Salmonellaaaaa

navas

Moro, ajattelin vain matkailijoita varoittaa asiasta... joka piiileeeee..
Olen siis ihan normi ravintoladuunari, joka reissaa joka vuosi pitkin maailmaa. Pääosin mun reissut on suuntautunut Thaikkuihin ja on pakko avautua tästä eli, normi-ihmisethän tästä vaarasta ei tiedä hönkäsen pölähtämää. Tässä tulee siis faktaa isolla F:llä! Kahden viime reissun jälkeen, siis, tarkoitan v. 2014 ja 2015 vuonna tehtyjen Thaikkureissujen jälkeen palasin kotiin ja menin lakisääteisiin testeihin ja ylläripylläri tuloksena oli salmonella!!! En ikipäivänä olisi voinut uskoa todeksi mutta oireet niin minimaaliset, etten ikinä olisi voinut aavistaa salmonellaa.! Täysin ylimainostettu tauti!!! Norovirus esim. ihan järkyttävän paljon pahempi tauti! Salmonellaa vaan mainostetaan kuoleman lautturin tautina!!! Älkää ihmiset panikoiko!! Mahtavaa lomaa!!!!!

6

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etelänhelmi

Mihin ihmeen lakisääteisiin testeihin jouduit menemään?

• mandariini-

Joutuuko elintarviketyöläiset testeihin joka matkan jälkeen, vai onko se joku vuositarkastus?

• ehkäselvennätteitse

Ravintolatyöntekijät joutuvat käymään testissä matkan jälkeen. En tiedä koskeeko vain kaukomaita vai kategorisesti kaikkia matkoja ?

• thaimonella

Jos matka suuntautuu pohjoismaiden ulkopuolelle pitää salmonellatesti jättää matkan jälkeen.
      Tämä koskee kaikkia niitä jotka käsittelevät pakkaamattomia elintarvikkeita.

• afahgahga

Just, kiva kuulla tällaisiakin kokemuksia, mulla taas oli ihan erilaiset oireet kun sain vuosia sitten salmonellan Intiasta. Pari päivää kotiin tulon jälkeen tuli kauhea pahoivointi ja kuume, molemmista päistä tuli kaikki pihalle... tätä jatkui pitkälle toista viikkoa ja olin jo niin huonossa kunnossa että olin juuri lähdössä sairaalaan kun olo alkoi hiljakseen parantumaan.

Tiedä sitten onko salmonellassa erilaisia kantoja jotka oireilevat eri tavoin. Joka tapauksessa normaalisti en sairastu juuri koskaan mihinkään, flunssakin tulee tosi harvoin.

Tuli vaan jälkeenpäin mieleen että mitä jos noi oireet olis alkanut jo lentokoneessa...

• tottakaierimuodot

Salmonellaa on useita eri lajeja. Ihmisten vastustuskykykin vaihtelee.
      Yksi voi joutua sairaalaan tiputukseen ja niveloireiden vuoksi pitkäksi aikaa pyörätuoliin. Toinen vain pieraisee ja mennä porskuttaa.
      Jos salmonellasta tulisi aina vakavat oireet, ei elintarviketyöntekijöitä tarvitsisi syynätä niin tarkkaan kuin nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3270
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1869
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1703
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      141
      1552
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1423
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      94
      1345
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1341
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1284
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1247
    Aihe