Asumme vuokralla ja meillä on uhkasakkosopimus, eli asuttava vuosi taikka sakkona menee kuukauden vuokraa vastaava summa.
Nyt vuokranantaja laittoi asunnon myyntiin ehdittyämme asua vain 2kk.
Sitooko tuo sopimus vuokranantajaa, eli saammeko asua vuoden vai joudummeko lähtemään 3kk irtisanomisajalla mikäli uusi omistaja haluaa esim asunnon omaan käyttöön.
Asunto myydään alta
3
164
Vastaukset
- tabou
Vanha sopimus sitoo uutta vuokranantajaa yhtä lailla, hän joutuu sitten maksamaan teille sakkoa, jos irtisanoo sopparin ennen vuoden asumisaikaa. Voitte toki tehdä uuden sopimuksen.
AHVL 5.luku pykälä 38
"Omistusoikeuden luovutus tai siirtyminen sekä huoneiston ottaminen yhtiön hallintaan
Jos vuokralle annetun huoneiston käsittävä rakennus tai huoneiston hallintaan oikeuttavat osakkeet vapaaehtoisesti luovutetaan tai siirtyvät toisen omistukseen taikka jos omistusoikeus siirtyy avio-oikeuden, naimaosan, testamentin tai perintöoikeuden nojalla tai yhteisomistussuhteen purkamisen johdosta, sitoo vuokrasopimus uutta omistajaa:
1) jos vuokralainen on ennen luovutusta tai saantoa ottanut huoneiston hallintaansa;"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481 - kjbnöjkbnb
Mahdollisesti maksatte vuokran vain eri tilille.
Vuokrasopimus on voimassa vaikka asunto vaihtaisi omistajaa joka kuukausi. - SaatteAsua
Teillä on käytännössä vuoden määräaikainen vuokrasopimus, ja se sitoo myös mahdollista uutta omistajaa.
Laki asuinhuoneen vuokrauksesta, pykälä 38.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043