Eli sellainen jonka kanssa on kiva harrastaa, koira on helppo saada innostumaan ja oppimaan uutta?
Mikä rotu on helposti motivoitavissa??
5
143
Vastaukset
- omistaja1
Labradoodle tai labradorinnoutaja
- Onharrastaja
Doodlen kanta vaihtelee ja miltein pitää hakea Englannista asti jottei tue epämääräistä kasvattajaa vaan listoilla olevaa. Jos etsit helppoa niin colliet,valkoinen paimenkoira,dobermanni,kultsu,
labbis,schapendoes,sheltti,spitzit (haukkuherkkyys miinusta),villakoirat,spanielit,bichonit... Tutustu kasvattajiin,vieraile ja listaa mitä etsit koiralta turkki,luonne,koko...
Itse päädyin sakuun - gdgrdghfthfth
... bichon, havanese, shetlanninlammaskoira, bordercollie, kelpie, ...
- Harrastuskaveriksi
Bordercollieta ja shelttiä olen miettinyt. Bordercollie varmaan turhautuu tosi nopeasti, ja onkohan helppo saada keskittymään?
Sheltissä taas mietityttää herkkyys ja hermorakenne.
Miten osaan katsoa hyvää kasvattajaa näistä roduista kysyäkseni lisää? - Onharrastaja
Katsoisin käyttöpuolen linjaa omaavista suvuista paimenta. Ei puhdasta workkia tai näyttö vaan näiden kahden yhdistelmästä olevaa. Paras tieto on omat silmät aina. Pyytäisin saada nähdä molemmat vanhemmat treeneissä ja kotioloissa käytöksiensä osalta ennen pentueen tuloa. Käy rauhassa läpi kasvattajia ja kontaktoi mieleisiin. Joskus kannattaa lähteä katsomaan Eurooppaan rodun edustajia saadakseen kokonaiskuvan tasosta ja valinnalleen varmuuden keneltä/minkä rodun päätyy ottamaan. Terveyden lisäksi hyvä luonne sekä hermirakenne on A ja O!
Aloita rotuyhdistyksen sivuilta samoin eurobreeder.com,assured breeders bordercollie/shetland sheepdog uk katsomaan kasvattajia läpi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503354Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5512077Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si841956Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171950- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431528- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281297KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar481220