On siinä vaan vissi ero nourattaako perinteitä vai koittaako soveltaa uusia ideoita.
Tosta laskiaisesta vaan tuli mieleen ,reelläkin joskus kauhee pentulauma temus ees taas, oli potkukelkkaa ja pulkkaa vaxtuukkiakin joku kokeili.
Nyt paljaan maan aikana kun laskee niillä niin ei ne luista ,ei niin paljoa kynttilää löyrykkään et luistais.
Toisaalt ,vanhana ja kankeena kun ei enää kaikkiin lapsuuren vempeleihin taivukkaan niin ei toi polkupyörällä mäen lasku ole oikein kivaa.
Meneekin niin hitos et pelätä saa .
https://www.youtube.com/watch?v=sS_Hxjz93gw
keinu, rauhan tyyssija
71
287
Vastaukset
- Korppis1
Kävin mökillä. Lapset laskivat mäkeä ja huutelivat minua mukaan. Kerroin, että olen liian vanha. Etkä ole et ole vanhempi kuin meidän isä ja äiti. No, en kai sitten,mutta olen kankea ja jos lasken pyllymäkeä en pääse mäen alla ylös vaan konttailen. Pöh.... tuu nyt vain, tuumasi tytöt ; )
- kesivä
Potkukelkoista eli potkureista tehtiin sellainen letka. En muista montako niitä laitettiin peräkkäin. Joku keksi laittaa suksien päälle perunalaatikon ja eikun kyykkyyn laatikkoon ja menoks. Ihme ettei kenellekään sattunut pahemmin, eihän sitä menopeliä pystynyt ohjaamaan. Nyt tuntuu, että sukset on ristissä vaikkei niitä omistakaan.
Pink Floyd
https://www.youtube.com/watch?v=xhgE5bfcFTU Taitaa olla hauskin kokemus suksilla kun oli sulkeiset armeijassa sukset jalassa.
Toistasataa ukkoa rivissä,monet ennen suksimattomia ja siin ku alettiin kääntyilemään niin oli se räimettä ,meni yleiseksi nauruksi ja sit lähettiin merenjäälle hiihtämään meriveden sekaan.
Toisinaan kun tuntuu et sukset on ristissä niin hyvä tyyli on se klassinen tykinkuula mil altaaseen hypätään ,sinne vaan sekaan.- henrjii
Heikki helleri kupu kelleri
laski laukulla mäkiä
tuli kontilla kotia https://www.youtube.com/watch?v=sMlpM640wEE&list=RDsMlpM640wEE- kesivä
Lilleri lalleri
olet henrjii-hilleri
hyvälle tuulelle saat
kun noita juttus jaat
https://www.youtube.com/watch?v=8C5eXN8DWEs - kylmätotuus
kesivä kirjoitti:
Lilleri lalleri
olet henrjii-hilleri
hyvälle tuulelle saat
kun noita juttus jaat
https://www.youtube.com/watch?v=8C5eXN8DWEsKarjapaimenetkin tarvitsevat välillä verryttelyä jatkuvan ratsastuksen kangistamalle kropalleen.
Siispä menoksi!
https://www.youtube.com/watch?v=003_ulzGw4I - kylmätotuus
kylmätotuus kirjoitti:
Karjapaimenetkin tarvitsevat välillä verryttelyä jatkuvan ratsastuksen kangistamalle kropalleen.
Siispä menoksi!
https://www.youtube.com/watch?v=003_ulzGw4IKokeillaanpa miten sujuu seuraava tanssi!
Omat jalkani menivät heti solmuun ja sekosin askelkuvioissakin. Vielä on paljon treenattavaa, jos mielin näiden miesten tasolle yltää!
https://www.youtube.com/watch?v=mkLCwJnlsqM
Uteliaan ja tieronhaluisen ihmisen elämä on oikeestaan melko raskasta.
Erään onnettoman sattuman johrosta mulla oli jääkaapis kahta erimerkkist lenkkiä.
Aloin miettimään ja tutkimaan niitten tuoteselostei ja makuu aprikoimaan.
Kun en muuten saanut asiaan tolkkua niin aloin maistelemaan vuorotellen molemmista.
Nyt on puolikkaat molemmist mennyt ja silti sanoisin et molempi parempi, enkä jaksa enää tuomaroira kun on ähky olo.
Pitää kattoo mainoksesta kumpi on parempi.
https://www.youtube.com/watch?v=4bxfKVCsrAY- kesivä
Hyvä, että joku on lenkkeillyt. Minä kävin vain lenkkisaunassa.
Saunalaulu:
https://www.youtube.com/watch?v=lii-WNi7adI kesivä kirjoitti:
Hyvä, että joku on lenkkeillyt. Minä kävin vain lenkkisaunassa.
Saunalaulu:
https://www.youtube.com/watch?v=lii-WNi7adIHuomenna saa polkea taas puoltoist tuntii et saa 800kalorii menemään.
- kylmätotuus
Ei täällä maalla minun lapsuudessani oltu vielä kuultukaan pulkista tai vahakankaista.
Jollain naapurilla oli iso kelkka, johon mahtui muutama lapsi. Yleisin laskuväline oli kuitenkin pahvi, siis laskiaisena. Muulloin laskettiin suksilla.
Joka päivä siellä mäessä rymyttiin, kun ei juurikaan muita "virikkeitä" ollut.
Isommat pojat rakensivat hyppyrin ja mäenlaskureittejä esim. kahden lähekkäin olevan puun välistä, joissa pitikin olla tarkkana, ettei törmännyt puihin, vaan osasi laskea osumatta niihin.
Oi niitä aikoja! Päivääkään niistä en antaisi pois mistään hinnasta. Täytekakkupäivä taas tänään, onneksi tämän jälkeen tulee tauko juhlinnasta.
Enemmän liikettä, vähemmän herkkuja, niinkö se Eino Grön aikoinaan lauloi.
Lumet sulavat, ei pulkkamäkiä, ei hiihtolatuja. Tytär vei stepperinsä, kuntopyörä sentään on varastossa. Olkoon siellä.- henrjii
mää muistaisin, että se lauloi.... ei onnistu
henrjii kirjoitti:
mää muistaisin, että se lauloi.... ei onnistu
Ai niinkö se menikin, no ei onnistu ei, monikaan juttu.
Eräs kirjoittaja neuvoi minua harkitsemaan ennen kuin kirjoitan ,en vaan pääse luonnostani joka toisten vakuutteluista huolimatta on suora.
Jos alkaisin miettimään ja suunittelemaan niin se olis epäreiluu, nopee teksti tulee syrämmestä ja sillä ymmärryksellä joka mulla on.
Siinä nopeudessa on sitten niitä kohtia mihin suunittelija pääsee kiinni jos haluaa, mut näillä mennään.
Kamalan mustaa tosiaan on ja näyttää toi fillarikausi lähenevän, pinnan kiristys avain on lährettävä ostamaan.
Samalla kuolattava niit sähköpyöriä."koti-kiusattu"
Tuntuuko nyt hyvältä sitten?
Kun on tullut kirjoitettua.
Vaikka ei ole varma mistä.
Onko olosi helpottunut, kun kirjoitit: saatoin olla väärässä?
Etkö tosiaan ymmärrä mitä teit?
Kommentoin jonnekin tätä tyyliä näin:
Joo, kirjoitin, mutta en mää niin tarkoittanut...hi, hi, hi.
Aikuistu.
H.- henrjii
mä vaihdoin justiinsa keskiökasetin. Siihen hommaan piti hakea kammen ulosvedin, ja keskiön irroitus avain.
Lisäksi keskiöitä oli monenmoisia, eri kierteitä, ja pituuksia.
Mauserikin piti ostaa, mutta oikea löytyi mittaamalla 122mm/68 mm. Brittikierteellä hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Tuntuuko nyt hyvältä sitten?
Kun on tullut kirjoitettua.
Vaikka ei ole varma mistä.
Onko olosi helpottunut, kun kirjoitit: saatoin olla väärässä?
Etkö tosiaan ymmärrä mitä teit?
Kommentoin jonnekin tätä tyyliä näin:
Joo, kirjoitin, mutta en mää niin tarkoittanut...hi, hi, hi.
Aikuistu.
H.Olet hunksi oikeessa siinä että ihmisen olo saattaa olla helpottunut kun se antaa itselleen luvan olla väärässä.
Kuten sanoin , kuka jaksaa päiväkausia mietiä mitä kuolematonta nyt tyrkkäis tulemaan.henrjii kirjoitti:
mä vaihdoin justiinsa keskiökasetin. Siihen hommaan piti hakea kammen ulosvedin, ja keskiön irroitus avain.
Lisäksi keskiöitä oli monenmoisia, eri kierteitä, ja pituuksia.
Mauserikin piti ostaa, mutta oikea löytyi mittaamalla 122mm/68 mm. BrittikierteelläSähköpyörä mikä on tehty maantieajoon pitkille matkoille on kiikarissa.
Sillä voi syräntautinen sotkea koko päivän halutessaan.koti-kiusattu kirjoitti:
Olet hunksi oikeessa siinä että ihmisen olo saattaa olla helpottunut kun se antaa itselleen luvan olla väärässä.
Kuten sanoin , kuka jaksaa päiväkausia mietiä mitä kuolematonta nyt tyrkkäis tulemaan."koti-kiusattu"
Aikuinen jaksaa.
H.- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
Sähköpyörä mikä on tehty maantieajoon pitkille matkoille on kiikarissa.
Sillä voi syräntautinen sotkea koko päivän halutessaan."koti-kiusattu"
Tuola aikaisemmassa kommentissasi kirjoitit, että "...nopee teksti tulee syrämmentä...jne.."
Tuohon vastaan sillä tavalla, että oon samaa mieltä. Mulle kans lentää jostakin läheltä tai kaukaisuudesta yhtäkkiä joku muistelu tai mitä milloinkin, siis jonkun kommentista, ja sitten vaan hokaan kirjoittavani sitä muisteloa. JOS taas ajattelen, että en taida kirjottaa, niin se muistelo kraapii mun pään sisustaa ikävän koputtavasti, eikä lähe mihinkään mun mielestä, vaikka kuinka yritän huutaa pään sisälle, että lopeta toi karaapiminen.
Usein on niin, että tottelen kraavintaa ja kirjotan sen asian ulos ja sen jälkeen oon päässyt rauhaan. Näin se menee.
Mutta ja mutta ei mun oikeestaan tuota pitänyt kirjottaa. Voi jee.
VAAN mun piti tuosta sähköpyörästä kysyä.
Eikö sitä vois samalla ostaa vaikka mopon tai skootterin? Mikä IDEA on tuolla sähköpyörällä. Noin niinku kuntoilumielessä. Eikö jalat ja muut jotka on jalois kiinni, niin saa enemmän liikuntaa jos polkee tavallisella pyörällä.
Jos poljet vaikkapa 30 kilometriä tavallisella pyörällä, niin eikö sitä sitten sähköpyörällä pitäisi polkea vähintään tuplasti saadakseen saman liikunnan ku tavallisella pyörällä vähemmässä ajassa.
Pöllöö kysymys kaiketi. Tässä kohtaa kaikki voi halutessaan nauraa :) Mutta saahan sitä kysyä. Mun pitää aina kysyä kaikenmoista jos en ole heti kärryillä.
Niin eli että jotta, Miksi sähköpyörä on hyvä? - henrjii
se ei ole moottoriajoneuvo, ei tarvitse vakuutusmaksua, ja voi ajella pienessä myötälaitaisessa
- Heikunkeikku
henrjii kirjoitti:
se ei ole moottoriajoneuvo, ei tarvitse vakuutusmaksua, ja voi ajella pienessä myötälaitaisessa
"henrjii"
Niin ja aivan. Sitä tässä aloin miettimään, että onkohan sähköpyörät suunniteltu pohojalaasia varten.
Miten niin, kysyy henrjii silmät ymyriäisenä.
No kun, vastaa siihen sitte Heikunkeikku, että kun ja jos pohojalaanen myötälaitaisuuteen rohkenee, niin hää päättää, että otetahan sähköpyörä mieluummin. Jos ojahan ajetahan, niin mennään sitte kans kunnolla lujaa ja nopiaa. Heikunkeikku kirjoitti:
"henrjii"
Niin ja aivan. Sitä tässä aloin miettimään, että onkohan sähköpyörät suunniteltu pohojalaasia varten.
Miten niin, kysyy henrjii silmät ymyriäisenä.
No kun, vastaa siihen sitte Heikunkeikku, että kun ja jos pohojalaanen myötälaitaisuuteen rohkenee, niin hää päättää, että otetahan sähköpyörä mieluummin. Jos ojahan ajetahan, niin mennään sitte kans kunnolla lujaa ja nopiaa.Heikunkeikku, tässä kaiken kiireen keskellä täytyy kertoa, että tykkään vallan vimmatusti pohojalaasista poliiseista telkun Poliisit-sarjassa.
Tulevatko jo tänä iltana minuu viihdyttämään, tv:n kautta tietenkin.
Tykkään myös turkulaisista nuorista poliiseista.- Heikunkeikku
Ancelina kirjoitti:
Heikunkeikku, tässä kaiken kiireen keskellä täytyy kertoa, että tykkään vallan vimmatusti pohojalaasista poliiseista telkun Poliisit-sarjassa.
Tulevatko jo tänä iltana minuu viihdyttämään, tv:n kautta tietenkin.
Tykkään myös turkulaisista nuorista poliiseista.Minäkin vastaan tässä kiireen keskellä sillä erolla, että ei oo kiirus.:)
Minä aikanani tykkäsin pohojalaasesta poliisista NIIN paljon, että annoin hänen kosia ja siihen sitten vastasin, että tottahan toki :)
En ole tiennytkään, että semmonen ohjelma tulee. Pitää oikein katsoa.
Oikeastaan minäkin tykkään ihan Kaikista poliiseista. Jostain syystä aina pää kääntyy jos poliisiauton nään.
Huvittavinta on se, että ihan pienenä tyttönä jos tiellä kävelin ja poliisiauto ajoi vastaan, niin niiasin niille. Heh heh hee, oikein naurattaa. Jotenkin olin hieman peloissani poliisit nähtyäni.
Ei, en minä sitten enää kosintatilaisuutena peliännyt. En pelosta vastannut myöntävästi:) Heikunkeikku kirjoitti:
Minäkin vastaan tässä kiireen keskellä sillä erolla, että ei oo kiirus.:)
Minä aikanani tykkäsin pohojalaasesta poliisista NIIN paljon, että annoin hänen kosia ja siihen sitten vastasin, että tottahan toki :)
En ole tiennytkään, että semmonen ohjelma tulee. Pitää oikein katsoa.
Oikeastaan minäkin tykkään ihan Kaikista poliiseista. Jostain syystä aina pää kääntyy jos poliisiauton nään.
Huvittavinta on se, että ihan pienenä tyttönä jos tiellä kävelin ja poliisiauto ajoi vastaan, niin niiasin niille. Heh heh hee, oikein naurattaa. Jotenkin olin hieman peloissani poliisit nähtyäni.
Ei, en minä sitten enää kosintatilaisuutena peliännyt. En pelosta vastannut myöntävästi:)Setäni oli poliisi ja kyllä minäkin noin yleensäkin poliiseista tykkään. Nämä jotka telkkariin ovat päässeet, ovat varmaan parasta A-ryhmää.
Voisihan tuota niiaamista kokeilla, kun poliisiauton näkee, heitä saattaisi hiukan naurattaa.
No nyt mun täytyy oikeasti mennä, niiaillaan..- max.nop.25km.per.tunti
henrjii kirjoitti:
sähköpyörällä tarkoitetaan sähköavusteista pyörää, eli ei kulje polkematta muutoin kuin alamäkeen tai voimakkaaseen myötätuuleen
Heikunkeikku kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Tuola aikaisemmassa kommentissasi kirjoitit, että "...nopee teksti tulee syrämmentä...jne.."
Tuohon vastaan sillä tavalla, että oon samaa mieltä. Mulle kans lentää jostakin läheltä tai kaukaisuudesta yhtäkkiä joku muistelu tai mitä milloinkin, siis jonkun kommentista, ja sitten vaan hokaan kirjoittavani sitä muisteloa. JOS taas ajattelen, että en taida kirjottaa, niin se muistelo kraapii mun pään sisustaa ikävän koputtavasti, eikä lähe mihinkään mun mielestä, vaikka kuinka yritän huutaa pään sisälle, että lopeta toi karaapiminen.
Usein on niin, että tottelen kraavintaa ja kirjotan sen asian ulos ja sen jälkeen oon päässyt rauhaan. Näin se menee.
Mutta ja mutta ei mun oikeestaan tuota pitänyt kirjottaa. Voi jee.
VAAN mun piti tuosta sähköpyörästä kysyä.
Eikö sitä vois samalla ostaa vaikka mopon tai skootterin? Mikä IDEA on tuolla sähköpyörällä. Noin niinku kuntoilumielessä. Eikö jalat ja muut jotka on jalois kiinni, niin saa enemmän liikuntaa jos polkee tavallisella pyörällä.
Jos poljet vaikkapa 30 kilometriä tavallisella pyörällä, niin eikö sitä sitten sähköpyörällä pitäisi polkea vähintään tuplasti saadakseen saman liikunnan ku tavallisella pyörällä vähemmässä ajassa.
Pöllöö kysymys kaiketi. Tässä kohtaa kaikki voi halutessaan nauraa :) Mutta saahan sitä kysyä. Mun pitää aina kysyä kaikenmoista jos en ole heti kärryillä.
Niin eli että jotta, Miksi sähköpyörä on hyvä?heikunkeikulle
Kun kerran istut sähköpyörän saulaan et enää halua tavallisella polkea.
Ensinäkin ei se polkematta liiku ja kun huonokuntoinenkin aloittaa liikunnan se lopu pohjattomaan väsymykseen vaan sähkön avustamana pitkään.
Silloin kun se huonokuntoinenkin liikkuu niin hiljalleen se verisuonisto alkaa kasvamaan uusille urille.
Itse kun poljen monen tunnin lenkkejä haluaisi sydänpotilaana hallita sykettään ,nyt ei syke nouse ylämäissä ,tai sitten voin mielin määrin muutella sitä.
Pääsen sellaselle palauttavalle lenkillekkin joka päivä halutessani ,se kirottu vastatuuli ei enää haittaisi .
Kauppiaat pilasi sähköpyörän maineen kun mainostivat sitä aluksi invapyöränä , se tehokas kuntoiluväline.
Tutustuin tänään pyörään minkä voi virittää menemää 45 km/h tosin laiton mut onnistuu 25km/h on nykyisten vauhti maksimissaan sähköllä.- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
heikunkeikulle
Kun kerran istut sähköpyörän saulaan et enää halua tavallisella polkea.
Ensinäkin ei se polkematta liiku ja kun huonokuntoinenkin aloittaa liikunnan se lopu pohjattomaan väsymykseen vaan sähkön avustamana pitkään.
Silloin kun se huonokuntoinenkin liikkuu niin hiljalleen se verisuonisto alkaa kasvamaan uusille urille.
Itse kun poljen monen tunnin lenkkejä haluaisi sydänpotilaana hallita sykettään ,nyt ei syke nouse ylämäissä ,tai sitten voin mielin määrin muutella sitä.
Pääsen sellaselle palauttavalle lenkillekkin joka päivä halutessani ,se kirottu vastatuuli ei enää haittaisi .
Kauppiaat pilasi sähköpyörän maineen kun mainostivat sitä aluksi invapyöränä , se tehokas kuntoiluväline.
Tutustuin tänään pyörään minkä voi virittää menemää 45 km/h tosin laiton mut onnistuu 25km/h on nykyisten vauhti maksimissaan sähköllä."koti-kiusattu"
Intoa löysin sun tekstin seasta, että kyllä se vaan taitaa olla niin, että teikäläisellä on kohta uusi sähköpyörä. Kelepaa oikein etsiä mäkiä ja sitten kun muut polkee naamat punasena tavallisella pyörällä, niin sinä ohitat kevyin askelpyörähtelyin, selkä suorana toisten ohi. Meet mäkiä ylös yhtä lujaa ku muut mäkeä alas.
Kun oikein innostut polkemaan ja matkat pitenee, niin sanot aamusella vaimolle, että lähdenpähän tästä käväsemään Tampereella, tai mitäs jos polokisin eväitä syömään Ouluun.
Onkohan jo keksitty sähköjalkoja:) Joku moottorin tapainen, joka työntelis jalkoja ripeään tahtiin.
Poika meinaa aloittaa stunttipyöräilyä kevarilla, meinaan ostaa hänelle tukipyörät, ostanko sinulle myös? :)
Mun isi on aina ollut kova poika puuhastalemaan. Kun oltiin pieniä, hän teki sellaisen koko-perheen-pulkan vesivanerista. Taivutti levyn etuosan jollain tapaa, laittoi narun nokkaan. Sinne mahduttiin koko 5 henkinen perhe, ja lujaa mentiin mukkelismakkelis.
Teki myös itse ensimmäiset vesisukset, kun niitä ei saanut ostaa Suomesta. Hän sai ohjeet jostain amerikkalaisesta tee-se-itse-lehdestä... harmittaa etten muista nimeä. Se oli aina suuri juttu kun se tupsahti postiin kerran kuukaudessa.
Nyt niistä vesisuksista olisi enemmän hyötyä kuin pulkasta. Päivä on tummaa energiaa täynnä.
The Cult ja Dark Energy
https://www.youtube.com/watch?v=5MRSqT2voOQ- Heikunkeikku
"hmp.f"
Mimmosta hommaa tuo stunttipyöräily on? Hypätään katolta alas ja mennään luuuujaaaaa pitkin sillankaidetta vai mitä häh?
Mun lapsenlapsi oli 6-vuotias kun sai ekan crossin. Ampiaisen pörinämäisesti poika kurvaili pitkin peltoa ja töyssyistä rataa. Sitten se piti vaihtaa isommaksi ja taas isommaksi ja taas ja nyt on viime kesänä taas Taas. Tällä kertaa katucrossi.
Asiasta toiseen. Niinhän sinäkin teit. Siks siis.
Mun mieheni oli kans samanlainen kun sun isi. Puuhasteluun taipuvainen.
Mieheni teki myös ison pulkan. Vai oliko se reki. Mut kuitenkin se teki sen.
Koiralla (tanskandoggi) oli valjaat ja koira juoksi innoissaan reki perässä ja reessä lapsia liuta. Kerran mies meni koiran ja reen kanssa lastentarhaan (nuorin poika oli silloin tarhassa) ja veti lapsia vuorosiin tarhan pihassa. Oli HurrrRRRjan hauskaa lapsilla.
Tulipahan taas tommosta mieleen :) - Lyhyempimuisti
Aika vanha oot jos muistat vielä ajan kun Suomesta ei saanut ostaa vesisuksia. Itselläni on muistikuvat 50-60 luvun vaihteesta kun isoveljet vesisuksilla hiihtivät, en tiedä kauanko ennen muistikuviani olivat jo aloittaneet. Pitää vissiin kaivella vanhoja kilpailuvalokuvia, jos vaikka niistä näkyisi suksien merkki.
Heikunkeikku kirjoitti:
"hmp.f"
Mimmosta hommaa tuo stunttipyöräily on? Hypätään katolta alas ja mennään luuuujaaaaa pitkin sillankaidetta vai mitä häh?
Mun lapsenlapsi oli 6-vuotias kun sai ekan crossin. Ampiaisen pörinämäisesti poika kurvaili pitkin peltoa ja töyssyistä rataa. Sitten se piti vaihtaa isommaksi ja taas isommaksi ja taas ja nyt on viime kesänä taas Taas. Tällä kertaa katucrossi.
Asiasta toiseen. Niinhän sinäkin teit. Siks siis.
Mun mieheni oli kans samanlainen kun sun isi. Puuhasteluun taipuvainen.
Mieheni teki myös ison pulkan. Vai oliko se reki. Mut kuitenkin se teki sen.
Koiralla (tanskandoggi) oli valjaat ja koira juoksi innoissaan reki perässä ja reessä lapsia liuta. Kerran mies meni koiran ja reen kanssa lastentarhaan (nuorin poika oli silloin tarhassa) ja veti lapsia vuorosiin tarhan pihassa. Oli HurrrRRRjan hauskaa lapsilla.
Tulipahan taas tommosta mieleen :)Moi Heikku :)
Tällaisesta se haaveilee:
https://www.youtube.com/watch?v=oCPTZi2Srdw
Täytyy varmaan vähän laastaria ja lastaa varata.
Vai katucrossia. Katselin youtubelta miltä näyttää, kivasti meni takapyörällä :) säästyy se etufillari.
Tanskandogit on ihanat, saa sekä koiran että ponin samalla paketilla :)) Varmaan ollut lapsilla hauskaa.
Koetin joskus mun edellistä koiraa saada vetämään pulkkaa kun lapset oli pieniä. Ei tullut mitään, vähän kun pulkka jumitti, esim. ylämäkeen, niin koira pysähtyi ja rupes kiertämään :) Olin opettanut sitä, että jos ei pääse eteenpäin, jos vaikka tolppa jäi mun ja koiran väliin, niin pitää mennä ympäri.Lyhyempimuisti kirjoitti:
Aika vanha oot jos muistat vielä ajan kun Suomesta ei saanut ostaa vesisuksia. Itselläni on muistikuvat 50-60 luvun vaihteesta kun isoveljet vesisuksilla hiihtivät, en tiedä kauanko ennen muistikuviani olivat jo aloittaneet. Pitää vissiin kaivella vanhoja kilpailuvalokuvia, jos vaikka niistä näkyisi suksien merkki.
Voi olla niinkin päin, että meillä ei ollut varaa vesisuksiin. Aika köyhiä oltiin. Epäilen että ainakin olisi pitänyt Hesaan saakka matkustaa ostamaan.
- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Moi Heikku :)
Tällaisesta se haaveilee:
https://www.youtube.com/watch?v=oCPTZi2Srdw
Täytyy varmaan vähän laastaria ja lastaa varata.
Vai katucrossia. Katselin youtubelta miltä näyttää, kivasti meni takapyörällä :) säästyy se etufillari.
Tanskandogit on ihanat, saa sekä koiran että ponin samalla paketilla :)) Varmaan ollut lapsilla hauskaa.
Koetin joskus mun edellistä koiraa saada vetämään pulkkaa kun lapset oli pieniä. Ei tullut mitään, vähän kun pulkka jumitti, esim. ylämäkeen, niin koira pysähtyi ja rupes kiertämään :) Olin opettanut sitä, että jos ei pääse eteenpäin, jos vaikka tolppa jäi mun ja koiran väliin, niin pitää mennä ympäri.Huomenta hmp.äffälle.
Nauratti tuo sun viisas koirasi. Tietysti, tottahan toki se alkoi kiertämään jos pulkka toppas. Muistan hyvin, kun tosiaan koirat oppivat kiertämään tolpat kun niiden kans kävi lenkillä.
Hirrrrveetä menoa tossa sun laittamas linkissä. Ei mikään helppo laji. Onko sun poikas paljon ajellut moottorivehkeillä, vai onko vasta nyt innostunut?
Meinaan vaan, että jos "liian" myöhään (ikä) alkaa harrastamaan noin vaativaa lajia, eikä ole mitään kokemusta, niin voi olla, että laastaria joutuu käyttämään vähäköku paljon.
Keskimmäisellä lapsenlapsella (just täytti viime viikolla 17v.) oli ekana pyöränä Yamaha. Ostin hänelle selkäsuojuksen ja muut mahdolliset suojukset, kun oli vasta 6 vuotias ja mennä viiletti ku hullu. Nykyinen katucrossi on KTM olikos nyt EXC 125 kuutioinen. Lujaa sekin menee, mutta edellinen crossi oli 450 kuutioinen, jolla ei voinut tiellä ajaa.
Lapset ovat niin erilaisia. Nuorimmalle lapsenlapselle, joka on nyt 7v. ostettiin viime kesänä myös crossi 50 kuutioinen KTM. Pari kertaa pyörähti puutarhan ympäri ja siihen jäi ajamiset. Arvasin sen, että oli turha ostaa sille semmosen, mutta eipä ne mua usko vaikka sanoin, että "Äläkää ny vaan ostako sille sitä".
.
Oho. Kuinka mä nyt näin paljon tekstiä pukkaan. Ei oo tapanani:) Heikunkeikku kirjoitti:
Huomenta hmp.äffälle.
Nauratti tuo sun viisas koirasi. Tietysti, tottahan toki se alkoi kiertämään jos pulkka toppas. Muistan hyvin, kun tosiaan koirat oppivat kiertämään tolpat kun niiden kans kävi lenkillä.
Hirrrrveetä menoa tossa sun laittamas linkissä. Ei mikään helppo laji. Onko sun poikas paljon ajellut moottorivehkeillä, vai onko vasta nyt innostunut?
Meinaan vaan, että jos "liian" myöhään (ikä) alkaa harrastamaan noin vaativaa lajia, eikä ole mitään kokemusta, niin voi olla, että laastaria joutuu käyttämään vähäköku paljon.
Keskimmäisellä lapsenlapsella (just täytti viime viikolla 17v.) oli ekana pyöränä Yamaha. Ostin hänelle selkäsuojuksen ja muut mahdolliset suojukset, kun oli vasta 6 vuotias ja mennä viiletti ku hullu. Nykyinen katucrossi on KTM olikos nyt EXC 125 kuutioinen. Lujaa sekin menee, mutta edellinen crossi oli 450 kuutioinen, jolla ei voinut tiellä ajaa.
Lapset ovat niin erilaisia. Nuorimmalle lapsenlapselle, joka on nyt 7v. ostettiin viime kesänä myös crossi 50 kuutioinen KTM. Pari kertaa pyörähti puutarhan ympäri ja siihen jäi ajamiset. Arvasin sen, että oli turha ostaa sille semmosen, mutta eipä ne mua usko vaikka sanoin, että "Äläkää ny vaan ostako sille sitä".
.
Oho. Kuinka mä nyt näin paljon tekstiä pukkaan. Ei oo tapanani:)Mulle saa kirjoittaa, pitkää tai lyhyttä, kyl mä kaiken ahmin :) Parasta on kun joku vastaa, yksinpuhelua voin harrastaa itseksenikin, toivon etten ihan vielä olis siinä tilassa.
Joo, nappiin meni kirjoituksesi, ei poika ole harrastanut tuon tapaista ennen. Paitsi sähkömopolla paineli pienenä menemään. Mutta tuntuu että tuo moottoripyöräily on hänen juttunsa, ja tavallaan kannustan että alkaa väsäämään liikenteen ulkopuolella sen kanssa. Jos oppisi nyt pientehoisemmalla vehkeellä vähän taiturointia ja pyörän hallintaa ennen kuin hommaa vuoden päästä ison motskarin ja ajaa ittensä kuoliaaksi :/
Hän tajusi itsekin ettei ehkä ihan kylmiltään mihinkään pysty, ja ilmoittautui crossiradalle. Varmaan trialistakin olisi hyötyä. Meillä on autotallissa yksi monsteri mopoksi odottamassa metsään lähtöä.
On ne lapset erilaiset. Ja on sitten ihanaa kun löytävät sen "oman" juttunsa. Koetan kehottaa löytämään mahdollisimman monia. Valitettavasti se tyttöjen kanssa tahtoo mennä niin, että kun boitsufrendin löytää, se on se yksi ja ainut "oma" juttu.- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Mulle saa kirjoittaa, pitkää tai lyhyttä, kyl mä kaiken ahmin :) Parasta on kun joku vastaa, yksinpuhelua voin harrastaa itseksenikin, toivon etten ihan vielä olis siinä tilassa.
Joo, nappiin meni kirjoituksesi, ei poika ole harrastanut tuon tapaista ennen. Paitsi sähkömopolla paineli pienenä menemään. Mutta tuntuu että tuo moottoripyöräily on hänen juttunsa, ja tavallaan kannustan että alkaa väsäämään liikenteen ulkopuolella sen kanssa. Jos oppisi nyt pientehoisemmalla vehkeellä vähän taiturointia ja pyörän hallintaa ennen kuin hommaa vuoden päästä ison motskarin ja ajaa ittensä kuoliaaksi :/
Hän tajusi itsekin ettei ehkä ihan kylmiltään mihinkään pysty, ja ilmoittautui crossiradalle. Varmaan trialistakin olisi hyötyä. Meillä on autotallissa yksi monsteri mopoksi odottamassa metsään lähtöä.
On ne lapset erilaiset. Ja on sitten ihanaa kun löytävät sen "oman" juttunsa. Koetan kehottaa löytämään mahdollisimman monia. Valitettavasti se tyttöjen kanssa tahtoo mennä niin, että kun boitsufrendin löytää, se on se yksi ja ainut "oma" juttu.Lukiessani tota sun kirjotusta, tuli mieleen myös crossirata. Pojalla on kotona tehtynä crossirata, jolla poika harjoitteli oikeastaan joka päivä ja melkein koko ajan. Intoa oli ja on niin paljon. Crossirata (yleinen) on pitempi ja vaativampi, ku pojan kotona, että siellä kävi myös ahkeraan harjoittelemassa.
Minä oon kans aina kannustanut lapsia niihin asioihin, joihin heillä itsellään on palava halu.
Sen verran paljon oon vuosien ajan seuraillut crossilla ajoa, että suosittelen kyllä tosiaan sitä, että poikasi ensiksi harjoittelisi kunnolla ja turvallisesti kaikkia tasapainojuttuja ja nopeuksien vaihteluita, ennen ku heti siirtyy stunttipyöräilyyn. Heikunkeikku kirjoitti:
Lukiessani tota sun kirjotusta, tuli mieleen myös crossirata. Pojalla on kotona tehtynä crossirata, jolla poika harjoitteli oikeastaan joka päivä ja melkein koko ajan. Intoa oli ja on niin paljon. Crossirata (yleinen) on pitempi ja vaativampi, ku pojan kotona, että siellä kävi myös ahkeraan harjoittelemassa.
Minä oon kans aina kannustanut lapsia niihin asioihin, joihin heillä itsellään on palava halu.
Sen verran paljon oon vuosien ajan seuraillut crossilla ajoa, että suosittelen kyllä tosiaan sitä, että poikasi ensiksi harjoittelisi kunnolla ja turvallisesti kaikkia tasapainojuttuja ja nopeuksien vaihteluita, ennen ku heti siirtyy stunttipyöräilyyn.Ai mikä luksus kun kotona saa harrastaa :)
No tuostahan sainkin idean... Ei mulla hirveän iso tontti ole, mutta kolmasosa on metsäinen. Että jos antaisin sille lupaa tehdä moporadan tontin ympäri, ei tässä lujaa voi ajaa, mutta kokeilla sitä hiljaisajoa trialin tapaan.. Jos on liian helppo rata, kannan muutan kannon ja kiven, ja exän siihen :))
Kai ne sammaleet kasvaa takaisin.Heikunkeikku kirjoitti:
Lukiessani tota sun kirjotusta, tuli mieleen myös crossirata. Pojalla on kotona tehtynä crossirata, jolla poika harjoitteli oikeastaan joka päivä ja melkein koko ajan. Intoa oli ja on niin paljon. Crossirata (yleinen) on pitempi ja vaativampi, ku pojan kotona, että siellä kävi myös ahkeraan harjoittelemassa.
Sen verran paljon oon vuosien ajan seuraillut crossilla ajoa, että suosittelen kyllä tosiaan sitä, että poikasi ensiksi harjoittelisi kunnolla ja turvallisesti kaikkia tasapainojuttuja ja nopeuksien vaihteluita, ennen ku heti siirtyy stunttipyöräilyyn.Onko muuten sun lapsenlapsesi kolhinnut ittensä koskaan crossilla?
- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Ai mikä luksus kun kotona saa harrastaa :)
No tuostahan sainkin idean... Ei mulla hirveän iso tontti ole, mutta kolmasosa on metsäinen. Että jos antaisin sille lupaa tehdä moporadan tontin ympäri, ei tässä lujaa voi ajaa, mutta kokeilla sitä hiljaisajoa trialin tapaan.. Jos on liian helppo rata, kannan muutan kannon ja kiven, ja exän siihen :))
Kai ne sammaleet kasvaa takaisin.No EHDOTTOMASTI annat pojan tehdä oma harjoitusrata, jos kerran on tilaa.
Mitä enemmän harjoittelee (mieluummin joka päivä) sitä kätevämmäksi ajajaksi tulee. Jos harjoittelee vain yleisessä harrastajille tarkoitetulla radalla, niin on oma vaivansa lähteä viemään lasta ja ajovehjettä peräkärryllä radalle.
Mun pojan tekemä harjoittelurata oli viimesen päälle harkittu. Elikkä raktorilla teki pieniä ja vähän isompiä töyssyjä ja muuta semmosta.
Suurempia kolhuja ei ole tullut. Tarkoitan ei ole luita katkeillut, mutta mustelmia ja ruhjeita tosi paljon.
Tämä nyt 17-vuotias poika, niin sen ajamista en ole koskaan murehtinut, koska on liikunnallisesti sen tyyppinen, että justi tuo crossiajelu on omialtaasta hänelle. Nuorin 7-vuotias on eri tyyppinen ja oikeastaan ihan hyvä, kun ei mielistynyt tuohon lajiin, vaikka se oma crossi sille ostettiinkin. Hänellä ei ole sellasta kehon hallintaa, että jos hän alkaisi ajelemaan, niin murehtisin itteni kipiäksi.
Ehkä hän itsekin vaistos, että "tää ei kyllä oo mun heiniäni".
Tavallisen rauhaa rakastavan miehen elämä olis paljon helpompaa ja enemän antavaa ellei sen miehen pitäs koko ajan olla varuillaan.
Ei nykyään tarvii villielukoi pelätä eikä paljo toissi ihmisikään mut toi pahuksen kalenteri.
Joka ainoo armas aamu sais olla silmät sarkanappeina sitä tuteramas ,jos koitta olla ovela ja laitta niit klapuil ylös nii mis ne laput on ku tarttis.
Kyllä niin lähelt taas viimeviikol vahinkon siipi liippas ,aamu kymmenelt muistin ja nippa nappa onnittelut kelpas.
https://www.youtube.com/watch?v=9_gnEP-RWdg- eppu2
Minä, kun tuon flussan sain, etten pariin päivään paljon muuta jaksanut, kun maata, kun lämpökin nousi liki 39, jäi laskiainen noteeraamatta.
Ensin oli aikomus mennä tuonne seurakuntatalolle. Siellä tarjoilivat hernekeittoo ja kahvit päälle.Niin ,paljon naureskellaan miesten sairastamista ja sitä passauksen määrää mitä ne edelyttää toipuakseen.
Osaa ne naisetkin sairastaa oikein kunnolla,eikö sulla eppu ollut avustajaa pahimpien tuskien hetkellä.- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Niin ,paljon naureskellaan miesten sairastamista ja sitä passauksen määrää mitä ne edelyttää toipuakseen.
Osaa ne naisetkin sairastaa oikein kunnolla,eikö sulla eppu ollut avustajaa pahimpien tuskien hetkellä.Juu, tuo kissa se makasi melkein yötä päivää mun vieressäni.
Vessaankin se tuli perässä, pöntön viereen.
Sitten, kun se oli itse vähän aikaa liikkeellä, se kävi aina välillä sängyn vieressä tarkastamassa tilanteen.
Vaan eipä siinä mitään, kun ei ruokakaan maittanut ja kahvikin maistui pahalta. Eilen torkahtelin pitkin päivää.
Mustikkamehua vaan hain kaapista. Nyt alkaa taas elämä voittaa.
Niin kauas ku silmä siintää on mustien lepposia kommentteja , ei näköjään tarvita enää sinisten opetusta ,hyvin on oppineet.
Tääl on muutaman kerran ollut juttua nikeistä ja koska toi kotkiusattu haluu jatkaa lärvimistä niin hän on hyvä vaan.
Katellaan kummalla turnauskestävyyttä ,muista kiusattu sitten säänöllisest tulla kertomaan et ,mä se en ainakaan ollut.On siellä yksi joka jaksaa kommentoida sen jälkeen kun kirjoitin, että josko palstalaiset lopettaisivat kommentoimasta feikkiäsi, juttu läsähtäisi kasaan.
Ancelina kirjoitti:
Tähän kohtaan sopii hyvin sanonta: mitä minä sanoin, huomasit varmaan kuinka kävi.
Muistanko oikein eli onks sulla treffit tänään telkun kanssa klo 18?
korpikirjailija kirjoitti:
On siellä yksi joka jaksaa kommentoida sen jälkeen kun kirjoitin, että josko palstalaiset lopettaisivat kommentoimasta feikkiäsi, juttu läsähtäisi kasaan.
Ei se mitään et yrittää huijata mut se ärsyttää kun pitää lukijoita tyhminä.
markeena kirjoitti:
Muistanko oikein eli onks sulla treffit tänään telkun kanssa klo 18?
Ei kun ne oli eilen klo 20.30 ja tänään samaan aikaan.
Tosin johonkin aikaan tulee ampumahiihtoa, jotain joutuu tallentamaan.Ancelina kirjoitti:
Tähän kohtaan sopii hyvin sanonta: mitä minä sanoin, huomasit varmaan kuinka kävi.
Siinähän kävi juuri niin kuin kerroitkin ,hyvä syötti kun noin moni tarttui kiinni, varsinainen kultakala .
Ancelina kirjoitti:
Ei kun ne oli eilen klo 20.30 ja tänään samaan aikaan.
Tosin johonkin aikaan tulee ampumahiihtoa, jotain joutuu tallentamaan.Muistin oikein. Mun tietojen mukaan miehet on tänään klo 18, joten sohva kutsuu.
markeena kirjoitti:
Muistin oikein. Mun tietojen mukaan miehet on tänään klo 18, joten sohva kutsuu.
No sittenhän meille molemmille tulee rattoisa ilta. Minä en kylläkään pääse sohvalle, täällä on tarkoin varjellut paikat.
koti-kiusattu kirjoitti:
Siinähän kävi juuri niin kuin kerroitkin ,hyvä syötti kun noin moni tarttui kiinni, varsinainen kultakala .
Ennalta odotettu ja toinen vaihtuvalla puskanikillä, vähintäänkin noin.
Ancelina kirjoitti:
No sittenhän meille molemmille tulee rattoisa ilta. Minä en kylläkään pääse sohvalle, täällä on tarkoin varjellut paikat.
Kiitti, kun kirjoitit tuosta tallentamisesta, mä en olisi muuten huomannut tuota naisten kisaa.
Rattoisaa iltaa!- thekieroilijat
koti-kiusattu kirjoitti:
Kieroa touhua taas kaksikolta.
markeena kirjoitti:
Kiitti, kun kirjoitit tuosta tallentamisesta, mä en olisi muuten huomannut tuota naisten kisaa.
Rattoisaa iltaa!En tiedä arvaako kirjoittaa, mutta et usko kuinka hyvä mieli tulee, kun luen viestejäsi.
Laitoin juuri takkaan tulen, mukava lämpöisessä istuskella ja telkkua katsella.
Mukavaa iltaa!- en.mä.näe
thekieroilijat kirjoitti:
Missä????
- Kylliksi.kyllä
koti-kiusattu kirjoitti:
Aijaijai kun lärvääjän sormet taas syyhyää palstalle riitaa. Voi kuule taas käydä niin että sitä saa mitä tilaa. Lopettaisit nyt tuon kyllästyttävän ärsytyksen muita kirjoittajia kohtaan.
thekieroilijat kirjoitti:
Kävikö nyt niin että kävi kylmät? tulit silmät kiiluen ojentamaan sitä viekasta enkeliä ja siellä olikin toiset valmiina kirjaamaan ylös tulijat.
Pakko myöntää et hävisin vedon ,en arvannut puskia noin paljon olevan.
Näin tällä kertaa ,parempi onni seuraavalla.thekieroilijat kirjoitti:
Mitä kieroa siinä on, että käy kuten ennustin? Eli menin musaketjuun hunkszille vastaamaan ja sain torpedot perääni.
Kylliksi.kyllä kirjoitti:
Aijaijai kun lärvääjän sormet taas syyhyää palstalle riitaa. Voi kuule taas käydä niin että sitä saa mitä tilaa. Lopettaisit nyt tuon kyllästyttävän ärsytyksen muita kirjoittajia kohtaan.
Harmittaako kun oman riiranhalusi paljastit.
- hytinäx1
Ancelina kirjoitti:
Mitä kieroa siinä on, että käy kuten ennustin? Eli menin musaketjuun hunkszille vastaamaan ja sain torpedot perääni.
Juu näinhän sinä vastasit kl 16.10 kun joku ihmetteli miksi linkitit saman kappaleen kuin joku toinen kirjoittaja aiemmin.
"Okei, tunnustan että luin myös eukkopahan viestin, näyttää siltä että sinä täällä pahemmin räydyt, kun pitää tulla perään hihittelemään. Oikeastaan tuo vastaamiseni oli testi, kuinka nopeasti saan sinut/teidät kimppuuni, eikä siihen kauaa mennytkään. Olette niin ennalta-arvattavia.Lepo vaan, räytykää taas rauhassa :)"
Siis en oikein käsitä miksi pitää noin tehdä? Onko teillä sininikkisillä joku etuoikeus mollata heitä jotka mustanikkisinä liittävät musiikkia sininikkisen hunkzin ketjuun?
Yhäkö täällä käydään jotain taistelua? hytinäx1 kirjoitti:
Juu näinhän sinä vastasit kl 16.10 kun joku ihmetteli miksi linkitit saman kappaleen kuin joku toinen kirjoittaja aiemmin.
"Okei, tunnustan että luin myös eukkopahan viestin, näyttää siltä että sinä täällä pahemmin räydyt, kun pitää tulla perään hihittelemään. Oikeastaan tuo vastaamiseni oli testi, kuinka nopeasti saan sinut/teidät kimppuuni, eikä siihen kauaa mennytkään. Olette niin ennalta-arvattavia.Lepo vaan, räytykää taas rauhassa :)"
Siis en oikein käsitä miksi pitää noin tehdä? Onko teillä sininikkisillä joku etuoikeus mollata heitä jotka mustanikkisinä liittävät musiikkia sininikkisen hunkzin ketjuun?
Yhäkö täällä käydään jotain taistelua?Ketä mustanikkistä tuossa mollasin?
Tuo ei ollut vastaus tellukan viestiin, vaan hänen joka tuli pilkkaamaan. Käypä lukemassa uudelleen.
Arvasin että mikäli menen hunkszille kirjoittamaan, siitä vähintään pari kirjoittajaa innostuu minua mollaamaan.
Minä en taistele kenenkään kanssa, toivon vain, että saisin olla nokkijoilta rauhassa. Mutta enpä vain saa.Lisään vielä, että en ole ketään musiikkilinkkien laittajaa mollannut.
Pysyn taas poissa musaketjuista, kun läsnäoloni näyttää kovasti tunteita kuumentavan. Sinunkin.- hytinäx1
Ancelina kirjoitti:
Ketä mustanikkistä tuossa mollasin?
Tuo ei ollut vastaus tellukan viestiin, vaan hänen joka tuli pilkkaamaan. Käypä lukemassa uudelleen.
Arvasin että mikäli menen hunkszille kirjoittamaan, siitä vähintään pari kirjoittajaa innostuu minua mollaamaan.
Minä en taistele kenenkään kanssa, toivon vain, että saisin olla nokkijoilta rauhassa. Mutta enpä vain saa.luulen että mollaat mimmimum-mia joka linkitti musiikkinsa ennemmin sinua ( sinä linkitit saman kappaleen mitä mimmi oli tehnyt aiemmin) ja sitä tellukka ihmetteli ja ihmetykseen liittyi joitakin muitakin.Voithan sinä itsekin lukea viestit tellukan jälkeen.
"Okei, tunnustan että luin myös eukkopahan viestin" kenelle tuo viesti oli tarkoitettu?
Vai olenko ymmärtänyt jollakin tavalla väärin koko homman? hytinäx1 kirjoitti:
luulen että mollaat mimmimum-mia joka linkitti musiikkinsa ennemmin sinua ( sinä linkitit saman kappaleen mitä mimmi oli tehnyt aiemmin) ja sitä tellukka ihmetteli ja ihmetykseen liittyi joitakin muitakin.Voithan sinä itsekin lukea viestit tellukan jälkeen.
"Okei, tunnustan että luin myös eukkopahan viestin" kenelle tuo viesti oli tarkoitettu?
Vai olenko ymmärtänyt jollakin tavalla väärin koko homman?Jos olisin ollut fiksu ja nähnyt ja avannut mimmimummin viesti/linkin, niin en todellakaan olisi samaa laulua linkittänyt.
Minulla ei ole mitään häntä vastaan.
Minua ivattiin kun kerroin lukeneeni ja vastanneeni vain hunkszin viestiin.
Tuo lause jota siteerasit oli vastaus siihen viestiin.
Siivooja rynnisti tapansa mukaan lisäämään löylyä ja epäili kaikkea sanomaani.
Hihittelijä otti jopa mieheni ja palstakäytökseni ivansa kohteeksi.
Siellä ne viestit ovat kai edelleen, ymmärtäkää lukemanne.
En jatka tämän asian jauhamista.- älä.turhaa
hytinäx1 kirjoitti:
luulen että mollaat mimmimum-mia joka linkitti musiikkinsa ennemmin sinua ( sinä linkitit saman kappaleen mitä mimmi oli tehnyt aiemmin) ja sitä tellukka ihmetteli ja ihmetykseen liittyi joitakin muitakin.Voithan sinä itsekin lukea viestit tellukan jälkeen.
Vai olenko ymmärtänyt jollakin tavalla väärin koko homman?Hytinä, "eukkopaha" on nimimerkki joka kirjotanut ennen hunksii. Ei mimmimummi.
- kesivä
Mä tungen tähän väliin kiitokset kookoolle.
Kiitos!
Mä nimittäin kahden tunnin sauna-avanto rilluttelun jälkeen kävin ostamassa lenkkimakkaraa. En ole kesän jälkeen makkaraa syönyt.
Nyt on niiin syntinen olo. Pikkasen naurattaa tämä mun touhu, ensin olen eufoorinen ja sitten syntinen olo.Teehän uuteen ketjuun riimi saunasta ,makkarasta ja euforisen tunteen valtaamasta syntisestä.
- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Teehän uuteen ketjuun riimi saunasta ,makkarasta ja euforisen tunteen valtaamasta syntisestä.
Kerkesin sinne jo runonpätkän heittää. Ei makkarasta, mutta vielä on iltaa jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195920- 173396
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192986Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6392216Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1642175Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711474Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421435Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31238Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061156Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641127