keinussa, ku oravanpoika pesäs

koti-kiusattu

Useinkin seisoin kannella laivan
miettien vaiheita työn vaivan
tuntien kehossa tuulen viiman
vaatteet painuen kehoon
kuin voimalla liiman
aaltojen huipuilla valkea vaahto
perässä lokkien kirkuva saatto
eläkeläisenä tuo on muisto
sellainen nuoruuren huvipuisto.
https://www.youtube.com/watch?v=NaGNmI3U-xg

Tapasin tänään miehen menneisyyrestä,en runoilijaa vaan työkaverini.
Kyseli tuo kumara ukko ,olinko käynyt laivoissa niistä lähtöni jälkeen.
En koskaan ,en ole soittanut en käynyt ,kuulun siihen koulukuntaan joka oven sulkiessaan eivät sitä avaa , menneitä muistellakseen.
Muistan aktiivivuosilta kavereita jotka jopa soitteli ja kyseli ,miten menee?
En ymmärtänyt tollasta korvaamattomuuren luuloa ,multa kun ei jää vesilasiin kuoppaa kun sormen sieltä nostaa.

161

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hetke rauha
      ain joku irvileuk pauha
      kovast koitta suut soitta
      voi ku pääsis hamaral
      otta nahka koitta
      toisalt ei ne o ku kylmi piarui
      pahailkissi ja kiarui
      niil o silmis illkiä kiilto
      suukin ku puuko viilto
      niil o elämält jotta saamist
      tulisiva vaa pois pahure kaapist

• ystävyydellä

Tutkiskeleppa nyt itse omaa suhtautumistasi kanssakirjoittajiin palstalla. Onko se muuttunut ja mihin suuntaan ?

• kesivä

Meinasin läppärin kannen kiinni laittaa,
        kun silmiäni alkoi ketjujen torat haittaa.
        Vaan aattelin taasen kerran,
        että itse tunnen itseni herran.
        Luenkin ketjuista vain kerman,
        olkoon kirjoittaja vaikka Herman.
        Tuntuu kuin yleinen paha olo ois,
        vaik kauniit sävelet taustalla sois.

• ystävyydellä kirjoitti:

Tutkiskeleppa nyt itse omaa suhtautumistasi kanssakirjoittajiin palstalla. Onko se muuttunut ja mihin suuntaan ?

Kuten koen mulle kirjoitettavan niin samalla mitalla annan.

• kesivä kirjoitti:

Meinasin läppärin kannen kiinni laittaa,
        kun silmiäni alkoi ketjujen torat haittaa.
        Vaan aattelin taasen kerran,
        että itse tunnen itseni herran.
        Luenkin ketjuista vain kerman,
        olkoon kirjoittaja vaikka Herman.
        Tuntuu kuin yleinen paha olo ois,
        vaik kauniit sävelet taustalla sois.

Sanopa kesivä muuta, luuloja sekä muita piikkejä on taas heitelty ja turha odottaa, että joku vääriä luulojaan peruisi. Anteeksipyyntö olisikin hurja yllätys.
        Kermaa siis etsitään, toivotaan että löydetään.

• ystävyydellä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Se ei ole aina oikea tie sopuun ja rauhaan.

• kesivä
        Ancelina kirjoitti:

Sanopa kesivä muuta, luuloja sekä muita piikkejä on taas heitelty ja turha odottaa, että joku vääriä luulojaan peruisi. Anteeksipyyntö olisikin hurja yllätys.

Kyllä sitä löytyy, tippa kerrallaan. Ei tarvise litkiä jo kaatunutta maitoa ;)

• siilimuori3
        ystävyydellä kirjoitti:

Komppaan teitin. Se et mättää samalla mitalla takas saa aikaan vaan sen efektin et puhaltaa hiileen. Jos malttais jättää huomioimatta piikit, vois sammuttaa suurimmat liekit.

• ystävyydellä kirjoitti:

Aina ei jaksa ei halua olla se joka sitä poskeaan kääntelee , siin hommas tulee kynnysmattomainen olo.

• siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

Anceli. Kyllä niitä piikkejä ja provoja näyttää lähtevän sinunkin näppikseltäsi. Eli mätät samalla mitalla. Tehkääs nyt oikea kimppasopu koko porukka :).

• siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

Anceli. Kyllä niitä piikkejä ja provoja näyttää lähtevän sinunkin näppikseltäsi. Eli mätät samalla mitalla. Tehkääs nyt oikea kimppasopu koko porukka :).

Tarkoitan siis sitä et kukaan piikkiketjuun osallinen ei ole viaton. Huolimatta siitä kuka sen aloitti.

• siilimuori3 kirjoitti:

Asiattomuuksiin ja vääriin syytöksiin vastaan, provoilua en harrasta.
        Ei muuta tästä aiheesta.

• siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

Ei muuta tästä aiheesta.

Kyllä vaan kirjoituksesi joskus näyttävän kutsuvan näitä piikittelijöitä. Tiedät mistä nykäistä. Kakkoseksi et ole jäänyt viimeaikojen ketjuissa sinäkään, myönnä pois ;).

• siilimuori3 kirjoitti:

Kyllä vaan kirjoituksesi joskus näyttävän kutsuvan näitä piikittelijöitä. Tiedät mistä nykäistä. Kakkoseksi et ole jäänyt viimeaikojen ketjuissa sinäkään, myönnä pois ;).

Sulle nyt olisi turha vastata, olet niin hyvä provoaja. Kirjoitan omalla tavallani, jos se sinusta näyttää provoamiselta, niin se on vain sinun mielipiteesi.
        Suoriin keljuiluihin vastaan jos siltä tuntuu, vaikka ne proamista olisivatkin. Ja väärät luulot useimmiten oikaisen, en aina, koska joidenkin kanssa siitä ei hyvä seuraa. Eläkööt harhoissaan.

• Ancelina kirjoitti:

Sulle nyt olisi turha vastata, olet niin hyvä provoaja. Kirjoitan omalla tavallani, jos se sinusta näyttää provoamiselta, niin se on vain sinun mielipiteesi.
        Suoriin keljuiluihin vastaan jos siltä tuntuu, vaikka ne proamista olisivatkin. Ja väärät luulot useimmiten oikaisen, en aina, koska joidenkin kanssa siitä ei hyvä seuraa. Eläkööt harhoissaan.

Siis provoamista. Mitään en ole ottanut.

• siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

Huomaatko. Sun on vaikea ottaa vastaa asiallista palautetta vaan alat heti puolustuskannalle ja mitätöimään sanojaa. ? Eli mitätöit mun sanomiseni vaikka sanon asiallisesti laittamalla kirjoitukseni provoksi. Minusta sinä kirjoituksillasi joskus kirjoitat sillain et taatusti tiedät noiden "perässähiihtäjiesi" reagoivan, heillä kun nääs on omat motiivinsa joissain aiheissa.

Eli vaikka ehkä itsestäsi tuntuu, sinäkään et ole pelkkä kohde ja uhri vaan ihan tasavertainen näissä ketjuissa. Eli ihminen ihmisten joukossa, sinäkin :D.

• siilimuori3 kirjoitti:

Huomaatko. Sun on vaikea ottaa vastaa asiallista palautetta vaan alat heti puolustuskannalle ja mitätöimään sanojaa. ? Eli mitätöit mun sanomiseni vaikka sanon asiallisesti laittamalla kirjoitukseni provoksi. Minusta sinä kirjoituksillasi joskus kirjoitat sillain et taatusti tiedät noiden "perässähiihtäjiesi" reagoivan, heillä kun nääs on omat motiivinsa joissain aiheissa.

Eli vaikka ehkä itsestäsi tuntuu, sinäkään et ole pelkkä kohde ja uhri vaan ihan tasavertainen näissä ketjuissa. Eli ihminen ihmisten joukossa, sinäkin :D.

Aivan, se on sinun mielipiteesi, niinhän minä jo kirjoitin.

• piilonikillinen
        siilimuori3 kirjoitti:

Eikö se ole palstan juoni tai tarkoitus että saadaan toiset reagoimaan jotenkin ja jatkamaan kirjoittelua? Kait jokaisella on oma mielipiteensä asioista.

Jos kaikki sanoisivat joka asiaan mitä aloittaja: "juu, samaa mieltä minäkin", niin melko yksitoikkoiseksi tulisivat palstojen sivut, eikä enää ketään kiinnostaisi.

Sanoin koiralleni tänä aamuna että ollaanpa ihmisiksi, koira oli samaa mieltä, koska vastasi katsomalla silmiini ja haukahtaen. ;-)

• siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

Aivan, se on sinun mielipiteesi, niinhän minä jo kirjoitin.

Eli omasta mielestäsi et provoa koskaan vaan ne on aina vaan ne muut? Mä voisin laittaa esimerkin mut en kehtaa koska jos sen tekisin herättäisin muutaman aiheen henkiin ja sama jankutus alkais siitä aiheesta.

Ja enhän voi kirjoittaa niin vaikka et Anceli on kirjoituksistasi sitä mieltä et..........:). Jokainen vaan omastaan. Ja kukaan täällä ei ole täydellisen viaton. Ei edes Enkeli :).

• melko.naurettavaa
        siilimuori3 kirjoitti:

Eli omasta mielestäsi et provoa koskaan vaan ne on aina vaan ne muut? Mä voisin laittaa esimerkin mut en kehtaa koska jos sen tekisin herättäisin muutaman aiheen henkiin ja sama jankutus alkais siitä aiheesta.

Ja enhän voi kirjoittaa niin vaikka et Anceli on kirjoituksistasi sitä mieltä et..........:). Jokainen vaan omastaan. Ja kukaan täällä ei ole täydellisen viaton. Ei edes Enkeli :).

Ankarasti sää yrität provoomalla saada toisen kiistaan mukaan ;))))

• siilimuori3
        melko.naurettavaa kirjoitti:

Ankarasti sää yrität provoomalla saada toisen kiistaan mukaan ;))))

Myönnän, joskus olen silläkin tuulella. Mut mää en olekkaan täyvellinen, multa puuttuu vain heikkouvet :).

Mut kaikkia mun sanomisia ei voi kuitenkaa laittaa provoamisen piikkiin. Omasta mielestä kyllä multa asia-asiaa ja aitoa mileipidettäkin joskus lipsahtaa joukkoon.
        Ja voimmaa semmosen salaisuudenkin paljastaa et mää en ole paha.

• siilimuori3
        piilonikillinen kirjoitti:

Eikö se ole palstan juoni tai tarkoitus että saadaan toiset reagoimaan jotenkin ja jatkamaan kirjoittelua? Kait jokaisella on oma mielipiteensä asioista.

Jos kaikki sanoisivat joka asiaan mitä aloittaja: "juu, samaa mieltä minäkin", niin melko yksitoikkoiseksi tulisivat palstojen sivut, eikä enää ketään kiinnostaisi.

Sanoin koiralleni tänä aamuna että ollaanpa ihmisiksi, koira oli samaa mieltä, koska vastasi katsomalla silmiini ja haukahtaen. ;-)

Totta. Nyökyttely kävisi ajan mittaan tylsäksi. Asioista voi olla eri mieltä ponnekaastikin kuitenkin sillain et ei mene toisen nahan alle raatelemaan vaan kirjoittaa asioista ei henkilöistä.

• Ancelina kirjoitti:

Ei muuta tästä aiheesta.

Huomasin, että olet ollut rohkea ja minähän kiitän.

Räntää sataa joka paikassa ja voi mua onnetonta, kun en mennyt eilen ruokakauppaan ja nyt se on sitten edessä.
        Eihän tuota matkaa ole, kuin n. 200 metriä, mutta siinäkin on 199 metriä liikaa.

• markeena kirjoitti:

Huomasin, että olet ollut rohkea ja minähän kiitän.

Räntää sataa joka paikassa ja voi mua onnetonta, kun en mennyt eilen ruokakauppaan ja nyt se on sitten edessä.
        Eihän tuota matkaa ole, kuin n. 200 metriä, mutta siinäkin on 199 metriä liikaa.

Kun on aihetta, niin ainakin silloin rohkenen.
        Räntälunta satelee täälläkin, mies lähtee kauppaan 12 km:n matkan taa, lupasi hakea pakettinikin postista ja käydä äidilleni kauppaostokset.
        Minä jään tupavahdiksi. Pojalla oli aamulla elämänsä vaikein epilepsiakohtaus ja toipuu siitä edelleen. On mulla uunipuurokin hautumassa, puoli tuntia vielä ja sitten voin maistaa. Äiti oli vahingossa ostanut gluteenittomia kokonaisia kauraryynejä, ihan oikeita jyviä, antoi ne sitten minulle.
        Tällaista "bloggaamista" tällä kertaa.

• et-muista-hyvä-niin
        koti-kiusattu kirjoitti:

koti-kiusatulle
        Kaikella ystävyydellä.. .jos sama henkilö, joitain vuosia sitte oli surua josta kirjoitit julkisesti. Yksityisviestit oli silloin, jotain lohduttavaa yritin laittaa, jäi kuva ettei tuntemattoman lohdutuksilla merkitystä. Tosi ymmärrettävää, vaan mielikuva muuttui sinusta, minä itsekäs ihminen siitä jo loukkaannuin.
        Kyllä ne harvat, jotka hyväksyt, ovat jotain erityisiä.

• et-muista-hyvä-niin kirjoitti:

koti-kiusatulle
        Kaikella ystävyydellä.. .jos sama henkilö, joitain vuosia sitte oli surua josta kirjoitit julkisesti. Yksityisviestit oli silloin, jotain lohduttavaa yritin laittaa, jäi kuva ettei tuntemattoman lohdutuksilla merkitystä. Tosi ymmärrettävää, vaan mielikuva muuttui sinusta, minä itsekäs ihminen siitä jo loukkaannuin.
        Kyllä ne harvat, jotka hyväksyt, ovat jotain erityisiä.

Vastasinko sinulle?
        Silloin kun ihminen on sielu vereslihalla niin ei sen kaikki jutut ja teot oo viimesen päälle mietittyjä.

• et-muista-hyvä-niin

Kyllä vastasit. Kiitos selvennyksestä.

• ent.siivoojaparka

Jahhah!
      Taas uusi märinäkiikku. Toinen toisensa perään.

• Jokainen on jossain hyvä,mulle on lankennut tää arpa.
        Nikin vääristely ja käyttö närästi sinuakin.

• siilimuori3

Elä ny. Pyrkimys on sopuun. Kunhan kaikki myöntävät ja näkevät rehellisesti osallisuutensa.

• siilimuori3 kirjoitti:

Elä ny. Pyrkimys on sopuun. Kunhan kaikki myöntävät ja näkevät rehellisesti osallisuutensa.

Ei tää palsta rauhotu vaik me näköjään itkettäis käsikaulaa koko remmi.
        Toisist en mee takuuseen mut ittiäni koitan parhaani mukaan hillitä ja sinisellä mennään ,niist jutuista vastaan
        Kotkiusatun jutuista en.

• siilimuori3
        koti-kiusattu kirjoitti:

Toisist en mee takuuseen mut ittiäni koitan parhaani mukaan hillitä ja sinisellä mennään ,niist jutuista vastaan
        Kotkiusatun jutuista en.

Samaa mieltä tuosta palstan rauhoittumisesta. Minusta riittää kun vastaa omista kirjoituksistaan. Älä anna huomiota tuolle kotkiusatulle, sitä se odottaa et kimpaannut. Anna olla vaan.

• ent.siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kotkiusatun jutuista en.

Eihän se edes ole sinun nikkisi. Miksi niistä vastaisitkaan?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Eihän se edes ole sinun nikkisi. Miksi niistä vastaisitkaan?

Asia taitaa olla selvä,jatkahan kirjottelua itekses.

• piilonikkinen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kotkiusatun jutuista en.

Ei kannata piekautua kovinkaan pahasti . Tahallansa kiusaa jos suutut .

Sähköpostini uloskirjautui automaattisesti .

• siilimuori3
        piilonikkinen kirjoitti:

Ei kannata piekautua kovinkaan pahasti . Tahallansa kiusaa jos suutut .

Sähköpostini uloskirjautui automaattisesti .

Mitä tarkoittaa piekautuminen?
        Samaa mieltä, nämä provoajat saavat virtaa suuttumisesta tai regoimisesta. Parasta kun ei ole huomaavinaan. Tai lyö vaan läskikisi juttunsa.

• piilonikillinen
        siilimuori3 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa piekautuminen?
        Samaa mieltä, nämä provoajat saavat virtaa suuttumisesta tai regoimisesta. Parasta kun ei ole huomaavinaan. Tai lyö vaan läskikisi juttunsa.

Pillastua, hermostua, suuttua, äkäytyä, ärsyyntyä.

Jossakin näin tuollaisen sanan jota en ole ennen ikinä kuullutkaan.

• siilimuori3
        piilonikillinen kirjoitti:

Pillastua, hermostua, suuttua, äkäytyä, ärsyyntyä.

Jossakin näin tuollaisen sanan jota en ole ennen ikinä kuullutkaan.

Juu, siksi minäkin kysyin kun en ollut aiemmin tuollaista kullut.

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kotkiusatun jutuista en.

Voi hyvä "koti-kiusattu" yritä nyt hillitä kiivasta luonnettasi ja ymmärtää, ettet ole "kotkiusattu", joten ethän hänen kirjoituksistaankaan ole vastuussa.Ethän sinä koskaan kirjoita puskasta, ethän?

Aivan turhaan tulistut toisten kirjoituksista. Omissasikin on sinulle tarpeeksi pohdittavaa.
        Palsta ei pyöri yhden navan ympärillä!

Suonet anteeksi, mutta minua on alkanut suuresti huvittaa sun palstakäyttäytymisesi?!
        Ei millään pahalla.

• kylmätotuus

• Hoojosminäolenmusta

@koti-kiusattu "voi ku pääsis hamaral, otta nahka koitta"
      Vaikka sinä olet minun mielestäni tyhmä, niin ei tulisi mieleenikään uhata pienimmälläkään väkivallalla, ei hamaralla eikä muullakaan kalulla. Vaikka olen minä musta. Todella tyhmästi kirjoitit. Jopa rikollista on uhkailu. Olet paskantärkeä! Kyllä muitakin kiusataan. Hei, mitä välii! Onhan sulla oma SININEN nikkisi. Mitä muiden nikkien kirjoituksia vahtaat! Jos joku nikki muistuttaa omaa SINISTÄSI, niin siinäpähän muistuttaa. Imartelevaahan se vain on, että kelpaa muillekin. Vähän edes laajakatseisuutta ukkeli! Tämä on pientä maailmankaikkeuden rinnalla.

• Hoojosminäolenmusta

@koti-kiusattu
        Oletko sokea? Vai, miksi et osaa ajatella? Olet astunut PalstaKuninkaan varpaille, kun jatkat runoketjun pitämistä.

• Kumma juttu kun kaikki haluu tulkita ja selittää mitä mä ajattelen ja mitä mun pitäsi ja ei pirä kirjottaa.
        En pitäis pahana vaik ylläpito pikkasen sekaantuiskin tähän kirjotteluun, vaik laittais sefun asialle.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Kumma juttu kun kaikki haluu tulkita ja selittää mitä mä ajattelen ja mitä mun pitäsi ja ei pirä kirjottaa.
        En pitäis pahana vaik ylläpito pikkasen sekaantuiskin tähän kirjotteluun, vaik laittais sefun asialle.

Niinhän tuo on, moni tietää, luulee tietävänsä, arvaa tai sitten vaan piruuksissaan tulee tulkitsemaan mitä toinen tarkoittaa. Ja tietenkin mahdollisimman ivaavalla tavalla, tyrmäten kirjoittajan sanoman, näyttääkseen itse viisaammalta.

• siilimuori3
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kumma juttu kun kaikki haluu tulkita ja selittää mitä mä ajattelen ja mitä mun pitäsi ja ei pirä kirjottaa.

Ehkä kyse on siitä, et kun tämä on tällainen palsta, täällä ei tarvitse niin hirveen kauheesti välittää siitä mitä mieltä muut on sun kirjoituksista, jos ne sulle ittelles kelpaa ja itte kirjoitat sopivaisuuden rajoissa. Täällä kun pätee viidakon lait. Vaikka mielestäsi täällä joku kirjoittaa pöyristyttävän loukkaavasti jopa valehdellen toisesta kirjoittajasta, siitä e ylläpidossa välitetä mitään vaikka pyytää poistoon. Toisaalta jokainenhan on oman kirjoituksensa mannekiini, onko hyväkin että jäävät tänne ikiajoiksi koristamaan kirjottajansa mielenliikeitä?

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kannatan ajatustasi ehdottomasti!
        En kuitenkaan jaksa uskoa, että ylläpito piittaisi ehdotuksestasi.
        Aika näyttää.

• Merimiehen elämä on varmaan aika rankka. Että sinänsä en ihmettele jos ei kaipaa takaisin.
      En mäkään yleensä katsele taaksepäin, tietty hyvää muistaa välillä missä on käynyt, miksi on tullut tällaiseksi. En taida kyllä eteenpäinkään katsoa... liekö ikäkysymys.
      kirjoittaa tässä yksi jonka mielestä olet hieno mies. Vilpittömästi.

Asa ja Anna Puu - Taulu
      https://www.youtube.com/watch?v=jFqauKptUFM

• Ai ku lämmitti mieltä sun sanat,mä kun en voi muuten kiittää niin mä kiitän vaimoni kautta ja alan koht huushollia siivoomaan ,pitkän kaavan kautta.
        Imuroin ,tamppaan matot ja pesenkin viel lattiat, miehet ku ei katos mee siitä mis se matala aita on.

• siilimuori3

Jännä juttu. Pitääkö tulla riittävän vanhaksi et jossain vaiheessa se vanha alkaa kiinnostaa. Niin kuin mulla nyt esimerkiksi sukutaulut. Meidän suvusta on tehty, tai siis äidin puolelta. Jos alkais itte penkomaan isän puolen suvun. Kunhan tässä aikaa liikenee enemmälti. Siin asiassa vissiin ei päde sanonta et joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään.

Ai ku lämmitti mieltä sun sanat,mä kun en voi muuten kiittää niin mä kiitän vaimoni kautta ja alan koht huushollia siivoomaan ,pitkän kaavan kautta.
        Imuroin ,tamppaan matot ja pesenkin viel lattiat, miehet ku ei katos mee siitä mis se matala aita on.

Kiitä vaimoasi samalla, hänelläkin taitaa olla sormensa pelissä tuossa Miehen kasvattamisessa :) Tosin aihio on varmaan ollut hyvä, kun on sua kestänyt :)) Kato, aina pitää vähän kiusata...
        Tulipa tuosta mieleen ketjun aihe. Jaksaisko.

• siilimuori3 kirjoitti:

Jännä juttu. Pitääkö tulla riittävän vanhaksi et jossain vaiheessa se vanha alkaa kiinnostaa. Niin kuin mulla nyt esimerkiksi sukutaulut. Meidän suvusta on tehty, tai siis äidin puolelta. Jos alkais itte penkomaan isän puolen suvun. Kunhan tässä aikaa liikenee enemmälti. Siin asiassa vissiin ei päde sanonta et joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään.

Eli missä kohtaa mun elämää voin odottaa että rupean vielä tuollaista kaivelemaan?
        Lapsilla on isänäs puolelta tutkittu sukupuu aina viikinki-aikoihin asti, sinänsä kiva kun tutkimuksista on tehty oikein kirjoja joissa kerrotaan ne tärkeimmät jutut ihmisten elosta. Ihanaa lukea. Ja sinänsä taas lannistavaa, mun sukupuu ei taida löytyä niin pitkälle taaksepäin :) Tarttis joskus sitä sukulaista haastella, että miten hän on toiminut. Vuosia ja vuosia on kestänyt, sen tiedän.

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Eli missä kohtaa mun elämää voin odottaa että rupean vielä tuollaista kaivelemaan?
        Lapsilla on isänäs puolelta tutkittu sukupuu aina viikinki-aikoihin asti, sinänsä kiva kun tutkimuksista on tehty oikein kirjoja joissa kerrotaan ne tärkeimmät jutut ihmisten elosta. Ihanaa lukea. Ja sinänsä taas lannistavaa, mun sukupuu ei taida löytyä niin pitkälle taaksepäin :) Tarttis joskus sitä sukulaista haastella, että miten hän on toiminut. Vuosia ja vuosia on kestänyt, sen tiedän.

Se kaveluikä ei varmaan riipu vuosien määrästä vaan elämänkokemuksen. Jossain vaiheessa huomaa et alkaa enemmän kiinnostaa oma historia, kai. ai voinhan puhua vain tietenkin omasta puolestani.

Juu, ei se hetkessä tule valmiiksi. Vaatii sinniä ja perehtymistä.Netissäkin näkyy olevan joitain apuohjelmia, joilla pääsee alkuun.

• siilimuori3 kirjoitti:

Se kaveluikä ei varmaan riipu vuosien määrästä vaan elämänkokemuksen. Jossain vaiheessa huomaa et alkaa enemmän kiinnostaa oma historia, kai. ai voinhan puhua vain tietenkin omasta puolestani.

Juu, ei se hetkessä tule valmiiksi. Vaatii sinniä ja perehtymistä.Netissäkin näkyy olevan joitain apuohjelmia, joilla pääsee alkuun.

Mulla tavallaan oma suku loppuu mun kohdalla, en näe tarpeelliseksi selvittää. Onhan siskoilla lapsia, mutta ei ole sama asia.

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Mulla tavallaan oma suku loppuu mun kohdalla, en näe tarpeelliseksi selvittää. Onhan siskoilla lapsia, mutta ei ole sama asia.

Ai jos aattelet niikuin eteenpäin? Entäs sun omat lapsesi?
        Minua kiinnostaa lähinnä isomvanhemmista taaksepäin, mitä sieltä. Tai keitä.

• siilimuori3 kirjoitti:

Ai jos aattelet niikuin eteenpäin? Entäs sun omat lapsesi?
        Minua kiinnostaa lähinnä isomvanhemmista taaksepäin, mitä sieltä. Tai keitä.

Mun lapset on luovutetuilla munasoluilla autettu maailmaan, ei ole mun perimää. Siksi ajattelin ettei heitä niin kiinnostakaan tämän puolen sukujuuret. Mä en sillä sukutiedolla mitään tee enää kovin kauan :))

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Mun lapset on luovutetuilla munasoluilla autettu maailmaan, ei ole mun perimää. Siksi ajattelin ettei heitä niin kiinnostakaan tämän puolen sukujuuret. Mä en sillä sukutiedolla mitään tee enää kovin kauan :))

Aha? Eli sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi?

• arvoituksia
        hmp.f kirjoitti:

Aina kannattaa ottaa selville suvun asioita vielä vanhempien suvussa olevien eläessä. Huono niitä on jälkeen päin kysellä ja selvitellä kun asioista tietävät ovat poistuneet elämästä.

Kumma vaan, kun asioista kiinostutaan sitten kun itse on jo siinä iässä että lapsenlapset ovat aikuisia.

• siilimuori3 kirjoitti:

Aha? Eli sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi?

Onhan ne mun lapsia, laillisesti ja biologisesti, mutta ei geneettisesti.

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Onhan ne mun lapsia, laillisesti ja biologisesti, mutta ei geneettisesti.

Ootakko mää nyt järjestelen ton omassa päässäni. Eli oot kohdussas kasvattanut hedelmöityneen munasolun? Oot kuiteskin antanut sille oman elimistösi aineenvaihdunnan istukan kautta, eli lapset on kasvaneet sinussa?

Ei muakaan niin genetiika kiinosta vaan ihmisten, täs vaiheessa oman sukuni vaiheet. Mikälaista elämää ovat eläneet ja missä?

• siilimuori3 kirjoitti:

Ootakko mää nyt järjestelen ton omassa päässäni. Eli oot kohdussas kasvattanut hedelmöityneen munasolun? Oot kuiteskin antanut sille oman elimistösi aineenvaihdunnan istukan kautta, eli lapset on kasvaneet sinussa?

Ei muakaan niin genetiika kiinosta vaan ihmisten, täs vaiheessa oman sukuni vaiheet. Mikälaista elämää ovat eläneet ja missä?

Just näin, aattele minkä lahjan olen saanut ♥ Mulle elämää suuremman, ja ihan tuntemattomalta ihmiseltä. Varmaan yksi syy miksi uskon ihmisten hyvyyteen. Tulee tippa linssiin aina kun edes ajattelen.
        Näkeehän sen mistä tahansa kirjasta miten silloin on eletty :)

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Just näin, aattele minkä lahjan olen saanut ♥ Mulle elämää suuremman, ja ihan tuntemattomalta ihmiseltä. Varmaan yksi syy miksi uskon ihmisten hyvyyteen. Tulee tippa linssiin aina kun edes ajattelen.
        Näkeehän sen mistä tahansa kirjasta miten silloin on eletty :)

Eli sun lapsillas on oikeus halutessaan saada tietää oikeat vanhempansa sit kun ovat täyttäneet 18 vuotta? Tietääkös he itse et eivät oo oikeesti sun perimästä?
        Mustakin tulee isovanhempi vaik mulla ei ole mitää biologista tekemistä sen vauvelin syntyvän lapsen kanssa :).

Ei näy kirjasta miten juuri mun sukupuuni jäsenten elämä on menny :).

• siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

Eli sun lapsillas on oikeus halutessaan saada tietää oikeat vanhempansa sit kun ovat täyttäneet 18 vuotta? Tietääkös he itse et eivät oo oikeesti sun perimästä?
        Mustakin tulee isovanhempi vaik mulla ei ole mitää biologista tekemistä sen vauvelin syntyvän lapsen kanssa :).

....eiku siis syntyvän vauvelin vanhempien kanssa.

• siilimuori3 kirjoitti:

Joo, ovat pienestä saakka tienneet. Siitä kun aloivat kysymään miten vauvoja tehdään aloitin että "isi antaa vauvasiemenen äidille jolla on oma vauvasiemen, ne kun yhtyy tulee vauva. Paitsi että äidillä ei ollut omia siemeniä, joten toinen täti antoi ne mulle, joka on ollut maailman paras lahja ikinä." Tällä tarinalla itkettivät tarhatätejäkin. Päätin heti alussa että tästä on kerrottava joko heti tai ei ollenkaan.
        Saavat mennä kysymään luovuttajan tietoja kun täyttävät 18 joo, mutta jos luovuttaja on halunnut olla anonyymi, he eivät saa koskaan tietää kuka hän on. Mulla ei ole minkäänlaisia oikeuksia selvittää hänen identtiteettiä.

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Joo, ovat pienestä saakka tienneet. Siitä kun aloivat kysymään miten vauvoja tehdään aloitin että "isi antaa vauvasiemenen äidille jolla on oma vauvasiemen, ne kun yhtyy tulee vauva. Paitsi että äidillä ei ollut omia siemeniä, joten toinen täti antoi ne mulle, joka on ollut maailman paras lahja ikinä." Tällä tarinalla itkettivät tarhatätejäkin. Päätin heti alussa että tästä on kerrottava joko heti tai ei ollenkaan.
        Saavat mennä kysymään luovuttajan tietoja kun täyttävät 18 joo, mutta jos luovuttaja on halunnut olla anonyymi, he eivät saa koskaan tietää kuka hän on. Mulla ei ole minkäänlaisia oikeuksia selvittää hänen identtiteettiä.

Minulla on se käsitys ja toisaalta Väestöliiton sivuiltakin voi lukea et:

"Luovuttajaksi ryhtyvän on suostuttava siihen, että hänen henkilötietonsa annetaan Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston (VALVIRA) ylläpitämään luovutusrekisteriin ja, että nämä henkilötiedot voidaan luovuttaa hoidon tuloksena syntyneelle henkilölle hänen täytettyään 18 vuotta, mikäli hän niitä pyytää."

Eli enää ei voi kieltäytyä?

http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/tule-luovuttajaksi/munasolujen-luovutus/

• siilimuori3 kirjoitti:

Minulla on se käsitys ja toisaalta Väestöliiton sivuiltakin voi lukea et:

"Luovuttajaksi ryhtyvän on suostuttava siihen, että hänen henkilötietonsa annetaan Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston (VALVIRA) ylläpitämään luovutusrekisteriin ja, että nämä henkilötiedot voidaan luovuttaa hoidon tuloksena syntyneelle henkilölle hänen täytettyään 18 vuotta, mikäli hän niitä pyytää."

Eli enää ei voi kieltäytyä?

http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/tule-luovuttajaksi/munasolujen-luovutus/

Munasolujen luovutus/vastaanotto ei ole meillä ollut ajankohtaista vähään aikaan :) Vaikka ikuinen vauvakuume jäikin, taidan vaan odotella niitä lastenlapsia. Hankkia kissanpentuja.
        En tiedä miten on nyt, mutta joka tapauksessa se menee niin, että lapset ottavat yhteyttä Väestöliittoon, joka ottaa yhteyttä luovuttajaan, joka kertoo haluaako hän että lapset saavat tietää hänen henkilöllisyyttään. Luovuttajalla on kaikki langat käsissään.
        Mikäli hän on luovutusvaiheessa pyytänyt jäädä anonyymiksi, edes Väestöliitolla ei ole hänen tiedot. Varmaan ovat siellä jossain, mutta ei käytettävissä. Voi olla että tuo puoli on muuttunut.

