Kissanheinää

Löytyykö Hki:stä?

Onko kukaan löytänyt/huomannut Itä-Helsingissä kukkakauppaa jossa olisi myynnissä tähän vuoden aikaan Kissanheinää ?

Kiitoksia avusta jo etu käteen.....

T:Juha ja kissa

11

3628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvata kauraa

      Osta pussi vaikka linnuille tarkoitettua kauraa ja laita multaan. Kasvaa aika nopsaan ja kun menee vanhaksi laita uusi erä kasvamaan.Luulisi niitä Helsingistä löytyvän valmiitakin ainakin eläinkaupoista.En asu siellä joten paikkoja en osaa neuvoa.Täällä susirajalla olen joskus ostanut Prismastakin.

    • siiri

      Myös vehnänoras maistuu kissoille. Vehnänorasta löytyy ainakin isompien kauppojen hevi-osastolta, sitä voi toki kasvattaa itsekin; jyviä saa luontaistuotekaupoista. Lemmikkiliikkeistä löytyy myös "kissanruohon" siemeniä joista voi kasvattaa itse. Kukkakauppojen kissanheinien kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä kissanheinäksi usein kutsuttu sädekaisla on lievästi myrkyllinen.

      • Pirzah

        ei se oo lievästi myrkyllinen vaan se on hyvikin myrkyllinen... Aiheuttaa kissan nielun turpoamista ja tukehtumisoireita.. Tiedän kyllä kissoja jotka eivät edes suostu sitä syömäänkään.


    • animals_friend

      sitä voi viljellä itsekkin purkissa...

    • Saija

      Miks kissan pitää pureksii ruohoo? Onks se vältämätöntä? Mun kissa ei oo ikinä syöny ruohoo eikä himoillu sisäkasveja.

      • siiri

        Yleensä kissat syövät ruohoa jotta saisivat oksennettua karvapallonsa ulos. Toinen selitys lienee että syömällä ruohoa kissa tyydyttää foolihapon tarpeensa, sitä kun ei lihasta saa. Luonnonvarainen kissa saa foolihappoa syömällä saaliseläimen mahan sisällön.


    • Aito-Helmi

      että Itiksen Faunattaressa olisi ainakin semmoisia itseidätettäviä purkkeja. Itse ostin rehun asematunnelin kukkakaupasta.

      • ***

        Itse ostin kerran Columbuksen s-marketin vieressä olevasta kukkakaupasta.
        Tällä kertaa kasvattelen itse purkissa,kissanruoho siemenet maksoivat 50snt/pussi.


    • Kynsilaukkaaja

      Olen onnistunut joskus hankkimaan ison pussin peittaamatonta kauraa, se on kissalle oivallisen hyvää mussutettavaa. Se itää nopeasti ja tulee paljon edullisemmaksi kuin valmiina ostetut pikku ruohontupsut.Kannattaa kysyä isommista liikkeistä.

    • eläintenhoitaja

      Okei pirun vanha keskustelu eikä varmaan kukaan enää lue mutta tuli vastaan niin oli pakko laittaa kommenttia eli siis kissanheinä eli sädekaisla sisältää tuijooni nimistä eteeristä öljyä joka vaurioittaa ruuansulatuskanavaa ja munuaisia. Jos haluaa kissalle voi itse kasvattaa heinää ohran tai kauran jyvistä :)

      • -Kerberos-

        ... ja mikäli onnistut iskemään eläintenhoitajan niin niille on hyvä kasvattaa myös vehnänorasta tai idättää ohraa tai kauraa, koska he ovat kasvissyöjiä ja pysyvät tällaisella ruokavaliolla säyseinä (kunhan niiden kanssa muistaa leikkiä tarpeeksi usein).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      241
      2132
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe