mustalaiset eivät

aikainenlapsi

kaiki ole varakkaita,joku sano ,että ei hyväksy ihmistä jolla on jompikumpi mustalainen jopa ite mustalainen sanoi näin.Minun vahemmista äiti on mustalainen ja isä on lappalais saamelainen.Minä olen niitten jäkeläinen ja olen saanut kärsiä siitä.isä kuoli kun nuori ja äiti lähti toisen matkaan,minä 16 vuotiaana mailmalle ja onneksi sain töitä.siitä asti olen kiertänyt työn perässä,kunnes lopulta sain ajokortin.Sain ammatin työllisyyskurssilla.Ostin asuntovaunu jossa asuin ja välillä tutujen luona jos ei töitä ollut.sitten jouduin työ kyvyttömyys eläkkeele .olin vasta35 ja epäsäänöllisen elämän seurauksena sairaana eläkkeellä.onneksi pääsin parempaan kuntoon ,nyttemmin olen elänyt vaunu elämää .ensin yksin15 vuotta ja nyttemmin pari suhteessa asumme asuntovaunussa kierrämme ympäri suomea.Nyt on helpompaa kun ei tervitse joka centtiä laskea.Asunon haku osoittautui niin vaikeaksi,että asun mielummin asuntovaunussa.voimme kyllä mennä puolisoni äidin luo olemaan ja asumaan kun ei vaunu elämä enään suju.olen pienituloinen koska koulunkäynti kesken eräiseen kansakouluun.matkalla olen huomannut ,että vaatimattomalle on kaikki valmiina,en ole koskaan arvostanut mammonaa.olin kurja maan kiertolainen ennen.mutta nyt puolisoni pitää minut koruissa ja nättinä.olemme molemmat koviakokeneita puolimustalaisia.samat on lähes taustat.olen ollut lappeenrannan mustalais perheessä kylässä ja monessa muussa.miksi ihmistä arvostetaan mammonan mukaan jopa mustalaisista löytyy tätä ilmiötä.olen niin ikuinen luonon lapsi että kijoitintänne. Kohta Haukutaan ties miksi.Olen kuitekin sivistynyt taustoista huolimatta mustalais kasvatuksen saanut emäntä.

3

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romanomummu

kyllä hyväksyy hyvä laps ,jos asihtaa tuu joukoon.

• Kaalee

Okontshen poots....

• mustalainenlape

Aina voi lohduttautua Anneli Sari,muistojen ruusu kapaleella.Kyllä kaaleet on ihmisiä .kajeet on vain täynnä itseään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4355
    2. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3476
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3418
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2355
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1993
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1619
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      1310
    8. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1258
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1218
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1141
    Aihe