Eli sellainen jonka kanssa on kiva harrastaa, koira on helppo saada innostumaan ja oppimaan uutta?
Vastaukset 5
- omistaja1
Labradoodle tai labradorinnoutaja
- Onharrastaja
Doodlen kanta vaihtelee ja miltein pitää hakea Englannista asti jottei tue epämääräistä kasvattajaa vaan listoilla olevaa. Jos etsit helppoa niin colliet,valkoinen paimenkoira,dobermanni,kultsu,
labbis,schapendoes,sheltti,spitzit (haukkuherkkyys miinusta),villakoirat,spanielit,bichonit... Tutustu kasvattajiin,vieraile ja listaa mitä etsit koiralta turkki,luonne,koko...
Itse päädyin sakuun - gdgrdghfthfth
... bichon, havanese, shetlanninlammaskoira, bordercollie, kelpie, ...
- Harrastuskaveriksi
Bordercollieta ja shelttiä olen miettinyt. Bordercollie varmaan turhautuu tosi nopeasti, ja onkohan helppo saada keskittymään?
Sheltissä taas mietityttää herkkyys ja hermorakenne.
Miten osaan katsoa hyvää kasvattajaa näistä roduista kysyäkseni lisää? - Onharrastaja
Katsoisin käyttöpuolen linjaa omaavista suvuista paimenta. Ei puhdasta workkia tai näyttö vaan näiden kahden yhdistelmästä olevaa. Paras tieto on omat silmät aina. Pyytäisin saada nähdä molemmat vanhemmat treeneissä ja kotioloissa käytöksiensä osalta ennen pentueen tuloa. Käy rauhassa läpi kasvattajia ja kontaktoi mieleisiin. Joskus kannattaa lähteä katsomaan Eurooppaan rodun edustajia saadakseen kokonaiskuvan tasosta ja valinnalleen varmuuden keneltä/minkä rodun päätyy ottamaan. Terveyden lisäksi hyvä luonne sekä hermirakenne on A ja O!
Aloita rotuyhdistyksen sivuilta samoin eurobreeder.com,assured breeders bordercollie/shetland sheepdog uk katsomaan kasvattajia läpi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361820- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532