Emätintulehdus ja zidoval 7,5mg/g emätingeeli

Hei! Minulla todettiin joulukuun alussa emätintulehdus gyne-käynnin yhteydessä valkovuodon takia. Mitään muita oireita ei omasta mielestäni ollut eikä ole vieläkään. Lääkäri sitten määräsi Zidoval nimistä emätingeeliä viiden päivän kuuriksi ja viimeiselle päivälle vielä varmuudenvuoksi fluconazol orionia hiivan häätöön yhden 150mg tabletin.
Tuosta on jo kulunut aikaa kun lääkkeet määrättiin ja pääsin hakemaan sitten määrätyt lääkkeet ja piti sitten vielä odottaa että kuukautiset loppuvat... Onko siis mahdollista että tulehdus olisi itse parantunut sillä valkovuotoa en ole itse enää huomannut?
Onkohan siitä mitään haittaa vaikka tuon antibiootin käyttäisi vaikka tulehdusta ei välttämättä olisi?
Ja vielä viimeinen kysymys, onko kenelläkään kokemusta tuosta kyseisestä emätingeelistä? Minkäänlaisia sivuoireita? jälki oireet? Muuta?
Kiitos jo vastauksista. :)
34044
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Antibioottien turhasta käytöstä on haittaa sekä sinulle itsellesi, että muille ihmisille. Mitä enemmän niitä käytetään, sitä enemmän on mahdolista kehittyä antibiooteille vastustuskykyisiä bakteereja.
Antibiootit tuhoavat elimistöstäsi myös hyödyllisiä bakteereja ja varsinkin jos on kyse emättimessä käytettävästä antibioottivalmisteesta ja jos emättimessä ei edes ole tulehdusta, niin valmiste tappaa ainoastaan hyviä ja tärkeitä bakteereja erittäin herkästä paikasta, jonka bakteeritasapaino on kaiken a ja o.
Emätin on aika hyvä korjaamaan omia ongelmiaan itse, jos sitä ei rassaa ja sorki ja pese saippualla.
Sinuna jättäisin antibiootit käyttämättä, jos sinulla ei ole mitään oireita, jotka haittaisivat sinua.

Äänestä
  • Muuten ihan hyvä, mutta jutussa on aivan todella paskoja ja vaarallisia hoito-ohjeita. Kuten ruokasoodan hierominen häpyhuuliin palauttamaan normaalia pH-tasapainoa.
    Kuten (toivottavasti) useimmat naiset tietää, emätin on luonnostaan hapan. pH-arvo on jossain kolmen tietämillä.
    Ruokasooda taas on emäksistä.
    Mitä luulette, miten hyvin emäksinen aine palauttaa happaman ympäristön luonnollisen pH-tasapainon? Niinpä. Ei todellakaan palauta, vaan ärsyttää herkkiä limakalvoja vaan entisestään.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Jelppiä kirjoitti:

Hei! Minulla todettiin joulukuun alussa emätintulehdus gyne-käynnin yhteydessä valkovuodon takia. Mitään muita oireita ei omasta mielestäni ollut eikä ole vieläkään. Lääkäri sitten määräsi Zidoval nimistä emätingeeliä viiden päivän kuuriksi ja viimeiselle päivälle vielä varmuudenvuoksi fluconazol orionia hiivan häätöön yhden 150mg tabletin.
Tuosta on jo kulunut aikaa kun lääkkeet määrättiin ja pääsin hakemaan sitten määrätyt lääkkeet ja piti sitten vielä odottaa että kuukautiset loppuvat... Onko siis mahdollista että tulehdus olisi itse parantunut sillä valkovuotoa en ole itse enää huomannut?
Onkohan siitä mitään haittaa vaikka tuon antibiootin käyttäisi vaikka tulehdusta ei välttämättä olisi?
Ja vielä viimeinen kysymys, onko kenelläkään kokemusta tuosta kyseisestä emätingeelistä? Minkäänlaisia sivuoireita? jälki oireet? Muuta?
Kiitos jo vastauksista. :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu