Minulla on Pentax järjestelmäkamera soviterengas m42 objektiiville sekä kolme loittorengasta. Ajattelin katsella valovoimaista Pentax 50 mm m42 objektiivia kun en raski ostaa kallista makrobjektiivia. Mitä mieltä yhdistelmästä?
Makroilua M42 objektiivilla
4
218
Vastaukset
Vallan mainiosti voit alkaa kokeilemaan millaisia tuloksia saat aikaan.
- jhdfjghfgw
Hyvä ja halta tapa, mutta vain suljinaika-automatiikka toimii.
50 millisen lisäksi voit kokeilla 35 tai 28 millisiäkin. Lyhyempi polttoväli antaa suuremman suurennuksen, mutta kannattaa kääntää objektiivi takaperin, muuten tulee kohde etulinssiin kiinni ja valaisu on vaikeaa.
Myös Zenith, Cosina, Petri, Praktica objektiiveja on 42 mm:n kierteellä ja nekin toimii mainiosti, jos objektiivi ei ole vaurioitunut tai susiyksilö.
Kannattaa käyttää jotain tukea tai jalustaa. Käsivaralta on vaikea saada tärähtämätöntä lähikuvaa, kun suurennus lähestyy1:1:tä tai yli. - pentaxkuvaaja
juu kiitos kommenteista. Mistä kannataisi etsiä m42 objektiivia? Tietenkin Tori.Fi tai huutonet.
katso vaikka kameratorilta. siellä on usein myynnissä 42mm kieteellä varustettuja opiskoja. Ne eivät ole hinnan kiroissa.
https://kameratori.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402