Onko kukaan löytänyt/huomannut Itä-Helsingissä kukkakauppaa jossa olisi myynnissä tähän vuoden aikaan Kissanheinää ?
Kiitoksia avusta jo etu käteen.....
T:Juha ja kissa
Kissanheinää
11
4169
Vastaukset
- kasvata kauraa
Osta pussi vaikka linnuille tarkoitettua kauraa ja laita multaan. Kasvaa aika nopsaan ja kun menee vanhaksi laita uusi erä kasvamaan.Luulisi niitä Helsingistä löytyvän valmiitakin ainakin eläinkaupoista.En asu siellä joten paikkoja en osaa neuvoa.Täällä susirajalla olen joskus ostanut Prismastakin.
- siiri
Myös vehnänoras maistuu kissoille. Vehnänorasta löytyy ainakin isompien kauppojen hevi-osastolta, sitä voi toki kasvattaa itsekin; jyviä saa luontaistuotekaupoista. Lemmikkiliikkeistä löytyy myös "kissanruohon" siemeniä joista voi kasvattaa itse. Kukkakauppojen kissanheinien kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä kissanheinäksi usein kutsuttu sädekaisla on lievästi myrkyllinen.
- Pirzah
ei se oo lievästi myrkyllinen vaan se on hyvikin myrkyllinen... Aiheuttaa kissan nielun turpoamista ja tukehtumisoireita.. Tiedän kyllä kissoja jotka eivät edes suostu sitä syömäänkään.
- animals_friend
sitä voi viljellä itsekkin purkissa...
- Saija
Miks kissan pitää pureksii ruohoo? Onks se vältämätöntä? Mun kissa ei oo ikinä syöny ruohoo eikä himoillu sisäkasveja.
- siiri
Yleensä kissat syövät ruohoa jotta saisivat oksennettua karvapallonsa ulos. Toinen selitys lienee että syömällä ruohoa kissa tyydyttää foolihapon tarpeensa, sitä kun ei lihasta saa. Luonnonvarainen kissa saa foolihappoa syömällä saaliseläimen mahan sisällön.
- Aito-Helmi
että Itiksen Faunattaressa olisi ainakin semmoisia itseidätettäviä purkkeja. Itse ostin rehun asematunnelin kukkakaupasta.
Itse ostin kerran Columbuksen s-marketin vieressä olevasta kukkakaupasta.
Tällä kertaa kasvattelen itse purkissa,kissanruoho siemenet maksoivat 50snt/pussi.
- Kynsilaukkaaja
Olen onnistunut joskus hankkimaan ison pussin peittaamatonta kauraa, se on kissalle oivallisen hyvää mussutettavaa. Se itää nopeasti ja tulee paljon edullisemmaksi kuin valmiina ostetut pikku ruohontupsut.Kannattaa kysyä isommista liikkeistä.
- eläintenhoitaja
Okei pirun vanha keskustelu eikä varmaan kukaan enää lue mutta tuli vastaan niin oli pakko laittaa kommenttia eli siis kissanheinä eli sädekaisla sisältää tuijooni nimistä eteeristä öljyä joka vaurioittaa ruuansulatuskanavaa ja munuaisia. Jos haluaa kissalle voi itse kasvattaa heinää ohran tai kauran jyvistä :)
- -Kerberos-
... ja mikäli onnistut iskemään eläintenhoitajan niin niille on hyvä kasvattaa myös vehnänorasta tai idättää ohraa tai kauraa, koska he ovat kasvissyöjiä ja pysyvät tällaisella ruokavaliolla säyseinä (kunhan niiden kanssa muistaa leikkiä tarpeeksi usein).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831708- 431349
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1171125Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.771016Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja207994- 53892
- 61885
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20870- 34824
- 37799