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Munasolujen luovutus/vastaanotto ei ole meillä ollut ajankohtaista vähään aikaan :) Vaikka ikuinen vauvakuume jäikin, taidan vaan odotella niitä lastenlapsia. Hankkia kissanpentuja.
        En tiedä miten on nyt, mutta joka tapauksessa se menee niin, että lapset ottavat yhteyttä Väestöliittoon, joka ottaa yhteyttä luovuttajaan, joka kertoo haluaako hän että lapset saavat tietää hänen henkilöllisyyttään. Luovuttajalla on kaikki langat käsissään.
        Mikäli hän on luovutusvaiheessa pyytänyt jäädä anonyymiksi, edes Väestöliitolla ei ole hänen tiedot. Varmaan ovat siellä jossain, mutta ei käytettävissä. Voi olla että tuo puoli on muuttunut.

Juu, voihan olla et se käytäntö on voimassa mikä sillon aikoinaan on allekirjoitettu. Nyt on nyt ja silloin olis silloin.

• aikaakylläon
        siilimuori3 kirjoitti:

Aikaa varmasti on. Jospa vähentäisit aluksi tällä palstalla oleilua. On melko kyseenalainen kunnia olla palsta kuningatar - määrässä, tuskin laadussa oletkaan.

• aikaakylläon kirjoitti:

Aikaa varmasti on. Jospa vähentäisit aluksi tällä palstalla oleilua. On melko kyseenalainen kunnia olla palsta kuningatar - määrässä, tuskin laadussa oletkaan.

Juttelinko mä kuningattaren kanssa tänään? Vautsivau. Mähän oon melkein royal sitten itekin :) Sä ainakin, uskallat tolleen komentaa.. sun täytyy olla kuningattaren äiti ainakin :)

• ent.siivoojaparka
        aikaakylläon kirjoitti:

Jotenhinhan hänen on saatava työaikansa kulumaan.
        Ja palkka juoksee...

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Juttelinko mä kuningattaren kanssa tänään? Vautsivau. Mähän oon melkein royal sitten itekin :) Sä ainakin, uskallat tolleen komentaa.. sun täytyy olla kuningattaren äiti ainakin :)

Jo(i)llain on luulo sitä et kykenevät halitsemaan toisten kirjoituksia. Mut louskttakoon näppiksiään, ei niistä kannata välittää. Jos ylläpidota alkavat mua topputella, sitten voisin jotenkin reagoida mut en louskujen puheista :D.

• silimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Jotenhinhan hänen on saatava työaikansa kulumaan.
        Ja palkka juoksee...

Oi ESP, sano muuta. Palkka juoksee kaukana edellä :DD

• siilimuori3

Varmaan tuolla romatisoinnilla jaksaa taas arjessa, tiukoissakin paikoissa.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

... ja enkeli vahtii. Tuhannesti tsemppiä, Anceli
        https://www.youtube.com/watch?v=luwAMFcc2f8
        Robbie Williams - Angels

Mistä tuo on lähtöisin, että Ancelina samaistetaan enkeliin? Vaikuttaa itsekin kuvittelevansa olevan.
        Tai no onhan niitä kahden värisiä. Pikku-Kallelta opettaja kysyi, haluaisiko hän olla musta vai valkoinen enkeli. Ei sillä värillä väliä, kunhan lentämään pääsee, vastasi Kalle.
        https://www.youtube.com/watch?v=uT7iQ2dhxxI

Mistä tuo on lähtöisin, että Ancelina samaistetaan enkeliin? Vaikuttaa itsekin kuvittelevansa olevan.
        Tai no onhan niitä kahden värisiä. Pikku-Kallelta opettaja kysyi, haluaisiko hän olla musta vai valkoinen enkeli. Ei sillä värillä väliä, kunhan lentämään pääsee, vastasi Kalle.

On hän ainakin yhdelle oravanpojalle enkeli, valkoinen sellainen. Ainakin yhdelle.

Minusta on lähtöisin ,muistaakseni olen ihan itte vääntänyt sen nikin sellaseksi.
        Osaatko sä millään muulla tavalla jutella kun veetuilemalla ?jos osaat niin hämmästytä meiät .

Minusta on lähtöisin ,muistaakseni olen ihan itte vääntänyt sen nikin sellaseksi.
        Osaatko sä millään muulla tavalla jutella kun veetuilemalla ?jos osaat niin hämmästytä meiät .

Minä muistan, että yhteinen tuttumme pohjoisesta (hmp.f muistaa varmaan hänet myös), alkoi 50 palstalla nimimerkkini perusteella kutsua minua "enkuliksi", ehkä sinä sitä vähän muokkasit.
        En suinkaan minä mikään enkeli ole, siinä ent.siivoojaparka on aivan oikeassa, en edes kuvittele olevani, joskus siivistä sopivassa tilanteessa kirjoitan, ärsyttäähän toki sekin joitain herkkiä kansalaisia ja enemmän pidänkin mustasta kuin valkoisesta väristä.
        Humpsille kiitokset tsemppauksesta, nyt on kaikki hyvin.

• Ancelina kirjoitti:

Minä muistan, että yhteinen tuttumme pohjoisesta (hmp.f muistaa varmaan hänet myös), alkoi 50 palstalla nimimerkkini perusteella kutsua minua "enkuliksi", ehkä sinä sitä vähän muokkasit.
        En suinkaan minä mikään enkeli ole, siinä ent.siivoojaparka on aivan oikeassa, en edes kuvittele olevani, joskus siivistä sopivassa tilanteessa kirjoitan, ärsyttäähän toki sekin joitain herkkiä kansalaisia ja enemmän pidänkin mustasta kuin valkoisesta väristä.
        Humpsille kiitokset tsemppauksesta, nyt on kaikki hyvin.

Muistan :)
        Tuli noista väreistä mieleen, että vaikka musta liitetään suruun, niin valkoinen liittyy mun mielestä kuolemaan.
        Pienenä tyttönä kysyin (niin kuin pienet tytöt tekee) kaikilta mikä on lempiväri. Isän isoisä vastasi siihen että valkoinen. Vasta silloin tajusin että sehän tosiaan on väri sekin, siihen saakka se oli mulle ollut väritön.

• hmp.f kirjoitti:

Muistan :)
        Tuli noista väreistä mieleen, että vaikka musta liitetään suruun, niin valkoinen liittyy mun mielestä kuolemaan.
        Pienenä tyttönä kysyin (niin kuin pienet tytöt tekee) kaikilta mikä on lempiväri. Isän isoisä vastasi siihen että valkoinen. Vasta silloin tajusin että sehän tosiaan on väri sekin, siihen saakka se oli mulle ollut väritön.

Meillä on hyvä muisti, jotkut jutut eivät unohdu koskaan, ehkä jopa valitettavasti niin.

Niin, valkoisiinhan vainaja yleensä puetaan, ellei ole muita toiveita. Onko surun värinä pidetty mustaa. Suomessa enempi näin, jossain muualla se on valkoinen.
        Ainakin ennen oli mustia arkkujakin, äitini isä haudattiin sellaisessa.

• Ancelina kirjoitti:

Meillä on hyvä muisti, jotkut jutut eivät unohdu koskaan, ehkä jopa valitettavasti niin.

Niin, valkoisiinhan vainaja yleensä puetaan, ellei ole muita toiveita. Onko surun värinä pidetty mustaa. Suomessa enempi näin, jossain muualla se on valkoinen.
        Ainakin ennen oli mustia arkkujakin, äitini isä haudattiin sellaisessa.

Ei se väri mitään mut entäs musiikki? olisko sellanen new Orleans tyyppinen orkesteri siin saaton eressä kätevä?

Ei se väri mitään mut entäs musiikki? olisko sellanen new Orleans tyyppinen orkesteri siin saaton eressä kätevä?

Meinaat että sellaiset värikkäät hautajaiset.
        Ehkä en ihan heti tuohon ryhtyisi, tosin täällä yksi pappi kysyi joltain, että pidetäänkö tavalliset vai hauskat hautajaiset. Jospa Suomessakin mennään iloisten jäähyväisten suuntaan, vilkutellaan lähteneen perään ja...nyt on viisainta hillitä ittiään ettei mielikuvitus ryöpsähdä liian huimiin mittoihin.

• Ancelina kirjoitti:

Meinaat että sellaiset värikkäät hautajaiset.
        Ehkä en ihan heti tuohon ryhtyisi, tosin täällä yksi pappi kysyi joltain, että pidetäänkö tavalliset vai hauskat hautajaiset. Jospa Suomessakin mennään iloisten jäähyväisten suuntaan, vilkutellaan lähteneen perään ja...nyt on viisainta hillitä ittiään ettei mielikuvitus ryöpsähdä liian huimiin mittoihin.

"Ancelina"

Minä luulen että siskoni ja vanhempieni arkut ovat jo aikasti mustuneita, vaikka
        olivatkin alttarilla valkeita.
        Äiti on luonnolliseti musta, koska hänet tuhkattiin.
        On kummallista miksi kuoleman-jutut roihahtavat niin usein?
        -
        "Voi oma lintuni, oi oma Kurppani...miksi lähdit jo
        armas aikasi koitti noh?"
        -
        Tällä modifioidulla kopiolla en tarkoita ketään erityisesti.
        Tarkoitan sillä ainoastaan kummallista ajatus-maailmaa.
        Kuoleman-kielissä aletaan olla, ja kuolemasta silti jauhetaan.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=5oMEnNQj5Hs

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Minä luulen että siskoni ja vanhempieni arkut ovat jo aikasti mustuneita, vaikka
        -
        -
        -

YH.

hunksz

Tiedän hyvin kuinka sinua höpötys kyllästyttää, itseäsi säästääksesi sinun kannattaa pysytellä järkialoituksissa. Niitähän ei ole muita kuin omasi, menehän niihin jotain kivaa laittamaan.
        Me osaamme höpötellä myös kuolemasta, se ei meitä pelota.
        Miksi laitoit musiikkia, tämähän ei ole se ainoa virallinen ja sääntöjen hyväksymä musiikkiketju?

YP.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

-
        -
        -

YH.

Meehän nyt hunksi sinne musiikkiketjuun ja lue ensin lakia niil rähisijöille jos uskallat ,tuu sit tänne ja älä silloinkaan yritä opastaa.
        Kirjottele vaan niitä näitä ja koita sopeutuu .

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Tiedän hyvin kuinka sinua höpötys kyllästyttää, itseäsi säästääksesi sinun kannattaa pysytellä järkialoituksissa. Niitähän ei ole muita kuin omasi, menehän niihin jotain kivaa laittamaan.
        Me osaamme höpötellä myös kuolemasta, se ei meitä pelota.
        Miksi laitoit musiikkia, tämähän ei ole se ainoa virallinen ja sääntöjen hyväksymä musiikkiketju?

YP.

"Ancelina"

Vakavasti vakavista asioista, vakavasti kuolleista ihmisistä omaisista lörpötys ei
        ole höpötystä.
        Vaan jatkuvasti tehtynä lähenee se sairautta.
        Saattaa jopa olla.
        -
        Musiikilla minä kunnioitan aloittajan ajatusten tarkoitusta.

"Vaivainen matka-mies mato maan
        saa kulkeissaan paljon sulattaa.

Sitkeän nahkan kuitenkin saa
        joku hampainen poikki narskuttaa"
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=MyX8j-jB_tA

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Vakavasti vakavista asioista, vakavasti kuolleista ihmisistä omaisista lörpötys ei
        ole höpötystä.
        Saattaa jopa olla.
        -

-

YH.

hunksz

Maailmalla on hyvinkin rentoja ja äänekkäitä hautajaismenoja, yritä joskus päästä noista luutuneista ajatusmalleistasi väljemmille vesille.
        Vakavia osataan myös olla ja sekös on myös sua keljuttanut. Minä en ole täällä hyväksyntääsi hakemassa, enkä kenenkään toisenkaan.
        Naurettavaa nalkutusta aikamieheltä, yleisellä palstalla. Jossa voi valita mihin osallistuu.

YP.

• hunksz
        koti-kiusattu kirjoitti:

Meehän nyt hunksi sinne musiikkiketjuun ja lue ensin lakia niil rähisijöille jos uskallat ,tuu sit tänne ja älä silloinkaan yritä opastaa.
        Kirjottele vaan niitä näitä ja koita sopeutuu .

"koti-kiusattu"

Unohdit yyn.
        -
        "Minun" ketjussani ei rähistä minulle.
        JOS, minulle rähistäisiin, lukisin tarkkaan onko se aiheellista.
        -
        Lapsellista, kakaramaista jos olisi...
        Antaisin moisien laulujen kulkea omia latujaan.
        -
        Vakavissaan, fiksustihan täällä osaa kirjoittaa vain muutama.
        Jostain syystä hekin tykkäävät höpöstellä muualla mieluummin.
        Älä siis sinäkään aina ensiksi hätäile.
        -
        "Minun mieltäni painavat fiksut naiset
        ei niinkään höpsöt hölmöileväiset.

Naiselta vastaan kun lauseen saan fiksun
        olen aluksi pitkälti hissun-kissun."

https://www.youtube.com/watch?v=d3dJajbYy0A

H.

• hihitteleetaas
        hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Unohdit yyn.
        -
        "Minun" ketjussani ei rähistä minulle.
        JOS, minulle rähistäisiin, lukisin tarkkaan onko se aiheellista.
        -
        Lapsellista, kakaramaista jos olisi...
        Antaisin moisien laulujen kulkea omia latujaan.
        -
        Vakavissaan, fiksustihan täällä osaa kirjoittaa vain muutama.
        Jostain syystä hekin tykkäävät höpöstellä muualla mieluummin.
        Älä siis sinäkään aina ensiksi hätäile.
        -
        "Minun mieltäni painavat fiksut naiset
        ei niinkään höpsöt hölmöileväiset.

Naiselta vastaan kun lauseen saan fiksun
        olen aluksi pitkälti hissun-kissun."

https://www.youtube.com/watch?v=d3dJajbYy0A

H.

Hihhih hunks raasua mees ny jo musaa ja lirkkuu mimmimummi....roosaliille laittaan ku hää siel oottaa muute ei muka paljoo käy mut heti o paikal ko hunks hälle vastaa ;)))))

• hihitteleetaas kirjoitti:

Hihhih hunks raasua mees ny jo musaa ja lirkkuu mimmimummi....roosaliille laittaan ku hää siel oottaa muute ei muka paljoo käy mut heti o paikal ko hunks hälle vastaa ;)))))

"hihitteleetaas"

Ainahan minä menen.
        Jos siellä minulle nätisti kirjoitellaan.
        Nimmareitten arvosteleminen ei ole minu juttuni.
        Kuulukoon se vain tänne.

H.

• törkeetä.tekstii
        hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

ole höpötystä.
        Saattaa jopa olla.
        -

-

YH.

Kenestä sä sairas diaknoosin teit?

• törkeetä.tekstii kirjoitti:

Kenestä sä sairas diaknoosin teit?

Minullehan hän kirjoitti.

• hihityttäätaas
        hunksz kirjoitti:

"hihitteleetaas"

Ainahan minä menen.
        Jos siellä minulle nätisti kirjoitellaan.
        Nimmareitten arvosteleminen ei ole minu juttuni.
        Kuulukoon se vain tänne.

H.

Kuka täälä enemmän nimmareita arvostelee ku sä itte,et niitä jotka jaksaa nuolla ja kehuu.

• att2

Nyt kaikki on aika ottaa lääkäriin määräämät lääkkeet!!!

• att2
    • Tässä klassikko heistä jotka lähtevät ja heistä jotka lähtevät jälkeeni...vaikka kysymys onkin maalta muutosta, mutta siinä on niin paljon lähtemisen haikeutta että se käy kyllä kuvaamaan tunteita kun ystävä on lähtenyt lopulliselle matkalleen.

https://www.youtube.com/watch?v=sb1_b8y5XZ0

• luinpa tässä aikani kuluksi tän
      ja muutama ajatus tuli mieleeni
      "silloin kun on sielu vereslihalla niin ei sen kaikki jutut ja
      teot oo viimeisen päälle mietittyjä"
      jospa tämän kirjoittaja hyväksyisi asian toisiltakin...
      kylmäntotuuden kanssa oon samoilla linjoilla
      ja viimeiseksi nousi esiin asia joka yllätti
      että te olette jo te :)
      mutta mitäs sitten kun
      me ei olla enää me
      annetaan joululahjat jollekkin toiselle :)
      aurinkoista lauantaipäivää meille kaikille.

• helppoo.kun.ymmärtää

Jotka muistaa saman asian ovat "me" ja jotka samasta kevyesti kirjoittavat ovat "me".

• MeTeHe

@koti-kiusattu "Osaatko sä millään muulla tavalla jutella kun veetuilemalla ?jos osaat niin hämmästytä meiät ."
      Herää kysymys, että mistä on kysymys.
      Ketkä ovat meiät?
      Oletko sinä yksin Me Keisari Suuri?

• Sieltähän se tiinan komppaaja pomppas heti esiin.
        Kun ei ole mitään muuta niin aina voi tarttua pilkkuun ja ymmärtää se pahantahtoisesti.
        Katelkaahan oikein huolella muutkin ketjut ,olen mä varmaan loukannut ja herjannut oikein urakalla.

• tiinaisexi
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sieltähän se tiinan komppaaja pomppas heti esiin.
        Kun ei ole mitään muuta niin aina voi tarttua pilkkuun ja ymmärtää se pahantahtoisesti.
        Katelkaahan oikein huolella muutkin ketjut ,olen mä varmaan loukannut ja herjannut oikein urakalla.

osaat sää yleensä enää kirjoittaa muuta kun tylysti
        mietteitäni pistin esille
        jospa kirjoittaja hyväksyisi asian toisiltakin
        mutta ilmeisesti se on vaan
        meidän etuoikeus
        paljonhan siinä oli tekstiä mutta vaan muutama
        nousi esille...

• tiinaisexi kirjoitti:

osaat sää yleensä enää kirjoittaa muuta kun tylysti
        mietteitäni pistin esille
        jospa kirjoittaja hyväksyisi asian toisiltakin
        mutta ilmeisesti se on vaan
        meidän etuoikeus
        paljonhan siinä oli tekstiä mutta vaan muutama
        nousi esille...

Jos kerran suuresti huvitut kylmäntotuuren kanssa niin kivastihan teiän aika kuluu.

• ja jotenkin sekin mikä näissä kirjoituksissa
      on tullut hyvinkin selvästi esille
      ja oikeen mustaa valkoisellakin
      hei mulla ei oo kun yks ystävä täällä palstalla
      ja se on enkeli ja se on mun antama nimi
      haloo mies on kohta seittemänkymmenen
      tai mistä mää tiedän kumpaa kymmentä sää oot lähempänä
      mutta lässyttää kun teini ikäiset kakarat
      mun ystävä plaa plaa
      ei ihme että se joitain kirjoittajia voi ärsyttääkkin
      koska tuskin tää nyt on eka kerta kun siitä oot maininnu
      ja tää on sentään keskustelu palsta
      eikä palsta jossa puidaan sitä kuka kenenkä kaveri on
      sanoisinpa ihan näin taas reilun viikon kokemuksella
      että hatsansaa jää jo toiseksi :)

• ikävä.lukea

Ihmetyttää miks oot nuin ilkee, oothan sää itekin ystäviäs korppista ja hatsansaata täällä kehunu

• yks.vaihtoehto
        ikävä.lukea kirjoitti:

Ihmetyttää miks oot nuin ilkee, oothan sää itekin ystäviäs korppista ja hatsansaata täällä kehunu

Jos hällä on valikoiva muisti.

• kuulehan kookoo
      mää oon ihan yksikseni täällä läppärin takana
      enkä viestittele kenenkään kanssa
      näistä palstan asioista
      mutta hän vaan tossa sattu kirjoittaan sellasta
      mistä mää satuin oleen samaa mieltä
      se on katsos tuotava julki täällä yleisesti
      kun en tiedä kenenkään sähköposteja
      ja ne kaverit jotka on tuolla facessa
      ja vaikka täällä kirjoittelevatkin
      kuka milläkin nimimerkillä en edes enää muista
      niin ovat siellä kasvoillaan eivätkä
      mitä kummallisimmillä nimimerkeillä
      eikä siellä puida tämän palstan asioita.

• buukissa

Yksi aloituksesi vaan alkaa näin:

mutta kummaa kyllä että aina silloin tällöin
        facekaverini kysyy multa kummallisia asioita
        mitä täällä palstalla puidaan

• kesivä

Ranteestani liekö katkennut jänne,
      kun en tekstiä enää saa tänne.
      En kerro eufooriasta enkä synnistä,
      tääl on fiilikset taas ihan perceectä.

• MeTeHe

Ei aina voi olla kivaa.
        Aikuistu.

• kesivä
        MeTeHe kirjoitti:

Ei aina voi olla kivaa.
        Aikuistu.

En ikinä, jos ei saa olla kivaa, aina kun tekee mieli.

• kesivä kirjoitti:

En ikinä, jos ei saa olla kivaa, aina kun tekee mieli.

Piti laittaa oikein kone pois näpeistä piäneks aikaa kun alko sylettämään noi diaknoosit.
        Kerran päiväs joku saa päähäs avautuu ja kertoo et millanen mä oikein olen.
        Totuus on niin kamalaa et tulee paha mieli ja se kai sen avautujan tarkotus onkin ,se onko siit mitään hyötyy onkin toinen juttu.
        Heti ko saan silmät kuivattua niin uusii törkeyksii mä palstalle suollan.
        Pitääkin alkaa suunittelemaan taas alotusta.

• kesivä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Piti laittaa oikein kone pois näpeistä piäneks aikaa kun alko sylettämään noi diaknoosit.
        Totuus on niin kamalaa et tulee paha mieli ja se kai sen avautujan tarkotus onkin ,se onko siit mitään hyötyy onkin toinen juttu.

Jukra, kun mä en eilen illalla avannut konetta lainkaan, vaan hioin ja hioin mun seuraavaa suurta blogaustani.
        No, ei vaan, olin pikkuvesseleiden pyöritettävänä.

Ai niin, mä olen vähän kade sulle. Sulla on vähän silleen erillinen elämä elämäsi sisällä. Tuo merimiehen elämä.

• MeTeHe
        koti-kiusattu kirjoitti:

@koti-kiusattu "onko siit mitään hyötyy onkin toinen juttu"
        Juu, ei vanha koira opi uusia temppuja.
        Asiasta toiseen. Kun sulla on vain yksi ystävä tällä palstalla, niin miten olet aikonut toivottaa huomenna Hyvää Ystävänpäivää? Julkisestiko tällä avoimella palstalla? Se kantsii tehdä kyllä silleen selkeesti, rajatusti, että me muut ymmärretään, ettet meitä tarkoita. Se ois kamala väärinkäsitys, jos mää vaikka luulisin, että mulle toivotat.

Muutes, surraanko me ja te seuraavassakin aloituksessasi sitä, kun jollakin on melkein samanlainen nikki kuin sulla?

Minä heitin pitkän kävelylenkin, josko se terveydentilaani kohentaisi. Harva sitä enää tässä iässä täysin terve onkaan. Mutta nämä palstadiagnoosit ovat pelkkien tekstien perusteella väsättyjä, enkä luota niihin.
        Täällä on turha mieltään pahoittaa, ei kun uutta aloitusta kehiin, kyllä innokkaat osallistujat sen löytävät.

• MeTeHe kirjoitti:

@koti-kiusattu "onko siit mitään hyötyy onkin toinen juttu"
        Juu, ei vanha koira opi uusia temppuja.
        Asiasta toiseen. Kun sulla on vain yksi ystävä tällä palstalla, niin miten olet aikonut toivottaa huomenna Hyvää Ystävänpäivää? Julkisestiko tällä avoimella palstalla? Se kantsii tehdä kyllä silleen selkeesti, rajatusti, että me muut ymmärretään, ettet meitä tarkoita. Se ois kamala väärinkäsitys, jos mää vaikka luulisin, että mulle toivotat.

Muutes, surraanko me ja te seuraavassakin aloituksessasi sitä, kun jollakin on melkein samanlainen nikki kuin sulla?

Oleks koskaan kuulu mitä Puolalaisen tankkilaivan toinen perämies juttelee ku sitä on vahinkon siipi hipassu?
        Jos olet niin ei mul sit muuta olekkaan

• kesivä kirjoitti:

Jukra, kun mä en eilen illalla avannut konetta lainkaan, vaan hioin ja hioin mun seuraavaa suurta blogaustani.
        No, ei vaan, olin pikkuvesseleiden pyöritettävänä.

Ai niin, mä olen vähän kade sulle. Sulla on vähän silleen erillinen elämä elämäsi sisällä. Tuo merimiehen elämä.

Sanos muut kesivä, mielen miljonääri voi olla sontatuiskussakin ja tuntee ittes aika hyväks ihmiseks. Ei tartte juasta kenenkään peräs louskuttamas.

• Ancelina kirjoitti:

Minä heitin pitkän kävelylenkin, josko se terveydentilaani kohentaisi. Harva sitä enää tässä iässä täysin terve onkaan. Mutta nämä palstadiagnoosit ovat pelkkien tekstien perusteella väsättyjä, enkä luota niihin.
        Täällä on turha mieltään pahoittaa, ei kun uutta aloitusta kehiin, kyllä innokkaat osallistujat sen löytävät.

Totta mooses laitetaan framille riimit ,ei olla piilossa vaan ketjuun on helppo tulla.

• markeena1
        Ancelina kirjoitti:

Tiedä sitten parantaako tuo kävely?
        Mä kävin kans pienellä lenkillä ja loppupäässä on pitkä loiva mäki.
        Siinä olisi tarvittu joku, joka olisi takamuksesta tuupannut.

• markeena1 kirjoitti:

Tiedä sitten parantaako tuo kävely?
        Mä kävin kans pienellä lenkillä ja loppupäässä on pitkä loiva mäki.
        Siinä olisi tarvittu joku, joka olisi takamuksesta tuupannut.

Kuittaan rekattuna edellisen. :)

• markeena kirjoitti:

Kuittaan rekattuna edellisen. :)

Mieltä se ainakin piristi, kun kunnon lenkin sai käveltyä. Ei ollut liukasta, ei pakkasta ja nuori mies käsipuolessa tukemassa.
        Olisin tullut lykkäämään jos olisit pyytänyt :)

• Ancelina kirjoitti:

Mieltä se ainakin piristi, kun kunnon lenkin sai käveltyä. Ei ollut liukasta, ei pakkasta ja nuori mies käsipuolessa tukemassa.
        Olisin tullut lykkäämään jos olisit pyytänyt :)

Piristi toki.
        Mä olin lukenut tätä palstan "kaunokirjallisuutta" ja katsoin parhaammaksi lähteä ulos, jotta rupiset elukat ei lentelisi mun näppiksiltä.

Mulla on tosiaan surkea kunto, mutta josko sitä nyt noilla uusilla kengillä parantaisi ja panen korvantaakse tuon lykkäysavun. :)

• Louskun
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sanos muut kesivä, mielen miljonääri voi olla sontatuiskussakin ja tuntee ittes aika hyväks ihmiseks. Ei tartte juasta kenenkään peräs louskuttamas.

Aika pitkäänhän sinä olet täällä juossu mustien nikkien peräässä louskuttamassa ja vinoilemassa milloin mistäkin. Pitkät on sulla vahtipäivät koneen äärellä.

• MeTeHe
        koti-kiusattu kirjoitti:

Oleks koskaan kuulu mitä Puolalaisen tankkilaivan toinen perämies juttelee ku sitä on vahinkon siipi hipassu?
        Jos olet niin ei mul sit muuta olekkaan

Puolalaisen tankkilaivan toinen perämies juttelee, että @koti-kiusatun pitää alkaa kirjoittaa merimiesmuistelmiaan lastensa ja lastenlastansa ja lastenlastenlastensa luettaviksi ja kaikkien luettaviksi, minunkin, meidänkin, heidänkin.
        Olen ollut tukipilarina, kun yksi 80-vuotias ihminen (koulutus: kansakoulu) kirjoitti kirjan. Hän oli harrastanut kirjoittamista lehtiin ja pärjännyt jossain kirjoituskilpailuissa. Hän oli jo kirjoittanut käsikirjoituksen elämästään ja tapahtumista ympärillään seuraavia sukupolvia varten, kun hän näytti sitä minulle ja pyysi, että monistaisin lapsilleen. Näytti myös lapsilleen. Yhdessä ihastuimme ja innostimme, että tehdään kirja. Pyysin lisäyksiä ja täydennyksiä kohtiin, joista vanhan ajan työtapoja osaamaton ei ymmärtänyt mitään hänen kirjoittamallaan lyhyellä maininnalla. Sitä tekstiä puolisen vuotta fiilattiin. Laitettiin kuvia mukaan. Suvusta löytyi taittaja. Minä neuvottelin painopaikkojen kanssa ja saatiin hinta digipainossa sopivan alhaiseksi. Kirjan sidonnan otin toisesta paikasta. Hyvä kirja tuli. Sitä otettiin 300 kpl painos, suurin osa nidottuja mutta muutama sidottu myös. Lapsenlapsensa oli lukenut kirjan yhteen menoon, oli kuulemma niin mukaansatempaava. Lähialueen kirjastot ostivat iloisesti, Lähimmät kirjastot arvelivat ihmisten olevan kovin kiinnostuneita ja ostivat monta kappaletta, yksi käsikirjastoon ja toiset lainattaviksi. Kirja on loppuunmyyty. Kirjoittajalta ei rahaa kulunut, koska sai uhraamansa kirjan myynnistä takaisin tililleen. Voittoa ei tullut eikä palkkaa kirjoittamisesta hänelle eikä minulle. Mutta kylttyyria senkin edestä :) Minulle on sydämen asia, että ns. tavallisetkin ihmiset arvostavat elämäänsä ja kirjoittavat kokemuksiaan tuleville polville.
        Suosittelen sinulle koti-kiusattu, että otat jonkun hiukan merimiesaihetta ymmärtävän, mielellään nuoren, avuksesi ja esilukijaksi ja juuri noita lisäyksiä ja selvennyksiä vaatimaan. Kun sinä itse tiedät tasan tarkkaan, miten se homma meni siellä merillä, niin unohdat helposti kirjoittaessasi, että lukija ei ymmärrä ilman juurta jaksain selityksiä.
        Muistaakseni @Heikunkeikku myös ehdotti sinulle tällaista projektia.

• markeena kirjoitti:

Piristi toki.
        Mä olin lukenut tätä palstan "kaunokirjallisuutta" ja katsoin parhaammaksi lähteä ulos, jotta rupiset elukat ei lentelisi mun näppiksiltä.

Mulla on tosiaan surkea kunto, mutta josko sitä nyt noilla uusilla kengillä parantaisi ja panen korvantaakse tuon lykkäysavun. :)

Samoin, lähdin tuulettumaan ja se oli hyvä idea. Aina ei kannata osallistua, kun turhaksi tietää.
        En minäkään kuntotestissä huippupisteitä saisi, mutta liikkua onneksi jaksan.
        Laita jelppipyyntö, kun apua kaipaat :)

• MeTeHe kirjoitti:

Puolalaisen tankkilaivan toinen perämies juttelee, että @koti-kiusatun pitää alkaa kirjoittaa merimiesmuistelmiaan lastensa ja lastenlastansa ja lastenlastenlastensa luettaviksi ja kaikkien luettaviksi, minunkin, meidänkin, heidänkin.
        Olen ollut tukipilarina, kun yksi 80-vuotias ihminen (koulutus: kansakoulu) kirjoitti kirjan. Hän oli harrastanut kirjoittamista lehtiin ja pärjännyt jossain kirjoituskilpailuissa. Hän oli jo kirjoittanut käsikirjoituksen elämästään ja tapahtumista ympärillään seuraavia sukupolvia varten, kun hän näytti sitä minulle ja pyysi, että monistaisin lapsilleen. Näytti myös lapsilleen. Yhdessä ihastuimme ja innostimme, että tehdään kirja. Pyysin lisäyksiä ja täydennyksiä kohtiin, joista vanhan ajan työtapoja osaamaton ei ymmärtänyt mitään hänen kirjoittamallaan lyhyellä maininnalla. Sitä tekstiä puolisen vuotta fiilattiin. Laitettiin kuvia mukaan. Suvusta löytyi taittaja. Minä neuvottelin painopaikkojen kanssa ja saatiin hinta digipainossa sopivan alhaiseksi. Kirjan sidonnan otin toisesta paikasta. Hyvä kirja tuli. Sitä otettiin 300 kpl painos, suurin osa nidottuja mutta muutama sidottu myös. Lapsenlapsensa oli lukenut kirjan yhteen menoon, oli kuulemma niin mukaansatempaava. Lähialueen kirjastot ostivat iloisesti, Lähimmät kirjastot arvelivat ihmisten olevan kovin kiinnostuneita ja ostivat monta kappaletta, yksi käsikirjastoon ja toiset lainattaviksi. Kirja on loppuunmyyty. Kirjoittajalta ei rahaa kulunut, koska sai uhraamansa kirjan myynnistä takaisin tililleen. Voittoa ei tullut eikä palkkaa kirjoittamisesta hänelle eikä minulle. Mutta kylttyyria senkin edestä :) Minulle on sydämen asia, että ns. tavallisetkin ihmiset arvostavat elämäänsä ja kirjoittavat kokemuksiaan tuleville polville.
        Suosittelen sinulle koti-kiusattu, että otat jonkun hiukan merimiesaihetta ymmärtävän, mielellään nuoren, avuksesi ja esilukijaksi ja juuri noita lisäyksiä ja selvennyksiä vaatimaan. Kun sinä itse tiedät tasan tarkkaan, miten se homma meni siellä merillä, niin unohdat helposti kirjoittaessasi, että lukija ei ymmärrä ilman juurta jaksain selityksiä.
        Muistaakseni @Heikunkeikku myös ehdotti sinulle tällaista projektia.

tämähän on palsta missä kirjoittaja ei missään tilanteessa saa sanoa ja näyttää että noi irvailut koskettaa jollain tavalla ,teflonia pintaan.
        Rohkenen kumminkin väittää että jokainen normaalisti oikeessa elämässä käytäytyvä alkaa miettimään et mitä tein väärin kun saa syytösryöpyn eteensä.
        Kestää jonkin aikaa ennen kuin tajuaa jutun olevan vain pohjatonta ilkeyttä ,siin oksennetaan oma paha olo toisen päälle .
        Ei tää nykynen jatkuvien diaknoosien lukeminen paljoa innosta mihinkään muisteluihin ,ollaan vaan hetkessä.
        Kosk olen nopee suttaamaan riimei niin katellaan nyt kauanko peelo jaksaa.
        Ai niin toi ystävä ja kaveri juttu niin niissä on vissi ero, ei se ystävän olemassaolo sulje ketään pois.

• MeTeHe
        koti-kiusattu kirjoitti:

tämähän on palsta missä kirjoittaja ei missään tilanteessa saa sanoa ja näyttää että noi irvailut koskettaa jollain tavalla ,teflonia pintaan.
        Rohkenen kumminkin väittää että jokainen normaalisti oikeessa elämässä käytäytyvä alkaa miettimään et mitä tein väärin kun saa syytösryöpyn eteensä.
        Kestää jonkin aikaa ennen kuin tajuaa jutun olevan vain pohjatonta ilkeyttä ,siin oksennetaan oma paha olo toisen päälle .
        Ei tää nykynen jatkuvien diaknoosien lukeminen paljoa innosta mihinkään muisteluihin ,ollaan vaan hetkessä.
        Ai niin toi ystävä ja kaveri juttu niin niissä on vissi ero, ei se ystävän olemassaolo sulje ketään pois.

Ihan vakavasti kehotan kirjoittamaan muistelmasi. Voi siellä olla riimimuotoista kerrontaakin mukana. Kuvia. Jos ei kaikesta ole kuvaa, niin piirroksiasi. Kirjoja voi tehdä kokonaankin itse tai ottaa apua ulkopuoliselta jossain työvaiheessa. Sinä kun olet näppärä käsistäsi, niin kirjansidonta ei ole sulle temppu eikä mikään!
        Esilukija/kriitikko kannattaa värvätä. Silloin tekstistä tulee sellaista, että maakravutkin ymmärtävät.

• MeTeHe
        MeTeHe kirjoitti:

Ihan vakavasti kehotan kirjoittamaan muistelmasi. Voi siellä olla riimimuotoista kerrontaakin mukana. Kuvia. Jos ei kaikesta ole kuvaa, niin piirroksiasi. Kirjoja voi tehdä kokonaankin itse tai ottaa apua ulkopuoliselta jossain työvaiheessa. Sinä kun olet näppärä käsistäsi, niin kirjansidonta ei ole sulle temppu eikä mikään!
        Esilukija/kriitikko kannattaa värvätä. Silloin tekstistä tulee sellaista, että maakravutkin ymmärtävät.

Joku vaikka omasta perheestä voi toimia esilukijana kysellen lisää, kun ei ymmärrä.
        Kun kirjoittaa ajatellen omia lapsiaan ja lapsenlapsiaan, niin siihen tulee mukaan sellainen lämpö.
        - minä sain nähdä, miten kirjan tekijä oli onnellinen. Nyt häntä ei enää ole kertomassa mutta kirjansa on arvokkaana muistona jälkipolvillaan.

- suomi24nettikirjoittelulla on mitä on. Täällä voi terottaa kuin kissa kynsiään oikeaa kirjoittamista varten. Olethan sinä saanut kehuja ja kannustusta yllin kyllin tällä palstalla. Jos laitat hyvät ja pahat vaakaan, niin hyvä puoli on painavampi. Ja ootas, kun julkaiset kirjasi, niin me kaikki joukolla rynnätään ostamaan tai kirjastoon. Ja voi sitä kehujen määrää!

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Nyt on aivan pakko kommentoida kirjoitustasi.
        Toivon, että luet oman kirjoituksesi ennenkuin tämän sepustukseni!

Paneudun erityisesti tuohon diagnotisointiin linkin kera.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
        Lue tarkoin kohdat: Terve narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö.
        Näiden kahden asian välillä on valtaisa ero.

Sinä "koti-kiusattu" itse teit minusta luonneanalyysin, ja nimesit minut narsistiksi.
        Oletan, että tarkoitit tuota terveen narsistin luonnekuvausta. Kuitenkin minulle jäi pieni epäilyksensiemen itämään siitä, että tulkitsinkohan sittenkään kirjoituksesi oikein.
        Olisitko niin ystävällinen, että täsmentäisit diagnoosiasi. Vai onko tämä pieni pyyntöni ylivoimaisen vaikea toteutettavaksi?

Vastaustasi odotellen "kylmätotuus".

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

Nyt on aivan pakko kommentoida kirjoitustasi.
        Toivon, että luet oman kirjoituksesi ennenkuin tämän sepustukseni!

Paneudun erityisesti tuohon diagnotisointiin linkin kera.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
        Lue tarkoin kohdat: Terve narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö.
        Näiden kahden asian välillä on valtaisa ero.

Sinä "koti-kiusattu" itse teit minusta luonneanalyysin, ja nimesit minut narsistiksi.
        Oletan, että tarkoitit tuota terveen narsistin luonnekuvausta. Kuitenkin minulle jäi pieni epäilyksensiemen itämään siitä, että tulkitsinkohan sittenkään kirjoituksesi oikein.
        Olisitko niin ystävällinen, että täsmentäisit diagnoosiasi. Vai onko tämä pieni pyyntöni ylivoimaisen vaikea toteutettavaksi?

Vastaustasi odotellen "kylmätotuus".

Voitkos näyttää kohdan missä hän on noin sanont ja diagnoosin tehnyt. Täällä kun on taipumusta joillan lausua väärääkin ja valheellistakin todistusta lähimmäisestä niin haluaisin selvän tarkennuksen.

• siilimuori3 kirjoitti:

Voitkos näyttää kohdan missä hän on noin sanont ja diagnoosin tehnyt. Täällä kun on taipumusta joillan lausua väärääkin ja valheellistakin todistusta lähimmäisestä niin haluaisin selvän tarkennuksen.

Siilimuori.
        Toi kylmän totuuren viittaus on irroitettu pitkästä ketjusta ja ei sinällään kerro yhtikäs mitään koko asiasta.
        En jaksanut kahlata linkkiä läpi mut mulle on jäänyt joltain tunneilta mieleen tämmönen kohta.
        Häiriöinen voi kohristaa vastapuoleen aina uusia oikeudenkäyntejä entisten päätyttyä.
        Enssijane tavote nujertaa vastapuoli .
        Näin äkkiseltään katellen niin mitä muita kuin oikeudenkäyntejä ovat yöstä toiseen jatkuvat tekstien tutkimiset ja jostain sanasta kyseleminen on.
        Meinasin pitää pikku paussin mut ihailijani vaatii esiin .

• siilimuori3
        koti-kiusattu kirjoitti:

Siilimuori.
        Toi kylmän totuuren viittaus on irroitettu pitkästä ketjusta ja ei sinällään kerro yhtikäs mitään koko asiasta.
        En jaksanut kahlata linkkiä läpi mut mulle on jäänyt joltain tunneilta mieleen tämmönen kohta.
        Häiriöinen voi kohristaa vastapuoleen aina uusia oikeudenkäyntejä entisten päätyttyä.
        Näin äkkiseltään katellen niin mitä muita kuin oikeudenkäyntejä ovat yöstä toiseen jatkuvat tekstien tutkimiset ja jostain sanasta kyseleminen on.

Kylmätotuusko on näiden lähes sun identtisten nikkien takana?

• tsempit.sulle
        koti-kiusattu kirjoitti:

Siilimuori.

Tuo häiriöis luonnehdinta sopii toiseenkin tapaukseen, kun vuodesta toiseen jatketaan saman kirjoittajan lyttäämistä.

• siilimuori3 kirjoitti:

miten täällä vois varma olla syypääst mut ei kylmätotuus oo top vitosessa.
        Hyvänä lisänä kylläkin häärää.
        Kunhan kattelen tekstejä aina ku saa härnättyä niin tulee samoja sanoja ku normaalistikkin ja samas järjestykses.
        Herra heille anteeks antakoon,mä en aina jaksa.

• siilimuori3
        koti-kiusattu kirjoitti:

miten täällä vois varma olla syypääst mut ei kylmätotuus oo top vitosessa.
        Hyvänä lisänä kylläkin häärää.
        Kunhan kattelen tekstejä aina ku saa härnättyä niin tulee samoja sanoja ku normaalistikkin ja samas järjestykses.
        Herra heille anteeks antakoon,mä en aina jaksa.

No ei kai kiusaajilleen tarvitse anteeksi antaakkaan mut vois olla parasta jos ei huomiotaankaan antaisi. Kun ei kukaan kommentoisi mitään juttujaan, luulis ettei kovin kauaa viitti yksin puhella. Sillä reagointiahan tommoset odottaa.

• siilimuori3 kirjoitti:

No ei kai kiusaajilleen tarvitse anteeksi antaakkaan mut vois olla parasta jos ei huomiotaankaan antaisi. Kun ei kukaan kommentoisi mitään juttujaan, luulis ettei kovin kauaa viitti yksin puhella. Sillä reagointiahan tommoset odottaa.

"siilimuori3"

Huomiota annetaan itkienkin, kun halutaan venyttää omia ketjujaan.
        Erityisesti ystäväni korppis nousee mieleenikin.
        Hän ei kylläkään itkeskele :)
        Tuo totuus pätee palstaankin.

H.

• siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori3"

H.

Ystäväsi Korppis ja sinä sovitte hyvin yhteen. Korotas korppis Yitten joukkoon .

• Joko.unohdit
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori3"

H.

Et näytä sinäkään enää reagoivan siihen kun kiusaaja sinua kutsui palstan pahimmaksi pelleksi ja mummoksi helvetistä.

• Joko.unohdit
        Joko.unohdit kirjoitti:

Et näytä sinäkään enää reagoivan siihen kun kiusaaja sinua kutsui palstan pahimmaksi pelleksi ja mummoksi helvetistä.

Tuo oli tarkoitettu siilimuorille.

• siilimuori3
        Joko.unohdit kirjoitti:

Tuo oli tarkoitettu siilimuorille.

Minä reagoin silloin ja minusta asia on loppuunkäsitelty. En edes muistanut tuota enää. Täällä käsitellyt asiat jäävät tänne, eivät ne jää mielen pääle kaivelemaan.

• siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

Minä reagoin silloin ja minusta asia on loppuunkäsitelty. En edes muistanut tuota enää. Täällä käsitellyt asiat jäävät tänne, eivät ne jää mielen pääle kaivelemaan.

Sitä paitsi koittakaapa muistaa et en minäkään siinä sanailussa kakkoseksi jäänyt eli osallinen olin minäkin.

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Siilimuori.

Muistisi virkistämiseksi kirjoitan tähän kommenttisi ketjusta "kiihdyttävän viihdyttävä keinu".

Kirjoitit 5.2.2016 5:29 seuraavaa.
        "Sää oot varmaan semmonen narsisti joka ei ymmärrä et jotta vikka vois olla ,sää vaan tonkit vanhoja ja juokset naputtamas."

Laittamastani linkistä, joka käsitteli narsismia jätit lukematta juuri ne kohdat, joita toivoin sinun lukevan ja takerruit siihen kohtaan, jolla ei ollut mitään tekemistä sinulta saamani diagnoosin tai kysymysteni kanssa.

Jatka vain luikerteluasi entiseen malliin,koska rehellisesti et näköjään kykene mihinkään vastaamaan.

• kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

Asiahan ei kuulu sinulle ollenkaan, mutta voit lukea vastaukseni kirjoituksestani "koti-kiusatulle".
        Viereisiin pöytiin huutelu ei ole kovinkaan fiksua.

• kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

On sulla ainakin vilkas mielikuvitus, jos ei muuta.

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

Asiahan ei kuulu sinulle ollenkaan, mutta voit lukea vastaukseni kirjoituksestani "koti-kiusatulle".
        Viereisiin pöytiin huutelu ei ole kovinkaan fiksua.

Julkisella palstalla kaikki kuuluu kaikille. Kommentit vapaata riistaa kaikkine kommentoida. Tääll ei ole mitään yksityistä.

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

On sulla ainakin vilkas mielikuvitus, jos ei muuta.

Minä kysin Kotikiusatulta hänen mielipidettään, mitä hän ajattelee asiasta. Ja ei minusta tässä kauhean vilkasta mielkuvitusta tarvitse kun katsoo millä tyylillä toisille kirjoitetaan.

• kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

Julkisella palstalla kaikki kuuluu kaikille. Kommentit vapaata riistaa kaikkine kommentoida. Tääll ei ole mitään yksityistä.

Oliko vastaukseni "koti-kiusatun" tekemästä narsisti diagnoosista tyydyttävä, vai pitääkö vielä lisä todisteita rautalangasta vääntää?
        Jos ymmärrät kirjoittamani tekstin sisällön, niin se riittänee osoitukseksi, etten ole väärää todistusta kenestäkään antanut.

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

Oliko vastaukseni "koti-kiusatun" tekemästä narsisti diagnoosista tyydyttävä, vai pitääkö vielä lisä todisteita rautalangasta vääntää?
        Jos ymmärrät kirjoittamani tekstin sisällön, niin se riittänee osoitukseksi, etten ole väärää todistusta kenestäkään antanut.

Voit rauhoittua. Minua kiinnosti ainoastaan ja vain se mitä kysyin, eli pitääkö KK sinua pää-asiallisena kiusaajanaan.

• siilimuori3 kirjoitti:

Voit rauhoittua. Minua kiinnosti ainoastaan ja vain se mitä kysyin, eli pitääkö KK sinua pää-asiallisena kiusaajanaan.

Eilen kun kirjottajat oikein innostui niin taisin saara ihan vahinkos ainakin yhren selville.
        On parempi myöntää kaikki ja varmuuren vuoksi viel pyytää anteeks josko sitten rauhottuis.

• Haauukootus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Eilen kun kirjottajat oikein innostui niin taisin saara ihan vahinkos ainakin yhren selville.
        On parempi myöntää kaikki ja varmuuren vuoksi viel pyytää anteeks josko sitten rauhottuis.

Kas, TAAS olet keksinyt kuka mikäkin kirjoittaja on. Niin ne asiat selvii kun kaiket päivät täällä roikut. Saas nähdä montako vuotta jaksat tehdä päätelmiäsi ja räkyttää.

• Haauukootus kirjoitti:

Kas, TAAS olet keksinyt kuka mikäkin kirjoittaja on. Niin ne asiat selvii kun kaiket päivät täällä roikut. Saas nähdä montako vuotta jaksat tehdä päätelmiäsi ja räkyttää.

Hyvää ystävänpäivää sullekkin ,vanhoi tallennettui sähköpostei kannattaa tutkia.

• kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

Äläpäs nyt yhtään yritä kiemurrella!

Tässä lainauksessani sinä esität kysymyksesi minulle.(kysymysmerkki sinulta tosin jäi laittamatta)
        Kirjoitin kohdan sanasta sanaan vastauksessani "koti-kiusatulle". Siis sen kohdan, mistä tuo diagnoosi löytyy.

Kovin valikoiva tai lyhyt näyttää muistisi olevan, kun et itse muista, mitä keneltäkin olet kysynyt.

Tuo kiusaajajuttu ei kiinnosta minua pätkänvertaa.

Jäikö vielä jotain epäselväksi?

• kylmätotuus kirjoitti:

Tässä lainauksessani sinä esität kysymyksesi minulle.(kysymysmerkki sinulta tosin jäi laittamatta)
        Kirjoitin kohdan sanasta sanaan vastauksessani "koti-kiusatulle". Siis sen kohdan, mistä tuo diagnoosi löytyy.

Kovin valikoiva tai lyhyt näyttää muistisi olevan, kun et itse muista, mitä keneltäkin olet kysynyt.

Ei oo torellista tää touhu ,tääl me oppineet lätkitään diaknoosei toistemme ottaan kylmän rauhallisesti.
        Eks sää huamannu et mä olen jo kolmesti myäntäny kaikki tekemättömätkin synnit ja virheet ,hätäpäissäni anttekskin pyytän vaikken tienny mitä mä pyyrän mut pyysin kumminkin.
        Älä ny vaan ala siilin peräs ravama yht sitkeesti kun mun peräs oot kulkenu, jos kumminkin haluut kysellä tarkennuksii niin tuu tonne lyhyempään ketjuun.
        En mä viitti tämmöst pitkää selata.

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

Ka mistäs sie puhut, minen ole nyt ollenkaa kartalla?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

Ka mistäs sie puhut, minen ole nyt ollenkaa kartalla?

Lue tästä ketjusta ainakin omat kommenttisi uudestaan, niin pääset vähän kartalle mitä olet näpytellyt, mitä todisteita mistä aiheesta olet kysynyt ja kylmätotuus on siihen sinulle vastannut ihan asiallisesti niinkuin kysymykseen vastataan ja tuonut pyytämäsi todisteen esiin.

• siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Lue tästä ketjusta ainakin omat kommenttisi uudestaan, niin pääset vähän kartalle mitä olet näpytellyt, mitä todisteita mistä aiheesta olet kysynyt ja kylmätotuus on siihen sinulle vastannut ihan asiallisesti niinkuin kysymykseen vastataan ja tuonut pyytämäsi todisteen esiin.

Ka, kuka se sinä olet ja mitä missä milloin?

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei oo torellista tää touhu ,tääl me oppineet lätkitään diaknoosei toistemme ottaan kylmän rauhallisesti.
        Eks sää huamannu et mä olen jo kolmesti myäntäny kaikki tekemättömätkin synnit ja virheet ,hätäpäissäni anttekskin pyytän vaikken tienny mitä mä pyyrän mut pyysin kumminkin.
        Älä ny vaan ala siilin peräs ravama yht sitkeesti kun mun peräs oot kulkenu, jos kumminkin haluut kysellä tarkennuksii niin tuu tonne lyhyempään ketjuun.
        En mä viitti tämmöst pitkää selata.

Olen anteeksiantavaa sorttia, ja koska noin nöyränä poikana pyysit anteeksi , niin saat synninpäästön. Tietysti olisi vielä parempi, jos pukeutuisit puhtaaseen ihokkaaseen, kumartaisit syvään muutaman kerran tänne Savoon päin ja ripottelisit tuhkaa päähäsi katumuksen merkiksi.
        Tämä asia olkoon osaltani loppuunkäsitelty.

Mitä "siilimuoriin" tulee, niin hän itse tunkeutui asiaan, joka ei hänelle mitenkään kuulunut.
        Minä vastasin kuitenkin hänen kysymykseensä parhaan taitoni mukaan, koska minusta on reilua vastata minulle esitettyihin kysymyksiin.
        Minulla ei ole ainakaan nyt mitään syytä, eikä aikomusta vaivata häntä minkäänlaisilla kommenteillani.

• no sieltähän ne hyppäs ne kookoon enkelit
      ikävä.lukea yks.vaihtoehto buukissa
      kukahan niistä oli markeena
      ja kukahan se enkeli jolle kookoo on ihan ite antanu nimen
      ja kukahan oli kookoo ite
      tässähän se menee ilta miettiessä :)

• uskon että se joka tietää mun asiat hyvin
      on se oikee enkeli sädekehineen :)

• turhavaiva

Kato vaan ettei persiis leviä kun koko päivän täällä kyyläät

• P.Alkio

Se oli semmottis elämän filsofisointi tuo aloitus,jotta aamuselta lukastuaan hilpeys häivähti syrämmenpohjalla ja suunpielt vetäs hinoiseen hymyyn.

Teki mukavan säväyksen päivän alkuun. Se ol suoranaista kansanrunoutta ja kulkijan muisteloo.

Kiitos että jaoit jalon aatoksen

• Tuli lukeneeksi taas tarpeeksi palstaa, jotta pitää tulla tähän kyhnyttämään, kylkeä lämmittämään. En ehdi miettiä muuta... laitan musaksi sellaista mitä meillä lapset kuuntelee. Kun joku sanoi joskus että nykymusa on rumaa pimpotusta (tai jotain) niin ei aina ole.
      Echos ja Silhouttes. Lyriikasta en ny muista, sopiiko tähän tarpeeseen. Että älkää sillä korvalla kuunnelko :)
      https://www.youtube.com/watch?v=7A5EWvPktbo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5870
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3326
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2966
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      638
      2203
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      162
      2138
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      71
      1454
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1425
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1228
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1146
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1117
    Aihe