Opas jakoketjun venymisen testaamiseen

OlkaapaHyvät

58

2809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golf1.4TSI-2011

      Kävin kokeilemassa ja venyihän tuo. Onko joku raja milleinä tai sentteinä milloin kannattaa viedä tutkittavaksi?

    • HuoltomiesHki

      Jos venymä yli 1,6cm kannattaa huollattaa, maksoi tai ei.

      • VAG_huoltopäällikkö

        Asteissahan tuo on n.25 astetta tuo raja.


      • Golf1.4TSI-2011

        Kiitos näistä!


      • PassatistiHki
        Golf1.4TSI-2011 kirjoitti:

        Kiitos näistä!

        Samoin!


      • Anonyymi

        Mersuissa venymä 84mm, silloin ketju vaihtokunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersuissa venymä 84mm, silloin ketju vaihtokunnossa

        Bensiini mersuista ei voi venymää mitata milleissä.


    • joukkohysteria

      Nyt vain kaikki VW-jakopäät joukolla jakopäitä mittailemaan...

    • timpppa

      Mittasin että vaakatasosta nousee peräti 4cm, asteissa n. 30, kannattanee käyttää näyttämässä?

      • jon-eric

        Kyllä tuo kannattaa jo diagnosoida, tod. näk. menee vaihtoon.


      • KylläKannattaa

        Asteiden takia kyllä.


    • surkea_yritys_sinulta

      Onpas tällä palstalla runsaasti "remonttiässiä"

      • HyväHuomio

        Näkyy olevan, mikä tosin hyvin juttu ettei TSI-nokkaketjut riko ihan kaikkia moottoreita.


      • Toyota-palstan

        trollipojuna sinä olet ainoa ässä, nimittäin Helkama Raisu-ässä.


    • Epätietoinen-

      Nostin ketjua vaakatasossa videon tapaan keskikohdalta ja nousi peräti 9cm. Onko jo riski että rallattaa pois paikaltaan?

      • Vaihtoon

        On, ja suuri riski, jo kahdessa sentissä on pieni riski ja tästä ylöspäin riski suurenee.


      • ei.kahta.sanaa

        Ilman muuta pajalle tuon kanssa!


    • osaankuvatamyös

      Itsekin voisin filmata tuollaisen, kiristin löysällä, merkistä kuin merkistä, jossa on ketju. Ei vaikeaa ollenkaan.

      • Jazska

        Kuvaa ihmeessä niin näkyy miten jakoketjun pitäisi toimia, muilla valmistajilla kun näitä ongelmia ei ole.


      • osaankuvatamyös
        Jazska kirjoitti:

        Kuvaa ihmeessä niin näkyy miten jakoketjun pitäisi toimia, muilla valmistajilla kun näitä ongelmia ei ole.

        Monta jakoketjua herra on itse pyöritellyt tai vaihtanut.
        Itse olen kymmmeniä, mutten yhtäkään volsuun.
        Filmissä näytetään kaksi ratasta ja ketju.
        Sama kuin näyttäisi kaksi tissiä eikä muuta vartaloa.
        Ymmärrät kai mitä tarkoitan?? Ellet ole tyhmä!!
        osaankuvatamyösjavaihtaajapyöritelläjatiedänkuinkajakoketjutoimii
        En väitä että olisi manipuloitu, mutta kukaan ei voi väittää että olisi tosi.


      • Jazska
        osaankuvatamyös kirjoitti:

        Monta jakoketjua herra on itse pyöritellyt tai vaihtanut.
        Itse olen kymmmeniä, mutten yhtäkään volsuun.
        Filmissä näytetään kaksi ratasta ja ketju.
        Sama kuin näyttäisi kaksi tissiä eikä muuta vartaloa.
        Ymmärrät kai mitä tarkoitan?? Ellet ole tyhmä!!
        osaankuvatamyösjavaihtaajapyöritelläjatiedänkuinkajakoketjutoimii
        En väitä että olisi manipuloitu, mutta kukaan ei voi väittää että olisi tosi.

        Et sinä jakopää tissejä ole pyöritellyt, korkeintaan äitisi..


      • osaankuvatamyös
        Jazska kirjoitti:

        Et sinä jakopää tissejä ole pyöritellyt, korkeintaan äitisi..

        Nyt oletkin jo aivan sekaisin, vaihda lääkitys tai vähennä.


      • seataudiskodaVWsama
        osaankuvatamyös kirjoitti:

        Nyt oletkin jo aivan sekaisin, vaihda lääkitys tai vähennä.

        Ei tarvi lääkitystä kun välttää VW autoja..


      • osaankuvatamyös
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Ei tarvi lääkitystä kun välttää VW autoja..

        Mikään ei estä sinua olla ostamatta VW:tä. Eikö asia ole kohdaltasi silloin hyvin?
        Mikä siis vaivaa? Lääkitys ehkä sittenkin...on pielessä tai puuttuu.


      • Sinun_skitsofreniaasi
        osaankuvatamyös kirjoitti:

        Mikään ei estä sinua olla ostamatta VW:tä. Eikö asia ole kohdaltasi silloin hyvin?
        Mikä siis vaivaa? Lääkitys ehkä sittenkin...on pielessä tai puuttuu.

        tuskin lääkitystä edes löytyy. Jutut on sillä tasolla että yh-äipän pitäisi katkaista virta sosiaalisektorin maksamalta koneelta. Juoksisit vaikka tyttöjen perässä, se olisi ainakin terveellisempää teinikikulille. Täällä päivystämällä ja trollaamalla pääsi pimahtaa jossain vaiheessa. Ei vaan sehän on jo pimahtanut aikoja sitten.


      • osaankuvatamyös
        Sinun_skitsofreniaasi kirjoitti:

        tuskin lääkitystä edes löytyy. Jutut on sillä tasolla että yh-äipän pitäisi katkaista virta sosiaalisektorin maksamalta koneelta. Juoksisit vaikka tyttöjen perässä, se olisi ainakin terveellisempää teinikikulille. Täällä päivystämällä ja trollaamalla pääsi pimahtaa jossain vaiheessa. Ei vaan sehän on jo pimahtanut aikoja sitten.

        Rupeaako trollin hermo pettämään? Päivystämisestä puheenollen olet itse myös päivystänyt ja vastannut jokaiseen minun kommenttiin. Voidaan siis perustaa päivystystiimi?
        Sinä haukut volkkarit ja minä vastaan. Sitten otat hermolääkettä ja vastaat minulle.
        Sitten minä taas vastaan ja sinä lääkkeenoton jälkeen keksit uuden vastauksen.
        Jatketaanko??


    • oijioijoi

      Turha tuollaiseen operaatioon on itse lähteä kun VW tekee tarkastuksen ilmaiseksi. Ja vaihtaa kaupanpäälle uuden jakopään jos on tarvis.

      • seataudiskodaVWsama

        Tehdas maksaa koko lystin?


      • Insinöörisetä
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Tehdas maksaa koko lystin?

        Juurikin näin. Suosittelen ehdottomasti käyttämään hyväksi tätä tarjousta vaikka seuraavan huollon yhteydessä. Ei maksa mitään ja jos käy ilmi että ketju on venynyt liikaa, niin VW vaihtaa uuden jakopään joka on vahvempaa mallia kuin alkuvuosien konstruktio. Vaihdon ajaksi saa alle sijaisauton veloituksetta.

        Tästä varamaan heti ilmainen tarkastus, hopihopi
        http://huollonvaraus.volkswagen.fi/?gclid=CjwKEAiAluG1BRDrvsqCtYWk81gSJACZ2BCeg_IicaCndsQnG6SGeJvnPyylkZxUfDgkYDjrpbnkfhoCx0bw_wcB


      • TotuusOnToinen
        Insinöörisetä kirjoitti:

        Juurikin näin. Suosittelen ehdottomasti käyttämään hyväksi tätä tarjousta vaikka seuraavan huollon yhteydessä. Ei maksa mitään ja jos käy ilmi että ketju on venynyt liikaa, niin VW vaihtaa uuden jakopään joka on vahvempaa mallia kuin alkuvuosien konstruktio. Vaihdon ajaksi saa alle sijaisauton veloituksetta.

        Tästä varamaan heti ilmainen tarkastus, hopihopi
        http://huollonvaraus.volkswagen.fi/?gclid=CjwKEAiAluG1BRDrvsqCtYWk81gSJACZ2BCeg_IicaCndsQnG6SGeJvnPyylkZxUfDgkYDjrpbnkfhoCx0bw_wcB

        Tehdas kun vaan ei maksa koko lystiä - välttämättä edes takuuajan puitteissa. Maahantuoja on vedonnut esimerkiksi siihen että määräaikaishuolto tehty parisataa kilometriä liian myöhään.

        Takuuajan jälkeen asiakas joutuu joka tapauksessa maksamaan jonkin prosentuaalisen summan moottorin vaihdosta.


      • totuus.ei.ole.netissä
        TotuusOnToinen kirjoitti:

        Tehdas kun vaan ei maksa koko lystiä - välttämättä edes takuuajan puitteissa. Maahantuoja on vedonnut esimerkiksi siihen että määräaikaishuolto tehty parisataa kilometriä liian myöhään.

        Takuuajan jälkeen asiakas joutuu joka tapauksessa maksamaan jonkin prosentuaalisen summan moottorin vaihdosta.

        Ei mene noin. Asian voi käydä jokainen TSI-kuski tarkastamassa lähimmässä VW-huollossa varaamalla aika ilmaiseen TSI-tarkastukseen. Ennen tarkastusta käydään auton huoltohistoria läpi ja samalla määritellään mitä tehdään jos jakopää täytyy vaihtaa.Tämä siis määritellään ennen kuin itse TSI-tarkastus tehdään.

        Huoltoja ei tarvitse tehdä merkkiliikkeessä vaan myös muut huoltoliikkeet ovat ok, kunhan huolto tehdään VW:n ohjeiden mukaan. Samoin sallitaan huoltojen suhteen 10% ylitys kilometreissä/ajassa.

        Omassa 7v/150.000km Golfissa kaikki oli kunnossa ja VW maksoi 100%. Mutta älkää ihmeessä uskoko suoraan mitään mitä netissä höpötetään. Täällä jokainen voi kirjoittaa lämpmikseen mitä tahansa satuja. Ja kirjoittaakiin, kuten olemme nähneet.

        MENE VW-HUOLTOON JA TOTEA ASIA ITSE PAIKANPÄÄLLÄ. Loppuu se arpominen tästäkin asiasta.


      • kokemuksen.rintaääni
        totuus.ei.ole.netissä kirjoitti:

        Ei mene noin. Asian voi käydä jokainen TSI-kuski tarkastamassa lähimmässä VW-huollossa varaamalla aika ilmaiseen TSI-tarkastukseen. Ennen tarkastusta käydään auton huoltohistoria läpi ja samalla määritellään mitä tehdään jos jakopää täytyy vaihtaa.Tämä siis määritellään ennen kuin itse TSI-tarkastus tehdään.

        Huoltoja ei tarvitse tehdä merkkiliikkeessä vaan myös muut huoltoliikkeet ovat ok, kunhan huolto tehdään VW:n ohjeiden mukaan. Samoin sallitaan huoltojen suhteen 10% ylitys kilometreissä/ajassa.

        Omassa 7v/150.000km Golfissa kaikki oli kunnossa ja VW maksoi 100%. Mutta älkää ihmeessä uskoko suoraan mitään mitä netissä höpötetään. Täällä jokainen voi kirjoittaa lämpmikseen mitä tahansa satuja. Ja kirjoittaakiin, kuten olemme nähneet.

        MENE VW-HUOLTOON JA TOTEA ASIA ITSE PAIKANPÄÄLLÄ. Loppuu se arpominen tästäkin asiasta.

        SE PARAS JA HALVIN RATKAISU:

        https://www.skruvat.fi/Jakoketju-P375430.aspx

        Tongit käteen ja ketjua rukkailemaan, Volkswagenin kanssa tapellessa menee ikä ja terveys.


      • älälikaakäsiä
        kokemuksen.rintaääni kirjoitti:

        SE PARAS JA HALVIN RATKAISU:

        https://www.skruvat.fi/Jakoketju-P375430.aspx

        Tongit käteen ja ketjua rukkailemaan, Volkswagenin kanssa tapellessa menee ikä ja terveys.

        Just joo. Kannattaa varmaan alkaa itse rassailemaan kun VW hoitaa koko homman omaan piikkiinsä jos sen vie VW-huoltoon.


      • ToimitusKorjaa
        älälikaakäsiä kirjoitti:

        Just joo. Kannattaa varmaan alkaa itse rassailemaan kun VW hoitaa koko homman omaan piikkiinsä jos sen vie VW-huoltoon.

        VW hoitaa kyllä homman - mutta asiakkaan piikkiin:

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0


      • helppototuustesti
        ToimitusKorjaa kirjoitti:

        VW hoitaa kyllä homman - mutta asiakkaan piikkiin:

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

        Turha tästä asiasta on vaihdella viestejä netissä. Totuus selviää yksinkertaisesti viemällä auto VW-huoltoon ja ilmaiseen TSI-tarkastukseen. Ei tarvitse arvuutella. Jos huoltohistoria on kunnossa niin omisya´tajan maksettavaksi jää tasan nollaeuroa. Käy kokeilemassa itse.


      • linkintakaa
        ToimitusKorjaa kirjoitti:

        VW hoitaa kyllä homman - mutta asiakkaan piikkiin:

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

        Linkitetystä ketjusta käy ilmi että omistajan maksettavaksi on jäänyt vain puolet vaikka autoa ei ole edes huollettu asianmukaisesti vaan vedetty kolme huoltoa reilusti pitkäksi.

        "VW-auto on näissä ilmeisesti tullut vastaan 100% kustannuksissa, mutta mun passatin kohdalla näyttäs nyt siltä että ei onnistu, kun edellinen omistaja
        on vetäny huoltovälit pitkäks."
        "3 määräaikaishuoltoa ylittynyt yli 10%, joka on kuulemma raja, keskiarvo ylityksissä tais olla 15%"
        "Delta lupasi korvata 50% kustannuksista.
        Kustannusarvio hommalle Max. 1500€"


    • vttneivoiluottaa

      Kandeis hankkii Toyota, jossa rataspyörä on valmistettu muovista.

    • toifan

      Säästämisen lait vaativat veronsa.

    • kiatakuuVW

      VW oppaita riittää.

      koskas tehdas antaa 7v kia takuun kun kerran on kehuttu tuote?

      • kauppakäyniinvitusti

        Ei ikinä, koska VW:n ei tarvii antaa. Sellainen maksaa eikä suuri yleisö halua sellaisesta takuusta turhaan maksaa.


    • laskutesiin

      Ja tästäkin väittelystä selviää sillä, kun joku väittäjistä laittaisi sen korjaamolaskun kopion jakoketjun vaihtamisesta takuuaikana omaan piikkiin tänne palstalle. ISO KIITOS JO ETUKÄTEEN. Kaikkea muuta täällä osataan, muttei laskun kopion postaamista. Omistajatiedot voi poistaa siitä laskusta.

    • TSAUAA

      Naapurin tero vaihtoi volovoo jakokuminauhaa nii sillä ol vaan piippuavain ja tongit eikä menny kauan kun piti lähtee ruotsin laivaan illaks .Sillä on rulla tavaraa ni siks ei kauan vaihtele jakopäitä lykkää liitoksen kiinni ja taas mennää

      • Volvossa

        ainakin 960 3 litran koneessa jakohihnan vaihto tosi helppoa. Puolitoista tuntia meni kun ei hötkyilty ja nostettiin syylärikin pois jotta tilaa tulisi vielä enemmän vaikka tila riittäisi kai muutenkin. Autolla ajettu 240 tkm ja vesipumppukin on vielä alkuperäinen. Hihnankiristin vaihdettiin pari vuotta sitten varmuuden vuoksi kun laakerissa tuntui sormilla pyörittäessä pieni klappi. Ei muuten maksa hihnakaan Motonetistä ostettuna paljoa. Olisi halpa ja huoleton auto pitää kunhan ei kuluttaisi niin paljoa. Alle 9 litran ei pääse matka-ajossakaan.


    • seataudiskodaVWsama

      VW tiedot kulkeee

    • epätietoinen-

      Mulla venähti vuodessa yli 10cm, joko pajalle?

      • Kannattanee

        Kannattanee ainakin tarkistuttaa tuo.


    • welluska

      Hihna on kestävämpi kuin ketju. Rauta elää pakkasen mukaan.

      • mikäs-yhtälö-tämä

        Mutta volkkarihan vaihtoi juuri hihnasta ketjuun. Ja miksi muiden valmistajien ketjut kestävät, volkkarin ei?


    • LoistavaOpas

      Kiitos tästä!

      Nyt lähti jakopää vaihtoon.

    • aina-muodissa

      Tämä on aina ajankohtainen aihe

    • venynyt_ketju

      Hyödyllinen avaus, kiitos!

      • ostoopasVW

        Asialinja


    • Anonyymi

      Kannattaa mitata ennen kuin ostaa käytetyn auton.

      • Anonyymi

        Ikinä kuullutkaan mistään Toyotan jakopääongelmasta. Volsun murheta. Ei mikään ihme jos Toyotakauppa menestyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä kuullutkaan mistään Toyotan jakopääongelmasta. Volsun murheta. Ei mikään ihme jos Toyotakauppa menestyy.

        Tuttu käytti Toyotan öljynvaihdossa Toyota airportissa.
        No seurauksena tuli sähköpostiinmeili että moottori pitää uusia kokonaan.
        Toyota oli jättänyt tekemättä takaisinkutsun aikana korjaukset autoon.
        Neuvos nyt sitten mitä pitäisi tehdä? Ei kovin luotettava auto ilmeisesti.
        Arvaa kuinka paljon maksaa moottori? Asiakas toki maksaa ei Toyota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe