Oletko tyytyväinen eläkkeeseesi?

Asiatkuntoon

46

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma eläkkeeni onriittävä vaatimattomaanelämääni. Eihän tuooikein ole, että eläkeindeksi on palkkaindeksiä pienempi.

      Kun nyt eläkerahastoonkasvanut 173 miljardin, riittäisi siitä siivu tuon kolon täyttäjäksi.

      • Naapurinerkki

        Riittävä ehkä tänäpäivänä. Ideahan on siinä, että nykymenolla se ei ehkä enää riitäkään viiden vuoden kuluttua, jos nytkin jo joudut viettämään vaatimatonta elämää.Indeksirakennetta on muutettava, että pystyt vähintään samaan vaatimattomaan elämäntapaasi vielä 5 - 10 vuoden kuluttuakin. Ilman, että joudut leipäjonoissa palelemaan. Kansalaisaloite on todella hyvä alku sen muuttamiseksi.


      • minä.kysyn

        no paljonko sinun eläkkeesi on kuukaudessa ?


    • kirjoittaisin-alle-

      Onko koneella lomake jolla suoraan voi ilmottautua,
      joka heti olisi kirjattu
      asian puoltavaksi ilmoittautumiseksi?

    • kukkaronpohjatyhjä

      NYT VIELÄ RIITTÄÄ,MUTTA KUINKA KAUAN?

    • taskuvaras

      En

    • kukkaronpohjatyhjä

      Voisin allekirjoittaa ,missä voi tehdä?

    • jdfkdkdk
    • A_Ahkera

      Olen minä, ja kun olen vielä työssä, se kasvaa edelleen.

      • Leipä-on-halpaa

        Samoilla nuoteilla ajelen.


    • Einaurata

      Joudut sitten olemaan seitenkymppiseksi työelämässä ja saat eläkettä nykyansiosta 30% joka sitten pienenee alle 20:een viiden vuoden kuluttua siitä kun pääsit eläkkeelle..
      Tällä hetkellä mikään muu ei sinulla kasva kuin maha!

      • Painoindeksi.norm

        Miten työelämässä mukana olevan maha voi kasvaa? Meinaan jos tekee vähänkin fyysistä työtä. Ja laiskempikin duunari liikkuu sen verran, että harvempi työ lihottaa.


      • A_Ahkera

        En joudu, omasta halusta olen.

        Ja kun työ on ruumiillista, käyn säännöllisesti kuntosalilla ja lenkillä niin että kroppa pysyy kasassa eikä läskiä näy missään.

        Eläkkeeni tämänhetkisen koon näen eläkeyhtiön sivuilta ja kyllä se riittää varmasti hyvin elämäni loppuun asti, työuraa on kohta jo 50 vuotta. Siihen voisi lopettaa.


      • Viatonsivullinen

        Kyllä paljon näkee pulskia immeisiä työpaikoilla ja vastaavasti laihoja eläkeläisiä. Jos eläkkeet vaan pienenee kaikenaikaa ollaan kohta mallin mitoissa.


      • flegmaatti
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Kyllä paljon näkee pulskia immeisiä työpaikoilla ja vastaavasti laihoja eläkeläisiä. Jos eläkkeet vaan pienenee kaikenaikaa ollaan kohta mallin mitoissa.

        Tiijätkö mistä se johtuu? Tressaava työ aiheuttaa epäterveelliset elintavat, helpon, epäterveellisen syömisen, eikä nykyiset työt aiheuta paljoakaan energian kulutusta.
        Syötyäni työpaikkojen rasvaisia, mauttomia, suolaisia eneskeittiöiden pöperöitä hankin laardikerrostumat ja korkean verenpaineen ja kolestrolin.

        Eläköityäni oli rajattomasti stressivapaata aikaa harrastaa liikuntaa ja terveellisen sapuskan valmistusta.
        Laardi % putosi, lihasmassa lisääntyi, paineet ja kolestrolit tippuivat hyvään tasoon ilman lääkitystäkin.

        Kehityksellä ei ole mitään yhteyttä eläkkeen pienuuteen!


      • Viatonsivullinen

        Hieno juttu. Kun työ helpottaa alkaa ihmisestä tulla se mikä hän oikeasti on.
        Näin voin itsestäni sanoa, tämä on hienoa aikaa, tämä kolmas elämä.


    • Pukkaa_kevättäkin

      Näillä mennään sanoi hiihtäjä kun kumisaappaat jalkaansa laittoi.

    • Olisi omitusta olla tyytymätön koska tämä oli oma ratkaisuni. Kokonaiskertymä 33,75% ja laskennan perustana sekä alku, että loppu-uran pienet palkat.
      Leikkaus on syönyt sitä jo 12-vuotta ja edellisetkin vuodet olivat kurjia.
      Vaimoni sentää saa KELAn täydentämää eläkettä yli 900E eikä se kuluta koko summan edestä.
      Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita!

      Mutta itse leikkuri on pe rseestä!

    • Kuten laiska-lasse vihjailikin, ilman perinteistä voimisteluaan, mitä tuosta
      eläkkeestä?
      Parempi on nauttia tunteesta että en tehnyt työnsä hyvin.
      Lapseni voivat sitten lohduttautua:
      Oli minulla sentään hyvät vanhemmat.
      -
      Kun huonosti työnsä tehneet jäävät eläkkeelle.
      Olen minä jo kuollut.
      Aloitteeseen en laita nimmaria.
      Kansalais-Aloite ei ole auttanut koskaan ketään.
      Väyrystäkin käy ihan sääliksi :)

      H.

      • Korjaus:
        ...on tehnyt...

        H.


      • YhteyskuntaaVaaikutt

        Olet vielä typerämpi kuin luulin.


    • lonkero5

      eläkeläisistä ollaan tekemässä syyllisiä kaikkeen totuus on kumminkin että olemme maksaneet siitä että meillä olisi turvattu vanhuus nyt alkaa nälkäkuolema ahdistaa Motissa tämä vasemmistolehmä todisti että emme ole ansainneet eläkettä kun vuosikymmeniä maksoimme siitä että olisi joku vanhuuden turva yhtäkään puoluetta ei ole tukemassa vanhuksia siitä pitäisi jo vetää johtopäätös että miksi mennä äänestämään ihmisiä jotka työnteosta eivät tiedä mitään politiikka on paskanjauhamista parhaillaan

      • "lonkero5"
        -
        Jankuti.
        -
        "Parempi on nauttia tunteesta että en tehnyt työnsä hyvin.
        Lapseni voivat sitten lohduttautua:
        Oli minulla sentään hyvät vanhemmat."

        H.


      • delta00

        Näin, mutta tämä vastakkainasettelipolittikka, jota on harjoitettu rahamarkkinoiden vapauttamisesta saakka on kantanut hedelmää.
        Nyt on saatu työikäiset ja eläkeikäiset napit vastakkain ja siitä on hyvä jatkaa.
        Työikäisille on päntätty päähän, että nykyiset eläkeläiset eivät ole aikanaan muuta kuin hoitaneet omat etunsa ja nyt kun eivät enää ns. tuota mitään, kehtaavat vaatia vielä eläkkeen ostoarvon säilyttämistä.
        Kukaan ei vahingossakaan muistuta näitä neroja siitä, että mm. suuret ikäluokat ovat olleet tasoittamassa nykyisten nuorempien ikäpolviem tietä tarjoamalla kaikille ilmaisen koulutuksen niin pitkälle kuin haluja ja lahjoja riittää, sen lisäksi maksetaan pitkät vanhempainvapaat, vuosien kotihoidontuet, subjektiiviset päivähoideot, ilmaiset matkat, lapsilisät joka kuukausi jne. jne.
        Mistä nämä kuvittelevat näiden etujen tulleen, jos nykyeläkeläiset eivät olisi olleet nitä ajamassa ja maksamassa helpottaakseen jälkipolvien taakkaa verrattuna omaansa vastaavana aikana?

        Näistäpä ei juurikaan kukaan hiisku, ilmeisesti tämä koulutus, jota niin muistetaan ylistää, on mennyt jossain pahasti puihin.
        Koulutettava materiaali ei ole ollut kykenevä omaksumaan tietoa tai toinen vaihtoehto on, että koulutuspolitiikka (onko sitä edes)/opetusministeriö ei ole ollut ajan ja tehtäviensä tasalla enää vuosikymmeniin. Vaikuttaa, ettei minkäänlaista yhteiskuntakasvatusta ole edes minkään oppiaineen yhteydessä.
        Liekö tämä ulkoistettu jo -90-luvulla tuolle Marko Bjurstömille, joka muisti painottaa, että nami, nami hyvä minä, se nimittäin tuntuu menneen jakeluun.

        Meillähän piti olla uusi uljas tulevaisuus, kun kaikki ovat hyvin koulutettuja, lähtökohdista riippumatta, mutta kuinka on käynyt?
        Kaikki on tasapäistetty, valtion ja kuntien viroissa istuu turhia paperinpyörittäjiä mióninkertaiseti yli tarpeen, samoin eduskunnassa on avustajan avustajaa ja kaikki veronmaksajien palkkalistoilla.

        Ja asia, joka salattiin huolellisesti; alunperin kansanedustajien "luottamus"toimen palkkioita nostettiin reilusti (oliko se dementoitunut toimikunta) sen takia, että voivat halutessaan/tarvittaessa ITSE palkata itselleen avustajan.
        Moniko edustaja maksaa itse avustajanasa, ei taatusti yksikään.

        Eli kaikki on mennyt koulutuksesta huolimatta tasaisesti alaspäin ja nyt vauhti ei kun kiihtyy.
        Se mikä on mennyt ylöspäin, on valtion ja kuntien, erityisesti valtion palkat. niitä on nostettu reilusti, perustuen itseisarvona näihin loppututkintopapereihin.
        Nyt on väkeä niin paljon, ettei ihan pieni pakolaismäärä riitä kattamaan hallinnon kapasiteettia, kyvyistä en olisi niinkään varma.
        Kaikki puolueet ovat nyt kiivaasti vastustamassa eläkeindeksin palauttamista oikeudenmukaisesksi, olisi hyvä ottaa keskusteluun myöskin tänä kaikki hyvä, joka on saatu aikaan nykyisten eläkeläisten työllä ja aikana..
        Palautetaan koulu- ja opiskelumaksut, ainakin osittain, jätetään subjektiivinen päivähoito vain niille, jotka sitä aivan välttämättä tarvitsevat, lopetetaan ylipitkät vanhempainvapaat (ainakin niistä maksaminen), lasten (koti)hoito kuuluu vanhemmille, miksikä siitäkään pitäisi erikseen maksaa.
        Ei ole yksin eläkeläisten asia joutua ahtaalle, jaetaan taakka kaikkien ilmaispalveluja ottavien kesken.

        Euroaika on devalvoinut ostovoimaa niin perusteellisesti, että on törkeää politiikkaa pistää eläkeläiset, joiden tulotasoa on vielä senkin lisäksi devalvoitu, kivenheiton kohteiksi.
        Vai johtuuko tämä lopulta ja yksinkertaiseti siitä, ettei maassa vammaisilla ja eläkeläisillä ole edes ihmisoikeuksia?
        Yk:n julistus on edelleen ratifioimatta, joten näitä voidaan kohdella kuin jätesäkkejä. Olin kirjoittamaisillani, että karjalaumaa, mutta siitähän vihreät olisivat älähtäneet, karjalaumaa kohdellaan toki kaikkien lakien ja asetusten mukaisesti, muutoin siitä tulee sanktioita, niitä asetuksia ei sovi mitenkään jälkikäteen lähteä kaventelemaan.

        Lopuksi, tämän entisen vasemmistopuheenjohtajan mieleen voisi hyvin palauttaa sen, ettei kaikille riitä, koulutuksesta huolimatta tarjolla näitä telan huippuvirkoja, jossa jossa kuukauden palkkio vastaa pienipalkkaisen kahden vuoden vuosiansiota ja kuitenkin nekin työt on jonkun tehtävä, ei siimes niihin koskisi tikullakaan, mutta taatusti odottaa, että työhuone ja saniteettitilat on siivottu ja tarjoilut järjestelty prikulleen.

        Kansalaisaloitteen allekirjoitusten alaraja on täyttynyt, hyvä niin, mutta ne jotka sinne eivät vielä ole nimiään vieneet kannattaa se tehdä, sillä mitä enemmän olemme asiamme takana, sitä kuuluvammin voimme vaatimuksemme esittää.

        Mitta on nyt täysi, tulevat, hyvän koulutuksen ja sen perusteella hyvän palkan saavat eläkeläiset maksavat joka tapauksessa itse eläkenmaksujaan sinne Siimeksen rahastoimaan ja tarkoin vartioimaan rahasäkkiin ja vaikka ei eläkeläisiltä enää sinne suoranaisesti mitään peritäkään on se huomioitu vastaavana veronkorotuksena, välittömänä verona, joka on huomattavasti vastaavan palkkatulon verotusta korkeampi.


      • TottaTuriset
        delta00 kirjoitti:

        Näin, mutta tämä vastakkainasettelipolittikka, jota on harjoitettu rahamarkkinoiden vapauttamisesta saakka on kantanut hedelmää.
        Nyt on saatu työikäiset ja eläkeikäiset napit vastakkain ja siitä on hyvä jatkaa.
        Työikäisille on päntätty päähän, että nykyiset eläkeläiset eivät ole aikanaan muuta kuin hoitaneet omat etunsa ja nyt kun eivät enää ns. tuota mitään, kehtaavat vaatia vielä eläkkeen ostoarvon säilyttämistä.
        Kukaan ei vahingossakaan muistuta näitä neroja siitä, että mm. suuret ikäluokat ovat olleet tasoittamassa nykyisten nuorempien ikäpolviem tietä tarjoamalla kaikille ilmaisen koulutuksen niin pitkälle kuin haluja ja lahjoja riittää, sen lisäksi maksetaan pitkät vanhempainvapaat, vuosien kotihoidontuet, subjektiiviset päivähoideot, ilmaiset matkat, lapsilisät joka kuukausi jne. jne.
        Mistä nämä kuvittelevat näiden etujen tulleen, jos nykyeläkeläiset eivät olisi olleet nitä ajamassa ja maksamassa helpottaakseen jälkipolvien taakkaa verrattuna omaansa vastaavana aikana?

        Näistäpä ei juurikaan kukaan hiisku, ilmeisesti tämä koulutus, jota niin muistetaan ylistää, on mennyt jossain pahasti puihin.
        Koulutettava materiaali ei ole ollut kykenevä omaksumaan tietoa tai toinen vaihtoehto on, että koulutuspolitiikka (onko sitä edes)/opetusministeriö ei ole ollut ajan ja tehtäviensä tasalla enää vuosikymmeniin. Vaikuttaa, ettei minkäänlaista yhteiskuntakasvatusta ole edes minkään oppiaineen yhteydessä.
        Liekö tämä ulkoistettu jo -90-luvulla tuolle Marko Bjurstömille, joka muisti painottaa, että nami, nami hyvä minä, se nimittäin tuntuu menneen jakeluun.

        Meillähän piti olla uusi uljas tulevaisuus, kun kaikki ovat hyvin koulutettuja, lähtökohdista riippumatta, mutta kuinka on käynyt?
        Kaikki on tasapäistetty, valtion ja kuntien viroissa istuu turhia paperinpyörittäjiä mióninkertaiseti yli tarpeen, samoin eduskunnassa on avustajan avustajaa ja kaikki veronmaksajien palkkalistoilla.

        Ja asia, joka salattiin huolellisesti; alunperin kansanedustajien "luottamus"toimen palkkioita nostettiin reilusti (oliko se dementoitunut toimikunta) sen takia, että voivat halutessaan/tarvittaessa ITSE palkata itselleen avustajan.
        Moniko edustaja maksaa itse avustajanasa, ei taatusti yksikään.

        Eli kaikki on mennyt koulutuksesta huolimatta tasaisesti alaspäin ja nyt vauhti ei kun kiihtyy.
        Se mikä on mennyt ylöspäin, on valtion ja kuntien, erityisesti valtion palkat. niitä on nostettu reilusti, perustuen itseisarvona näihin loppututkintopapereihin.
        Nyt on väkeä niin paljon, ettei ihan pieni pakolaismäärä riitä kattamaan hallinnon kapasiteettia, kyvyistä en olisi niinkään varma.
        Kaikki puolueet ovat nyt kiivaasti vastustamassa eläkeindeksin palauttamista oikeudenmukaisesksi, olisi hyvä ottaa keskusteluun myöskin tänä kaikki hyvä, joka on saatu aikaan nykyisten eläkeläisten työllä ja aikana..
        Palautetaan koulu- ja opiskelumaksut, ainakin osittain, jätetään subjektiivinen päivähoito vain niille, jotka sitä aivan välttämättä tarvitsevat, lopetetaan ylipitkät vanhempainvapaat (ainakin niistä maksaminen), lasten (koti)hoito kuuluu vanhemmille, miksikä siitäkään pitäisi erikseen maksaa.
        Ei ole yksin eläkeläisten asia joutua ahtaalle, jaetaan taakka kaikkien ilmaispalveluja ottavien kesken.

        Euroaika on devalvoinut ostovoimaa niin perusteellisesti, että on törkeää politiikkaa pistää eläkeläiset, joiden tulotasoa on vielä senkin lisäksi devalvoitu, kivenheiton kohteiksi.
        Vai johtuuko tämä lopulta ja yksinkertaiseti siitä, ettei maassa vammaisilla ja eläkeläisillä ole edes ihmisoikeuksia?
        Yk:n julistus on edelleen ratifioimatta, joten näitä voidaan kohdella kuin jätesäkkejä. Olin kirjoittamaisillani, että karjalaumaa, mutta siitähän vihreät olisivat älähtäneet, karjalaumaa kohdellaan toki kaikkien lakien ja asetusten mukaisesti, muutoin siitä tulee sanktioita, niitä asetuksia ei sovi mitenkään jälkikäteen lähteä kaventelemaan.

        Lopuksi, tämän entisen vasemmistopuheenjohtajan mieleen voisi hyvin palauttaa sen, ettei kaikille riitä, koulutuksesta huolimatta tarjolla näitä telan huippuvirkoja, jossa jossa kuukauden palkkio vastaa pienipalkkaisen kahden vuoden vuosiansiota ja kuitenkin nekin työt on jonkun tehtävä, ei siimes niihin koskisi tikullakaan, mutta taatusti odottaa, että työhuone ja saniteettitilat on siivottu ja tarjoilut järjestelty prikulleen.

        Kansalaisaloitteen allekirjoitusten alaraja on täyttynyt, hyvä niin, mutta ne jotka sinne eivät vielä ole nimiään vieneet kannattaa se tehdä, sillä mitä enemmän olemme asiamme takana, sitä kuuluvammin voimme vaatimuksemme esittää.

        Mitta on nyt täysi, tulevat, hyvän koulutuksen ja sen perusteella hyvän palkan saavat eläkeläiset maksavat joka tapauksessa itse eläkenmaksujaan sinne Siimeksen rahastoimaan ja tarkoin vartioimaan rahasäkkiin ja vaikka ei eläkeläisiltä enää sinne suoranaisesti mitään peritäkään on se huomioitu vastaavana veronkorotuksena, välittömänä verona, joka on huomattavasti vastaavan palkkatulon verotusta korkeampi.

        En löytänyt yhtään virheellistä kohtaa listassa...


    • mitäsikoja

      Jutta, Jykä pani alulle ja Rinne leikkasi, Soini lisää ja nosti vielä maksuja.. Mamutukseen miljardeja!

      • "mitäsikoja"

        Näin olemme äänestäneet.
        Kiitoksia jokaiselle.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mitäsikoja"

        Näin olemme äänestäneet.
        Kiitoksia jokaiselle.

        H.

        Lisäys:

        ...jokaiselle kannattajalle.

        H.


      • muutaäänestin
        hunksz kirjoitti:

        "mitäsikoja"

        Näin olemme äänestäneet.
        Kiitoksia jokaiselle.

        H.

        En äänestänyt näin. Persut teki raskaan vaalipetoksen ja Stubbikin!


      • huomautus2013

        Lipposen-Halosen hallitus päätti leikkauksista jo 1995. Sattuneesta syystä SDP ei ole mainostanut asiaa.
        Päätös oli salakavala ja kauaskantoinen. Leikkuri leikkaa hissuksiin vuosi vuodelta. Useimmat yllättyvät työeläkkeen pienestä määrästä. Lisäksi kansaneläkkeen perusosa poistettiin työeläkeläisiltä samana vuonna.
        >>>Indeksileikkuri leikkaa tehdystä työurasta koko ajan, vaikka tekisit töitä 68-vuotiaaksi. Alkupäästä on jo ehtinyt leikkautua eniten. Työeläkettä kertyy vain 68-vuoden ikään saakka.
        Eläketurvakeskuksen tilasto 31.12.2014, kokonaiseläkkeet brutto:
        - naisista 65 % saa alle 1500 e/kk, miehistä 47 %. (Ylärajalla netto n. 1250e/kk).
        - naisista 49 % saa alle 1250 e/kk, miehistä 34 %. (Ylärajalla netto n. 1090 e/kk), Siis puolet Suomen eläkeläisistä elää köyhyysrajalla tai sen alapuolella.
        Köyhyysraja on 1166 e/kk netto. Sairas- ja työttömyyseläkeläiset sekä ikääntyneet äidit ovat köyhien yliedustettu ryhmä.
        Vuonna 2013 EUROOPAN NEUVOSTOn sosiaalisten oikeuksien komitea antoi Suomelle HUOMAUTUKSEN sosiaaliturvan riittämättömästä tasosta ja vanhusten kaltoinkohtelusta.


    • Eläkeläisiä.kyykytetään

      Antakaa äänenne kansalasialoitteeseen, että tämä lähtee eduskuntaan mahdollisimman nopeasti. Palkkaan nähden eläkkeet putoaa jatkuvasti mitä vanhemmaksi ihmiset tulee. Suomessa eläkeläisiä rangaistaan Lipposen hallituksen alullepaneman taitetun eläkeindeksin säännöillä. Eläke tulee jatkossa putoamaan lisää jos asiaan ei puututa.

      • "Eläkeläisiä.kyykytetään"

        "Parempi on nauttia tunteesta että en tehnyt työnsä hyvin.
        Lapseni voivat sitten lohduttautua:
        Oli minulla sentään hyvät vanhemmat.
        -
        Kun huonosti työnsä tehneet jäävät eläkkeelle.
        Olen minä jo kuollut.
        -
        Aloitteeseen en laita nimmaria.
        Kansalais-Aloite ei ole auttanut koskaan ketään.
        Väyrystäkin käy ihan sääliksi :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Eläkeläisiä.kyykytetään"

        "Parempi on nauttia tunteesta että en tehnyt työnsä hyvin.
        Lapseni voivat sitten lohduttautua:
        Oli minulla sentään hyvät vanhemmat.
        -
        Kun huonosti työnsä tehneet jäävät eläkkeelle.
        Olen minä jo kuollut.
        -
        Aloitteeseen en laita nimmaria.
        Kansalais-Aloite ei ole auttanut koskaan ketään.
        Väyrystäkin käy ihan sääliksi :)

        H.

        Korjaus:

        ...on tehnyt...

        H.


      • Toimikaa
        hunksz kirjoitti:

        "Eläkeläisiä.kyykytetään"

        "Parempi on nauttia tunteesta että en tehnyt työnsä hyvin.
        Lapseni voivat sitten lohduttautua:
        Oli minulla sentään hyvät vanhemmat.
        -
        Kun huonosti työnsä tehneet jäävät eläkkeelle.
        Olen minä jo kuollut.
        -
        Aloitteeseen en laita nimmaria.
        Kansalais-Aloite ei ole auttanut koskaan ketään.
        Väyrystäkin käy ihan sääliksi :)

        H.

        Sillä asenteella ei pääse koskaan missään asiassa eteenpäin, että mitään ei kannata tehdä eikä yrittää asioiden muuttumiseksi ja ihmisten elämän parantamiseksi.


    • chachajenkkaa

      Tuolla yhdellä tyypillä on alkanut kiilahihna luistaan pahasti vai onko jo ollut pitempääkin tuollainen, en tiedä enkä tunne äijää.
      Taitaa kuulua jo parikymmentä vuotta ylempään ikäluokkaan kirjoituksista päätellen eli on väärässä ryhmässäkin, vaikka ei itse sitä huomaa.

    • Varmuuden vuoksi muistutan:
      Olen 66v.
      3-vuotta vanha eläkeläinen.

      H.

      • yl-ikäinen

        86v. Niin oletin, vanhemmiten alkaa muisti heikentyä ja tulee toisteltua samoja asioita moneen kertaan.


    • Eläkeläinenonkuluerä

      Vuonna 2014 laskin käteen saadun eläkkeeni nousumäärän euroon siirtymisen jälkeen. Se oli silloin noussut 1,4 kertaiseksi. Samaan aikaan tarkan talouskirjanpitoni mukaan samanmääräiset ja -laatuiset taloushankinnat olivat nousseet 5,5 kertaisiksi.

      Tästä pitäisi tyhmemmänkin tajuta, että ostovoimani on pienentynyt melkoisen paljon.
      En voi sanoa olevani tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen. Varsinkin, kun trendi on jatkunut ja jatkuu samanlaisena.
      Muutaman vuoden sisään on myytävä omaisuutta, jotta saa välttämättömän toimeentulon.

      Entä sitten, kun ei ole enää mitä myydä? Nykymenolla tulevaisuudessa on näkyvissä kuva, jossa kukin tulkoon toimeen miten pystyy; toinen toisestaan ei huolehdita. Kaikki yhteiskunnallinen tuki on lakkautettu ja omaisuudet siirtyneet muutaman perheen omistukseen. Työntekijöitä käytetään vain ruokapalkalla ja kun eivät enää jaksa, niin jätetään nääntymään.

      Siis kivaa tulossa, mutta kelle?

    • Psyyke_Eläkeläinen

      Tonni käteen eläkettä.

    • kirjoittakaa

      Eläkkeen bruttomäärään olen, mutta käteen jäävään en. Syynä liian kova verotus eläkeläisille, joka vähentää ostovoimaa entisestään. Jos saisin hiukan enemmän voisin käyttää ne rahat huolettomemmin.

    • 4021

      Veronkiertäjien veroparatiiseissa olevat kansalta pimitetyt miljardit heti julkisiksi ! .

    • eläkemuori

      50000 nimeä on tullut aloitteeseen,hyvä me!

    • eläkeläiset_ryöstetty

      Jos kuvitellaan tositapaus, että on ollut eläkkeellä 20 vuotta ja eläke nyt 1500e , se tarkoittaa, että eläkeläinen on menettänyt 600e korotukset, kun työindeksi poistettiin eläkeläisiltä.
      Eläke olisi nyt 2100 e , eikä 1550 e ,jos eivät olisi muuttaneet alkuperäistä indeksitarkistusta työeläkeläisten kohdalla. Huima ero, ei ihme että eläkeläiset köyhtyvät ja varsin monella kulut eivät vähene eläkeiässä, päinvastoin nousevat sairauksien vuoksi.

    • terv.täältä

      Kyllä tässä tullaan toimeen, jos söit kaksi leivosta päivässä, vähennä yhteen, nuku ja lepäile tuplasti silloin ruokalaskusi pienenee, hyvää jatkoa jos ei riitä.

      • älämuita

        Ole itse juntti.Miksi muiden pitäisi? Ässämulkut tilille eläkeläisten sorrosta.. Sinunlaisten lampaiden eläkkeet pitää puolittaa..


    • Olen tyytyväinen eläkkeeseeni niin kauan kun se riittää normaaliin elämään ilman penninvenyttämistä.
      Eläke on pysynyt samana koko ajan, välillä jopa laskenut. verotus muuttuu kun vähän joskus nostavat eläkettä. Käteen jäävä osuus on tärkein ei bruttoeläke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4277
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      281
      2422
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1504
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1180
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1094
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1040
    Aihe