SV:n luonnetesti

rakkimus

Täällä joku SV-henkinen (SV=Saksan saksanpaimenkoiraliitto) on arvostellut aiemmin kovasti muiden tahojen kehittämiä, nuorille koirille suunnattuja luonteen testausmenetelmiä. Nyt kuitenkin SV:kin on lähtenyt samalle tielle ja alkanut kehittää omaa luonnetestiä nuorille koirille. Onko SV:kin nyt eksyksissä vai joko kelpaa?

https://www.youtube.com/watch?v=7Z8mEQ_qqjs

11

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hattivattikattimatti

On kaksi eri asiaa luonnetestit joissa koiran luonnetta arvioidaan monipuolisesti eri asiantuntijoiden taholta ja luonnetestit (esim. SPL-arviointi) jossa koiraa arvioidaan vain ja ainoastaan sen purutyöskentelyn perusteella. SV:n testi näyttää olevan hyvin samantyyppinen testi mitä on kennelliiton jalostustarkastus. Näyttipä tuo SV:n testi videon perusteella olevan semmonen testi, että harjoittelu tekee mestarin, eli kaikki testin osa-alueet perustuvat harjoitteluun.

• neaivot

"monipuolisesti eri asiantuntijoiden taholta"

Heh. Niin monta mielipidettä kuin arvioijaakin. Kuinkas muuten treenaat koiraa, joka ei treenaamallakaan opi asioita joita treenaillaan? Entäs sellaista, jota ei tarvitse edes treenata kun se oppii jo puolesta sanasta sen mitä siltä toivotaan?

• fjjfkdldkfj

Et ainakaan ole vähääkän perillä spl:n arvioinnista ja sen tarkoitusperistä. Eipä tosin yllätä...

• ghjklö
        fjjfkdldkfj kirjoitti:

Et ainakaan ole vähääkän perillä spl:n arvioinnista ja sen tarkoitusperistä. Eipä tosin yllätä...

turha siis väännellä..jos kaipaat elämääsi yllätyksiä, lue paikallislehtiä..jos suomenkielen kielioppisäännöt vielä muistuvat mieleen..

• viettienherättelijä

Videon koira näytti hieman toimivan saman oloisesti kuin Flick alle vuoden ikäisenä. Siks se kai läpäisikin BHn jo varhaisemmassa vaiheessa kuin useampi käyttölinjainen pentu. Mut entäpä tää edellinen, joka oli jo kilpailijoitten ryhmässä Sahaajankadulla alle 8-vuotisena.:)

• kello0919päivä10022016

Piti vielä lisätä tohon edelliseen viestiin, et Flick muuten on laukausvarma. Katseli alle vuoden ikäisenä ilotulitusraketteja avonaisesta ikkunasta pääkaupunkiseudulla. Tää todettiin sitten hiukan myöhemmin siellä BH-kokeessa virallisesti. Nyt kun Flick on lähes 13-vuotias, häntä paljoakaan kiinnosta kaupungin melu. Pääasia, että saa viettää mukavia hetkiä merenrannalla omistajansa kanssa sekä lähipuistoista etsiskellä esineitä aina tarvittaessa. Flick muuten on näyttelylinjainen saksanpaimen.

• kysyykyllästynyt

Eikä tätä turhaa asiaankuulumatonta spämmäämistä voi mitenkään lopettaa? Lokaiseen keskusteluun sotkettava sama rakki...

• vastaainnostunut

Suomalaisten kansallishyveisiin kuuluu tunnetusti kateus.

• edelleenkyllästynyt

Kuinka voi olla kateellinen toisen sairaanloisesta tarpeesta itsekehuun? Lähinnä säälittää...

• edelleeninnostunut

Etkö typerys vieläkään ymmärrä, että sinua tarkoituksellisesti nähtävästi provotaan, juuri siksi, koska olet noin typerä. Näin itse uskoisin olevan.

• urpotpois

Kaikki te paskanheittäjät pilaatte kaiken asiallisen keskustelun jokapaikassa.

Koiratkin ovat useammin paremmin käyttäytyviä kuin pikkukikkeliset keskenkasvuiset aikamiespennut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe