Kokemato apua

Rahojen.perässä

Olisi kysyttävää kokemattomana sijoittajana.
Kysymyksessä on varainhoitovakuutus jonka salkussa on rahastoja ja osakkeita. Kuoleman tapauksessa edun saajina ovat lapseni.
Nyt minua on alkanut askarruttaa se, etteivät salkut tuottaneet läheskään niin hyvin kuin kurssit olivat vielä hyvässä nosteessa. Nythän pudotus on tosi rajua kun kurssit ovat romahtaneet.
Otetaan esimerkki: Pankki on sijoittanut 10000 varojani johonkin joka on tuottanut pakille noston jälkeen 800 € voittoa. Tästähän menee pankin hoitopalkkio. Tuo hoitopalkkio minua juuri askarruttaa, onko se joku prosentuaalinen, vai otetaanko joku summa heti pois ja vielä lisäksi palkkioprosentti?

1

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jklkg

Lue ne ehdot.

Yleensä hoitopalkkio on %-osuus pääomasta, vuotuisena summana. Tuosta lasketaan sitten palkkio päivää kohti, ja se vähennetään joka päivä siitä kokonaisarvosta. Se, mihin näissä tuotteissa pitää erityisesti kiinnittää huomiota, on että maksatko päällekkäisiä palkkioita? Eli otetaanko sinulta sekä rahaston hoitopalkkio että vakuutuksen hoitopalkkio täysimääräisenä.

Jos salkku ei noussut yhtä paljon kuin osakekurssit, se johtuu todennäköisesti siitä että salkussa on myös korkosijoituksia. Jos esim. salkun sisällöstä puolet on osakkeita ja puolet korkoja, ja osakkeet nousee 10 % ja korkosijoitukset 1 %, niin koko salkun tuotto on silloin 6 % - kulut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1796
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe