan ottamassa lemmikiksi sika ja kysytään miten pitkään se voi elää, kun taas että millä sen saa parhaiten lihomaan... Kun jos lemmikkinä pitää uskoisin että sian lihottamisesta ei ole hyötyä, tosin kasvaa ja lihoaa se kuitenkin halusi tai ei. Teurassian pito kotitarpeiksi on eri asia.
        Siihen taas vaaditaan rekisteröitymisiä sian pitäjäksi ym. Kunnasta saat lisää tietoa. En usko että voit teurassikaa pitää kaupungissa tai missään omakotitaloalueen keskellä. Olen itse kasvattanut aikoinaan kotitarpeiksi teurassikoja useita vuosia tavallaan lemmikkinä, keväällä otin pari "imisäporsasta" eli emakkoporsaita, sikoja olisi mun mielestä oltava aina vähintään kaksi, ja loka-marraskuulla oli valmiita kun vein teuraaksi, lihat tuli perässä. En ole kokenut niitten mittaamisesta ja punnitsemisesta mitään hyötyä. Sen ne kasvaa mitä niille syöttää.

        Kotitalousjätteen syöttö on käsittääkseni kielletty mutta minä syötin kuitenkin koska tavallaan omaan käyttöön tuli. Pääasiassa syötin kuitenkin jauhoista sekä maidosta lämpimään veteen sekoittamaa apetta, lisäksi keitin muuripadassa perunaa, omenia syksyllä, vihantaa eli nurmea, rikkakasvia sekä nokkosiakin kun ne ensin hautoi kuumassa vedessä, annoin. Ja hyvin kasvoi. Vettä tarvivat paljon. Mun porsaat oli vapaana isossa karsinassa "sikaketassa" katoksessa, missään valjaissa ne ei kulkeneet eivätkä muuten käyneet "sikakettan" ulkopuolella.
        Myöskään siitä onko niitä lapsiperheessä tai ei, en ole kokenut merkitystä koska varsinkin kun siat kasvaa, ei millään lapsilla ole asiaakaan sikakettaan, sikojen kuten muittenkin eläinten seuraaminen on varmasti kehittävää lapsille mutta tässä mun tapauksessa ne tulivat ja menivät teuraaksi, eivät olleet mitään kovin paijattuja lemmikkiystäviä, piste. Joillekin on vaikea ajatella lemmikiksi tämmöisen ketjun kulkevaa eläintä, nythän jo paljon otetaan kotitarvekanoja joille annetaan peräti nimet, ei voida itse edes lopettaa vaan lähes eläinlääkäri kutsutaan nukuttamaan kana jotta se voidaan haudata jonnekin. Kirveellä piä poikki ja kanasta saa paistin, joskin vanha kana on aika sitkeää.

        En tiedä mitä aloittaja on kysymyksillään hakenut, minipossuista ja niitten pidosta en tiedä. Laitanpa tässä viitseliäänä linkin yhteen vanhaan avaukseen jossa kysellään myös yhtä jos toista, ajantasaisuudestahan en osaa sanoa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13183053/suomessa-oli-yleista-ns--syottoporsaiden-pito-


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe