Vahingoitetaan kotona

19v.epätoivoinen

Ei vittu mitä mä teen?? Äiti lyö ja muutenkin on pahoinpidellyt,kumpikin vanhempi vahingoittaa mua joko henkisesti tai fyysisesti...kaiken lisäks mua ei viä päästetä muuttaa pois kotoo ikään kun "suojelun" takia vaik mul on kaikenaikaa paha olo. Ite teen kaiken mitä ne mua käskee tekeen mut mä tunnen tekeväni jokaikisen kotityönkin väärin... Oon 19v nainen ja musta mulla ois oikeus lähtee pois kotoa mut ei vittu!!!! Jos tätä jatkuu vuosikin vielä, voin vannoa et oon kohta tehny itsarin...

11

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • råttala

      Googleta paikallisen tai lähimmän sosiaalitoimiston yhteystiedot ja soita sinne. He järjestävät sinulle ajan ja auttavat elämässä eteenpäin. He ohjaavat kuinka saat perustoimeentulon ja kelasta asumistuen (jos sinulla ei ole tuloja) ja voit muuttaa pois vuokra-asuntoon. Vanhemmillasi ei ole mitään oikeutta päättää yli 18 vuotiaan asioista.

      Olisi aika alkaa elämään...

      • jos se on 19 niin se voi jo painuu vittuun sieltä. tässä puhuu suomen poliisi


      • Haha säkö suomen poliisista... Mutta totta kuitenkin


    • foley

      Siis sullahan on laillinen oikeus muuttaa pois sitä ei vanhempas voi estää,voit uhata virkavallalla pahoinpitelystä voi haastaa oikeuteen.mikä ihmeen suojelu?!en tajua vanhempies pointtia mut sun kannattaa muuttaa pois äkkiä oot vapaa menemään.

    • erästyyppi

      18v henkilö voi muuttaa kotoo ihan vapaasti pois. Joten mikset vain lähde?

    • niih

      C'moon...sä oot 19 eli voit puolustautua ja lähteä pois kotoas. Muaki hakataan kotona mutta en voi tehdä kauheasti mitään koska olen vasta 13 vuotias ja tyttö. Vielä 5 vuotta nii pääsen pois.

      • mekkk

        tee rikosilmoitus niin asia selviää vähän rankemman kautta tai lastensuijeluilmoitus niin helpottaa.


    • 19v.epätoivoinen

      Suurin ongelma tässä nyt näyttäis olevan se ettei mun oikeen anneta kunnolla itsenäistyy et voisin kunnolla tehä niit kotihommii ym... Mut yritän jotenki selviytyy ja toivottavasti pääsen viimeistään ens vuonna pois... Mä oon tullu hirveen epävarmaksi etten enää itekkään tiiä mitä pitäs tehä

      • mekkk

        Vaikka sun ei anneta itsenäistyä niin itsenäisty itse ja et tee mitään mitä vanhemmat käskee ja jos tulee sanomista niin kerrot että olet täysi-ikäinen ja määrät itse niin helpottaa. Se vanhempien totteleminen on vain lopetetaa jossain vaiheessa ja tehdä niinkuin huvittaa ja ei sinun tarvitse edes kysyä venhemmilta jos muutat kotoa pois ja ei edes kertoa.


    • juhotuho10

      Otan osaa ja olen varma että selviät tästä. En kyllä ymmärrä kuinka kamalia vanhempasi ovat jos kokoaika pahoinpitelevät sinua. Ainahan voit vuokrata yksiön ja hankkia osa-aika töitä. Itsemurha olisi kyllä aika typerää, koska mikään ei estä sinua vain jättämästä vanhempiasi, jos asia vain pahenee ainahan voit virkavallan avulla päästä sieltä pois.
      Tsemppiä! :)
      t:16v poika

    • MUKS

      Ei ole selvästikään lyönyt riittävästi kun pystyt vielä kirjoittamaan suoli24 palstalle. Jos olisin vanhempasi niin pieksisin sinut niin ettei näppäimistön painelusta tulisi mitään kun sormet olisivat murskana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe