Valion vedätys

Ei-tuote-esittelijä

Itseäni ihmetyttää miksi Valio käyttää kovapalkkaisia tuote-esittelijöitä varsinkin pääkaupunki seudulla esittelemässä Valion tuotteita, kun samalla tuottajaa riistetään laskemalla maidon hintaa.

Kohta loppuvat näiltäkin esittelijöiltä hommat kun maidon tuotanto loppuu maastamme. Olin vähällä kysyä naiselta joka viime viikolla oli Helsingissä Valion esittelijänä, että mitä hän saa palkkaa tuosta tyhjänpäiväisestä työstä.

Itse olen entinen maidontuottaja, ja asun nykyään Espoossa, mutta ottaa päähän kun Valio kusettaa vielä nykyisiä tuottajia näiden tyhjänpäiväisten esittelijöiden kustannuksella.

25

1867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lhku

      Veikkaanpa, että ovat varsin pienipalkkaisia...

      Ihan sellainen pikku huomio, että firman tuotteet pitää saada myytyä, jotta firmaan saadaan rahaa, jotta firma voi maksaa jotain niille tuottajille. Mitä enemmän stadilaiset ostaa niitä proteiiniihmesörsseleitä, sen parempi Valiolle ja sen parempi Valion tuottajille. Toki sen maidon voi myydä myös maitojauheena kiinalaisille, mutta siitä ei jää tuottajille asti maksettavaksi juuri mitään.

      • Takaisinjunaan

        Espooseen muuttanut tukiviljelijä... joopa joo


      • ÄHKY

        KUN SÄ OSTAT REHUA NII SANOKKO MYYJÄLLE ET KATOTAAN MIKÄ MUN KULUNI ON NII SIT NÄHDÄÄ JÄÄKÖ SULLE ENÄÄ TILITETTÄVÄÄ...
        HERRAJESTAS
        MITÄ VITTUA NIITTE MARKKINOINTI PÄÄLLIKÖIDE TYÖHÖ OIKEE KUULUU SEN LISÄKS ET NOSTAVAT PALKKAA...
        NORMAALI YRITYKSESSÄ TOIMITUSJOHTAJA MARKKINOI TUOTTEEN JA SAA FIRMALLE RAHAA...MUT VALIOSSA EI TARTTE KU VOI OTTAA SEN TUOTTAJALTA
        -
        MISTÄ MUUTE KERTOO SE ET VALIO ON VELATON MUT TUOTTAJAT KONKURSSIKYPSIÄ...OSUUSTOIMINNASTA VAI... RIISTOTALOUDESTA
        -
        VALION MÄKI SANOI JO AIKOINAAN ..."MAITO PITÄÄ MYYDÄ UUDEN ALTA POIS HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ"
        SAMA VALIOLAISUUS AATE PÄTEE SIIS VIELÄKIN
        ESIMERKIKSI KEVYT MAITO JOKA ON NIIN LAIHAA ET SIIHEN PITÄÄ LISÄTÄ
        EI ETES TÄLLÄSILLÄ VÄRJÄTYILLÄ VESILLÄ PYSTY TEKEE VOITTOO
        TÄYTYY KOKO JOHDON OLLA SEIPÄÄ NIELLYTTÄ PORUKKAA


      • hohjaa

        Ota se caps lock pois päältä, tuo huutaminen vie viimeisenkin tehon sanomisiltasi.

        "VALIO ON VELATON"

        Valio Oy:n omavaraisuusaste 2014 lopussa oli 42 %. Vierasta pääomaa (pitkä- ja lyhytaikaista) oli siis enemmän kuin omaa pääomaa.


      • SirpaA

        Kaupan hyllyllä ne Valion tuotteet ovat. Jokainen saa itse valita ostaako niitä, vai valitseeko esim. Arlan tuotteita.

        Aloittaja on sinänsä oikeassa, että kyllä nämä tuote-esittelijät syövät juuri tuottajien leipää. En jaksa millään uskoa, että näiden esittelijöiden tuoma mainosarvo Valiolle olisi niin suuri, että se edes kattaa näiden esittelijöiden palkkaa.

        Eräs tuttuni tekee myyntiesittelijän työtä, ei tosin Valiolla, mutta elintarvikkeiden parissa, ja ei heillä kovin huonot palkat ole. Palkan lisäksi tulee vielä veroton kilometrikorvaus, ja se on 45 senttiä kilometriltä. Kilometrejä tuossa hommassa tulee paljon.

        Eli kyllä sen tuote-esittelijän palkka kaikkine kuluineen on varsin suuri summa.


      • MINÄHÄNARVASINTÄMÄN
        hohjaa kirjoitti:

        Ota se caps lock pois päältä, tuo huutaminen vie viimeisenkin tehon sanomisiltasi.

        "VALIO ON VELATON"

        Valio Oy:n omavaraisuusaste 2014 lopussa oli 42 %. Vierasta pääomaa (pitkä- ja lyhytaikaista) oli siis enemmän kuin omaa pääomaa.

        JOS MÄ KIRJOTAN PIENELLÄ NIIN OLETKO VALMIS SILLOIN VALION EDUSTAJISTON KOKOUKSESSA VAATIMAAN 2 S KOROTUSTA TUOTTAJAHINTAAN....TUO SUMMA EI OLE MAHDOTON TOTEUTTAA
        TOISAALTA JOS HALLINTONEUVOSTO TAI HALLITUS EI NAUTI EDUSTAJISTON LUOTTAMUSTA HE JOUTUVAT EROAMAAN TEHTÄVISTÄÄN
        VOISITTEKO TE JO VIIMEIN AUKAISTA SUUNNE SIÄ KOKOUKSESSA MUULLOINKIN KUIN SILLOIN KUN TYÖNNÄTTE SINNE PULLAA


    • Kermankuorintaa

      Katteet kohdallaan, niissä esiteltävissä tuotteissa...

    • exmaidonlähettäjä

      On Valiolla paljon sellaisia ihmisiä joista ihmettelee mitä varten he ovat, tai mikä on heidän toimenkuvansa, kun kysyy niin vastaukset on joskus olleet hyvinkin ympäripyöreitä. Jopa alkutuotannon joukoissa heitä on. Neuvonta on kyllä valiolaisilla osuuskunnilla hyvin järjestetty.
      Aikoinaan meilläkin mietittiin Arlaa kun se maksoi jo silloin paremman hinnan, mut ei tullut vaihdettua. Nyt ei ole lehmiä eikä siis maitoakaan niin ei väliä...

      • OstanArlantuotteita

        Sehän on aina sama laulu, tuottaja maksaa aina viulut jos vaikka Valiolla menee huonosti. Ei Valion palkkalistoilla olevan työntekijän palkkaa lasketa, vaikka Valiolla menisi kuinka huonosti tahansa.


      • EtKaikkeaTiedä

        Myynninedistäminen on tärkeää etenkin huonoina aikoina, ja muistaakseni Pitäjänmäen pääkonttori saneerasi lähes kolmanneksen henkilökunnasta ulos, kun Venäjän pakotteet tulivat voimaan. Venäjän henkilökunta sai varmaan etsiä uusia töitä samantien.


      • ValionHallituksenJäsen

        Oli sieltä varaakin laittaa väkeä ulos. Pelkkiä tyhjäntoimittajia pääkonttori täynnä.


      • EtAinakaanSinä
        ValionHallituksenJäsen kirjoitti:

        Oli sieltä varaakin laittaa väkeä ulos. Pelkkiä tyhjäntoimittajia pääkonttori täynnä.

        Tokko edes tiennet, ketä ja montako henkilöä on Valion hallituksessa.


      • Takuuvarma

        Nimimerkki antaa ymmärtää kirjoittajan olevan itse yksi hallituksen jäsenistä. Ilman tietsikkaakin on selvä, ettei näin ole, siksi epäilen kirjoittajan olevan muutenkin pihalla asiasta. Erittäin epätodennäköistä, että yhtiön korkeimman hallintoelimen jäsen laukoisi moisia kommentteja tämmöisen tasoisella palstalla.


      • Totuus-Esiin

        Itse en ole Valion hallituksen jäsen, mutta tunnen erittäin hyvin maidontuottajan joka on Valion hallituksen jäsen. Nimeä en ala täällä sanomaan. Kyseinen hallituksen jäsen on monesti todennut minulle, että Valiolla on edelleen monia työntekijöitä jotka eivät tuo Valiolle muuta kuin pelkkiä menoja.

        Kyseinen tuottaja totesi, että yhden hallituksen jäsenen painoarvo ei ole niin suuri, että Hän voisi kyseiseen asiaan puuttua.


      • YksTuottajaMinäkin

        Kummastipa laimeni kommentti, ensin oli olevinaan itse hallituksen jäsen ja "pääkonttori tyhjäntoimittajia täynnä" . Nyt ei olekaan ihan niin. Sattumoisin itsekin tunnen Valion hallituksen jäsenet.


      • SAANÄHDÄMITÄVASTAAT
        YksTuottajaMinäkin kirjoitti:

        Kummastipa laimeni kommentti, ensin oli olevinaan itse hallituksen jäsen ja "pääkonttori tyhjäntoimittajia täynnä" . Nyt ei olekaan ihan niin. Sattumoisin itsekin tunnen Valion hallituksen jäsenet.

        no kerroppa miksi maidon hintaa ei tuottajille nosteta onko tosiaan syynä se että hinta on vain niin hyvä nykyäänkin
        vai pelätäänkö pienie tiloje määrän lisääntyvän
        vai pelätäänkö et kaupanreppanat vaa ei tuu toimee
        mihin valion rahat kuluu sitten
        rahaa saadaan kaikenmailman mehuista sun muista
        onko meijerien edustajisto koottu sittenkin reppanoista jotka maha pystyssä käyvät kokouksessa jotta naapuri näkee et oon jotaki
        vai onko valiolaiset verrattavissa natseihin jotka muodostivat puolueessa oman uskontokuntansa
        minäpä väitän että sinun halusi ja tietosi kommentoida näitä asioita juuri laimeni
        toivoisin et ottaisit sormesi pois perseestä ja aikuistuisit ja alkaisit yrittäjämäiserksi
        TIESITKÖ YRITTÄMISEN ENSIMMÄINEN LÄHTÖKOHTA ON ETTÄ SE KANNATTAA
        SIIS RAHALLISESTI
        ET VAIN TAIDA OLLA MAIDONTUOTTAJA ITSE


      • MeistäOnMoneksi

        Tulipa senverran älyvapaalla asenteella tuo, että et ansaitsisi edes tämän verran vastausta. Noita asioita voit kysyä niiltä, jotka asioista päättää, turhaan niitä toisten palstalaisten kautta kyselet.


      • Totuus-Esiin
        YksTuottajaMinäkin kirjoitti:

        Kummastipa laimeni kommentti, ensin oli olevinaan itse hallituksen jäsen ja "pääkonttori tyhjäntoimittajia täynnä" . Nyt ei olekaan ihan niin. Sattumoisin itsekin tunnen Valion hallituksen jäsenet.

        Onko nimimerkillä YksTuottajaMinäkin jotain vikaa lukemistaidossa? Missä kohtaa olen sanonut olevani Valion hallituksen jäsen? Sanoin, että tunnen hyvin Valion hallituksen jäsenen.


      • SamaTuottaja
        Totuus-Esiin kirjoitti:

        Onko nimimerkillä YksTuottajaMinäkin jotain vikaa lukemistaidossa? Missä kohtaa olen sanonut olevani Valion hallituksen jäsen? Sanoin, että tunnen hyvin Valion hallituksen jäsenen.

        Käytit nimimerkkiä "ValionHallituksenJäsen". Miten se tulisi ymmärtää? Itse ainakin tarkoitan itseäni käyttäessäni vaikka nimimerkkiä YksTuottajaMinäkin.


      • sikala-tyhjä

        En yleensä kommentoi muihin kuin sikataloutta koskeviin asioihin tällä palstalla. Enkä ota kantaa teidän riitaan siitä onko teistä jompi kumpi Valion hallituksen jäsen tai Hänen tuttavansa. Sen kun jatkatte lapsellista kinaanne siitä asiasta.

        Kantaa otan siihen, että se pitää paikkansa niin Valiolla kuin HK,lla tai Atrialla, että tuottaja on aina se joka viime kädessä maksaa laskun kun markkinat takkuavat, oli sitten kyse lihasta, tai maidosta.

        Täällä Länsi-Suomessa on pilvin pimein tyhjiä sikaloita, ja myös navetoita. Se kertoo vain sen, että nämä koskaan kukaan muu taho ei jousta eduistaan kuin vain tuottaja. Siinä ketjun aloittaja on aivan oikeassa, että esim. tuote-esittelijä Valiolla ei tingi palkastaan, vaan sen tekee aina tuottaja. Sama pätee myös vaikka HK,n samaiseen tuete-esittelijään.


      • Anonyymi
        OstanArlantuotteita kirjoitti:

        Sehän on aina sama laulu, tuottaja maksaa aina viulut jos vaikka Valiolla menee huonosti. Ei Valion palkkalistoilla olevan työntekijän palkkaa lasketa, vaikka Valiolla menisi kuinka huonosti tahansa.

        Tehtaalla palkat vaan nousee, ei väliä mitä ympärillä tapahtuu


    • Anonyymi

      Totta on valio maksattaa kilpailuvirastolle ja muille maksetut korvaukset tuottajilla. Kohta koko kusetusfirma Kotkassa, ja tuottajilta kerätyt osuusmaksut mennyttä. Näin tulee käymään pian

    • Anonyymi

      Valio boikottiin! Riittää tämä ihmisten myrkytys ja huijaaminen

    • Anonyymi

      Valion organisaatio on yhäkin muutoksen alla.
      Muutos 1980- luvun ajattelu/johtamiskulttuurista nykypäivään on vasta puolivälissä.
      Yhtiö ei työllistä, eikä koskaan ole työllistänyt, dynaamisinta väkeä..

    • Anonyymi

      "Itseäni ihmetyttää miksi Valio käyttää kovapalkkaisia tuote-esittelijöitä varsinkin pääkaupunki seudulla esittelemässä Valion tuotteita, kun samalla tuottajaa riistetään laskemalla maidon hintaa."

      Kyllä tässä täytyy olla taaskin kerran, palstan keskiverto, perinteisen ignorantti pankkopoika asialla...

      Maailmankuvansa muodostuu SontaSiion in skribenttien artikkeleista, peräkammarin ikkunasta avautuvasta metsämaisemasta, webin huuhaa-palstojen salaliittojen annista sekä muiden aikamiespoikien pötypuheista.

      Mm. tuote-esittely on ulkoistettu marginaalista tuntipalökkaa saaville opiskelijoille tms. Välittäjä on toki välissä.
      "Tuottajaa riistetään"... juu toki, mutta vain EUn korkeimpien maataloustukien muodossa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe