marsun pelletti

marsuilija

Täälä päin missä asun ei ole eläinkauppoja. Olen katsonut mustista ja mirristä kaiken näköisiä pellettejä marsuilleni. Mitä suosittelisitte? Olen katsonut science selective pellettejä. Minkälaista se on? Tässä samassa kysyn myös että meillä on häkin pohjalla sanomalehtiä ja sen päällä fleece huopa. Kumpi olisi parempi fleece vai pirut? Puruja en ole vielä koittanut marsuille, kumpaa suosittelette?

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuikuttelijat

hei! Meillä myös marsuilla käytössä tuo fleece homma. Enemmän kyllä tykkään siitä kun tuosta puru hommasta koska meidän kuikuttelijoilla on tapana potkia purut aina lattialle. Fleece on hyvä siitä kun se on aika helppo puhdistaa. Päivittäin aina pudistan sen ulkona ja kerran tai kaksi kertaa pesen tai vaihdan mutta meidän Rudolf marsu aina jotenkin onnistuu repimään sen fleecen ihan myttyyn. Olisiko teillä joitain ehdotuksia mitä sinne huovan alle llaittaisi? Ja meillä kerran kokeilussa tuo pelletti ja ihan hyvää oli

• marsuttelija

Vastauksia haluttaisiin :D

• marsutietäjä

Supreme science selective on omasta mielestäni laadultaan erinomaista. Se sisältää normaalia enemmän protskua ja on omasta mielestäni siitä elatus- ja kasvatuspelletin väliltä. Omat marsuni syövät Greenwoods pellettiä, mikä on vähän isohkoa, mutta hyvää ja siihen sekaan laitan aina hieman Oxbown kasvatuspellettiä. Supreme Science selectiveä voi tilata zooplussan sivuilta. Jos englanti sujuu hyvin niin kannattaa ainakin yleensä tilata englanninkilisestä sivulta, koska yleensä siellä on halvempaa. http://www.zooplus.com/shop/rodents/food/guinea_pig/gerty_guinea_pig/153248?rrec=true

• jhoedfiwhu

Homma ei monesti ole kiinni siitä, onnistuuko englanniksi kommunikoiminen, vaan siitä, saako ko. nettikaupoista tilattua Suomeen. Esim. Zooplussalta ei saa tilattua Suomeen yhtään mitään, jollei tilaa nimenomaan Zooplussan suomalaisesta versiosta (zooplus.fi). Siinä ei paljoa hintojen kanssa pääse valikoimaan.

Normaalia runsaammasta protskusta ei sinänsä ole marsuille hyötyä kasvukauden jälkeen. Aikuinen marsu ei itseasiassa osaa käyttää erityisen hyvin protskuja hyödyksi (normaalia kasvissyöjälle), ja pahimmassa tapauksessa siitä on vain haittaa. En siis ruokkisi aikuisia marsuja millään kasvatuspelletillä ollenkaan. Jollei marsut pysy massassa muuten, niin siihen löytyy syy, jota ei voi kiertää kasvatuspellettejä syöttämällä. Eli ihan normaalia pellettiä vain ja sitäkin todella pieniä määriä, niin pysyy ravintoaineet luonnollisilla kohdillaan.

• sssssssssdghsdjgzsfjgzd

Kyllä englannin zooplussalta voi tilata Suomeen. Postimaksut ovat hieman suuremmat, mutta jos tilaa suht paljon tavaraa niin tulee halvemmaksi.

• heikaikkivaan

Suosittelen ostamaan taikakuutioita joista saa kivan isoja häkkejä. Ja sinne alle lämmin fleece! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4217
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      36
      3051
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2207
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1959
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1949
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1318
    Aihe