Mac ja tietoturva

Maccimies

Millaisia tietoturva ratkaisuja käytätte macin kanssa? Itse en uskalla olla ilman niitä koska tietoturvasiantuntijat niitä suosittelevat.
Netti tulee meille rautamuurin läpi ja macissa on sen oma palomuuri käytössä häivetoiminnolla. Lisäksi asensin avastin, joka ei vastoin yleisiä väitteitä vaikuta mitenkään negatiivisesti koneen toimintaan.

7

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Millaisia tietoturva ratkaisuja käytätte macin kanssa?"

Ei tarvitse mitään kummallisia ratkaisuja. Riittää kun on kaikki tietoturvapäivitykset asennettu ja on turvalliset salasanat.

Applen käyttäjien yleisin tietoturvamoka on ohjelmistopäivitysten laiminlyönti ja on usein käytössä vanhentuneita OS X versioita. Vanhin turvallinen OS X versio on esimerkiksi 10.9, kaikilla päivityksillä.

• vanhempihakkeri

Yleensä sitä ratkaisua että en käytä Mac tietokoneita ollenkaan. Siinä se tietoturva paranee.

Jos foliohattua päähän asentaa, niin sitten pitää opetella hieman tuota UNIX maailmaa, johon tämän palstan nimi viittaa.

Se vaan valitettavasti vaatii useiden vuosien osaamista ja opiskelua.

Teknisesti esimerkiksi iOS ja Android ovat BSD järjestelmiä, Android pohjautuu Linux ytimeen. Varsinainen userland on BSD pohjainen molemmissa. Applen järjestelmät käännetään Clang kääntäjällä, kun taas Android ja Linux käännetään GCC kääntäjällä.

Tietoturva on sellainen asia että jos siitä haluaa jotain ymmärtää niin pitää seurata paljon BSD ja Linux sivustoja jotka keskittyvät tietoturvaan. Aukkoja eli bugeja löytyy kaikista ohjelmista, avoimessa koodissa niihin vain puututaan todella nopeasti, ennen kuin niitä ehtii olennaisesti hyödyntää. TIetysti esim. Heartbleed ja vastaavat ovat harvinaisia poikkeuksia.

Kansankielellä, osta PC ja asenna siihen LInux Mint. Jos käytät jo Macia niin et huomaa eroa. Kummassakaan ei toimi pelit eikä tietyt muutkaan ohjelmat. Nettiä voi käyttää, musiikkia kuunnella ja elokuvia katsoa. Sitten vaatii jo osaamista.

• asfsdfsdfds

Miksi joku käyttäisi jotain ehkä tuettua Ubuntu-kloonia, kun voi käyttää suoraan taatusti tuettua Ubuntua?

• Seseonns

Hei.
      Osaisiko joku auttaa minua?
      Kun käynnistän koneeni näytölle ilmestyy normaalisti omena, mutta sen jälkeen siihen ilmestyy omenan tilalle ympyrä jossa on viiva.

• tietoturvasta

Olen ollut jo 3 vuotta Macin käyttäjä, mutta nyt olen kiinnostunut tietoturvastani yhä enemmän ja enemmän. Millä tavalla pitäisi asetuksia muuttaa, että nettimokkula (Huawei Mobile Wi-Fi) pystyisi näyttämään koneestani ulospäin operaattorille mahdollisimman vähän?

Entä millä tavalla asetuksia täytyisi OS X:stä muuttaa tietyin väliajoin, että pysyisin mahdollisimman anonyyminä? Tuon nettimokkulan MAC-osoitetta ei taida pystyä spooffaamaan? Jollain rootkitillä laitteeseen sisälle?

Olen kiinnostunut kaikenlaisista tiedonjyväsistä ja kiitos jo etukäteen :)

• dfsdfsdfsdfsdf

En käytä mitään. Päivitän koneeni sen pyytäessä.

• vaihtotulossa

Pidä sen oma palomuuri päällä ja päivitykset ajan tasalla

Olen testaillut pari vuotta McAfee (3v ostos),
      eka 1,5 meni ok ja nyt on ongelmaa joka pv.

Ilmoittaa mm. että kone on vaarassa,
      toisella sivulla lukee, että palomuuri ei ole päällä ja
      toisella sivulla, että on. Se pomppuuttaa itseään näytille
      "päivitys ei onnistunut" ja avaa selaimen
      lupaa pyytämättä kun avaan koneen jne.

Olen jo tsekannut mihin vaihdan kun aika tulee.

Ei mikään suuri rakkaus
      en tiedä missä on vika, enkä ehdi tutkimaan/ hoitamaan
      sitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5443
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2828
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2688
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      602
      2074
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      128
      1827
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1372
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1138
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      400
      1084
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe