Moi!
Ajateltiin ostaa tyttöystävän kanssa ensiasunto meille valmiiksi vaikka minulla on vielä opiskelut kesken. Ottaisimme lainan yhdessä, mutta tyttöystäväni maksaa sitä pois kunnes pääsen töihin. Asunnon ottaisimme 49%/51% jotta jää se leimaverottomuus seuraavaan isompaan asuntoon. Minulle todennäköisesti tuo 49%. Aion kuitenkin asua vuokralla opiskelupaikkakunnallani joka on siis eri kun mistä asunto ostetaan. Ajattelin varmistaa, että eihän se 49% omistus voi vaikuttaa asumistukeni tai opintotukeni määrään millään tavalla? Ei vissiin voi olla edes mitään epävarmuutta? Jos on niin menen sitten kysymään tarkemmin kelalta.
Kiitos vastauksista, Tom
Omistusasunnon vaikutus opintotukeen
3
70
Vastaukset
- Omistuksellaeivaikutusta
Minä omistan mieheni kanssa yhdessä asunnon. Opiskelen toisella paikkakunnalla ja saan täydet opintotuet asumistukineen. Asun opiskelupaikkakunnalla vuokralla.
Tosin en suurin surminkaan suosittelisi tyttöystävällesi kuvailemaasi järjestelyä, jossa sinä omistat ja hän maksaa...- Tomperon
Kiitos vastauksesta!
Voin sen verran avata tilannetta, että minulla on säästöjä jolla mahdollistamme lainan ottamisen ja tyttöystävälläni taas vakituinen paikka kaupungilla jolla lyhentää lainaa. Tietysti parin vuoden päästä kun opiskelut loppuvat alan myös lyhentämään yhteistä lainaamme.
Vai millainen on syysi miksi et tällaista järjestelyä suosittele? - Omistuksellaeivaikutusta
Särähti vaan korvaan mahdollista eroa ajatellen... Mutta asiahan on ok, jos sinulla on säästöjä, jotka sijoitat tähän asuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888