Neuvoja lennot ja majoitus

TjaM

Hei

Kertokaapa te kokeneemmat Samuin matkaajat ensikertalaiselle neuvoja.

Lennot
Skyscannerin kautta edullisin järkevällä matka-ajalla oleva lento näyttäisin olevan mennessä Hki-Hongkong-Samui; takaisin tullessa Bangkokin kautta. Onko muita hyviä ideoita, kannattaako tämä?

Majoitus
Suosituksia ottaisin vastaan. Hotelli/bungalow (haluan valmiiseen aamiaispöytään) hyvällä uima-altaalla. Rauhaa mutta myös kävelymatka ravintoloihin. Hyvätasoinen mutta ei mikään superkallis. 2 aikuista.

Vasta vuoden vaihteessa ollaan menossa mutta lennot ajateltiin varata ajoissa. Kiitos etukäteen.

13

1723

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentojen etsiminen on haasteellista, jos itselle parhaan haluaa.
      Usein noi hakukoneet eivät esim. näytä halpisyhtiöitä, tai kentän vaihtolentoja.
      katselin Bangkokista esim. nok airilla pääsee alle 50 eurolla edestakaisin Samuille.
      bangkokissa tosin pitää vaihtaa kenttää. Bussi on ilmainen. wanillakkin 100thb/ nöpö Jos taas samalta kentältä haluaa hinta on 168 euroa.

• TjaM

Ok, kiitos, pitääkin tutkia tuora vaihtoehtoa. Entä Krabin kautta, onko järkeä.

Majoitusehdotuksia otetaan myös mielellään vastaan.

• KhanomLover

Tuo teidän setti riippuu niin monesta tekijästä.
        Krabi tai Phuket tarkoittaa Samuille mennessä noin 4-6h auto kyytiä 1.5 lautta eli menis 1 lomapäivä / sivu. Ehkä teille olis Chaweng sopiva, kaikki löytyy paljon turisteja.
        Itse en ole yöpynyt em. kylässä joten majoituksessa en voi neuvoa, jos skootterilla ajo onnistuu niin läheltä löytyy huokeampia paikkoja asua. Tarkoitan ei tarvitse maksaa majasta 100€ / yö

• TjaM

Päädyttiin Bangkokin kautta. Sen verran olen lukenut että Chaweng ei taida olla meidän paikka, hakusessa enemmän paikallisfiilistä ja vähemmän turisteja

• pittääihimetellä

Miksi sitten Samuille?

• BillKazmaier

Samui Natien Resortissa oltiin viime keväänä, ja ei voi muuta kuin suositella. Rauhallinen, keskeinen sijainti ja hintaansa nahden hyvät huoneet ja kohtuullisen hyvä aamupalakin.

• leporanta

Menin Bangokin kautta ,lento Samuille Air Asialla, lennot otettu netistä, kuljetus kentältä hotelliin Nova Samui Resort hyvä allas kaunis puutarha , hotellilta saa kuljetuksen n. 1,5km päähän .Aamiainen hotellilla ei ihmeellinen. mutta allas hyvä ei kannatamennä rannalle se oli huono ,kapea roskainen, Ehkä puolikilometriä kauppakeskus, paljon ravintoloita ja kaupat ym
      Tulin 13,3.16

• palvelutko

Mitä siellä 1,5 km päässä on minne saa hotellilta kuljetuksen?

• jalkatyöläinen

huomenta samuin kävijät olen samuille menossa mutta jatkaisin matkaa koh taolle kysynkin mistä päin saarta pääsee lautalla koh taolle kiitos vastauksista

• SavostaTaolle2010

Katso Laiffi karttaa ja laita laiturivaihtoehdot niin arvotaan sitten yhdessä.

• Ilarilistokorpi

Samuilta taolle bangrakin, maenamin ja nathonin satamista. Samuille ensikertalaiselle suosittelen chawengin rantaa, palvelut käden ulottuvilla, sitten kun on hallussa mitä ja missä niin on helpompi mennä toisille rannoille joissa ei välttämättä niin kattavat palvelut. Scootteri on loistava tapa liikkua saarella. Olen ajellut noin 40 000 km täällä ja saari on todella upea, kompakti, hyvät palvelut ja autioita rantoja, kauniita viidakko reittejä... Jokaiselle jotain. Tulette tänne meidän hotelliin niin saatte lomasta enemmän vähemmällä vaivalla. www.pandorakohsamui.com. terveisin Ilari

• jalkatyöläinen

kiitos ilari vastauksesta kyselen matka-kumppanilta majoituksesta

• Mixm

Suosittelen lämpimästi tuota hotellia.
      Olimme siellä helmikuussa -17. Loistavaa palvelua, hyvät huoneet, meillä oli bungalow, josta oli n. 5metriä altaaseen.
      Skootteri oli helppo ottaa vuokralle hotellista.
      Muutenkin tuntui että Chaweng oli rannoista paras, siellä on kaikkea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      313
      1255
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      73
      876
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      803
    4. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      683
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      662
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      42
      659
    7. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    8. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      51
      573
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      40
      558
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      542
    11. 45
      537
    12. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    13. 32
      511
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    15. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      466
    16. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      19
      447
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      78
      440
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      437
    19. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      29
      428
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      411
    Aihe