sosiologinen harhapolku - psykiatria

insanity

Ihminen on ympäristönsä tuote ja reagoi ympäristöönsä psyykkisesti. Joskus ympäristötekijät tai tapahtumat ovat tasapainoisesta elämästä poikkeavia, silloin myös psyyke saattaa reagoida normaalista tilanteesta poikkeavan tilanteen mukaisesti. Kuten sydän reagoi erilaiseen rasitukseen erilaisella sykkeellä.

Täten ihmisen psyykkeen tilat ovat ympäristötekijöiden seurausta. Nyt kuitenkin psykiatria on päättänyt että ihmisen psyykkeen (normaalitilasta) poikkeavat tilat ovat sairauksia, mikä on reaalinen virhe.

Psykiatria on myös päättänyt että kun ihmisen ympäristötekijöihin reagoiminen on sairautta, tätä reagoimista pitää hoitaa lääketieteellisesti. Se että tämä ihmiselämän ongelmien lääketieteellistäminen on virallinen käytäntö myös suomessa tänä päivänä muistuttaa pahaa unta.

Nykyajan psykiatrinen lääketiede kehittyi 1800-luvun lopulla saksassa. Psykiatrian pioneerit olivat myös eugeniigan ja rotuhygienian kannattajia. 1800-luvun lopulta tähän päivään asti säilyneet psykiatria-lääketieteen perusteet perustuvat psyykkisiä "häiriöitä" omanneiden henkilöiden havainnointiin ja oireiden luokitteluun.

Psykiatrinen järjestelmä pakkokeinoineen ja aivot lamaavine ja surkastavine "hoitoineen" on rikos ihmisyyttä vastaan, sekä myös yhteiskunnallisten ongelmien vaimentamista ja huomiotta jättämistä.

Kyllä ihmisellä voi olla erilaisia psyykkisiä tiloja, mutta ne eivät ole sairaus vaan reagointia. Te ammattilaiset olette oikeassa siinä että jotain pitää tehdä, mutta se mitä tehdään on täysin virheellistä ja väärin.

2

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän kirjoitukseen voin yhtyä. Katselin TV ohjelman jossa lääkäri/luontaishoitaja sekä
      hoitaja ja lääkäri keskustelivat vaihtoehtohoidoista. Täytyy sanoa jälkimmäiset olivat
      ehdottomasti väärässä. Huolimatta koulutuksesta he jääräpäisesti kannattivat lääkitystä.
      Kokeilin kerran uteliaisuuttani ollessani masentunut samaa lääkitystä samalta lääkäriltä
      joka oli tunnettu siitä että kirjoitti vääriä reseptejä. Olin kuin tokkurassa ja lopetin heti.
      Ei se että on lääkäri vielä vakuuta mitään.

    • Normireaktio

      Totta turiset. Isot rahat sun muut yhteiskunnalliset professionaalisuudet kunnioineen "vain" näkemuksesi tiellä. Katsotaan sadan vuoden päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe