Kertokaa te, jotka olette kohteeksi joutuneet, että kuinka keikka hoidettiin.
Oliko mukana yksi vai useampi varas?
Olitko itse yksin, kaksin vai porukalla?
Mitä sinulta vietiin ja missä säilytit sitä?
Teitkö rikosilmoituksen? Miten se otettiin vastaan?
Mitä opit eli teet toisin jatkossa?
Enkä tarkoita pelkästään Kanarialla sattuneita tapauksia vaan kaikkia, joissa olette reissanneet.
G: Taskuvarkaiden uhrit!
17
146
Vastaukset
- Trollaatitrollaa
Ihan kiva kysymys, harmi vaan että olet trolli :(
- 67898765
Miksi gallupistani saisi tuollaisen käsityksen? Eikö tosiaan mitään voi kysyä ihan vaan vilpittömällä mielellä?
Itsekin paljon reissanneena halusin vain kuulla muiden omakohtaisia kokemuksia asian tiimoilta, kiitoksia "Varovoroja". Olemme mieheni kanssa hyvinkin tarkkoja kun reissaamme, mutta ainahan on parantamisen varaa. Itselläni on reissussa VANHA olkalaukku, jonka sisältö ei ole tärkeää; huuli- ja aurinkovoide, pikkuinen rahapussi (jossa hiukan rahaa), vesipullo yms eli vaikka joku sen veisi niin ei surettaisi. Ai niin, onhan siellä yleensä myös puhelin! Se vanha, jonka olen jättänyt matkakännyksi.
- Trollintuhoaja
Ja vittuuko sulle kuuluu? Mene trollaamaan sinne Puerto de la cruz viestiketjuihisi
- 67898765
Miksei kuuluisi jos joku haluaa kokemuksiaan kertoa?
Enhän keneltäkään sellaiselta, esim. sinulta, haluakaan kuulla jos muiden neuvominen on vastenmielistä.
Puerto de la cruzin palstalla en ole edes käynyt, kaupunki on kyllä tuttu, joten siellä ei voi olla minun "viestiketjujani".
- Varovoroja
Jonossa koneeseen Reina Sofian lentällä, yht'äkkiä takana jonottava mies sanoi vaimolleen, että lompakko on kadonnut. Vaimo ja minä aloimme kyselemään, että missä lompakko oli ja missä viimeksi näit sen.
No bussissa oli vielä ollut. No missä? Takataskussa tietenkin.
Minä ja vaimo aloimme rähjäämään äijä raukalle, että mikä kaheli
olet kun takataskussa lompakkoa pidät.
Katsoin omaa miestäni, takataskussahan silläkin lompakko!Siinä sitten rähjättiin rouvan kanssa ukoillemme.Ei voi olla todellista mitä urpoja!! - pllmkoijn
Joo eihän naisilta koskaan mitään varasteta. Tästä olen saanut kuulla 20 vuotta kun itseltä vietiin 20 mk Viipurissa. Olen sitten vissiin urpo.
- JalluKauranenTaas
Taskuvarkaita on ryhmässä aina 3. Aiheuttavat jotain pientä häslinkiä tai ruuhkaa; kyselevät jotain tai muuta älytöntä. Yksi pyrkii iholle, toinen kaivelee taskut/laukut. Kolmannelle tyypille tyrkätään saalis joka häipyy paikalta.
Jos uhri huomaa tapahtuneen niin saalis on jo kaukana. Kaikki levittelevät käsiään ja suureen huutoon päivittelevät tapahtunutta.
Turisti on aina turistin näköinen ja paikallistettavissa. Rahat, passit yms.. on laitettava siirtomatkoilla aina luoksepääsemättömiin paikkoihin. Rahavyöt ja nivusalueisiin sijoitetut kätköt ovat hyviä.
Jollette näin toimi niin paljon matkustellessanne tulette vuorenvarmasti joskus ryöstetyksi.- onnistuikerran
Juuri näin se tapahtui, meillekin, turistien suosimalla näköalapaikalla Inglesissä. Kolmen kopla, yksi nainen ja kaksi miestä. Turistien näköisiä hekin.
Paikalla oli pientä ruuhkaa, paljon turisteja. Minut sysättiin lempeästi syrjemmälle, ja miehen kuvatessa maisemaa, häneltä vietiin lompakko tarranauhalla suljetusta reisitaskusta. Onneksi lompakossa ei ollut paljon rahaa, muutama kymppi. Lompakon nämä herrasmiesvarkaat palauttivat pokkana takaisin kysymällä, että onkohan tämä meidän lompakko kenties. Kaikki muu oli tallella, paitsi rahat. Tähän koko tapahtumaketjuun meni pari-kolme minuuttia.
Mitäänhän emme voineet todistaa, vaikka näitä kolmea tekosesta epäilimmekin. Jäivät vielä notkumaan siihen paikalleen, tosin eivät kimpassa vaan hieman toisistaan erillään. Ja osaamatta espanjaa, emme ottaneet riskiä joutua moneksi tunniksi jonnekin poliisiasemalle asiaa selvittelemään muutaman kympin takia. Lompakon palauttamisella varkaiden tavoitteena oli ilmeisesti vähentää haluja tehdä rikosilmoitus.
Nyt ei enää viedä lompakkoa, se on metalliketjulla kiinni vyössä. Jos joku yrittää, sen tuntee heti. Ja tuskin heillä on metallileikkuria mukana... - Rosvoja
Multa tyhjennettiin kaikki taskut ja vietiin tuhkatkin pesästä. Kaikki meni, usko ja toivokin. Hallitus ei ole ehtinyt istua vielä pitkään ja nyt olen jo pers.aukinen. Varkaat käyttivät ns. hallitusohjelmaa ja kärkihankkeita rosvoamisvälineinä. Luulin osallistuvani yhteisiin talkoisiin tuottavuusloikan saamiseksi mutta rosvot veivät kaiken ja jään vielä velkaakin. Enkä ehtinyt edes reissuun lähteä. Enkä koskaan pääsekään enää.
- kyllästyttää
eipäs sotketa politiikkaa tähän ketjuun
- 67898765
Kiitos hyvistä kommenteista kaikille vaivautuneille!
Unohtui sanoakin, että itse pidän vartalovyölaukkua, jossa siis isompi summa rahaa enkä sitä kaivele yleisillä paikoilla. Olkalaukkuanikin pidän, vaikkei se mitään arvokasta sisälläkään, sillä olalla jonka puolella mieheni kulkee.
Niin ja minut kyllä tunnistaa turistiksi, koska en juurikaan rusketu... Odotan jännityksellä ryöstön kohteeksi joutumista.Pelkästään Espanjan matkoja on takana noin 70 ,muita lisäksi paljon,kertaakaan ei ole vielä kohdalle osunut taskuvaras.
- är.syttää
eipäs sotketa taskuvarkaita tähän ketjuun
- Annetäti
Menin kadulla olevaan hedelmäkauppaan tutkailemaan hedelmiä, mieheni jäi kauemmaksi odottelemaan.
Mieheni näki kuinka nainen ja mies tulivat taakseni, ja levittivät takanani takin suojaksi selässäni olevan repun eteen ja alkoivat tonkia reppuani. Tunsin kyllä jotain tuupintaa takanani. Mutta vasta miehen huutoon havahduin.Varkaita!! Lähtivät kovaa kyytiä luikkimaan pakoon, eivätkä saaneet saalista. Ei ollut tosin kun varavaatteita, aurinkorasvaa,vesipullo ja aurinkolasit repussa.
Rahat minulla aina vetskaripussissa vyön alla. - annemaryja
Tässä yksi aika klassinen turistihöynäytys. Opinpahan, että jos alkaa ympärillä olla tunkua ja jotain eriskummallista tapahtuu, siinä vaiheessa kannattaa käsilaukkua puristaa tiukemmin.
http://www.rantapallo.fi/samppanjaamuovimukista/2015/06/30/klassinen-tapa-tulla-ryostetyksi/ - Ei_rosvoja
Kerran eräällä torilla Hongkongissa 70-luvulla vähän ennen keskiyötä oli niin ahdasta, että jos joku olisi vienyt lompakon takataskusta ja hypännyt metrin päähän, en olisi häntä kiinni saanut. Kaatumaan ei nimittäin olisi mahtunut. Niinpä pistin lämiskän sivutaskuun. Mitään ei tapahtunut, ja lomailu jatkui mukavissa merkeissä.
- Reissaaja123
eipä ole taskuvarkaita sattunut kohdalle(valitettavasti)
Tosin mittani on 207CM/109KG
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun183047Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa812995- 612944
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2862237- 412132
- 542101
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211321- 421190
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo51163Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.991057